BrokenTomato Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Hei! Skal i disse dager gå over til ny jobb. Har i den forbindelse endret skattekortet mitt til å gjelde lønnen jeg har der. Det jeg ikke forstår er denne trekkprosenten. Jeg fører opp 280 000 i inntekt. Så står det at jeg skal skatte 74 000 av denne. Trekkprosent står oppført til 33%. Kan dette være riktig? Hvis jeg regner ut hvor mye 74 000 er av 280 000 så tilsvarer det ~26.5%. Så spørsmålet mitt er hvordan regner de ut trekkprosenten? MVH Jørgen Endret 2. januar 2010 av BrokenTomato Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Har vel kanskje noe med at det trekkes skatt for 10.5 måneder, pga feriepenger i juni og halv skatt i november eller desember.. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Har regnet på dette nå og det kan nok stemme ganske bra. Skal man altså ikke trekke skatt i juni? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Du skatter av hele inntekten, men minstefradrag på ca 60 000 blir trukket fra først. Det er skatt på feriepengene også, men den blir trukket ved å trekke litt mer de andre månedene. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Men hva med det man faktisk tjener i juni måned da? Skatter man av det? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Men hva med det man faktisk tjener i juni måned da? Skatter man av det? 8489616[/snapback] Du skatter av alt, både feriepenger, inntekt og naturaliaydelser samr forsikring betalt av arbeidsgiver. Men du trekkes ikke skatt for foriepenger (øvrige inntekter/godtgjørelser på samme lønnsavregning trekkes for skatt) samt at du har halvt trekk i desember. Dette medfører i praksis at du trekkes i skatt ca 10.5 måneder med et noe høyere skattetrekk enn om man skulle ha trukket likt hele året. Uansett - det du skal betale i skatt beregnes av absolutt alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå