Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Folk som bulker bilen din uten å si ifra!

Anbefalte innlegg

Ja i dag opplevde jeg og det. En svær helvetes bulk i venstre døra og den som har gjort har for faen stukket av. Blir så jæææævlig irritertert selv om bilen min er en litt gammel audi 80 så er det helvetes surt. At folk ikkke eier skam. E så mange søppel kjørere der ute som faen ikke skulla hatt noe å gjort bak rattet. :realmad::realmad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var uheldig en dag for noen måneder siden og slo sykkelstyret inn i førerdøren på en Golf 5 så det ble en liten bulk. Hadde gått av sykkelen for å mekke litt på den og var stressa på grunn av dårlig tid, så jeg glapp taket og den veltet sidelengs mot bilen. La igjen nummeret mitt under viskeren og syklet videre. Eieren ringte meg på kvelden og takket for ærligheten, og sa at det ordnet seg uten noen kostnader. Han bare presset ut igjen bulken fra innsiden og det ble visst helt fint mente han. Kunne fort blitt noen laken, så jeg var heldig der.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Visst har jeg opplevd noe sånt. Hvorfor tror du jeg tar opp både to og tre parkeringsplasser når jeg parkerer? :p Ikke at det er så fryktelig mye bedre moralsk sett, men du verden så mye billigere.

Har hatt nok av ufrivillige og fullstendig uforskyldte kostnader på bilene mine opp igjennom åra. Parkeringsbulker, knuste speil, lykter, inntrykte fangere med mer. Folk som forårsaker sånt og stikker av skulle vært dratt ut i skogen, knust kneskålene på og nekta legehjelp.

Uhell skjer, selvfølgelig, men det må da for pokker kunne gå an å melde ifra.

Lenke til kommentar

Jeg og dama var på kino i Drammen og jeg parkerte bilen min ved kirken der og når jeg kom tilbake hadde en stygg jævel ripet opp en 40-50cm lang ripe på siden av bilen :realmad:

jeg driver også og tar to plasser når jeg parkerer, har fått 300 kr i bot for det to ganger men er mye billigere :) å risikere 300kr i bot i stedet for 6000-13000 kr er en grei sum å betalte for å stå trygt hehe..

Lenke til kommentar
jeg driver også og tar to plasser når jeg parkerer, har fått 300 kr i bot for det to ganger men er mye billigere :) å risikere 300kr i bot i stedet for 6000-13000 kr er en grei sum å betalte for å stå trygt hehe..

8624470[/snapback]

For å vinkle det andre veien da, så kan jeg jo si at hver gang jeg ser noen som har dobbeltparkert får jeg veldig lyst å "komme borti" bilen deres. En evig ond sirkel!

Lenke til kommentar

så en dust som kjørte et gammal drog av en toyota camry, rusten og møkkete som fy. Han dunka inn i en halvveis ny astra som stod bak, jeg stoppa ved siden av han og stirra med et lumsk blikk på hvordan han parkerte. Det ble ingen skader på astraen i og med at det var bare rein plastikk der.. Hadde det blitt ripe så hadde jeg rulla ned vindu og bedt han om å legge igjen lapp i ruta..

Jeg ble veldig sur fordi at om det hadde skjedd med min bil så hadde jeg blitt fly forbanna om han som bulka i meg ikke hadde lagt igjen lapp..

Parkerer i Oslo Sentrum (grünerløkka) hver dag pga. skole.

Jeg vil egentlig ikke parkere i gata, fordi at

Det er fort gjort at man får parkingsbulker fra andre idioter, men jeg er for lat til å ta t-banen så jeg må leve med det :tease:

Var en kar som lagde et pen kul med tilhengerfestet inn i skiltet på A6en til pappa, relativt ny bil.. synd at folk holder på sånn og stikker av.

Lenke til kommentar

den forrige bilen jeg hadde ble overfalt den. noen som ikke likte peugeot, noen hadde sparket inn forskjermen på høyreside mens jeg jobbet. var ikke serlig blid når jeg så det, totalprisen på å få det fikset ble en 6-8 tusen men solgte bilen før det ble fikset.

på bilen jeg har nå har jeg en farge på vært hjørne(på den svarte "gummi" lista) av bilen, dette har kommet etter noen har kjørt oppi bilen min. + masse dør bulker(dvs bulker som kommer nor folk smeller opp dørene og det ikke egentlig er plass)

Lenke til kommentar
på bilen jeg har nå har jeg en farge på vært hjørne(på den svarte "gummi" lista) av bilen, dette har kommet etter noen har kjørt oppi bilen min. + masse dør bulker(dvs bulker som kommer nor folk smeller opp dørene og det ikke egentlig er plass)

8627680[/snapback]

Bulker på siden som skyldes dørene på andre biler vet jeg erfaringsmessig ikke har noe med "plass" å gjøre, men hodet til vedkommende som åpnet døra + sjåføren som parkerte bilen. F.eks. parkerte jeg på en nesten øde parkeringsplass langt unna "det sentrale punktet", men en tulling hadde klart å smelle meg på siden til tross for at det var ekstremt god plass til flere hundre flere biler.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Klarte å lage en liten bulk på en bil i går. Åpna døra å jeg tenkte meg ikke om at det var en bil ved siden av.

Jeg sto å venta helt til eieren kom. Hun ble veldig glad for at jeg ikke stakk av. Men hun var litt lei seg da bilen kosta 500 000kr og hun hadde hatt den i en uke.

Hvor mye tror du prisen kommer på?

Har spurt noen bekjente der jeg har fått alt fra 500 kr til 15 000 kr.

15 000 kr er ikke små penger for en 16 åring.

Bulken er ikke stor.

Lenke til kommentar

Har en fin historie fra skolen i vår..

Jeg hadde akkurat vært ute å kjørt med en kompis sin Vento VR6, og kom tilbake til parkeringsplassen. Til min store forskrekkelse ser jeg at A4'en min er blitt ripa opp tvers over bensinlokket..

Jeg gikk opp til rådgiveren på skolen, og spurte om råd.. hun sa hun hadde sett en større bil rygge frem og tilbake der, og fortalte hvor denne bilen holdt til.

Jeg oppsøkte folkene (de arbeidet rett bak skolen med et bygg), og de hadde sett hele episoden. Kunne fortelle meg at de hadde sett en blå BMW 3-serie cupè rygge i bilen min med speilet, og stukket av etterpå.

Siden jeg gikk på skole på en mindre plass, bestemte jeg meg for å ta en runde igjennom sentrum på jakt etter bilen.

Jeg trengte ikke reise langt..

100 meter lengre nede i veien sto BMW'en parkert, og skaden på speilet hans matchet 100% med skaden på bilen min..

Jeg ringte vegvesenet, og fikk opplyst hvem eieren var.. og guess what - han gikk selvfølgelig på skolen min.

Siden det nå bare var 30 min til skolen sluttet, bestemte jeg meg for å vente ved siden av bilen til han kom tilbake.

Minuttene gikk, og plutselig dukket eieren opp.

Jeg spurte han om det stemte at han hadde kjørt på bilen min, men han blånekta. Sa han ikke hadde vært oppe på den parkeringsplassen i dag, og hadde hvertfall ikke vært anig bilen min.

Jeg trodde han selvfølgelig ikke, og argumentere med at 2 vitner hadde sett det hele. Etter en lang diskusjon (sikkert 15 min), kommer en kompis av han gående. Han kunne fortelle at han hadde sittet på med denne bilen til skolen i dag..

Og ved spørsmål om de hadde vært oppe ved parkeringsplassen hvor jeg sto, røpte kompisen hans det hele. Han var en ærlig kar, som ikke løy.

Selvfølgelig innrømte eieren det til slutt, og beklaget på det sterkeste. Vi løste det privat, og jeg fikk ordnet skaden på merkeverksted (6400kr)..

Men uansett, for en latterlig fyr! Først stikker han av, også lyger han om det i tillegg!! Han skulle blitt anmeldt og hele pakken, men godhjerta som er jeg lot jeg han slippe unna..

Folk er sleipe!

Endret av Haansi
Lenke til kommentar

Har opplevd dette mange ganger ... Én gang på Volvo S60-en, måtte lakkere opp bakfanger, og senest i dag på mor min sin bil. En tulling, muligens en gammel kjerring, som hadde tatt med seg hele siden på bilen (bulk i bakfanger, sidedør og noen fine fartsstriper langs hele siden) da den stod parkert langs veien (i parkeringssone).

Den med Volvoen er litt mer forståelig, da det bare ble noen riper, men den siste MÅ sjåføren ha merket.

Siste gangen stakk forøvrig synderen av, og jeg sitter der med skjegget fullt av postkasser.

Den ene gangen jeg har rygget på en bil, ventet jeg til eieren kom ut, men hun sa det var greit (gammel bil), men takket for ærligheten.

Endret av Mr. Bojangles
Lenke til kommentar
Jeg og dama var på kino i Drammen og jeg parkerte bilen min ved kirken der og når jeg kom tilbake hadde en stygg jævel ripet opp en 40-50cm lang ripe på siden av bilen :realmad:

Det var ei tulling som parkerte midt på en hvite stripe på en parkeringsplass, så jeg og en venn rygget bilene våres så nærmed at det var fysisk umulig å komme inn i bilen (måtte ta inn speilene til begge bilene). Etter en halvtime så gikk vi tilbake til bilene og møtte et rasende kvinnfolk som hadde ringt etter parkerings vakten.

Så vi ventet til parkerings vakten kom :p

Parkerings vakten kom og den eneste som stod ulovlig parkert var kvinnfolket i midten. Siden vi stod inforbi det oppmerkede området.

Gjerne barnsligt av oss, men det var de to siste ledige plassene. og hun stod feilparkert!!! :p

Lenke til kommentar
Det er sinnsykt dårlig gjort. Men det er jo ganske fristende å ikke si ifra.

Enig i det. Men jeg og min skyldfølelse. Jeg hadde tenkt over det lenge, og helt sikkert hadde jeg angret. Penger kan alltid skaffes på ett eller annet vis.

Lenke til kommentar

Det var ei tulling som parkerte midt på en hvite stripe på en parkeringsplass, så jeg og en venn rygget bilene våres så nærmed at det var fysisk umulig å komme inn i bilen (måtte ta inn speilene til begge bilene). Etter en halvtime så gikk vi tilbake til bilene og møtte et rasende kvinnfolk som hadde ringt etter parkerings vakten.

Så vi ventet til parkerings vakten kom :p

Parkerings vakten kom og den eneste som stod ulovlig parkert var kvinnfolket i midten. Siden vi stod inforbi det oppmerkede området.

Gjerne barnsligt av oss, men det var de to siste ledige plassene. og hun stod feilparkert!!! :p

HAHA :D det er vel hva man kan kalle pwned :p

Lenke til kommentar

Jeg stod på torp flyplass i sandefjord en gang. Parkerte lengst vekk, med steinkant foran, og på høyre side, hengerfeste bak. Ingen andre stod der når jeg kom-

Kom tilbake 4 dager senere, da var venstre bakdør opphakket bakover. Det var ikke bare en liten bulk etter ei dør som var åpna, det så mer eller mindre ut som om noen i sinne har smelt opp ei dør flere ganger.

Minne er der på bilen i dag, flere mindre bulker, men heldigvis ikke tatt mer en lakk, da grunninga er der.

Så er det noen som skadet en ford mondeo på torp flyplass i 2002 som angrer nå, så skal de få lov til å gjøre opp for seg. Jeg glemmer aldri, og har fått bilde fra overvåking som kan avsløre vedkommende. Bare aldri fått tid til å gjøre noe med det, og tiden har gått :)

Lenke til kommentar

Selv har jeg blitt bulka 6 ganger de siste 5 årene .. Og tre ganger så var på lokale kjøpesentret og et par ganger på parkeringplassen hos foreldrene mine ..Har også fått knust ruta mi og dem tok alt fra bilen (skolebøker , swiss army knife , forsterker/høytalere ,cd spilleren og det meste som var flyttbart.

Denne bilen har jeg nå så har jeg montert to-veis alarm men en god del sensorer og hvis en idiot kommer borti så får jeg varsel på fjernkontroll.displayet hjemme ..Deilig system og den er laget for russiske markedet .

Lapp ? Aldri fått noe lapp eller noe som helst kontakt info .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...