Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud

Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

På eksen min hadde han veldig trang forhud, og hver gang jeg skulle gi han bj så stank det noe jævli! Jeg anbefalte han å gjøre dette, men han turte jo ikke. Trang forhud kan være en årsak til veldig sur/dårlig lukt, og det kan hemme sexlivet!

Og nei, vi ble ikke slutt på grunn av at han stank der nede..

Er nok mange som sliter med dette problemet. Hadde jeg i tillegg til å ha litt problemer med sårhet i perioder grunnet litt for stram forhud, hatt problemer med vond lukt hadde jeg tatt en operasjon for lenge siden. Er litt tabu å ta en slik operasjon, men tror den øker livskvaliteten til veldig mange.

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I morgen skjer det.

Bare å glede seg  :w00t:

Anonymous poster hash: 82e5a...c09

Lykke til! Går helt sikkert fint. Full omskjæring eller snitting du skulle ta? Og evnt. hvor?

Vet ikke enda, konsultasjon så inngrep/overgrep rett etter  :dremel:

Samme som meg. Opprinnelig snitting ble til hel. Angrer ikke foreløpig og dersom du ønsker snitting og kirurgen anbefaler hele så svar bare ja dersom du føler det er riktig selv. Føltes riktig å ta hele i mitt tilfelle. igjen, lykke til! Du kommer til å føle deg stolt i etterkant! Er jo en liten operasjon, men krever litt baller. 

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Operasjon utført, sitter på toget hjem.

Ble en omskjæring, men ikke så langt nede, lenger oppe.

Finn også sykemelding en uke

Det var mer smertefullt en forventet, men overkommelig.

Skal vist vente noen dager med å dusje

Gratulerer! Litt lenger oppe: mener du da en low and tight omskjæring hvor stingene er rett under glansen, eller at du fortsatt har litt forhud som vil dekke glans?

Dusjet selv dagen etter, ca 24 t etter, men lytt til legen. 

Første uken er verst så heldig som har sykemelding. Etter dette blir det bare litt ubehag fram til stingene blir borte.

Lykke til, og oppdater gjerne healing-ferden din her om du føler for det/og/eller har spm. 

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

takk for info, jeg har sikkert litt spørsmål :) føler ikke akkurat jeg at fikk så mye info på klinikken.

Jeg tror jeg fremdeles har litt forhud som vil dekke glans, men vanskelig å si, glansen ser rimelig ekponert ut og jeg kan ikke se enden av forhuden pga bandasje.

Er det slik at man skal bytte bandasje på dag2?

Lenke til kommentar

Jeg byttet dagen etter, men virker som de fleste anbefaler 48t. Gjort ganske mye research på hele emnet og i USA er det flere som har hatt på samme kompressen fra operasjon og en uke fram i tid. Høres ikke fornuftig mtp infeksjon og drit. Ville ventet 48 t så er du safe. 

Fikk ikke mye informasjon jeg heller må jeg si. Lest meg opp på nettet i stedet. 

Lenke til kommentar

skjønner.

En ting til: om jeg tar på penis eller penishode kjenner jeg "ingenting", det blir vel mer følsomt etterhvert? kanskje bare bedøvelse som henger i enda? Merker det kiler litt da.

Hvordan var urinering for deg? kjente smått litt svie når jeg urinerte i sta. ikke mye dog

Ja, er helt sikkert bare bedøvelsen som sitter igjen. Hadde ikke følsomhet i glansen jeg heller, før dagen etter, så ikke bekymre deg for det. Er siste dagene jeg virkelig er blitt mer følsom på glansen (3 uker siden operasjon i dag), og dette har nok med det psyiske/mentale å gjøre. Man vil ikke at ting skal gjøre vondt, og dermed kompanserer hjernen for dette. Kroppen er morsom slik sett. 

Urninering gikk greit, men litt i  forskjellige retninger fordi jeg har en edema (blodansamling) under huden på skaftet en halv cm under arret, og håper denne blir borte snart. Har heldigvis minket til halvparten etter antibiotikaen. 

Opplevede ikke noe svie, men sprutet litt i alle retninger (flere stråler) pga hevelse og kompress. Hvis svien vedvarer og du i verste fall ser blod i urinene, evnt. vond lukt ville jeg kontaktet lege for da kan det være infeksjon. 

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

ser her at det står:

http://www.teresstavanger.no/behandlinger/61-behandlinger/urologi

Etter operasjon
  • Svie ved vannlating, spesielt de første dagene.
  • Bandasjen bør skiftes om den er blodig, eller etter wc-besøk de 3-4 første dagene.

Da er kanskje den svien normal.

Uansett, usikker på det med bandasje, den er noe blodig på tuppen, spesielt på ene siden

Lenke til kommentar

I dag har det gått 1 uke siden jeg oppererte forhuden.

Jeg tok ikke full omskjæring, men et par snitt og noen sting.

Gjorde altså dette tirsdag i forrige uke. Alt virka greit frem til når jeg skulle legge meg på torsdags kveld. Penis begynte å dunke kraftig og svei som et rent helvette. Fikk sovet 3 timer den natta før jobb. Jeg fikk lurt meg på jobb med intense smerter, etter jobb dro jeg til legevakta og fikk vite jeg hadde fått betennelse i såret. Fikk Antibiotika og salve...

Har lugget å vridd meg i smerte siden fredag og nå begynner det endelig å gi seg ( første dagen jeg kan sitte oppreist)
Til dere som skal opperere for trang forhud. Håper ikke dere  får betennelse i såret, for dette er noe av det værste jeg har vært med på.

Såret har heldigvis fått grodd greit tross betennelsen, noen av stingene har også løsnet allerede. Så ser veldig frem til dette er over, er nok verdt det til slutt  :wee:

Endret av Homme2k
Lenke til kommentar

Det er nok verd det til slutt, håper jeg  :)

Jeg ser så mye forskjellig vedrørende bandasje på nettet, noen skifter både morgen og kveld, samt etter hver urinering. Det kan ihvertfall ikke jeg gjøre, for jeg fikk med meg 3 bandasjer i tillegg til det jeg har på meg nå.

Jeg tror kanskje jeg skifter i kveld da det er litt blod på innsiden der.

Ser mange anbefaler å skylde såret, men urologen ba meg vel vente minst 3-4 dager med dusing.

Hvor lenge skal man vente før man dropper bandasje?

Lenke til kommentar

kompress byttet, og jeg fikk sett min forhud for første gang.

Vet ikke akkurat om jeg er imponert :p men jeg regner med det blir bedre etterhvert, oversiden ser ganske bra ut, men undersiden er rimelig hoven med mye sting.

satt på ey nytt kompress, enklere sagt en gjort, men hva er egentlig forksjonen til denne? skal den presse på penis eller bare holde den skånet for påvirkning?

fant heller ikke noen måte å feste den på så brukte en tape-bit

Lenke til kommentar

Det føles ganske unaturlig i starten, og det tar fort noen måneder med ulik bruk før forhuden normaliserer seg. Første dagene ser det uansett ut som en rundjult ål, ikke det store synet å skryte av.

Jeg fikk for øvrig et par tips fra urologen for å unngå infeksjoner og bateriedannelse:

Etter hvert toalettbesøk første uken skulle jeg røre ut en halv teskje melkebasert intimsåpe (Lactulose) i en halv liter vann og røre rundt penis i den i 3 minutter. Denne blandingen kan også brukes til å vaske rundt utstyret etterpå. Etter hvert som hevelsen går ned kan man bruke fingrene for å rengjøre i tillegg.

Bytt kompress ved blødning, samt morgen/kveld eller hvis det blir skittent. Jeg tok snitt, og hadde bare et kompress over og under penishodet for beskyttelse. Det er sikkert litt annet for dere som tar full omskjæring.

Bytt undertøy hver morgen.

Man bruker også såpen ved dusj og før/etter man sover. Det blir en del vasking, men det holdt meg unna infeksjoner.

Lenke til kommentar

Tenker jeg tar meg en dusj i morgen, blir deilig, har ikke dusjet siden søndag kveld. Skal visstnok ikke bruke såpe da huden min ikke liker det.

skiftet bandasje i går og i dag, merket at trikset var å gjøre bandasjen litt stram innerst så detter den ikke av.

Ereksjon kommer av og til, det er ikke særlig godt, men ikke så veldig ille faktisk. Går stort sett hele dagen uten noen medikamenter. Har enda ikke brukt de sterke tingene smertestillende jeg har fått, bare paracet og ibux

Lenke til kommentar

Dag 23: 

Litt rart å se tilbake på postene mine fra tidligere i healing-prosessen. Lyser gjennom at jeg var litt bekymret og stresset, noe jeg uten tvil var. Samme gjelder vel også dere som er noen dager/et par uker inni prosessen? Starten på 2016 har vært preget av lite søvn og bekymringer, men omsider begynner ting å komme i orden etter diverse komplikasjoner.

Er fortsatt 1 uke unna å feire 1 mnd-jubileum som omskåret, men tar likevel å "luber opp" for å teste den i ny og ned, og angrer ikke på operasjonen. Tar ikke akkuratt lang tid å komme, og orgasmen er sterkere enn noensinne! Kan ha noe å gjøre med at det er blitt lite ejakulering siste tiden, og ikke som en direkte konsekvens av omskjæring. Men bra for sjelen å vite at alt funker som det skal, faktisk bedre enn tildigere da man nå slipper å ha irritere seg over sår forhud som demper litt av gleden.

Med tiden vil jo også arr bli mindre, og ting "gro" seg til, så vil bare bli bedre. Sex drøyer jeg i hvert fall 1 uke til med. Merker at healingen skøyt fart, etter at jeg tok ut de resterende stingene. 

Endret av Perfume92
Lenke til kommentar

Dag 3-4 (siden mandag).

Tok en dusj på morgenen i dag, var litt bekymret for at det skulle være vondt, men det var det ikke.

Urologen anbefalte å bruke hårføner eller liknende til å tørke fyrtårnet, men jeg har ikke noe slikt, brukte derfor varmepumpa, fungerte helt greit.

Brukte også mitt siste kompress, stakk derfor på apoteket, var innom et par apotek og ingen hadde det jeg trengte, dem skulle dog bestille så får mest sannsynlig på lørdag, blir vel å bruke gjeldende frem til da da ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...