Gjest gjest123 Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Jeg var hos lege for et par dager siden pga. trang forhud og kort frenulum. Han anbefalte å strekke forhud og massere frenulum fremfor å ta en operasjon. Planen er å gi dette noen uker for å se om det bedres. Hvordan er samleie når man lider av dette? Leser at dersom man benytter kondom så er det enklere/mindre ubehagelig? Trekker man huden så langt tilbake som mulig før man setter på kondom, eller vil det strekke for mye og gjøre det ubehagelig? (hvis man ikke gjør det, er det ikke risiko for at den sprekker?) Lenke til kommentar
Gjest Newbottle Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg har skrevet i denne tråden før, og i dag var jeg på sykehuset og fikk operert frenulum Dro til fastlegen for ca 2 måneder siden, og han sendte meg til urolog. Dro så dit for 1-2 uker siden, og fikk bekreftet at frenulum (strengen) var for kort. Forhuden var i mitt tilfelle ikke for stram. Dro som sagt til sykehuset allerede i morges! Måtte skifte til en sykehusskjorte og kle av meg alt untatt bokseren og legge meg i en seng. Ble etterhvert trillet inn på operasjonsrommet, hvor hyggelige folk ventet. Ble satt på blodtrykksmåler og andre ting, og kirurgen sa at de hadde skrevet opp "lokalbedøvelse" på meg. Jeg sa "ja, okei", men dro litt på det. Han responderte med å si at han kunne godt sette på en lett narkose, så jeg kunne sove. Deretter ble det lagt et teppe så jeg ikke skulle se hva de drev med der nede. Så fikk jeg noe greier så jeg følte meg veldig avslappet og komfortabel! Så la han en "maske" over meg og sa "trekk pusten dypt". Jeg gjorde det, og det neste jeg husker er at vi triller bortover gangen og han sier "nå er vi ferdig" Har fått med meg noe bedøvelseskrem, pluss noen smertstillende tabeletter. Urologen sa også at jeg kunne smøre litt vaselin på området, for å hindre at det skal gro igjen. Har prøvd å dra tilbake forhuden, og jeg synes det ser veldig bra ut. Stingene skal løse seg opp av seg selv. Spent på hvordan det blir etterhvert, når ting skal prøves ut. But so far, very good! Lenke til kommentar
Gjest Guest_81 Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Hei alle sammen! Det er nå gått litt over et år siden jeg tok operasjonen. Kan bare kort si at jeg er veldig glad for at jeg gjorde det. Jeg ble snittet i forhuden og var fryktelig nervøs både før og etter operasjonen. Men jeg er veldig fornøyd, sexen er blitt bedre, har fått massevis av komplimenter for utseendet nedentil, i det hele tatt - det var verdt det! Se for øvrig mine innlegg på side 22-24. Mvh Lenke til kommentar
Gjest anonym Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hei! Jeg har bare lest de første 10 sidene ca, så jeg vet ikke om problemet har vært oppe allerede. Jeg har i en stund vært litt bekymret for om en operasjon ville være nødvendig. Jeg er 21 år og det har blitt en del bedre, og jeg får trukket forhuden mer eller mindre helt bak, men selve "strengen" gjør at forhuden ikke går helt tilbake. I tillegg gjør strengen at det blir en hvit strek rundt penis (som om man tar en hyssing rundt penisen og strammer). Det er også litt problemer med å få forhuden tilbake igjen, spesielt over penishodet (forhuden blir litt "hengende" igjen). Jeg har ingen smerter forbundet med det, men jeg føler jeg går glipp av en del nytelse under samleie. Håper noen har hatt samme problem og gidder ta seg 5 min og svare Lenke til kommentar
hessel Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Ta det opp med legen din og be om henvisning til full omskjæring på dagkirurgi. Det kommer du ikke til å angre på! Lenke til kommentar
Gjest Omskjært:-) Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 skrevet her før men til alle dere som nøler med å dra ned buksa foran legen - don't! livet mitt ble 1000000 ganger bedre etter å ha blitt omskjært, var et helvete å pule før men nå er det null stress som jeg er omskjært! bare gå til legen krev full omskjæring og narkose! 2 år siden jeg ble omskjært nå og har ikke angret et sekund:) Lenke til kommentar
Gjest Omskjært:-) Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Vil virkelig sende takk til alle som har bidratt til denne tråden. Har slitt noe veldig med trang forhud, men så leste jeg litt her for et års tid siden, og sitter nå... TADA: omskåret. Ble gjort for en drøy uke siden, og det hele har så langt vært en heller smertefri affære. Tar dog tid til å bli vandt med den nye lillemann, både fysisk og psykisk. Har allikevel noen spm. til andre som har vært igjennom det her: 1. Har lagt vekk kompress og bandasje, men i dag bløddde det en del. Mulig sting som begynner å gå ut? Ikke farlig? Fortsatt litt sårvæske/gugge som kommer ut også. 2. Merker at penishodet virker ekstremt tørt. Noen andre som har opplevd det? Er det bare så ukjent til luft at det tørker ut? Kjenner forøvrig det er en ubeskrivelig lettelse å ha fått jr. klar til kamp igjen(selv om det kanskje må ventes noen uker). Er en helt enorm psykisk demper å vite at sex mest sannsynligvis vil mislykkes når man skal i gang me å dra damer... =) Mvh G20 for å svare på spørsmålene dine. 1. det er ikke farlig, men kan lønne seg å bruke bandasje om det blør. stingene detter ut etterhvert, mistet mitt siste sting mens jeg pulte i fylla :-D 2. har ikke merket noe med at det er tørt så tror det bare er deg som ikke er vant til å ha hodet fremme i dagslys, hehe:) og ja enig i det du sier at når man har trang forhud så er det en villt psykisk demper å vite at du ikke kan greie å ha ordentlig sex!! alle dere som sitter hjemme med trang forhud og leser dette les mitt forrige innlegg over, dere vil ikke angre! omskjært <3 Lenke til kommentar
Gjest damegjest Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hei alle gutter og menn som har skrevet i denne tråden. Denne er til stor hjelp for meg og min samboer! Utrolig hjelpsomt å se alle de erfaringer dere har gjort dere, enten dere er i tenårene, 20-årene eller eldre. Har ikke hatt tid til å lese alt enda, men nok til å få svar på ganske mye. Jeg har vært sammen med min samboer i 2,5 år. Helt siden starten har jeg tatt opp med han at forhuden er for trang. Som jente på 31 år er det første gang jeg er borti det. Og for meg stikker det noen kjepper i hjulene: - onanering er vanskeligere, redsel for å gjøre han vondt, har lært meg hvordan nå - leking med penis og hodet er på en måte nullstilt, jeg har ikke så stort spillerom og det verste av alt: jeg får ikke gitt han så mye glede som jeg vet jeg kan om hodet er mer "tilstede", der han er mest sensitiv er dekket over av masse hud - uten kondom er ikke mulig å få til, har gjort det noen ganger, men det gir han smerte og når det har blitt gjort må jeg ligge musestille og slappe HELT av, kniping kan jeg bare glemme -> igjen kan jeg ikke få sørget for å gi han mer nytelse og glede... - jeg ønsker ikke å lage baby med en penis halvveis inni meg fordi bunning gjør for vondt, da blir prøving med å bli gravid fort kjedelig, og vi ønsker oss et barn - jeg ønsker ikke ha sex på bryllupsnatten med kondom Jeg deler dette med dere slik at dere med usikkerhet rundt dette med kjæresteri og sex, kan få se det fra en jentes synsvinkel. For min del handler det om at jeg føler jeg aldri kan gi han optimal nytelse, og det er det jeg ønsker aller mest!!! Aldri har jeg synes at det har vært et hinder på annet vis, kondomet gjør at vi får det til og han gir meg nytelser på alle vis (dog uten kondom ER bedre når ting funker som de skal). Jeg har i disse 2,5 årene bedt han gå til legen med det. Etter ett år gikk han endelig. Kom hjem med salven som skulle smøres på. Men hans oppfølging var såder og mindre enn halvparten ble brukt. Jeg har stadig bedt han ta kontakt med lege igjen og få operasjon. Men han har vegret seg hele tiden. Han vet dette er viktig for meg og hvorfor. Men han er redd, redd det skal bli full omskjæring, redd den ikke skal funke igjen på varig basis osv. Det er ikke smertene han er mest redd for. Samt han kanskje tenker det er flaut? Nå når jeg fant denne tråden og har fått lest litt har jeg kunnet gi han mer informasjon. Og i dag kontakter han fastlegen sin!!! Det eneste dumme er at jeg leser det er 6 mnd venting til man kommer til sykehuset. Og til dere som synes dette er flaut i fht foreldrene deres. Jeg er mor selv. Og om jeg hadde en sønn med trang forhud hadde jeg ØNSKET at han skulle få hjelp til det. INTET flaut i det hele tatt. Hvilken mor er det som ville tenkt noe dumt eller skjemmende om at barnet sitt fikk fikset dette? Vil ikke enhver mor (og far) at barnet skal være lykkelig, ha et godt sexliv og et positivt selvbilde i fht egen seksualitet? Jeg forstår hvorfor det er flaut. Men prøv å se det fra en foreldres ståsted: vi ønsker ALT godt for våre barn. Lenke til kommentar
Gjest Strekkern Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Synes det er mange her som virker litt for negative mtp. det å strekke med steroidekrem. Et kjapt søk på pubmed gir mange resultater, de aller fleste veldig positive. Ingen bivirkninger registrert, og ingen tegn av fimose hos mellom ~70-90% i de fleste av dem etter behandling. Her er en grei side hvis du ikke gidder å lete selv: http://www.male-initiation.net/steroids.html#start Forøvrig en veldig kjekk side for forhud/penisproblemer generelt. En ting jeg reagerte på etter å ha lest tråden (ja jeg leste hele greia) er at mange fikk tilbakemelding fra lege at omskjæring var eneste/beste løsning for dem. Dette kan være tilfelle, men er svært sjeldent. Grunnene er enten: a) at du har mistet elastisitet i forhuden, noe som er vanlig dersom fimose utviklet seg i voksen alder b) at du har hudsykdommer på glans/indre forhud som tilsier at omskjæring er beste løsning c) at steroidekrem har liten eller ingen effekt. Selvsagt kan du velge omskjæring selv hvis du føler det er best. Det er noe en hel del gjør, men å ha gjort seg opp en mening på forhånd om hva du vil ha gjort og vite om alternativer/hvorfor det du ønsker evt. ikke er gjennomførbart er absolutt å anbefale før du drar for behandling. Mange leger er veldig bastante, og noen har egne preferanser uten spesiell grunn, akkurat som oss vanlige dødelige. Min anbefaling er å lese og finne ut så mye du kan selv slik at du da i det minste ikke gjennomgår kirurgi du helst vil unngå. Det er forøvrig ingenting som heter at det er så ille (så liten åpning) at steroidekrem ikke kan virke. Hvor stor åpningen er i starten har ingenting å si for eventuelt ferdig resultat. Det kan dog bety flere behandlinger og mer tid. Har du lyst til å beholde forhuden med minst mulig endringer, ha minst mulig "downtime" og kanskje forsøke å gjøre noe selv før du legger deg under kniven er det absolutt anbefalt med en steroidekrem først. Det jeg ikke er helt med på er folk som enten handler selv, eller får tilbudt hydrokortison av legen. De fleste studiene viser at betametason er mest effektiv, og den får du ikke uten resept. Uansett bør du definitivt dra til lege før du gjør noe som helst. Å bruke steroidekrem over lengre tid (stort sett mer enn ~1 måned) gjør at huden blir tynnere og kan skade den irreversibelt. I motsetning til det jeg leste i noen tidlige innlegg i tråden er fortynning av huden definitivt ikke noe du ønsker. Sånn, det var da min rant. Min egen erfaring: Hadde trang forhud som såvidt gikk over glans i erigert tilstand. Plaget meg aldri, og visste ikke at det var noe galt før jeg var 20. Gjorde da egentlig ikke noe med det og tok flere år før jeg gikk til lege og fikk betametasonkrem. Smurte på og strakk med fingre/en liten dings jeg lagde som passet inn i forhuden i nesten 6 mnd (med pauser mellom for å unngå skadevirkninger av steroider). Det virket til dels, men har fortsatt en stram "ring" (den fimotiske ringen) rundt skaftet når jeg er erigert og drar forhuden langt tilbake. Dette irriterer under samleie og selv om det ikke er smertefullt er det uaktuelt å ha det slik når jeg har kommet så langt som jeg har. Så, selv om jeg er positiv til steroidekrem virket det ikke helt 100% på meg. Merk at huden nå glir forholdsvis lett. Den har likevel en stygg tendens til å bli stående rett bak glans eller ikke gli over av seg selv. Dette fjerner nytelse når det kommer til sex. Tilstanden er 100% bedre enn den var før jeg brukte salve, og hvis jeg ikke var en uhelbredelig pedant kunne jeg sikkert fint leve med den slik den er. Skal til lege snart og forhøre meg om mulig preputioplastikk, kanskje frenulumplastikk også. Å fjerne forhuden min er helt uaktuelt da jeg har lest så mye om den indre forhudens spesielle sammensetning osv osv, å miste den følelsen den gir meg er helt fullstendig uaktuelt. I motsetning til det opplevelsene på tråden her kanskje ser ut til å tilsi (har Norge dårlige kirurger eller?!) har preputioplastikk over 90% suksessrate ifølge alle studier jeg har funnet på nett. Så til de som skal inn, ikke ta tråden som et vitenskapelig bevis for at du "bare burde ta alt" uten å lese litt mer Lenke til kommentar
Gjest Gjest... Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Opererte meg for 4 dager siden for trang forhud og kort streng. fikk ingen form for narkose og beroligende midler, fikk en sprøte på penis, noe som gjorde utrolig vondt! deretter begynnte operasjonen, og alt gikk etter planen. En ting jeg lurer på, fikk vite at jeg skulle ta ut stingene selv, etter 2 uker vist dem da ikke hadde komt ut av seg selv. Men nå er det sånn at jeg kan så vidt se litt av penishodet, og vist jeg prøver å trekke forhud tilbake gjør det ganske vondt, skal jeg vente til jeg har fått ut stingene før jeg skal prøve å trekke forhud tilbake? Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Bør nok ikke plukke mer enn høyst nødvendig før det har grodd og stingene har gått ut, tror ikke det er så lurt å rote i operasjonssår med mindre du er sykepleier eller noe annet relevant... Endret 23. august 2010 av grovetussen Lenke til kommentar
Gjest UndrendeTrangForhud Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Har selv tatt en operasjon for trang forhud. (De kuttet opp forhuden, og sydde den sammen lenger ned) Etter operasjon kunne jeg se hele penishodet, og stingene på undersiden av penishodet. Det jeg lurer på er hvor lenge folk gikk med bandasje/kompress rundt penis? jeg fikk beskjed om å gå med det ca 3 dager (Byttet til en ny etter 3 dager), men er nå på dag 5 og kommer fortsatt litt væske fra såret (er vel normalt?) Men som sagt, hvor lenge gikk folk med bandasje/kompress etter operasjonen? (Før de kuttet ut helt) Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Gjest irritert! Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Har gått 3 uker siden operasjon, har fjernet alle stingene i forhud og på strengen. strengen ser bra ut, men forhuden er jo nesten like trang som før operasjonen! hva faen er dette for noe, jeg for 5 sting i forhud, og når dem er tatt ut og gjort penis delvis styggere så er det nesten like trangt, har ikke sjangs til å trekke forhuden over penishodet i stiv tilstand, Dette er noe jævla dritt! Kanskje det hjelper med kremer osv.. men nå har jeg jo tatt en operasjon, og da forventer jeg at jeg skal slippe det! Lenke til kommentar
Gjest doktor Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Har gått 3 uker siden operasjon, har fjernet alle stingene i forhud og på strengen. strengen ser bra ut, men forhuden er jo nesten like trang som før operasjonen! hva faen er dette for noe, jeg for 5 sting i forhud, og når dem er tatt ut og gjort penis delvis styggere så er det nesten like trangt, har ikke sjangs til å trekke forhuden over penishodet i stiv tilstand, Dette er noe jævla dritt! Kanskje det hjelper med kremer osv.. men nå har jeg jo tatt en operasjon, og da forventer jeg at jeg skal slippe det! Hmm.Det hørtes ikke bra ut, men som du sikkert har lest/hørt så er det ikke alltid 100% at operasjon av trang forhud går optimalt første gang (hvis man ikke tar av nok forhud/omskjæring) Jeg har også tatt operasjon, og helt siden jeg ble operert (noen uker siden) så har forhuden vært bak penishodet hele tiden. Lenke til kommentar
Gjest SaltGuest Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg har nylig tatt operasjon for full fjerning av forhuden for 7 dager siden. Får et veldig stygt sår ved operasjonsnittet, er gult og kommer masse væske ut. Jeg har hørt at det hjelper å vaske operasjonsnittet med salt som forebygger infeksjon. Men nå vet jeg ikke hva slags salt jeg skal bruke Kan man bruke husholdningsalt (m/u jod:P) eller må man en spesiell salt? Håper noen svarer, tror mange lurer på det samme! Lenke til kommentar
Gjest crap Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Skal til legen i morgen tidlig for å fremlegge problemet for første gang. Gruer meg som om jeg skulle i begravelse til min egen mor. Men jeg må jo for faen ordne opp i dette. Lenke til kommentar
Gjest omskjært Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg har nylig tatt operasjon for full fjerning av forhuden for 7 dager siden. Får et veldig stygt sår ved operasjonsnittet, er gult og kommer masse væske ut. Jeg har hørt at det hjelper å vaske operasjonsnittet med salt som forebygger infeksjon. Men nå vet jeg ikke hva slags salt jeg skal bruke Kan man bruke husholdningsalt (m/u jod:P) eller må man en spesiell salt?Håper noen svarer, tror mange lurer på det samme! Vet ikke om salt med jod gir noe ulemper på såret, men saltbad er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Skal til legen i morgen tidlig for å fremlegge problemet for første gang. Gruer meg som om jeg skulle i begravelse til min egen mor. Men jeg må jo for faen ordne opp i dette. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest crap Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Gikk egentlig helt greit hos legen. Han konkluderte med en gang at jeg må opereres. Så nå venter jeg bare på kontakt fra sykehuset. Håper operasjonen blir vellykket. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hei! Jeg er en gutt på 20 som tok operasjonen for noen uker siden.. Nå er såret leget og forhuden kan trekkes enkelt bak. Det som udrer meg litt er at den indre delen av forhuden ennå sitter litt fast i "bak hode". Når jeg var hos legen var han veldig fornøyd me resultatet, men klarer ikke helt å bestemme om jeg er det... noen andre som har opplevd dette? Kan det muligens funke me kortisonkrem her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå