Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Det er så ukult at det ikke går an å beskrive engang, spessielt når man går rundt å ser på alle de deilige damene som finnes, og vet at faktisk de har sex med andre gutter. Blir så missunelig og deprimert, du er heldig du som har fixet det og er bare 17. jeg har gått å grublet å tenkt på dette i hele tenåringsperioden, og er 20 år, og først nå har jeg tatt mot til meg å søke hjelp om det. Men bedre sent enn aldri!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Hans_*

Dette var til stor hjelp, men lurer på en ting. Jeg får forhuden tilbake i dusjen og i slapp tilstand, men har litt problemer i stiv tilstand. Tror dere en operasjon er nødvendig? Ser på tidligere innlegg at forhuden bør være helt trekt tilbake når man tar på kondom. Noen som har hatt samleie uten at forhuden ikke har vært helt trekt tilbake?

 

Kanskje jeg skulle prøve den salven folk snakker om først?

Lenke til kommentar

Hei.

Har fulgt med endel i denne diskusjonen, da jeg hadde en slik operasjon nært forestående selv.

Må si at jeg ble veldig skeptisk på den forestående operasjon etter å ha lest Gjest_Saviola_*'s innlegg

Legen flørta litt med sykepleieren før han tok seg tid til å se på meg. Jeg fikk en skjerm foran ansiktet slik at jeg ikke så noe. Deretter sa han at nå kommer du til å føle litt ubehag; så stakk han ei sprøyte med lokalbedøvende middel i penishode mitt! Jeg spente alle musklene i kroppen og sparket i fra. Sykepleieren som prøvde å holde meg nede hadde ikke en sjans mot mine veltrente lår.

For å berolige dere. Det der er bare bullsh**.

Jeg ble operert på dagkirurgisk ved ST. Olav, og var drittnervøs. Legen kommer, og forteller at nå skal han sette bedøvelse. Kjente noen små stikk rundt rota, etterfulgt av noen stikk ved hodet etter at bedøvelsa nede hadde begynt å satt inn.

Syntes dette var langt ifra like vondt som å sette bedøvelse hos tannlegen.

Det som derimot ER vondt. Det er å sy tre sting i hodet, rundt strengen UTEN bedøvelse.

Det måtte jeg. Siden jeg er av den mere heldige sorten, måtte det selvfølgelig ryke ett blodkar i hodet, slik at jeg blødde ut 3 store mensbind, to boksere og to treningsbukser på en og en halv time.

Da måtte jeg tilbake igjen. Ble lagt på operasjonsbordet.

Legen mente at jeg ikke trengte bedøvelse for å sy dette stinget, da det bare ett stikk.. Men. Det holdt ikke med dette ene. Han fortsatte med det neste, og til sykepleierenes store forskrekkelse tok han ett til. Da ble han dirigert av sykepleierne til å gi meg bedøvelse. Hadde han stukket en gang til, skulle det ha blitt en stilling ledig som kirurg på dagkirurgisk ihvertfall. Da hadde han tatt turen ut i en plastikkbag.

Sydde vel 3 sting til, og så var det ferdi.

Sitter her dagen derpå, og synes egentlig at til tross for traumet med den turen inn på ny, så var denne operasjonen ikke spesielt mye å grue seg til.

Littjkaren er hoven, og øm men ikke værre enn at det går fint uten smertestillende idag.

Våkna med morrabrød imorrest. Det va litt vondt, men heller ikke det var så gale som jeg så for meg.

Gleder meg til å se hvordan den blir etter å ha grodd :p

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke problemet med denne type operasjon.

Ingenting kan gå galt for alt jeg vet, det er ikke vondt fordi du sover hele tida. Det er litt ekkelt men det er jo ikke noe vondt i det hele tatt.

Det eneste som er irriterende er at du må gå i flere dager med strenger i hue.

 

Selv tok jeg denne operasjonen som 10- åring.

Har ikke hatt noen bi-virkninger. Jeg syntest ikke det var noe problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Anonym Gutt

er 16 år, og må nok også gjennom en slik operasjon. Får såvidt tilbake forhuden når den er slapp, i dusjen - utrolig irriterende. Det jeg lurer på er om jeg bør få omskjøring eller ikke. Sett flere som anbefaler det, og synest egentlig det ser penere ut, men virker litt stress når du skal onanere. Må jeg liksom drive å kjøpe glidekrem hele tiden? Er også ganske nærvøs for å vise frem lillemann til ... alle egentlig :p

Lenke til kommentar

Hei!

 

Tok en sånn operasjon for trang forhud i går.. Jeg er egentlig ikke helt fornøyd med operasjonen.. Ikke det at forhuden er for trang, men utseende på penis :S! De hadde skjært et snitt i midten oven på forhuden. Så hadde de sydd sammen det øverste og nederste laget på hverside. (To lag med hud på forhuden) Så nå ser penis på en måte sånn ut \ | /!! Den greia i midten er "røret", mens de to greiene på siden er forhuden!! Jeg vet ikke om det ser så verst ut etter noen uker siden forhuden er litt opphevet!!

Lenke til kommentar

For en fin tråd. Har lenge hatt dette problemet selv, og lurt på hva jeg skal gjøre. Har lest diverse artikler og slikt på nettet, men ingenting har hjulpet meg så mye som denne tråden. Den har faktisk fått meg til å ta steget, og jeg stikker nå senere inn på Helsestasjon for Ungdom for å bli henvist til urolog. Jeg slipper vel fortsatt inn der selv om jeg er 18? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Simen_*

Da ligger jeg her dagen før 17 års dagen min og nyopperert! :D Vil bare si at hele opplegget gikk smertefritt! Ingenting å grue seg for!! Jeg fikk time 9.30 idag og ble skrevet ut i 12 tiden. Det var ganske så likt opplegg som trådstarter beskrev (varierer fra helsestasjon til helsestasjon). Var heldig som fikk narkose før lokalbedøvelsen, hvis ikke hadde nokk dette vært glemmesak! Er helt fin nå, bare slapp selvfølgelig etter alle medisinene. Må bare advare de som skal under kniven i nærmeste fremtid, utseende på penis ser ganske groteskt ut etter opperasjoen! Det er veldig vanskelig og kjenne den igjen, men ikke redd, det hører med :) Stingene faller av om noen uker og like god som ny på den tiden også. Ellers er jeg helt fin og satser på en fin bursdag imorgen. :cool:

 

Ellers vil jeg bare si lykke til til dem som skal ta dette ingrepet, ingen fare! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Simen_*

ca 3-4 måneder siden, gikk ganske kjapt. Det stod at jeg fikk time innen 6 mnd. En kamerat av meg har samme problemet og han satte seg opp til opperasjon ca 1 mnd. før og han fikk brev om at han ble innlagt etter ca 7 mnd. Han har enda ikke fått time. Dette var på et annet sykehus og, så det varierer....

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Gjest_*

Jeg lurer på en ting. Til dere som har fått samme brevet. (Jeg har vist lillemannen min hos lege tidligere)

Når det står undersøkinga/behandlinga i brevet, så menes vel det det samme som opperasjon eller inngrep? siden ordet opperasjon ikke er nevnt noen steder i brevet.

Lenke til kommentar
Ikke f om jeg drar til det lokale apoteket og ber om hydrokortison krem til underlivet... Kommer aldri til å kunne dra tilbake å kjøpe allergimedisin..

9073302[/snapback]

 

Hydrokortison brukes oftest til å behandle eksem. Du spør bare etter hydrokortison krem, så spør dama bak skranken om du mener 1% også sier du ja. Var ihvertfall det som skjedde sist gang jeg skulle ha hydrokortison krem - til eksem. Hydrokortison krem er reseptfri

 

Hydrokortison krem har som bi-effekt bl.a. at den virker hudfortynnende og det er sikkert lettere å strekke tynn hud enn tykk hud (?). Vanligvis skal du ikke bruke hydrokortison krem i mer enn 1uke, tipper det er fordi den er hudfortynnende ;) Noe som tilsier at den sikkert skal brukes lengre i dette tilfellet. Snakk med lege før du bruker den mer enn en uke.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*

Hoho, jeg er 22 år, tok operasjon her om dagen etter ca. 6 måneders venting (hurra for norsk legeindustri).

Er fortsatt jomfru, har alltid ligget litt i underbevisstheten min dette med trang forhud så jeg har ikke tatt sjangsen på noe seksuelt forhold.

 

Selve inngrepet gikk ganske greit, kom dit, fikk beskjed om å barbere pungen, lysken osv osv. Så ble jeg trillet inn på operasjonsstuen hvor de kjørte en nål inn i armen min med no bedøvelse, det var ganske digg, så fikk jeg 2 sprøyter med lokal bedøvelse ved roten av kuken, det var ganske udigg! Men jeg kjente ingenting etterpå når de begynte med slize & dice. Ble sjekket ut av sykehuset ca. en times tid etterpå, legen spurte om jeg hadde noen spørsmål og jeg visste egentlig ikke hva jeg skulle spørre om så jeg sa nei, han ga ingen instrukser eller noe slik. Blødde litt i boksern på vei hjem, ganske udigg å gå rundt med klær på en ukes tid etterpå for det er så jævlig følsomt. Ble en heftig blodskorpe på kuken, hehe. Jeg tok foresten bare et sånn snitt på langs på toppen av penishodet, har ikke strukket det bakover eller noe slikt enda, begynner bare å blø igjen, og da tar det enda lenger tid før det helbreder seg. Bare venter til sårene har leget seg så skal jeg teste den, må sikkert operere på nytt med flaksen min, men det er vel bedre at de kutter for lite enn for mye ;)

 

Jeg er i militæret så det blir mange irriterende spørsmål og slikt ("jasså, du er sykemeldt?"), så jeg bare ga faen til slutt og fortalte alle nysjerrigperer om hvor digg det er å gå rundt med en blodskorpe på kuken. Så får de snakke om det så mye de vil, det viktigste er at junior blir frisk. Håper virkelig at jeg slipper å dra tilbake, har ikke lyst til å vente 6 måneder til på å få rettet opp en eventuell feil fra urologens side. Jeg er 22 år... Sier seg vel selv.

Virket som om folk får litt forskjellige råd fra kirurgen sin avhengig av hva slags inngrep de har fått og når de gjorde det. Noen sier at man skal dra tilbake etter dusj og toalett, andre, som meg, har ikke fått beskjed om dette. Jeg skal bare vente til det leger seg og så se hvor langt jeg kommer, det er ikkeno big deal, selve inngrepet er jo plankekjøring, det som sitter i huet på folk er at legen skal gå løs på tissen sin med en kniv, men slapp av folkens, de kan jobben sin. Har dere et problem med trang forhud så stikk til fastlegen og få tips, det er ikkeno stress, og lykke til, alt ordner seg :)

 

Hvis noen har noen spørsmål så fyr løs så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Jadda_*

Jadda, da er dagen kommet om en uke og 2 dager. Jeg skal opereres for trang forhud. Har aldri kunnet dra den tilbake, men har tenkt det ville ordne seg iløpet av puberteten - hvilket det ikke har. Jeg oppsøkte en lege i vår og har fått time på Haraldsplass i byn. Dette er fredag den 19.

 

Operasjonen er jeg selvfølgelig nervøs for, men jeg er mest redd for ettertiden. Blir nok et lite helvete med åttåtjue sting, blodpøl, smerte og annet graps. Må avstå fra sex 4 uker (ikke noe problem da. :p QQ) og fysisk aktivitet i 2 uker (problem indeed).

 

Og Brann spiller mot Aalesund, og kampen vises på storskjerm i Bergen sentrum. Noe jeg hadde sett frem til. Der skal jeg noen venner, og en dame som jeg så smått holder på med. Og midt i seiersrusen blir det en del klemming og kyssing (ble nå det på mandag mot lyn), og da vet de fleste hva som gjerne våkner til liv i buksen! NO PROBLEM for meg nå, men om lillemann ser ut som en kjøttkake etter operasjonen vil det nok bli et problem.

 

Spørs om jeg får komme meg inn der i det hele tatt. Å gå glipp av noe som er så stort for meg virker helt forjævlig. Noen som har noen tanker om dere tror det er mulig for meg å feste og kose meg dagen derpå, uten å måtte legge meg ned i bakken og slå meg selv pga. sjuke smerter på et nyblottet penis hode som nesten aldri har blitt berørt? :p (Skal ikke omskjæres, bare snitt eller fjærne en liten ring av forhuden - men for alt jeg vet vil lillemann se ut som fårikål dagen etter). :<

 

Takker for svar! Hilsen nervøs gutt. 16 år forresten!

Lenke til kommentar

Du kan selvfølgelig ha det gøy og kose deg.

 

Et lurt tips er å ha en liten bandasje rundt penis så den ligger trygt. Den er litt hoven og sår rett etter operasjonen. Når det gjelder kjæreste må du rett og slett bare være tolmodig, og si til deg selv at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.

 

Ikke vær nervøs. Det går kjempebra, garantert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...