Frohman Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Hvem er det som drar i forhuden til ungene sine for å sjekke om de har trang forhud? Hvem er det som ber meg stå til ansvar for noe jeg skrev når jeg var 14? Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Hvem er det som drar i forhuden til ungene sine for å sjekke om de har trang forhud? Hvem er det som ber meg stå til ansvar for noe jeg skrev når jeg var 14? Den var egentlig det innlegget du svarte på jeg mente. Jeg bare hang meg på. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Har et spørsmål til dere. Kjæresten min ble operert for en og en halv uke siden. Hele den første uken gikk veldig bra, skifta bandasje, vaska etter dobesøk, og teipet den opp. Han brukte joggebukse, for å slippe presset f.eks jeans gir. Nøyaktig en uke etter operasjonen skulle han sette på seg jeans, og kan kjente det stakk til. Da vi sjekket rant blodet som bare det, og det var liksom en myk "kul/pose" på siden av penis der det blødde fra. Det hjalp ikke med kompress eller noe, det rant gjennom alt som var, og han tok turen på legevakta. Der fikk han beskjed om at det ikke var noe farlig, og legen satte på kompress og teipet hardt igjen. Nå skal det sies at legen omtrent ikke kunne norsk, og min kjære fikk aldri svar på hva det var eller noe, mens legen snakka om alt annet. Derfor bestemte vi oss for å ta turen dit han ble operert dagen etter. Her ble han sendt videre til en annen lege som også så på den, og sa det bare var en blodåret som hadde sprukket. Fikk bare beskjed om å legge press på der det blødde om det skulle begynne å blø igjen. Dette var nå på tirsdag. Det blør noe fortsatt, og den myke "kulen/posen" har blitt hard. Lurer på om noen andre her opplevde det samme? Skal vi bare stole på legene og la det være? Noen som kanskje har noen tanker om at det kan være noe annet enn en blodåre som har sprukket? Kan kulen være bare en blodansamling under huden? Selv om man spurte, fikk man liksom ikke noen ordentlige svar fra legene syntes jeg. Kjæresten min synes det er ganske ubehagelig og er fortsatt litt smånervøs. Anonym poster: 20d5dd0a4ab7514f75f31def6f173b9b Lenke til kommentar
Maxim1 Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Jeg har lest litt på denne tråden, fordi jeg har dette problemet. Jeg burde sikkert gjort noe med det før, men det har ikke blitt og jeg har utsatt det og levd med det. Jeg vet ikke om jeg har den trangeste forhuden. Jeg kan dra den tilbake i slapp tilstand, og kan delvis gjøre det i erigert tilstand, men da er det veldig stramt og ikke behagelig. Det jeg uansett ville spørre om, hvis noen kan svare på det: Er det mulig å bare kontakte urolog direkte og få det løst på den måten? Jeg bor på en litt liten plass og har bare ikke lyst til å spørre fastlegen min. Dessuten er det mange leger som har turnus-praksis her og de er omtrent på min egen alder, og kan fort være noen jeg kjenner. Jeg har mest lyst å ordne dette en plass der ingen kjenner meg, i en by f.eks. Går det an å gjøre dette uten å gå gjennom fastlege? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Du kan gå til en privat klinikk som feks. Volvat. Det finnes nok andre klinikker som gjør det samme, google det litt så finner du nok dem. Ulempen er at det nok koster mer. Anonym poster: c851d1a2b1e20e05f655165c944b3220 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Skal inn til operasjon klokken 09.00 i morgen tidlig. Det blir nok narkose og en snitt(ikke omskjæring). Gruer meg så inni helvette. Bare tanken på å bli operert i det aller helligste gjør meg nesten litt kvalm. Men dette må gjennomføres. Merker at dette problemet gjør mye med selvtilliten da jeg er jomfru og ikke en gang kan forestille meg et scenario der jeg skulle ha pult slik penisen min er i dag. I tillegg så er det jo også et helvete å opprettholde en god hygiene der nede når man ikke får dratt forhuden ordentlig tilbake i slapp tilstand. Anonym poster: 0a6c184dfc8b4deb3c9d16a010dd03e0 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg har lest litt på denne tråden, fordi jeg har dette problemet. Jeg burde sikkert gjort noe med det før, men det har ikke blitt og jeg har utsatt det og levd med det. Jeg vet ikke om jeg har den trangeste forhuden. Jeg kan dra den tilbake i slapp tilstand, og kan delvis gjøre det i erigert tilstand, men da er det veldig stramt og ikke behagelig. Det jeg uansett ville spørre om, hvis noen kan svare på det: Er det mulig å bare kontakte urolog direkte og få det løst på den måten? Jeg bor på en litt liten plass og har bare ikke lyst til å spørre fastlegen min. Dessuten er det mange leger som har turnus-praksis her og de er omtrent på min egen alder, og kan fort være noen jeg kjenner. Jeg har mest lyst å ordne dette en plass der ingen kjenner meg, i en by f.eks. Går det an å gjøre dette uten å gå gjennom fastlege? Hadde samme problemet for noen få år siden. Jeg gikk direkte til Volvat uten å nevne dette for fastlegen med et ord. Jeg var inne til en enkelt time hos urologen på Volvat. Deretter valgte jeg mellom full omskjæring og "forhudsplastikk". Jeg valgte det siste, fordi jeg var lite lysten på å omskjæres. Ventet noen få uker, gjennomførte operasjonen og var inne til en eneste kontroll etterpå. Utvekslet ikke et eneste ord om dette med fastlegen. Nå var det mest for å spare tid at jeg gikk til Volvat, selv om pinlighete også var en viss faktor. Det er i hvert fall fullt mulig å slippe fullstendig unna fastlegen Valgte forøvrig å gjøre det uten å betale noen tusen ekstra for narkose. Vikingmenn trenger da ikke full narkose for slikt. Det var helt greit. Normalt er jeg en relativt sjenert person, men dette var virkelig ikke noe problem. Lå lys våken med lokalbedøvelse og en slags skillevegg ved magen, slik at jeg ikke så operasjonen. Leste like gjerne sportsnyheter på mobilen mens en eldre mann og en ung sykepleier fiklet med det bedøvede utstyret mitt Hele situasjonen var så absurd at det var avvæpnende i seg selv. Anonym poster: d6bd7b534ca5c127eda14fffbe1e2e48 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 ..... Jeg har akkurat samme historien som personen over. 13 år siden riktignok, men gikk direkte til volvat, ble anbefalt et lite snitt, uten narkose, gikk helt fint. Liten skillevegg ved magen og kjente egentlig ingenting. (Man trenger ikke være viking). Så var det (etter hukommelsen) ømt de neste 2-3 dagene. Da ble stellet rengjort ved å dyppes i en liten kopp med lunkent vann og medisinsk grønnsåpe (ble anbefalt av legen å kjøpe den på apoteket). Husker ikke hvor lenge jeg gikk med bandasje osv, vil vel tro det var 1-2 uker, men kan sikkert være individuelt. Tips: Jeg gjorde dette på en fredag i ferien. Da kunne jeg sitte inne i ro og se film hele helgen uten noen spørsmål, samt at jeg ikke hadde forpliktelser de neste ukedagene. At foreldre var på hytten og jeg hadde huset for meg selv var også greit. Også greit å kunne gå i joggebukse/shorts, er ikke strategisk å ta på seg en trang dongeri med en gang etterpå. Jeg betalte 3000 for behandlingen den gang, noen som kan oppdatere med priser på privat behandling i nyere tid? Anonym poster: c851d1a2b1e20e05f655165c944b3220 Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Jeg hadde en opperasjon for 4 år siden nå. Jeg var først innom fast legen min, for så og ta det videre med sykehuset. Ventet kanskje i 3 månder. Opperasjonen ble gjort i starten av mai på en mandag, jeg ble anbefalt full omskjæring, og det var helt greit for meg. Under opperasjonen så var jeg helt borte i narkosen. Samme kveld så gikk jeg til en kompis, det var ikke så veldig vondt ennå siden jeg var veldig dopet ned. Men når jeg skulle gå hjem igjen litt senere ( 200 meter kanskje ) så var det ikke særlig godt. Dagen etter så våknet jeg av et smerte helvete, og måtte bare komme meg ut av sengen og rett ut på det kalde kjeller gulvet. Tok på meg en joggebukse og kjørte moped til skolen. Det var ca. 3 km til skolen. Den dagen så skulle jeg ha en stor fremføring av et prosjekt sammen med enn annen kompis. Vi gikk service og samferdsel og vi brukte og ha på oss litt finere klær når vi hadde framføring, altså dress. Så han ble gankse forfjamsa når jeg kom i joggebukse. Forklarte han hvorfor, og da var det helt greit. Han syntes det sto respekt av at jeg kom på skolen i det hele tatt. For meg så tok det vel en 2-3 uker før jeg kunne gå normalt igjen, og det tok 3-4 uker før stingene begynte og løse seg opp. Fikk desverre ikke festet så mye med russen det året. Endret 25. april 2012 av TiNuSsS Lenke til kommentar
Alek986 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) jeg er en gutt på 18 år og tok en operasjon den 24. april siden jeg hadde phimose. Det var neppe det mest alvorlige tilfellet, men jeg følte likevell at jeg trengte en operasjon. Jeg ble ikke omskjært, men fikk derimot et "kutt". jeg fikk med meg at jeg kunne begynne å trekke forhuden tilbake allerede etter 3 dager, og skjønte at dette var noe som var viktig å gjøre, med tanke på at forhuden kan bli for stram igjen hvis man ikke gjør det. etter fem dager klarte jeg å trekke tilbake forhuden i full erigert tilstand, og klarte å komme bare ved å bruke litt "mind power"x). siden da så har jeg gjort dette. Det står jo at man ikke skal ha samleie før det har gått ca. 2 uker, men jeg utsetter jo ikke selve penisen for noen form for friksjon. Alt jeg gjør er å holde i penisenx) så til spørsmålet. kan man gjøre dette??? Endret 2. mai 2012 av Alek986 Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Godtfolk! Det virker som dere tror at trang forhud er et stort problem, det er det ikke. Det går an å leve med "tut" på pikken: Du har litt nedsatt følsomhet i og med at glansen (hodet) ikke kommer i direkte kontakt med de omgivelser den er ment å ha nærkontakt med (om du skjønner?), men dette kan også være en fordel, da det kan bidra til at du blir mer utholdende i senga. Mange menn sliter med for tidlig sædavgang. Og så er det sjølsagt det med at renholdet vanskeliggjøres, men så kommer det heller ikke så mange bakterier og sånt inn under forhuden når den er trang. For den som har trang forhud og som har til hensikt å gjøre noe med det, er dette en så liten og enkel operasjon at det går an å få det gjort på legekontoret. Jeg hadde sjøl trang forhud da jeg var liten, tror jeg var rundt ni-ti års alder da jeg forsto at slik skulle det ikke være. Om det var en kompis som gjorde meg oppmerksom på forholdet eller jeg hadde lest det i ei "legebok", husker jeg ikke, men jeg bestemte meg i hvert fall til å gjøre noe med det sjøl. Jeg begynte å tvinge forhuden bak glansen når pikken var slapp ved å bruke makt. Det gikk tregt og blødde litt noen ganger, fleipet med kompisene om at jeg hadde "mensen", men etter et par uker eller så hadde åpningen utvidet seg nok til at det gikk greit. Så kom fase to: Jeg dro huden bakom glansen i slapp tilstand og sørget for at jeg fikk ståpikk. Derved ble forhuden sprengt ut. Jeg tror at hele prosessen tok to-tre måneder, men pikken har etter det vært helt som den skal, helt etter læreboka. Jeg husker jeg holdt på med dette så fort jeg hadde anledning og var for meg sjøl, jeg tror minst to-tre ganger hver dag. Jeg er ikke så sikker på om dette er like enkelt å ordne sjøl i voksen alder, for det faktum at jeg var "under utvikling" da jeg holdt på med dette kan sikkert ha gjort det lettere, for da skulle jo huden vokse uansett. Men det går an å prøve om du ikke har lyst på en operasjon. Jeg tror også at det kan være smart å bruke litt olje (matolje fra kjøkkenhylla duger) i denne sammenheng, sjøl om jeg ikke hadde det den gangen. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) ...... Endret 21. mai 2017 av Kuldesjokk 2 Lenke til kommentar
Gjest.._= Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Hei, jeg opererte for 5dager siden. Jeg har brukt bandasje siden, men idag skulle jeg prøve å gå uten. jeg tenkte at det ikke var lurt me jeans fordi det strammer over skrittet så det ble en chinos. da jeg skulle gå opp bakken mot huse mitt fikk jeg store smerter og bokseren min var full av blod når jeg kom hjem er det normalt å blø etter 5dager? og jeg har ikke dratt forhuden tilbake enda visst jeg prøver er det veldig vondt! hvor lenge ventet dere, og jeg har sting som forsvinner av seg selv, når forsvinner disse og nårti går hevelsen ned? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 da jeg skulle gå opp bakken mot huse mitt fikk jeg store smerter og bokseren min var full av blod når jeg kom hjem er det normalt å blø etter 5dager? Er det slik etter 5 dager ville jeg tatt en telefon til legen. Lenke til kommentar
Gjest.._= Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 da jeg skulle gå opp bakken mot huse mitt fikk jeg store smerter og bokseren min var full av blod når jeg kom hjem er det normalt å blø etter 5dager? Er det slik etter 5 dager ville jeg tatt en telefon til legen. okei, har du svar på noe av det andre? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Det enkle svaret er at du spør legen om disse tingene siden du også etter min mening likevel bør ringe til legen. Det andre svaret er at jeg husker ikke nøyaktig, er 12-13 år siden jeg gjorde dette. Etter min hukommelse var jeg bedre enn hva du beskriver bare etter 2-3 dager. Jeg tror likevel jeg ikke begynte å strekke og trekke før det ikke lengre var ømt, jeg vil tippe det gikk over en uke, kanskje mer. Jeg tror dog jeg gikk med bandasjen lengre, dvs man må jo skifte den, men... Den eneste trekkingen jeg gjorde da var vel når jeg skulle på do, slik at det ikke kom så mye urin på forhuden, men vi snakker ikke om å trekke bak over hele hodet da. Det høres uansett ut for meg som at tassen din har blitt utsatt for litt for mye stress når du har vært ute og gått, at noe har skrapt mot stingene dine eller lignende. Prøv å gi den mest mulig fred og ro slik at ting får gro og bruk bandasjen så lenge såret ser ut som det kan åpne seg igjen. Anonym poster: c851d1a2b1e20e05f655165c944b3220 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Man får jo i utgangspunktet stole på legenes vurderinger, men jeg liksom aner litt trang-forhud-hysteri. Forhuden kan tøyes ganske mye (må ikke presses!) ved at man går med den bakovertrukket en stund av og til. Litt ømt til å begynne, men etterhvert blir huden på penishodet tykkere og det går greiere. Nå har jeg ikke selv hatt problemet da og er vel inkompetent til å si så mye. Lenke til kommentar
iPostman Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Ok, da har jeg fått operasjon, full omskjæring. Hvordan skal jeg rense såret? Det svir jo med vann, og jeg vet ikke hvilke såpe jeg skal bruke. Need help kan jeg rense i et bad eller må jeg dusje? Takk Lenke til kommentar
Korka Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Hvor mye koster omskjæring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå