Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Folk som bulker bilen din uten å si ifra!

Anbefalte innlegg

Er det andre her som er like frustrert som det jeg er? Her om dagen opplevde jeg en "fin" bulk i min 95-modell KIA. Det ser ut til at noen har rygget i bilen min og bare stukket av. Noen dager tidligere oppdaget jeg at bilens venstre blinklys mangler. Etter en nærmere sjekk viste deg seg at noen har skrudd det av og sjålet det.

Er det bare jeg som blir utsatt for slike forbanna idioter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

En hest (uten rytter) løp inn i siden på min parkerte bil, og laget en pen bulk i bakskjermen + knuste baklykten. 23' i skade! Jeg hadde 2 valg: kasko med egenandel og bonustap, eller betale selv.

Lenke til kommentar

Jeg var en uke i Paris i påsken og dette dere snakker om er bare småting i forhold til det jeg så der nede. Veldig mange av bilene er bulket og skrapet opp på støfangerne både foran og bak nye som gamle. Jeg så flere ganger når folk skulle parkere så bare kjørte de med litt sakte fart inn i støtfangerne på de andre bilene og dyttet de litt slik at det ble plass. Litt synd for de som har helt nye biler :!:

Lenke til kommentar

Eg var så heldig å få tildelt ei ripe på 5-6 cm i eine døra mi etter ein tur i parkeringshuset. Prøver som oftast å parkere sånn at eg har slutten på parkeringsplassen på eine sida heilt i kanten for å unngå sånne ting. Er så ekstremt irriterande når sånt skjer.

Lenke til kommentar
Jeg var en uke i Paris i påsken og dette dere snakker om er bare småting i forhold til det jeg så der nede. Veldig mange av bilene er bulket og skrapet opp på støfangerne både foran og bak nye som gamle. Jeg så flere ganger når folk skulle parkere så bare kjørte de med litt sakte fart inn i støtfangerne på de andre bilene og dyttet de litt slik at det ble plass. Litt synd for de som har helt nye biler :!:

8488333[/snapback]

Heheh, dette er helt normalt i Spania og, så vis du reiser ned der en gang så husk å ikke ta på brekket ;)

Lenke til kommentar

8488333[/snapback]

Heheh, dette er helt normalt i Spania og, så vis du reiser ned der en gang så husk å ikke ta på brekket ;)

8488419[/snapback]

Det er også helt normalt i Oslo sentrum.

Lenke til kommentar

Har bare fått en handlevogn i siden så langt, ble en fiiiin, lang og dyp ripe. De må ha merket det for kurven må hatt fart og hatt litt ekstravekt. Ser ejg noe slikt så skal de søren meg få høre, burde gått ann å anmelde dem for skadeverk eller noe, det må jo alltid være noen som ser eller hører det.

Lenke til kommentar

Det er for latterlig. Er så jalla med folk som gjør slik, vet ikke hva dem tenker med, kan faen ikke tenke i hele tatt. I påsken så sto jeg parkert, å da jeg skulle dra så var det en fet ripe bortover siden på bilen, så ut som en nøkkel elns.

Lenke til kommentar

Bor nogenlunde sentralt i Oslo og må parkere langs veien. Kombinasjonen av folk som ikke kan parkere og/eller rett og slett ikke bryr seg er utrolig skuffende.

Bruker ikke bil så ofte, men var heldig og overtok en strøken 1987-modell (som duger fint for meg de gangene i måneden jeg trenger noe å kjøre med) for et par år siden. Bilen har 'bodd på landet' med egen parkeringsplass på privat grunn i alle år og var til de grader plettfri og gnukket på og dullet med i forhold til alder at jeg at jeg til stadighet den første tiden fikk kommentarer fra vilt fremmede om hvor 'ny' den så ut i forhold til hvilken modell det var.

De samlede småskadene av typen riper/småbulker o.l. på de to årene den har 'bodd i byen' (inklusive de 3 obligatoriske innbruddene...) overgår det den har blitt utsatt for de samlede 18 årene før med god margin. Hadde den fremdeles bodd på en egen P-plass hadde den sannsynligvis fremdeles vært en strøken bil istedet for det den har blitt, nemlig et gammalt vrak med masse småbulker.

Utrolig skuffende at folk gir så totalt f. Jeg er lykkelig over at jeg ikke har en bil til 300.000++ stående ute i gaten som blir herjet med på samme måte. Har heldigvis hengerfeste som sikkert sparer den for mye dritt bakfra (den 'koppen' på selve festet er dog nesten alltid helt skeiv hver gang bilen har stått parkert noen dager til tross for at jeg retter den opp hver gang...) men frontlyktene på den ene siden har jeg måttet skifte to ganger, og et sett med monterte ekstralykter (som stikker et par cm lenger ut enn resten) er dyttet ut av stilling og må bendes på plass igjen ihvertfall et par ganger i måneden.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Legger bilde av frontfangeren på bilen min.

26122006832fx8.jpg

Legger også historien og slutten med:

Her var jeg hos mine besteforeldre i romjula og spiste en god middag. Plutselig ringer det en middelaldrende kar på døra og han viser meg hva som har skjedd. Han fortalte at han hadde gått rundt i nabolaget og spurt etter eieren av bilen. Jeg ble ikke forbannet på mannen, men bare litt oppgitt der og da.

Men vi skrev skademelding og alt ordnet seg etter kort tid. (taksering = ca 9000 kroner.) Evig glad for at han sa ifra! Selv hadde ikke bilen hans fått en eneste ripe, han traff akkurat med hengerfestet.

Etter og før-bilde

post-53560-1170870409.jpg

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Jeg har heldigvis ikke vært borti slikt enda, og jeg forstår ikke hvorfor folk ikke sier ifra. Jeg er selv for ærlig til å stikke av hvis jeg hadde gjort det, fordi jeg kan tenke meg hvor jævlig det må være for den som faktisk for bilen bulket.

Men bor du i en by bør du nesten ha et lager med reservedeler i form av lykter, speil og andre utsatte deler på bilen. Av og til er jeg nesten skeptisk til å parkere ved siden av gamle rustholker, fordi de kansje gir blaffen i om de riper eller bulker bilen sin, noe som vil gå utover meg hvis de smeller døra i bilen.

Admin'c: Det trenger jo ikke å være et bevis, men du kan jo ringe han og prøve å få han til å tilstå. Prøve å lure han med at noen så det eller noe slikt, da må han jo nesten si det hvis han er skyldig. :)

Lenke til kommentar

Var noen som hadde kommet borti frontfangeren på min Daewoo (forrige bil) når jeg hadde parkert. Var pene striper i støtfangeren foran. Det gikk heldigvis bort med litt lakk, rubbing og voks.

Det er greit at folk kjører inn i bilen din, slike ting skjer og kommer alltid til å skje. Uansett om bilen er ny eller 100 år. Detter er etter min mening noe en må ta høyde for. Det jeg derimot ikke liker er at folka stikker av. Det er det mest simpleste som man kan gjøre.

Der jeg jobbet før var det en som tok en "hit´n run" på en parkert bil. Dessverre for han var det et vitne innom som hadde sett det hele og hadde registreringsnummeret på bilen. Den personen fikk seg nok en liten overraskelse, he he.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...