Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud

Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Skjer det aldri lenger at man må omskjære seg fordi man har for trang forhud? Eller er det kun sånn "snitting" som han snakker om i førstepost?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym

For meg var det slik at jeg fikk valget. Jeg kunne operere forhuden, det ville være en 80-85% sjanse for at det fungerte, mens det også var en mulighet for at det grodde igjen etterpå. I så fall kunne en operere på nytt, men da ville det gjerne gro til igjen også.

Det andre alternativet var omskjæring. Det var en helt trygg og en operasjon som med 100% sikkerhet ville fungere.

Jeg valgte førstnevnte, kun av kosmetiske årsaker. Jeg ser ingen grunn til å omskjære meg om det ikke er nødvendig, og om den første operasjonen ikke skulle funke kunne jeg jo bare omskjæres senere; mens det omvendte naturligvis ikke er mulig.

For noen er det så trangt at omskjæring er eneste løsning, men for de fleste er det mulig å velge hva de vil gjøre - Omskjæring eller "forhudsplastikk".

Som sagt: Omskjæring er det eneste som praktisk talt er 100% sikkert, så om det ikke gjør deg noe å bli omskåret, er det selvsagt et bra alternativ. Men svært mange, særlig i Norge, ønsker jo å beholde forhuden om de kan. Derfor prøver de å fikse forhuden som er, og eventuelt blir de omskåret om det ikke funker ellers. Virker logisk for mange å prøve andre løsninger før de fjerner forhuden.

Lenke til kommentar
Gjest GuestStavanger

Hvor lang tid tar det fra operasjonen er tatt, til det er "grodd" ferdig å man er klar til å "ding'e" igjen? Må planlegge litt med tanke på ferie osv...

Også lurer jeg på om det gjør sinnsykt vondt i flere dager etter operasjon å være i bevegelse? Med tanke på jobb osv..

Takk for svar

Lenke til kommentar
Gjest Anonym

Hvor lang tid tar det fra operasjonen er tatt, til det er "grodd" ferdig å man er klar til å "ding'e" igjen? Må planlegge litt med tanke på ferie osv...

Også lurer jeg på om det gjør sinnsykt vondt i flere dager etter operasjon å være i bevegelse? Med tanke på jobb osv..

Takk for svar

Går ut fra at du mener forhudsplastikk, ikke full omskjæring.

Jeg tok i tillegg frenulumsspalting, altså at strengen på baksiden måtte opereres. En del trenger begge de to tingene fikset, da de ofte henger sammen, mens en del slipper å gjøre noe med den strengen. Vet ikke hva som er tilfelle hos deg, men jeg kan ta mitt tilfelle som eksempel: Jeg tok begge deler, og jeg gjorde det i lokalbedøvelse.

Etter operasjonen tok det et par uker før jeg såvidt kunne begynne å gjøre litt på egen hånd, selv om jeg ikke tror det var særlig lurt. Det tok opp mot en måned før frøkna og jeg kunne hoppet i høyet igjen. Jeg kunne nok fint begynt før det også, men da ville det ikke vært 100% grodd sammen. Det ville nok absolutt ikke røket, men det kunne blitt "vridd" litt, slik at det til slutt ikke hadde sett like bra ut. For at det rent kosmetisk skal være på topp, bør du nok vente en måneds tid før du setter igang igjen, i hvert fall dersom du har operert begge deler. Det kan være vanskelig å vente såpass lenge, men det er snakk om én måned av maaange hundre måneder du har igjen. Kjedelig å ødelegge lillemann på utålmodighet når du først har tatt skrittet og tatt en slik operasjon.

Det skal visstnok ta opp mot 3 måneder før det rent kosmetisk er slik det blir til slutt. Så om det ikke ser helt topp ut etter en måned, kan det fortsatt komme til å bli seende litt bedre ut etter hvert. Jeg er fornøyd med resultatet, og hos meg skjedde det veldig lite fra etter en måned til etter tre måneder.

For meg gjorde det ikke vondt etter operasjonen. Det var litt sårt, og det var litt hardt ytterst på forhuden. I tillegg var penis hoven i en ukes tid. Jeg gikk med den liggende oppover langs magen, og med et kompress rundt (som jeg byttet etter hvert toalettbesøk og etter hver natt), og da gikk det fint. Tok operasjonen en fredag, og var tilbake på skolen på mandagen uten problemer. Litt ubehag til tider, og iblant at det "sprenger" litt i den, men alt i alt mye mindre vondt enn jeg hadde ventet. Droppet gym de to første ukene, mest for å være på den sikre siden, men ellers gikk alt annet fint. Jeg var ute og gikk som vanlig fra første mandagen (tok altså operasjonen på en fredag) etter operasjonen uten at noen merket noe til det.

Merk imidlertid at noen kan få en infeksjon, særlig om de er litt slepphendte med rengjøring og slikt, så det kan være greit å planlegge i forhold til at det kan være litt smerter.

Bare å spørre om det er noe mer :-)

Lenke til kommentar
Gjest popcorn

Vil virkelig sende takk til alle som har bidratt til denne tråden. Har slitt noe veldig med trang forhud, men så leste jeg litt her for et års tid siden, og sitter nå... TADA: omskåret. Ble gjort for en drøy uke siden, og det hele har så langt vært en heller smertefri affære. Tar dog tid til å bli vandt med den nye lillemann, både fysisk og psykisk.

Har allikevel noen spm. til andre som har vært igjennom det her:

1. Har lagt vekk kompress og bandasje, men i dag bløddde det en del. Mulig sting som begynner å gå ut? Ikke farlig? Fortsatt litt sårvæske/gugge som kommer ut også.

2. Merker at penishodet virker ekstremt tørt. Noen andre som har opplevd det? Er det bare så ukjent til luft at det tørker ut?

Kjenner forøvrig det er en ubeskrivelig lettelse å ha fått jr. klar til kamp igjen(selv om det kanskje må ventes noen uker). Er en helt enorm psykisk demper å vite at sex mest sannsynligvis vil mislykkes når man skal i gang me å dra damer... =)

Mvh

G20

Lenke til kommentar

Hei, jeg har problemet med dette selv. Er en gutt på 18 år. Jeg klarer å dra forhud over penis i slapp tilstand, men i erigert tilstand gjør dette vondt. Det går etter hvert som jeg prøver å ignorere smertene. Som mange vet, så gjør dette selvsagt vondt under samleie (med mindre jenta er våt..). Det går helt greit når jeg har kondom.

Jeg har sett noen anbefale kortisonkrem. Hvordan skal dette påføres? På utsiden av forhuden, eller innsiden som ligger mot hodet?

Fikk nesten lyst å prøve operasjon etter å lest resultatene til folk her inne. Hvor mye må jeg regne med å betale for dette?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Har allikevel noen spm. til andre som har vært igjennom det her:

1. Har lagt vekk kompress og bandasje, men i dag bløddde det en del. Mulig sting som begynner å gå ut? Ikke farlig? Fortsatt litt sårvæske/gugge som kommer ut også.

2. Merker at penishodet virker ekstremt tørt. Noen andre som har opplevd det? Er det bare så ukjent til luft at det tørker ut?

Tror ikke det er så farlig om det blør litt, og såvæske er normalt første 1-2 ukene tror jeg.

Penishodet er nå eksponert til åpen luft. Dette fører til at den "flasser" av.

Sjekk denne linken for info om "aftercare".

http://www.circlist.com/considering/post_circumcision_care.html

Og her har du to blogger om folk i samme situasjon som deg, omskjæring pga trang forhud.

http://www.danricketts.net/circintro.htm

http://www.adultcirc.co.uk/#/blog-post-circ/4532992835

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Ferdig_guest

Først og fremst må jeg takke de andre som har kommet med bidrag i denne tråden. Jeg har hentet mye informasjon her, og det har gjort med mer forberedt på det jeg skulle gå igjennom. For å gjøre det samme for andre som skal igjennom det samme senere, så tenkte jeg at jeg også skulle dele min historie.

For ett og et halvt år siden fikk jeg diagnostisert Lichen sclerosus et atrophicus (LSA) på forhuden. Dette er hvite flekker på forhuden som utvikler hardere hud, avflassing og arrdannelse. Jeg tolket tidlig ikke dette som noe annet enn såre sprekkdannelse. Etter ca. et halvt år begynte forhuden å bli så trang at sex og onanering begynte å bli smertefylt. Jeg gikk til fastlegen og ble henvist til en hudlege (Dr. Morten Sandberg) for videre utredning. Han mistenkte LSA og satt meg på en sterk kortisonsalve (Dermovat). Salven hadde god effekt på utslettene, og forebygget derfor også sprekkdannelsen jeg ble plaget av. Hadde jeg fult opp denne behandlingen like nøye som legen ba meg om, så hadde nok dette vært nok, både for å bli kvitt LSA og den trange forhuden.

Et halvt år senere er jeg omtrent tilbake der jeg startet, med ennå trangere forhud (åpningen var ikke større enn diameteren på tuppen av lille fingere). Jeg ble dermed henvist til Aker Universitetsykehus. Etter en prat med en av legene der bestemte vi oss for å foreta en full omskjæring der den berørte huden ville bli fjernet.

Inngrepet ble gjort på dagkirurgisk avdeling som holder til i Ski (dette er en underavdeling av Aker Universitetssykehus) på en tirsdag. Jeg hadde time klokken 0900, og ble tatt i mot av en koselig sykepleier. Jeg ble vist inn på et rom der jeg skiftet om til det utrolig sexy sykehustøyet (det er iallefall slik jeg velger å tolke blikket til kjæresten min når hun fikk se meg senere.. ;)). Først kom anestesilegen en tur innom. Han gikk igjennom skjemaene jeg hadde fylt ut, og sendt til sykehuset tidligere. Han fortalte også om hvilken rolle han hadde under operasjonen. Planen var å gi meg beroligende, og sette lokalbedøvelse på og rundt penis. Etter han gikk fikk jeg tre paracetamol og en arcoxia (smertestillende og betennelsedempende). Etter en liten stund fikk jeg møte kirugen, som tok en titt på problembarnet, og ga uttrykk for at det eneste som ville gi tilfredstillende resultater i mitt tilfelle var en full omskjæring, noe som jeg også var innstilt på fra før.

Selve operasjonen husker jeg ikke så mye fra. Jeg ble ført inn på operasjonssalen, der jeg ble plassert på bordet. Det overrasket meg litt hvor mange som var i rommet. De var veldig hyggelige og imøtekommende. Jeg fikk blodtrykkmåler festet på venstre arm, et puls og oximeter (måler oksygennivået i blodet) festst i øreflippen. I høyre arm satte de inn en veneflon. Jeg har hele livet hatt lett for å svime av i nærheten av sprøyter (ja, jeg vet...). Det siste jeg husker fra bordet var at jeg fortalte at jeg følte meg svimmel, og etter det noen vage minner om å bli instruert til å puste dypt fra maska jeg fikk over ansiktet... :) Jeg fikk vite senere at blodtrykket mitt sank, og de valgte å legge med i en lett narkose, både for å gjøre det bedre for meg, og for å gjøre blodtrykket stabilt under inngrepet. I ettertid er jeg veldig fornøyd med akkurat det ;)

Etter ca. 2 timer ble jeg vekket igjen. Jeg beveget meg selv fra bordet og over i en rullestol. Deretter ble jeg rullet inn på ett rom der jeg ble sittende til jeg følte meg oppegående igjen. Jeg fikk også mat, drikke og kaffe, noe som smakte ekstra deilig siden jeg hadde fastet fra dagen før.

Det er nå tre dager siden der ble gjort, og jeg er overrasket over hvor bra det har gått. Jeg fikk med meg noen pinex forte, og to arcoxia som jeg skulle ta de to påfølgende dagene. Jeg fulgte rådene fra sykepleieren, og tok smertestillende de første to dagene. Pinex forte har en dårlig effekt på meg. Jeg blir veldig slapp, og kjenner meg dårlig. Så i dag har vært min første dag helt uten smertestillende. Det har gått veldig bra.

Såret ser ut til å ha lukket seg, med vesker ennå litt. Penis er fortsatt meget hoven (dobbel tykkelse?), men dette går nok over. Jeg går fortsatt med kompress, mest for å beskytte klærne, men også for å holde glans borte fra tøy. Huden er så klart ekstra følsom etter å ha vært sperret inne i over ett år. Det som har gjort mest vondt av alt, er faktisk å fjerne plastertapen hver gang jeg må på do ;) Det er litt ubehagelig å gå. Man merker kompresset gnikke mot glans hele tiden, og dette har gjort meg kvalm til tider, mest pga. den litt overveldende følelsen det gir. Jeg forventer dette kommer til å bli bedre så fort såret har slutter å væske, slik at jeg kan trene huden på glans litt hardere rett mot stoffet i bokseren.

Små tips:

- Om du ikke bruker truser til vanlig, så gå til anskaffelse av dette før operasjonen. Truser holder penis mye roligere, og hjelper til med å holde penis opp etter magen, slik man helst skal ha det for å unngå for mye hevelse)

- Ha noen hos deg i dagene etter operasjonen. Det første døgnet skal du ha noen i nærheten, dette mest for å passe på at du ikke får noen reaksjoner på bedøvelsen og/eller narkosen. Men også uten om dette er det veldig kjekt med en hjelpende hånd eller to. Bare det å ta på trusa kan være vanskelig når du har en hoven og litt sår ball hengende mellom beina)

Kort sagt, dette er mye mindre skremmende enn det jeg trodde! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Glad jeg fant denne tråden, mye verdifull informasjon her. Selv tok jeg operasjon for å utvide forhuden sist fredag, så er på sjette dagen etter operasjon nå. Er ikke sikker på hvor vellykket det var, da jeg fikk beskjed om å dra tilbake huden noen ganger daglig etter den tredje dagen, men fortsatt ikke har klart å få den bak. Når den henger vanlig ned vender hele det opererte området med sting og alt innover, er det normalt? Jeg klarer å dra såpass at jeg får vrengt det tilbake og jeg kan se tuppen av glans, men klarer ikke å dra den noe lenger bak uten at det begynner å gjøre skikkelig vondt. Før operasjonen klarte jeg å dra den ganske langt bak (dog ikke helt) uten særlig med problemer i slapp tilstand. Er dette på grunn av hevelse som ikke har gått ned, eller er det andre problemer på ferde her?

Lenke til kommentar

Det er nå nøyaktig 2 måneder siden jeg opererte. Forhuden er fortsatt håven, og såret sprekker opp. Skal på kontroll i mårra, og det er best legen sier at dette kan fikses. Ellers har jeg lyst til å true med saksøking. Dårlig informasjon om hva jeg skulle gjøre etter operasjonen. Først da jeg var på kontroll to uker etter operasjonen fikk jeg vite at jeg skulle teipe penis opp på magen. Sikkert en grunn til at det fortsatt er håvendt.

Ingen her som har opplevd noe liknende? At det er håvendt så lenge etter operasjon mener jeg..

Lenke til kommentar
Gjest beatz

Hei!

Ble operert for nøyaktig en uke siden på Ski Sykehus, hvor det beste for meg var full omskjæring ifølge legen. Fordi han mente ved bare å snitte opp forhuden, ville sjansen for at det skulle gro igjen være stor. Så jeg tok ikke sjansen på det og kjørte på med full omskjæring.

Dagen derpå var rett og slett pine! Klarte så vidt å gå, haltet som om jeg hadde blitt bitt taklet av Materatzzi. Siden jeg er en person som er så rastløs,klarte jeg bare ikke å sitte stille, måtte bare bevege meg rundt huset med en bandasje mellom beina, selvom blodet fortsatt lakk fra såret, men dette herdet smertene jeg hadde betydelig. Ble vant til å dusje, skifte bandasje de neste dagene, selvom det noen ganger var en pine å ta av bandasje når de satt fast i stingene.

Så i går, 5 dager etter operasjonen var jeg tilbake i full aktivitet på jobben, driver med lager arbeid, merket at det fortsatt stakk på penishodet, men det blir bedre for hver dag som går.

Som sagt, så er det ikke noe å grue seg til selve operasjonen, men derimot de dagene som kommer etter operasjonen. Det blir mer som et rent helvete! Så her sitter jeg nå, fortsatt med bandasje mellom beina og ting tyder på at det skal gå bra. Men til dere som har tatt full omskjæring, bak penishodet så er det en hvit streng med svart skorpe på som stikker ut (ca 1cm),vil dette gå bort av seg selv, eller kan jeg klippet det bort?

Lenke til kommentar

Hei!

Ble operert for nøyaktig en uke siden på Ski Sykehus, hvor det beste for meg var full omskjæring ifølge legen. Fordi han mente ved bare å snitte opp forhuden, ville sjansen for at det skulle gro igjen være stor. Så jeg tok ikke sjansen på det og kjørte på med full omskjæring.

Dagen derpå var rett og slett pine! Klarte så vidt å gå, haltet som om jeg hadde blitt bitt taklet av Materatzzi. Siden jeg er en person som er så rastløs,klarte jeg bare ikke å sitte stille, måtte bare bevege meg rundt huset med en bandasje mellom beina, selvom blodet fortsatt lakk fra såret, men dette herdet smertene jeg hadde betydelig. Ble vant til å dusje, skifte bandasje de neste dagene, selvom det noen ganger var en pine å ta av bandasje når de satt fast i stingene.

Så i går, 5 dager etter operasjonen var jeg tilbake i full aktivitet på jobben, driver med lager arbeid, merket at det fortsatt stakk på penishodet, men det blir bedre for hver dag som går.

Som sagt, så er det ikke noe å grue seg til selve operasjonen, men derimot de dagene som kommer etter operasjonen. Det blir mer som et rent helvete! Så her sitter jeg nå, fortsatt med bandasje mellom beina og ting tyder på at det skal gå bra. Men til dere som har tatt full omskjæring, bak penishodet så er det en hvit streng med svart skorpe på som stikker ut (ca 1cm),vil dette gå bort av seg selv, eller kan jeg klippet det bort?

Tok selv full omskjæring mandag 21. Juni av samme årsaker. Sjekk de to bloggene jeg har posta et par innlegg opp.

Litt vanskelig å forstå hva du mener med "hvit streng", men jeg antar at dette er "sårvæske" som kroppen produserer, noe som jeg tror bare er positivt.

Lenke til kommentar
Gjest gutt21

Hei alle sammen!

Jeg tenkte bare jeg ville fortelle noe som kanskje kan være litt oppmuntrende for noen. Jeg er 21 år, og har har slitt med trang forhud. Det har ikke vært noe stort problem, men jeg har ikke fått huden skikkelig under hodet verken i slapp eller stiv tilstand. Senest i vinter var jeg på tanken å operere for å få det fiksa. Jeg hadde gitt opp at dette skulle ordne seg av seg sjøl, men det har det utrolig nok gjort! Plutselig en del "jobbet" jeg litt med forhuden i stiv tilstand, og med hjelp av tomlene fikk jeg dradd den under hodet. Jeg fryktet den skulle være skikkelig stram og sette seg fast, men dette skjedde ikke. Den er fremdeles litt treig, men med litt olje glir den nå greit frem og tilbake. I slapp tilstand får jeg den også nå fint bak. Det virker altså som den har utvidet seg en del av seg selv, uten at jeg har gjort noe spesielt. Så mitt poeng er bare at dere som vurderer operasjon ikke bør gjøre det før dere vet at det er 100 % nødvendig. Det er jo en ganske omfattende og i noen tilfeller dyr prosess. Men av og til ordner altså ting seg av seg selv :-)

Lenke til kommentar
Gjest Fiks ferdig!

Fra han som skrev 27. november 2009 - 15:47

Jeg er en gutt på 21 år

Hadde tenkt å skrive et langt innlegg med fulle detaljer om alle deler av omskjæringen, men det er det så mange som har gjort fra før, og jeg opplevde stort sett det samme. Derfor skriver jeg bare en liten oppsummering og utdyper det jeg vil fremheve til andre som skal ta operasjonen.

Jeg var hos fastlege i august 2009, deretter på en meningsløs undersøkelse på Aker sykehus i november 2009, så kom operasjonsdagen 15. juni.

Det tar LANG tid, MEN jeg måtte flytte på både undersøkelsen og operasjonen flere ganger, så det skal nok ta noe kortere tid. Ring fastlegen idag! Ring nå! :)

Jeg hadde tenkt å ta en delvis omskjæring, men på operasjonsdagen snakket jeg med kirurgen (som virket som om han ikke likte mennesker ...) og han anbefalte dorsalt snitt fremfor delvis omskjæring. Siden jeg har lest at det kan hende man må inn å gjøre inngrepet på nytt etter dorsalt snitt valgte jeg heller total omskjæring.

Jeg ble fulgt inn på et rom, skiftet til en bikinitruse (jeg måtte le høyt), ventet litt, fikk smertestillende, sykepleier ++ kom og snakket med meg, så ble jeg fulgt inn på operasjonsrommet.

Da jeg kom inn på operasjonsrommet var planen at jeg skulle få litt avslappende (gjennom kanyle i armen) så jeg skulle ligge og halvsove. Sykepleieren sa at jeg kom til å merke det etter ti sek, men det gjorde jeg ikke. Så da skrudde hun opp dosen, men jeg lå der fortsatt helt våken. Da kirurgen kom noen sekunder etter skrudde hun den opp så jeg sovnet med engang.

Operasjonen gikk fint. Jeg fikk god info av sykepleier og fikk flere muligheter til å spørre om det jeg ville etterpå. Jeg tok taxi hjem til Oslo for 130kr i egenandel.

Da jeg kom hjem måtte jeg se hvordan det så ut, og jeg tok av bandasjer osv. Den så helt JÆVELIG ut! Skikkelig hoven og ekkel, og det kom blod og gugge fra områdene rundt stingene da jeg tok på den, men jeg merket overhodet ingen smerter. Jeg visste at dete vat vanlig så jeg slappet helt av. Og bandasjerte igjen og la penisen oppover for å hindre blodet i å strømme ned i den.

Jeg lå på sofaen og så på TV i noen dager, men kunne helt klart ha gjort mer, men jeg vil alikevel ikke anbefale å ha noen store planer de to første dagene. Jeg bor alene, og hadde derfor kjøpt inn mat til noen dager så jeg skulle slippe å gå i butikken tilfelle det skulle være vondt å gå.

De første nettene våknet jeg noen ganger av ereksjoner som ikke var noe særlig behagelig, men det var langt fra alvorlige smerter.

Den andre dagen ringte en sykepleier fra sykehuset som de hadde lovet. Det satt jeg veldig stor pris på, hun spurte om jeg hadde tatt smertestillende, om det blødde osv.

Dagene etter det gikk veldig bra, det var noen småepisoder hvor stingene satt seg fast i bandasjen eller bokseren, og de første dagene var det ikke så digg å gå med penisen hengende fritt, men utenom det gikk alt fint.

Etter ca. ti dager spilte jeg fotball med 100 % intensitet uten problemer, bortsett fra frykten for å få ett hardt skudd plassert rett på stingene.

Stingene skulle forsvinne etter ca. to uker, og det gjorde de, men noen sitter fortsatt igjen idag (tre uker og to dager etter operasjonen). Stingene mine har ikke klødd nevneverdig

Jeg er helt utrolig glad for at jeg klarte å gjennomføre operasjonen, og at alt har gått så bra som det har gått.

Til alle som vurderer om de skal gjøre noe med det:

• Legene har sett dette MANGE ganger før, de bryr seg overhodet ikke
  • Jeg hadde så å si ingen smerter på noe tidspunkt
  • Det er utrolig digg å være ferdig med det, og ikke noe digg å ha det hengende over seg
  • Jeg er stolt av penisen min nå ;)
  • Ikke noe mer kukost :p
  • Før var ikke tissestrålen min en ståle, men en spreder. Nå er den en stråle :)
  • Gjør det!

Lenke til kommentar

Til deg over: Du bør ta ut de gjenværende stinga så fort som mulig (se nedenfor hvorfor)

Jeg har skrevet tidligere i tråden at jeg fikk full omskjæring 21. Juni, og etter hva jeg ser inne her så virker det som norske leger ikke har så veldig god kompetanse når det gjelder omskjæring. Jeg dro til England og gjorde det hos en lege som spesialliserer seg innenfor dette temaet. Slapp også ventetid :) Eneste som kanskje var litt negativt var at jeg kun fikk lokalbedøvelse, og følte alt som ble gjort. Heldigvis gjorde det ikke vondt da. Men syk opplevelse og kjenne at noen bruker loddebolt og syr deg der nede. Oprasjonen for meg tok 20 min og hele greia fra jeg kom til jeg gikk ca. en og en halv time.

Uansett, dette er noen av beskjedene jeg fikk;

•  
  • Ha bandasje på konstant i 5-7 dager, for å hindre blødning, irritasjon, hovenhet etc. Altså ikke skifte bandasje. Fikk også besgkjed om å ha greia mellom bena og bruke trange boxere. Selv tok jeg den av etter 5.
  • Etter bandasjen var tatt av, 2-3 ganger daglig ta et bad med tilsatt salt. Det hjelper såret å gro.
  • Få ut stinga mellom 14-21 dager for å unngå arr. Jeg er nå på dag 18 og mangler to. Har forsåvidt tatt ut alle selv, utenom om to oppløste seg. Er sånn oppløsene tråd som er brukt.

Fikk faktisk også en ukes antibiotikakur for å unngå infeksjon.

Sånn ellers er jeg "normal" igjen. Begynnte å klappe laks på dag 16, for de som måtte lure på det.

Lenke til kommentar

[*]Ikke noe mer kukost :p

[*]Før var ikke tissestrålen min en ståle, men en spreder. Nå er den en stråle :)

Nå skal ikke jeg ødelegge noe her, men disse er jo enkle å unngå uansett :p

Vask den! :p

Dra tilbake forhuden når du tisser, mye bedre :)

Men ellers, bra at dere får fikset det dere sliter med :D

Lenke til kommentar
Gjest Fjott

Jeg kan jo fortelle om min opplevelse av dette, siden det er greit å få det fra flere individer, siden det er ganske individuelt.

Jeg fikk ikke forhuden over penis i erigert tilstand, men den gikk ganske lett over i slapp tilstand, men valgte å operere. Jeg er 23 år, og har ikke hatt mye sex, men det har egentlig gått ganske greit.

Hadde operasjonen i går, og har ikke hatt noe smerte siden operasjonen. Jeg fikk ikke narkose, men jeg fikk noe som heter spinal-bedøvelse, der de stikker en sprøyte inn i ryggmargen din, og bedøver nervene direkte. Dette var litt ubehagelig, men det gikk egentlig ganske greit. Etter rundt 5 minutter kunne jeg kjenne at beina mine og rumpa var helt følelsesløse, og legen sa: "Merka du at jeg satte lokalbedøvelse i skrittet ditt nå, eller?", og jeg hadde jo ikke kjent en dritt. Det var et forheng som skilte meg fra legen, og underlivet mitt. Var våken under hele operasjonen, og det gikk veldig greit.

Bedøvelsen brukte inni helsikes lang tid på å gå ut, og jeg kunne såvidt gå ut fra rommet klokka 4, og da hadde jeg hatt operasjonen klokka 11. Klarte å vagle meg ut, med noe som kan beskrives som en ekstrem versjon av den følelsen man har i beina etter å ha sitti med beina i kors, og nervene i klem.

Uansett, jeg er nå på den andre kvelden min, og jeg har absolutt ikke hatt noe som helst smerter. Jeg har vært ute hele dagen, spilt fotball og løpt rundt. Smører inn penis med en kortisonsalve jeg har fått, men jeg vet ikke om jeg må prøve å dra den over ennå, siden det virker litt sært med tanke på stingene.

Skal oppdatere med resultat når (om) jeg får dratt forhuden over. Men alt i alt, har det vært en veldig ok opplevelse så langt.

Lenke til kommentar
Gjest irritert statsboer

Har vært hos legen, har blitt anbefalt å ta en operasjon ettersom strengen er for kort.

skulle gjerne gjort det før sommeren er over, har nå sport over 10 privatklinikker, og enten er urulogene på ferie, eller så koster det opp mot 5000 kr!

trodde det kostet rundt 1-2 tusen, men det er kanskje på vanlige sykehus, men da må man i tilleg vente over en lengre periode, noe som er jeg er veldig lite keen på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...