Mowgli Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Hvis jeg laster ned noe, og så sender/upploder jeg noe, tar dette på nedlastingshastigheten eller er d to kanaler på Bredbånd??? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Hvis jeg laster ned noe, og så sender/upploder jeg noe, tar dette på nedlastingshastigheten eller er d to kanaler på Bredbånd??? Hvis du bruker ADSL som er en asymmetrisk forbindelse vil du oppleve at hastigheten faller noe hvis du bruker all båndbredde både opp og ned. Grunnen er at det sendes ACK-pakker tilbake som kvittering på mottatt data. Noe av båndbredden opp fra deg brukes til dette, og det vil gi spesielt stort utslag hvis man har mye større kapasitet for download sammenlignet med upload. Er du derimot den heldige eier av en SDSL-linje, vil du ikke oppleve dette. Dette er et velkjent fenomen, og du vil se at det har blitt mye diskutert frem og tilbake her i forumet før, da gjerne i tråder om "ADSL full/halv dupleks" el. lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå