Gå til innhold

Nytt skjermkort funker ikke

Mneckq

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg bestilte et Gainward 8800 GTS 640 MB fra amentio.no, som jeg fikk i posten. Satte det inn, plugget til alle ledningene, festet på den derre DVI-VGA (tror jeg det heter) overgangen som fulgte med, og startet pcen. Viften på skjermkortet startet, men det kom ikke noe bilde på skjermen! :no: Plugget skjermkabelen i det innebygde skjermkortet, og pcen oppdager ikke en gang at jeg har plugget inn en ny del! Håper ikke det er ødelagt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slapp av. Sannsynligheten for at du har ødelagt noe er svært liten.

Du plugget inn Molex også ?

Sannsynligvis har du bare for svak PSU.

8487910[/snapback]

Ehh.. hva er en Molex?

Og jeg kjøpte jo en Fortron/Source Epsilon 600W strømforsyning først da, skulle jo tro den holder

Lenke til kommentar
Du kan prøve å stille i BIOS at maskinen skal prøve å starte pci-e før det integrerte skjermkortet..

8488243[/snapback]

Sjekka i BIOS, er bare en innstilling, som er "auto", og den plukker tydeligvis ikke opp at jeg har plugget inn noe i det hele tatt

Lenke til kommentar
Har du testet den andre DVI porten?

8488592[/snapback]

På skjermkortet? Ja, var ikke noe annerledes.. men kortet kommer jo ikke i enhetsbehandling, og det kommer ikke noe sånn mongo-windows-driverinstallasjonsgreie heller, så enten sitter det ikke ordentlig i, eller så er det noe galt

Endret av Mneckq
Lenke til kommentar
Du vil selvsagt ikke få kortet i enhetsbehandling om det ikke er det som brukes (når du bruker integrert skjermkort).

8488671[/snapback]

Ja, men det kommer ikke noe på skjermen når jeg plugger den inn i skjermkortet, så...

Lenke til kommentar

Først og fremst så kondolerer jeg med valg av skjermkort. Har et slikt selv.

#1 Sjekk at strømkontakten til kortet sitter godt nok inn. Prøv en annen om du har, det kan være brudd i ledning.

#2 Prøv VGA-overgangen i begge DVI-portene, min fungerte i den til høyre når jeg ser mot baksiden av kabinettet.

Funker ingen av delene, er nok kortet defekt, dessverre.

Lenke til kommentar
Først og fremst så kondolerer jeg med valg av skjermkort. Har et slikt selv.

#1 Sjekk at strømkontakten til kortet sitter godt nok inn. Prøv en annen om du har, det kan være brudd i ledning.

#2 Prøv VGA-overgangen i begge DVI-portene, min fungerte i den til høyre når jeg ser mot baksiden av kabinettet.

Funker ingen av delene, er nok kortet defekt, dessverre.

8488969[/snapback]

Æsj... har prøvd med forskjellige kontakter, det virket ikke, og jeg har prøvd begge overgangene i begge utgangene, funket heller ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...