Gå til innhold

Hiper eller Seasonic?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt litt for mange havarier og støyproblemer fra Hiper til at jeg hadde gått for den. Selv kjøpte jeg en Enermax PSU, men det er en av de verste forsyningene jeg har hatt sorgen av å eie. Jeg skal snart kjøpe en Seasonic og håper den vil være tilfredsstillende.

Lenke til kommentar
Høres ut som Seasonic S12 500W og de nye utgaven er det som kjøpes inn. Den har 33W på 12A. Jeg lurer på om det er nok for skjermkortene som kommer.

8489066[/snapback]

33W på 12A?? Hva betyr det? Mener du 33A på 12V?

edit: ser komplett har 400kr rabatt på NorthQ PSU i dag, 500W med alarm (hva man enn skal med det)

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Seasonic hadde vært mitt førstevalg, absolutt!

har hatt seasonic selv, helt til lynet slo ned.. meget god forsyning, stillegående og kraftig, vel verdt pengene.

her er en stortest av 105 strømforsyninger. merk, fransk side, og google's oversetter er ikke helt god..

direktelinker: Seasonic, Hiper, testresultater og konklusjon. mens frenglishen ikke er noe særlig rope hurra for så er skjemaene ikke til å ta feil av. Seasonic er blant de aller beste strømforsyningene man kan få, energieffetive, så og si null ripple og blant de aller stilleste strømforsyningene man kan få tak i, og prisen på seasonic er ikke blant de værste. Annbefales!

Edit: linkene fungerte ikke skikkelig, oppdatert

Endret av Prelude
Lenke til kommentar
Høres ut som Seasonic S12 500W og de nye utgaven er det som kjøpes inn. Den har 33W på 12A. Jeg lurer på om det er nok for skjermkortene som kommer.

8489066[/snapback]

33W på 12A?? Hva betyr det? Mener du 33A på 12V?

edit: ser komplett har 400kr rabatt på NorthQ PSU i dag, 500W med alarm (hva man enn skal med det)

8489099[/snapback]

Hehe trøtters nå ja, 33A på 12V hehe

Prelude:

Da blir det nok Seasonic S12, så får jeg tygge på om jeg går for 500W 33A/12V eller 600W.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hipers strømforsyninger med to 80mm vifter er ingenting å være redd for, de er basert på Andyson serverstrømforsyninger. Det er vel spesielt Type-R 580W det er problemer med, den er av en dårligere kvalitet. Grunnen til at den selger er vel kun utseende.

Den du linker til tåler 56A på 12V, noe som holder i lange baner. Den skal og være veldig stille.

Lenke til kommentar

My bad, det har du rett i. De er uansett basert på gode strømforsyninger. Jeg har en Silverstone Zeus 750W, den tåler høyere belastning en den fra Hiper og har kun en 80mm vifte. Den blir godt nok kjølt og jeg oppfatter den som helt stille.

Lenke til kommentar

S12 430W er i utgangspunktet mer enn nok til det oppsettet med GTX (anslår 300W ved maks last), og nesten garantert også med R600. Den har bare 1 PCI-E-kontakt, men kan vel bruke overgang til nr. 2.

Over det bør du heller se på Corsair HX520. Den bygges visstnok av Seasonic, men har modulære kabler og enda kraftigere 12V enn S12. Les evt. SilentPCReview sin test.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
S12 430W er i utgangspunktet mer enn nok til det oppsettet med GTX (anslår 300W ved maks last), og nesten garantert også med R600. Den har bare 1 PCI-E-kontakt, men kan vel bruke overgang til nr. 2.

Over det bør du heller se på Corsair HX520. Den bygges visstnok av Seasonic, men har modulære kabler og enda kraftigere 12V enn S12. Les evt. SilentPCReview sin test.

8489415[/snapback]

Og jeg sier det samme.

http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html

Lenke til kommentar

Kan jo nevne at S12 er den stilleste psu som er målt hos Silentpcreview.

Kjøpte en 380W til HTPC`en, og den er virkelig utrolig stillegående. Jumpstartet den på benken før montering, og måtte legge øret helt nedtil for å i det hele tatt høre at den gikk...

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Hmm etter å ha leste testen av Corsair så må jeg si at jeg fikk mye mer lyst på HX520 enn S12-500.

Samme pris, men modulære kabler og mye mer amps på 12v som gjør at jeg neppe trenger å skifte den ut så lenge jeg har maskinen.

Seasonic S12 500w frister, men Corsair HX520 til samme pris må jo være et kupp. Dog må jeg si at Seasonic S12 høres "penere" ut på lista, selv om Corsair er bygget av Seasonic ;)

EDIT:

Nesten synd at de ikke lager en HX480 eller HX430, for den hadde ant. vært mer enn nok siden de har så ekstremt bra 12V Amper på HX520. Og da hakket rimligere.Den har også en "Max combined" på 12V på 480W som tilsvarer 40Amps. Det burde holde for alle single gfx oppsett et par år fremover. HX620 har 50Amps combined.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...