Mneckq Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hallo, jeg bestilte et Gainward 8800 GTS 640 MB fra amentio.no, som jeg fikk i posten. Satte det inn, plugget til alle ledningene, festet på den derre DVI-VGA (tror jeg det heter) overgangen som fulgte med, og startet pcen. Viften på skjermkortet startet, men det kom ikke noe bilde på skjermen! Plugget skjermkabelen i det innebygde skjermkortet, og pcen oppdager ikke en gang at jeg har plugget inn en ny del! Håper ikke det er ødelagt... Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Slapp av. Sannsynligheten for at du har ødelagt noe er svært liten. Du plugget inn Molex også ? Sannsynligvis har du bare for svak PSU. Lenke til kommentar
Mneckq Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Slapp av. Sannsynligheten for at du har ødelagt noe er svært liten. Du plugget inn Molex også ? Sannsynligvis har du bare for svak PSU. 8487910[/snapback] Ehh.. hva er en Molex? Og jeg kjøpte jo en Fortron/Source Epsilon 600W strømforsyning først da, skulle jo tro den holder Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Strømforsyningen skal hvertfall holde. Lenke til kommentar
Mneckq Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Ooooog.. hva er en Molex? Ser bare en ledning man skal plugge inn jeg Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Ooooog.. hva er en Molex? Ser bare en ledning man skal plugge inn jeg 8488122[/snapback] Molex er en strømforsyningsledning som brukes på de mere strømkrevende skjermkortene. Noen av disse mener jeg også har behov for 2 stk. Lenke til kommentar
Mneckq Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Æsj, kjipt å kjøpe nytt skjermkort og sende pcen på reparasjon med en gang da.. men kanskje de skjønner det, hvis ikke noen har noen forslag? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Prøv å deaktiver det innebygde skjermkortet. Det er ikke en molex kontakt som skal kobles til skjermkortet, men en PCI-E. Er bare plass til 1 du ser hvor den skal på kortet med 1 gang. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Du kan prøve å stille i BIOS at maskinen skal prøve å starte pci-e før det integrerte skjermkortet.. Lenke til kommentar
Mneckq Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Du kan prøve å stille i BIOS at maskinen skal prøve å starte pci-e før det integrerte skjermkortet.. 8488243[/snapback] Sjekka i BIOS, er bare en innstilling, som er "auto", og den plukker tydeligvis ikke opp at jeg har plugget inn noe i det hele tatt Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Har du testet den andre DVI porten? Lenke til kommentar
Mneckq Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Har du testet den andre DVI porten? 8488592[/snapback] På skjermkortet? Ja, var ikke noe annerledes.. men kortet kommer jo ikke i enhetsbehandling, og det kommer ikke noe sånn mongo-windows-driverinstallasjonsgreie heller, så enten sitter det ikke ordentlig i, eller så er det noe galt Endret 27. april 2007 av Mneckq Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Du vil selvsagt ikke få kortet i enhetsbehandling om det ikke er det som brukes (når du bruker integrert skjermkort). Lenke til kommentar
Mneckq Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Du vil selvsagt ikke få kortet i enhetsbehandling om det ikke er det som brukes (når du bruker integrert skjermkort). 8488671[/snapback] Ja, men det kommer ikke noe på skjermen når jeg plugger den inn i skjermkortet, så... Lenke til kommentar
sentence Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Først og fremst så kondolerer jeg med valg av skjermkort. Har et slikt selv. #1 Sjekk at strømkontakten til kortet sitter godt nok inn. Prøv en annen om du har, det kan være brudd i ledning. #2 Prøv VGA-overgangen i begge DVI-portene, min fungerte i den til høyre når jeg ser mot baksiden av kabinettet. Funker ingen av delene, er nok kortet defekt, dessverre. Lenke til kommentar
Mneckq Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Først og fremst så kondolerer jeg med valg av skjermkort. Har et slikt selv. #1 Sjekk at strømkontakten til kortet sitter godt nok inn. Prøv en annen om du har, det kan være brudd i ledning. #2 Prøv VGA-overgangen i begge DVI-portene, min fungerte i den til høyre når jeg ser mot baksiden av kabinettet. Funker ingen av delene, er nok kortet defekt, dessverre. 8488969[/snapback] Æsj... har prøvd med forskjellige kontakter, det virket ikke, og jeg har prøvd begge overgangene i begge utgangene, funket heller ikke Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Molex er den standard 4 pins kontakten som har vært i flere år på harddisker osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå