Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud

Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Hei!

Nei er ikke vanskelig å gå, det går bare sakte framover det er alt, en fot forran den andre, gjerne med en liten knekk i ryggen så du er litt bøyd framover, annet enn det er det bare å stabbe seg sakte men sikkert framover. er gjerne ikke noe vondt å gå da heller bare ubehagelig og går sakte for at den skal holde seg så mye i ro som mulig.

Har lest at andre har begynt å jobbe igjen etter 3 dager og sånt. Jeg holdt meg hjemme i rundt 10 dager etter operasjon som jeg også vil anbefale for at det skal gro skikkelig, sikkert gjerne litt lenger enn dette også.

For meg var det ikke no pes å få sykemeldig for 2 uker men ble sommerferie så trengte ikke så mye. ta den tiden det trenger for å gro skikkelig.

Jeg vil fraråde å ta operasjonen hvis du ikke har noen andre rundt deg de første dagene etter operasjon. For meg så festet bandasjen seg til såret for eksempel og da var det bra ha noen til å skysse meg bort til legevakten på direkten for å ordne det. sånne ting. husker at forhudsplastikken var en blodig affære for meg, blødde ut bandasjer og så meg til slutt nødt til å dra til legevakten for å finne ut om alt var i orden. Nødt til å ha denne muligheten, hvis noe sånt skjer og du er alene.. er ikke no særlig det.

Grovt regnet er det den første uka som er pes, etter det går det sakte men sikkert MYE bedre, noen sier 3 dager for meg tok det rundt en uke før det begynte å bli bedre, jeg røyker da hasj hver dag, usikker på om det kan ha spillt inn der. dette er nok grunnen til at jeg ikke husker så mye av heale prosessen fra forrige operasjon, husker bare at da så det en del mer makabert ut der nede enn etter omskjæringen.

Har forresten ikke peiling på når man slutter å bruke kompress/bandasje etter denne type operasjonen men etter vasking med hånddusj igår kveld samt at jeg klarte å lette litt på trykket med en utløsning til min store lettelse:p så droppa jeg å sette på kompress igjen.

man skal vel egentlig ikke nappe løken så tidlig etter operasjon(?), var igår på min dag nr 12 etter operasjon men trengte heldigvis ikke å dra noe særlig rundt der stingene sitter bare nede ved roten så gikk nok bra. har fortsatt sting rundt hele. Ble positivt overrasket; Lurte på om det kom til å gjøre litt vondt med full ereksjon på dette stadiet pga stinga men full boner funka fint det og da så jeg til min store overraskelse hvor bra det egentlig så ut, gleder meg til de forbanna stinga detter ut.

Er bare en forjævelig tilvenningssak det med å begynne å gå uten kompress og bare rett i bokseren, nå bruker jeg silke boxere da så er nok litt bedre men hver gang den kommer bra inntil når jeg går er det som om jeg tror jeg får vondt, "au":p, men er ikke no særlig vondt, bare jævla ubehagelig og ekstremt å bli vandt med.

Har lest litt om det på nettet og ser kanskje ut som om glans begynner å "flasse" litt så herdingsprosessen er vel igang nå.. fortsatt en del blod skorper rundt stinga men de forsvinner forhåpentligvis snart. og frenulumsområdet er det ikke no særlig hevelse igjen på heller, liker bare ikke at det er en sånn liten "bul" ut under der som en liten sekk. men så fort stinga detter ut blender vel dette seg bra sammen.

Må legge til at jeg hadde ikke store valget etter forhudsplastikken, lot meg omskjære fordi jeg måtte hvis jeg skulle bli kvitt problemet mitt, og det var det legen anbefalte og roste opp i skyene(en dame) som bare hadde positive ting å si om det. så spurte hun hva som bekymret meg mtp en slik operasjon og jeg svarte følsomheten men hun mente at det ikke ville bli noe problem. satster på at legen kan sakene sine.

usikker på åssen type "cut" jeg har fått. Har lest at man kan ta 3 typer omskjæring - high, mid og low cut, ser vel dette når stinga detter ut og det blir litt mer oversiktelig der nede.

Er rundt et år sia jeg tok forhudsplastikk så beklager men jeg husker rett og slett ikke hvor lang tid det tok før jeg var passelig bra igjen, men tror det bare var snakk om en ukes tid elns. og noen måndter kanskje for at alt hadde heala seg fullt.

alt i alt; jeg lot meg omskåre fordi jeg måtte. hadde ekstremt lite lyst til å la dem ta fra meg forhuden min så om du ikke MÅ så ta heller plastikk eller 3 snitt el.l. halv omskjæring etc., synes det er veldig drastisk å fjerne alt. ikke at jeg klager så langt men jeg måtte det jo som sagt og skulle veldig gjerne beholdt den om jeg kunne. kan vel oppdatere senere en gang åssen det oppleves omskåret kontra ikke en stund etter at alt har grodd og blitt helt bra igjen men svaret vet jeg allerede; det er mye bedre MED forhud.

merker jeg begynner å bli riktig rastløs nå, 2 dager til det er 2 uker siden inngrepet mitt og begynner å lure på om det går greit å begynne å sykle/trene igjen =|

før du skal opereres er det sikkert greit å ha i huet å spørre om når du kan dusje igjen, når du kan være i aktivitet/sex igjen etc., fikk ikke noe skriv med meg etter omskjæringen.

for å være på den sikre siden venter jeg med sex i en måndtes tid fra nå tipper jeg, skal vel ikke trenge vente mer enn det?

AnonymDiskusjon; er det ikke noe hastverk å få utført inngrepet så vent heller på det offentlige slik som jeg gjorde. er svin dyrt å ta det på privat og resultatet blir det samme. ventet i ca et år jeg og, de par første gangene etter ca halvt år når dem hadde tid måtte jeg utsette og par neste gangene var det dem som utsatte det litt og ble til slutt ca et års vente tid. men jeg hadde da heller ikke noe hastverk med å få fixa det.

Er vel egentlig bare å komme seg igjennom den første uka etter inngrep så går det mye bedre og bedre og lettere for hver dag derfra. den bandasjen de setter på på sykehuset etter inngrepet er vel ikke så mye å få gjort noe med da du våkner opp med denne, men når du skal skifte kompress etter dette så vil jeg anbefale å enten stikke innom legevakt eller fastlege eller apotek å skaffe slike kompress som ikke klistrer seg til såretog har en del andre bra ting og som høyabsorberende som puster etc., kan sikkert gjerne skaffe en pakke eller to av disse på forhånd. jeg anbefaler de kompressene du får på apotek fra Norgesplaster, synes de kunne vært litt bredere men ellers er de tip top.

lykke til. og ha de tinga i hodet før du går til et slikt sted og når du kommer ut er du handicappa i lange tider framover; få med deg info fra sykehusetsom du trenger, tenk gjerne igjennom hva du burde spørre dem om før du drar, er ikke sikkert du får med et skriv som inneholder alle svarerne på dine spørsmål som kommer opp i ettertid, kan alltids ringe dem om det er noe men er greit å være klar over mye av det før du forlater stedet.

skaff utstyr på forhåndså du har alt klart, kompress bandasje, skylleveske til såret(jeg brukte natriumklorid fra apotek som funker bra) og bandasje teip., den fra apoteket(er vel standard bandasje teipen) er ikke noe bra men funker, pass på at den ikke klistrer seg på huden, spesiellt ikke på penis, på bandasje løsner teipen fort så må byttes ca 3 ganger daglig men hvis den kommer på huden kan den bli fast som betong satt litt på spissen.

er ikke no særlig men er bare å komme seg gjennom første uka så funker det derfra..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, 20 dager siden jeg ble omskåret og har fortsatt sting rundt det hele.

Bare noen få sting som datt ut for lenge sia ellers har jeg fortsatt alle stingene! burde de ikke ha detti ut nå eller ihvertfall mesteparten? er også fortsatt litt hoven tror jeg(noe som er uvanelig etter så lang tid etter operasjonen, eller? :s), tror det er hoven fordi frenulum området er som en "pose" under glansen. bekymrer meg litt.

Lurer på om jeg skal bestille no kontroll-sjekk el.l.(?), fortsatt skjønner jeg ikke tegningen av å se på penis - er fortsatt en slik "penis-ring?" rett under glans rundt det hele, er liksom en slags ring rundt det hele mellom skaft og hode og det er der stinga er, rundt det hele.. gått ut ifra at alt ordner og fixer seg av seg selv men er jo snart 3 uker sia omskjæringen og ser fortsatt ikke bra ut der nede og full av sting..

Fortsatt veeldig følsom på glans så kan ikke gå normalt enda..

burde ikke ting vært mye bedre enn dette etter nesten 3 uker?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man tar en slik operasjon om det er siste utvei, om man er nødt. Hvis ikke du er medisinskt nødt til å ta en slik operasjon gjør du det ikke.

Er nå over 4 uker siden min omskjæring og jeg er fortsatt hoven under glans, som en slags pose som henger under der, i tillegg har jeg fortsatt de fleste av stinga, rundt det hele.

Mitt inntrykk etter å ha lest andre sine erfaringer fra etter slik operasjon er at det er tilb. til normalt igjen etter 3-4 uker, er derfor litt bekymret siden jeg fortsatt er litt hoven og fortsatt veldig følsom på glans så kan enda ikke gå normalt slik jeg ønsker.

Var derfor hos fastlegen idag som ikke brukte lang tid før hun henviste meg til og ringte den legen som opererte meg på sykehuset og booka time for meg hos henne imorgen, så det tyder jo ikke bra. mangler bare at de sier der imorgen at de anbefaler at jeg må amputere eller no slikt, ser det nesten for meg.. da tror jeg at jeg dævver..om ikke der og da så tar det ihvertfall ikke lang tid

Nei, man tar bare ikke en sånn operasjon om man ikke er nødt. å ta det for at det skal se kosmetisk bedre ut eller er mer renslig og sånt virker jo helt borti natta, er vel av ogtil at operasjonen ikke ble vellykket.., kan skjønne det med sånn plastikk greier om det ikke blir vellykket og man tar mer neste gang o.l., men om en operasjon med omskjæring ikke er vellykket.. er nok ikke bra..

skjønner liksom ikke tegninga når jeg ser på penis heller, noe som i seg selv ikke tyder bra tror jeg.., er sånn ring rundt bak glans som ikke vil se bra ut i min mening om den ikke forandrer seg en del og noen andre ting som fører til at jeg angrer allerede sterkt på operasjonen selv om det i utgangspunktet var medisinskt forsvarlig. føler meg lemlestet der nede og som en jævla taper.

bottom line blir vel at IKKE omskjær deg om du ikke er nødt. er sikkert grei sjangs for at det blir bra igjen men om det ikke blir det, om operasjonen ikke var vellykket... skulle vel egentlig tro at det ikke kan bli uvellykket med en slik operasjon på sykehus i norge av profesjonelle leger men, vet jo aldri.. tyder ihvertfall ikke bra for min del nå drøyt 1 måned etter operasjon.

Jeg ble nå operert av en dame, håper ikke det har så mye å si, burde vel vært en mann som utførte det men..

Jeg var før operasjonene mine veeldig imot omskjæring og kunne egentlig aldri tenke meg å være det, jeg liker det ikke i det hele tatt, og nå som jeg er det synes jeg bare det er enda verre enn jeg forestilte meg det. hadde det i det minste sett bra ut der nede etter slik operasjon kunne jeg nok levd med resten men når det ikke ser særlig bra ut heller..

Vel er egentlig ikke så mye valg lenger, det som er gjort er mer eller mindre permanent..

Så derfor.., hvis du vurderer en slik operasjon, tenk deg godt om først..

Ikke for å skremme, sies vel at de fleste slike operasjoner er vellykket og mange som sier økt levestandard bla bla, men kan jo gå feil... De fleste er vel inneforstått med risikoen involvert i en slik operasjon selv om den sies å være minimal, er bare ikke alltid man tenker så mye over det før operasjonen, snarere at jaja, går sikkert bra.., tenk deg om en ekstra gang først er mitt råd..

Lenke til kommentar

@snusbox:

Takk for svaret. Glemte helt av at jeg hadde skrevet et innlegg i denne tråden for en stund siden, så jeg glemte å sjekke etter svar. I brevet jeg mottok fra sykehuset står det følgende "Vi planlegger undersøkelse/behandling innen juni 2012", er det realistisk å måtte vente helt til juni?

Postet av anonym: 34ad7f62d3147e2ac9b36c0d8c9ef2b0

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg vært inne og fått ett snitt i forhuden min! Hadde time klokken 10 idag, og var ute igjen halv 12. Selveste inngrepet tok bare rundt 10 min hos meg. Jeg ble bedøvet direkte i penisen, noe som var mindre deilig, og følte deler av operasjonen(da var det bare å skrike litt ut, og så fikk jeg mere bedøvelse. Ikke det mest behagelige jeg har vært med på kan en si!

Det jeg lurer på er: Hvor lenge skal jeg vente før jeg kan dusje?

Jeg fikk og med meg en tube med salve, betennelsesdempende og smertestillende salve. Denne skal på 2 ganger for dagen. Er det ok å rulle forhuden helt tilbake og ta på krem så tidlig etter operasjonen? Er jo tross alt bare 5 timer siden jeg var ferdig med operasjonen.

Jeg fikk forresten sjokk når jeg så ned på penis etter at jeg hadde kommet hjem. Så jo ut som en opphovnet potet! Satser på at det blir bedre med når dagene går :p Jeg hadde da en enkel split av forhuden, har vel rundt 8.-9 sting.

Noe mer jeg burde være obs på?

Jeg var da så glad over at inngrepet var ferdig så fort, at jeg glemte å spørre om alt dette når jeg var hos legen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hadde operasjon i går. Tok ca. en time fra jeg møtte opp til jeg kunne gå.

Det var forhudsplastikk eller "z-plasty" som det kalles. 3 snitt på tuppen av forhuden, et oppå og et på hver side, som igjen blir sydd sammen på en eller annen måte sånn at det blir videre. Forskjellen fra før er at kanten på forhuden er "sikk-sakk" i stedet for helt rund. Men det er fortsatt såpass opphovnet og jævlig at det er litt vanskelig å vite hvordan det kommer til å se ut.

Jeg fikk operasjon med lokalbedøvelse. Det gikk veldig fint, ville valgt lokalbedøvelse igjen. Fikk et par sprøytestikk som ble satt i skaftet ca. 2-3 cm. ut fra roten av penis, deretter noen lenger oppe. Det er jo ikke spesielt digg, men er bare å manne seg opp og bite tenna sammen de sekundene det varer. Hadde jeg krevd narkose måtte jeg ventet MYE lenger sa de. Jeg hadde ventetid i ca. en mnd fra kontroll til operasjon.

Det blør ganske lite. Er jo selvfølgelig blodflekker på bandasjen når jeg bytter den, men er ikke sånn at det renner blod liksom.

Bandasjen jeg gikk med fra sykehuset var ment sånn at jeg skal kunne late vannet uten å ta den av. Dette synes jeg er en dårlig løsning, fordi det må da være en åpning i enden som ikke beskytter såret. Så jeg tar heller av og på bandasjen hver gang jeg er på do.

Det svir litt å tisse, men går helt OK. Smører inn sårene med bacimycin, en fet krem som hindrer bandasjen i å feste seg, og som også er desinfiserende.

Jeg jobbet i dag, og det gikk helt fint. Men har en ganske rolig jobb i butikk. Det er godt å ha noe annet å gjøre for å få tankene vekk fra småsmertene fra såret.

Fikk med meg et ark fra sykehuset med litt info om operasjonen, hvor lenge jeg må vente før sex (3-4 uker) osv., og det står at etter 1 dag skal man prøve å dra tilbake forhuden. DET har jeg ikke SJANS til uten bedøvelse ennå. Svir som faen bare jeg drar den 2 millimeter bakover. Så det får bare vente noen dager til. Har ennå ikke dusja, tror nok jeg skal vente noen dager til med det også. Vasker meg bare med klut osv., pg renser sårene daglig med klorhexidin.

Hadde vært kult om noen som har tatt denne operasjonen kan si litt om hvordan resultatet ble til slutt :)

Og hvis noen har spørsmål til meg er det bare å fyre løs.

Postet av anonym: ae3fe8f55b3e9f9613fa7340586ef83a

Lenke til kommentar

Samme person som postet innlegget over.

Har snart gått en uke siden inngrepet. Alt ser ut til å gro bra. Det klør litt, som det skal når noe gror. Kan trekke forhuden bak med små smerter i slapp tilstand, men det kunne jeg forsåvidt før inngrepet også. Blir spennende å se hvordan det blir med boner.

Blødninger har sluttet. Surrer bare en kjapp bandasje rundt for å hindre friksjon mellom stingene og boxern når jeg går.

Hevelsen har gått en del ned, ca halvparten av hva det var. Men er et stykke igjen til det ser normalt ut.

Håper bare forhuden har åpna seg nok til å være løs nok med ereksjon også!

Lenke til kommentar

Samme som skrev post 908 og 909 her. 10 dager etter operasjon tok jeg ut et par sting, så et par dagen etter på, og de siste etter der igjen. De skulle egentlig falle ut av seg selv etter 4 uker, men jeg synes de gjorde mer vondt enn godt. Sårene har grodd så å si komplett allerede (jeg er kanskje litt sånn wolverine?).

Ingen negative effekter av å ta ut stingene, de var bare vonde hver gang de kom nær noe. Alle sårene har grodd ganske bra, lite synlige arr.

MEN. Operasjonen var ikke vellykket med tanke på å utvide forhuden. Den er videre, men fortsatt ikke vid nok til at det er en forbedring fra før. Kan altså fortsatt få forhuden bak hodet med ereksjon, men den blir liggende rett bak og klemme som en jævel og kan ikke dras lenger bak. Kan hende jeg har litt utradisjonell form på penis? tjukkere på midten av skaftet liksom.

Har ringt sykehuset og skal høre fra dem snart. Blir spennende å se hva de finner ut jeg skal gjøre videre. Har ikke lyst til å omskjære meg!

Til post 910: Du må ta det gjennom fastlegen i første omgang. Etter det foregår alt mellom deg og sykehuset.

Post 914: Jeg har frikort, men måtte betale 75kr i materiellkostnader. Men jeg tror at egenandelen er den samme som på utredningstime, dvs. 309kr om jeg ikke husker feil. Altså 309 + 75kr for en operasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg trodde tøyning av forhuden var mest vanlig? Ikke operasjon.

Det burde ikke være nødvendig å måtte opereres av helsevesenet for å kunne fungere normalt. Da er man jo vanskapt, da. Leste en artikkel på nett nå om hydrokortison og innsektsbitt og ble litt nysgjerrig på dette stoffet. Man kan visst bruke disse salvene til å tøye forhuden. Har dere tenkt på det?

Lenke til kommentar

Det burde ikke være nødvendig å måtte opereres av helsevesenet for å kunne fungere normalt. Da er man jo vanskapt, da.

Men dersom man bare trenger krem, så er man normal?

Leste en artikkel på nett nå om hydrokortison og innsektsbitt og ble litt nysgjerrig på dette stoffet. Man kan visst bruke disse salvene til å tøye forhuden. Har dere tenkt på det?

Hydrokortison tøyer ikke all verden, men det kan være et forsøk om forhuden ikke er for trang.

Lenke til kommentar

Hvordan foregår tøyning av forhuden? Hva skal man gjøre? Bare prøve å trekke forhuden tilbake? Hvor langt isåfall? Er redd for at noe skal revne der :p

Var host fastlegen, og han sa at kirurgene ikke ville røre meg fordi jeg kunne trekke forhuden tilbake i slapp tilstand. Men i erigert er det akkurat nok til at den presser bak penishodet. Så jeg fikk beskjed om å tøye forhuden. Men hvordan? Det strekker veldig på strengen under, og jeg er som sagt redd for at noe skal ødelegges.

Postet av anonym: 1e591a1d1190f9dcd53f56dc45dbccee

Lenke til kommentar

Hadde samme problem som deg da jeg var mindre, mener og huske at jeg strakk forhuden fram og tilbake (så den strammet seg). Dette gjorde jeg imens jeg hadde penis i grønnsåpe, klarer dessverre ikke å huske om dette var konsentrert grønnsåpevann eller om det var ukonsentrert grønnsåpe. Men verdt å sjekke ut ;) Btw, heldig du som har litt stram forhud, sykt irriterende når forhuden går fram med kondom på. Blir til at dama må gå på p-piller, ikke alltid like greit når hun glemmer den :p

Hmm, kanskje noen har tips til det ^^,

Postet av anonym: 9d72ad3449c19d4c388153c1f19b083d

Lenke til kommentar
Det som står skrevet her er ikke beroligende: http://www.ulleval.no/modules/module_123/p...&iDisplayType=2

Det står "Barnet kan holdes hjemme fra barnehage/skole 1-2 dager etter operasjonen." BARNEHAGE!? Er det ikke det vel tidlig å tenke på trang forhud? Barnehageunger har da ikke kommet i puberteten. Det er vel ikke vanlig å kunne dra forhud over penishode før puberteten?

8703648[/snapback]

Ikke? Da er jeg, ikke overraskende nok, uvanlig.

Fra spøk til revolver. Hvorfor ikke? Jeg har gjort det sia jeg var 7-8 år, klart det er vanlig. Ble litt redd første gangen, siden jeg faktisk lurte på hva faen det var som skjedde. Vondt var det og.

Hvem er det som drar i forhuden til ungene sine for å sjekke om de har trang forhud?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...