Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Folk som bulker bilen din uten å si ifra!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som stikker av sånn, eier overhode ikke ansvar. Det er bare så smålig, at de burde hatt real juling.

Men, forsikringsselskapene mottar ca 50 000 skader årlig som følge av p-skader ved handleområder. Hvor mye er ikke mørketall? Mye kunne vært unngått om parkeringsplassene faktisk var laget for biler og folk. Slik det er i dag er det nærmest som sild i tønne, og man må lirke seg ut av bilen. Og siden det finnes alternativer, bruker jeg heller de, enn å måtte få bilen bulka og ripa opp på kjøpet. Biler som bulker er en ting, men en med 10 bæreposer lirkende mellom bilene som har 20 cm avstand gjør ikke akkurat lakken penere heller.........

Lenke til kommentar

Driver og graver i gaten utenfor der jeg bor slik at vi er pålagt av kommunen og parkere på en skole i nærheten. Jeg var veldig tvilsom til dette men hva kunne jeg gjøre!

Idag tidlig fikk jeg endelig svar for min tvilsomhet. En jævel har vært borti min Golf-07 og bare stukket av.

Hele bakfangeren er skrapt og sprukket..må vel skifte denne tenker jeg!

Jeg lurer på å ta denne videre til kommunen og be dem betale! Det var dem som i utgangspunktet fikk meg til og parkere på denne tvilsome plassen!

Men er forbanna på folks totale mangel på ærlighet! Men det er vel slik det har blitt i dagens samfunn...Meg,meg og atter meg!

M

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjørt samme til i 5 år og kan på bakgrunn av mine påførte skader i Oslo oppsummere følgende erfaring:

- Ikke parker på IKEA. Folk bruker gjerne traller som rambukker mellom bilene og forlater dem slik at de ruller inn i nærmeste bil.

- Ikke parker på kjøpesenterparkeringsplasser. Disse plassene er gjerne så trange at når naboen åpner døre så dritter du i om de får en pen bulk.

- Ikke parker på offentlige gater i sentrumsområder. Støtfangeren din lever et meget meget farlig liv her. Regn med fullstendig ramponering i løpet av kort tid.

- Ikke parker ved off. badeplasser/skogsplasser. Selv om disse parkeringsplassene kan være nesten tomme så vil garantert en idiot parkere ved siden av deg og bulke bilen din. Folk liker tydeligvis ikke å la bilene ha litt avstand, uansett hvor mye plass man har til overs!

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Trange parkeringshus, som Posten i Stavanger, kan òg brenne i helvette. IKEA er vel kanskje værst: kombinasjonen masse drittunger som springer rundt, handlevogner som blir overlatt til seg selv midt ute på parkeringsplassen og masse "økonomiske" folk med billig gammel bil som bryr seg fint lite om noen småbulker i sin egen bil når de slår opp døren.

Lenke til kommentar
Trange parkeringshus, som Posten i Stavanger, kan òg brenne i helvette. IKEA er vel kanskje værst: kombinasjonen masse drittunger som springer rundt, handlevogner som blir overlatt til seg selv midt ute på parkeringsplassen og masse "økonomiske" folk med billig gammel bil som bryr seg fint lite om noen småbulker i sin egen bil når de slår opp døren.

Hvem kjøper uansett bil for å spare penger? Hadde man virkelig ønsket å spare penger burde de tatt bussen spør du meg.

Lenke til kommentar

Sant det ... Men er en del "fornuftige" folk, som kjører rundt i 1991 Nissan Sunny med slitt og falmet lakk, som smeller opp dørene i andre biler som om det var jobben dems. Blant annet hun som kjørte på Volvoen min, hun kunne ikke forstå at den "lille" skaden der hadde noe å si på en bil (03 modell S60), siden hun hadde en gammel bil selv.

Lenke til kommentar
Sant det ... Men er en del "fornuftige" folk, som kjører rundt i 1991 Nissan Sunny med slitt og falmet lakk, som smeller opp dørene i andre biler som om det var jobben dems. Blant annet hun som kjørte på Volvoen min, hun kunne ikke forstå at den "lille" skaden der hadde noe å si på en bil (03 modell S60), siden hun hadde en gammel bil selv.

Der setter du fingern på noe elementært her. Folk bryr seg ikke om andres saker og ting. En liten bulk har ingen praktisk betydning, men er ergelig, og koster en masse penger om man vil ha det vekk. Det er ikke alle som liker at ting er helt og pent, og kjører rundt i noe så lenge det er mulig. Men selv om dem gir f i hva dem kjører med, så får de jaggu meg ikke gi like f alle andre som kanskje ønsker å beholde bilen i nogenlunde anstendig stand.

Men, de sier jo, bilen er ikke innkjørt før du har fått den første bruksbulken :D

Lenke til kommentar
Folk som stikker av sånn, eier overhode ikke ansvar. Det er bare så smålig, at de burde hatt real juling.

Men, forsikringsselskapene mottar ca 50 000 skader årlig som følge av p-skader ved handleområder. Hvor mye er ikke mørketall? Mye kunne vært unngått om parkeringsplassene faktisk var laget for biler og folk. Slik det er i dag er det nærmest som sild i tønne, og man må lirke seg ut av bilen. Og siden det finnes alternativer, bruker jeg heller de, enn å måtte få bilen bulka og ripa opp på kjøpet. Biler som bulker er en ting, men en med 10 bæreposer lirkende mellom bilene som har 20 cm avstand gjør ikke akkurat lakken penere heller.........

Det er ikke stort bedre å bo på vestlandet hvor man tar ferje støtt og stadig. Man står tett i tett for å få plass til større kjøretøy, greit nok det. Problemet er at når ferjemannskaper begynner å gå mellom bilene for å ta billett me de feite billettmaskinene sine, pengeveske, walkie-talkie og dritt hengende rundt seg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...