knegg Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 som overskrifta. har min recovery cd her og windows cden her ved min side. det eg skal gjere er å slette alt og reinstallere window.(backup er gjort på DVD) skal eg starte opp pc`n min med recovery og gjere som instrukjons arket seier, og så starte opp pc`n med hattelco windows cden? windows keyen står på dekselet. eller e det nåke anna? er det sånn det gjerast? ka skjer med alle hovedkort driverene, skjermkort, kortlesar softwaren da? Lenke til kommentar
fredrija Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 som overskrifta. har min recovery cd her og windows cden her ved min side.det eg skal gjere er å slette alt og reinstallere window.(backup er gjort på DVD) skal eg starte opp pc`n min med recovery og gjere som instrukjons arket seier, og så starte opp pc`n med hattelco windows cden? windows keyen står på dekselet. eller e det nåke anna? er det sånn det gjerast? ka skjer med alle hovedkort driverene, skjermkort, kortlesar softwaren da? 8487747[/snapback] du må ha CD'en med windows på i CD-ROM'en. så starter/restarter du maskinen. du må også passe på at den BOOT'er fra CD-ROM'en, dvs at den starter ved å lese fra CD istedenfor hardisken(hvor windows allerede er). dette gjør du i BIOS menyen, der velger du boot device priority (eller noe annet som har med booting å gjøre) der skal CD-ROM'en være som første prioritert. du kommer inn i BIOS ved å trykke på F1 eller DELETE. er bare de 2 tastene eg har vært borti, som skal til for å komme i BIOS. men på min PC kan jeg trykke ESC istedenfor, da kommer jeg rett inn på BOOT device opplegget. men er ikke sikkert det er slikt på din PC. men uansett, når du har fått til å starte fra CD-ROM'en så er det ikke noe særlig hokus-pokus å få formatert hardisken(e) og installert windows. det er bare til å følge instruksjonene. hva som skjer med alle hovedkort driverene, skjermkort, kortleser softwaren er jeg ikke helt sikker på, men på meg har iallefall alt funket helt bra etter alle de gangene jeg har installert windows omigjen. vel å merke windows XP da. når jeg installerte windows vista, så måtte jeg laste ned drivere til kortleseren selv. skjermkort driver må du vel laste ned selv uansett. men hovedkort drivere tror jeg windows skal klare å finne selv. håper dette hjalp deg litt Lykke til Lenke til kommentar
wæng Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Etter å ha installert windows som beskrevet ovenfor, er det vel bare å sette inn recovery cden, da vil du da få installert alle driverne til enhetene som fulgte pcn. Har du andre hardware som du har installert i tillegg til de opprinnelige må du nok ha driveren selv. Driverne finner du på hjemmesiden til produsenten, Lenke til kommentar
knegg Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) akuurat i den rekkeføgen? reistalere windows så recovery Endret 28. april 2007 av knegg Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg tror at du har en recovery cd, som installerer Windows slik det var levert fra hattelko (den vil bruke data fra en skjult partisjon du har, med wdise tror jeg) OG i tillegg du har en Windowsplate. Bruk den recovery plate og følge instruksjoner som sikkert er levert på et ark. Da trenger du ikke den Win plate. Etter det kan du se å oppdatere alle drivere. Chipset/skjermkort osv. Og alltid chipset først av alt. Og gjør du det uten å haste deg, går garantert fint. Deretter programmene osv. For at du skal ikke kople til internett uten antivirus og alt annet, du kunne laste først alle de drivere du trenger og ha dem på et sted (cd plate eller annet disk?) Aktivering av Windows? IKKE før du er fornøyd. Gjerne bruk all den tid du trenger for å ordne opp slik du vil. Så enten du bruker recovery eller WinCd men ikke begge deler. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 det står at windows blir akkurat som frå fabrikken på recovery instruks arket. oppdatere chipset? aldri hørt om eingong. korelis gjer man det? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 det står at windows blir akkurat som frå fabrikken på recovery instruks arket. oppdatere chipset? aldri hørt om eingong. korelis gjer man det? 8493764[/snapback] Etter du har utført recovery, slik at Windows fungerer, så kan du oppdatere drivere. Vedlegger snap fra et asus kort som eks. slik at du ser. Noe slik vil du få hvis du setter cdplate fra din kort i cdrom. Hvis du har ikke Cd så må du laste ned drivere fra produsent. Det står gjerne instruks om installasjon hos produsent. Men det viktiste er at du fullføre recovery. resten kan du ta etter hvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå