Gjest Anonym Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hadde denne opperasjonen i går, og lurer på hvor lang tid det tar før man skal kunne dra forhuden helt over penishodet. For meg tok det åtte-ni dager før jeg kunne trekke den tilbake i slapp tilstand. Jeg kunne trekke den tilbake i slapp tilstand også før operasjonen, så det tok åtte-ni dager før jeg var tilbake på det nivået jeg var før operasjonen. Derfra tok det vel kanskje en tre-fire-fem dager før forhuden gled lett tilbake selv ved ereksjon. Ingenting å bekymre seg for om det tar en stund, altså - Stingene holder det iblant såpass stramt at situasjonen virker verre enn før, men det kommer med tiden. Kan bare snakke for meg selv, altså, men for meg tok det som sagt åtte-ni dager. Lenke til kommentar
Gjest Guest70| Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hadde denne opperasjonen i går, og lurer på hvor lang tid det tar før man skal kunne dra forhuden helt over penishodet. For meg tok det åtte-ni dager før jeg kunne trekke den tilbake i slapp tilstand. Jeg kunne trekke den tilbake i slapp tilstand også før operasjonen, så det tok åtte-ni dager før jeg var tilbake på det nivået jeg var før operasjonen. Derfra tok det vel kanskje en tre-fire-fem dager før forhuden gled lett tilbake selv ved ereksjon. Ingenting å bekymre seg for om det tar en stund, altså - Stingene holder det iblant såpass stramt at situasjonen virker verre enn før, men det kommer med tiden. Kan bare snakke for meg selv, altså, men for meg tok det som sagt åtte-ni dager. Okay, noe mer jeg burde vite om hvordan jeg skal behandle meg selv fram til hevelsen er over? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hei! Jeg har litt trang forhud. Når den er slapp er det ikke noe problem, men når jeg har full ereksjon får jeg dratt den helt tilbake, men den kommer som oftest ikke opp igjen, hvis dere skjønner Dette kan være ubehagelig til tider... Har ikke hatt sex enda, og lurer derfor på om dette er noe som jeg burde operere eller om det kommer til å gå fint? er 19 år forresten takker for svar Lenke til kommentar
Gjest Anonym Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Hadde denne opperasjonen i går, og lurer på hvor lang tid det tar før man skal kunne dra forhuden helt over penishodet. For meg tok det åtte-ni dager før jeg kunne trekke den tilbake i slapp tilstand. Jeg kunne trekke den tilbake i slapp tilstand også før operasjonen, så det tok åtte-ni dager før jeg var tilbake på det nivået jeg var før operasjonen. Derfra tok det vel kanskje en tre-fire-fem dager før forhuden gled lett tilbake selv ved ereksjon. Ingenting å bekymre seg for om det tar en stund, altså - Stingene holder det iblant såpass stramt at situasjonen virker verre enn før, men det kommer med tiden. Kan bare snakke for meg selv, altså, men for meg tok det som sagt åtte-ni dager. Okay, noe mer jeg burde vite om hvordan jeg skal behandle meg selv fram til hevelsen er over? Egentlig ikke noe særlig. Skrev en lengre greie om det på side 37 av denne tråden, om hvordan alt sammen gikk. Er bare viktig å holde operasjonsstedet rent, ved å vaske (straks det ikke virker jævlig skummelt, that is), bytte kompress ofte nok og å prøve å få fjernet det som måtte komme av blod så det ikke lager en stor skorpe. Bør egentlig ikke være noe problem, og infeksjoner er etter det jeg forstår sjeldne, men jævlig ubehagelige om du først får dem. Selv fikk jeg en såpe å blande med vann og bade hele utstyret i i 10 minutter hver dag, vet ikke om du også har fått det? Det badet hjalp veldig for meg, i hvert fall. Lenke til kommentar
Gjest Trang Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Fuck Hei, var en tur hos legen i dag, skulle skjekke noe helt annet, men på veien til legen mannet jeg meg skikkelig opp og fortalte mamma at jeg har trangforhud, var ikke så skummelt som jeg hadde trudd, og mamma skulle nevne det. Da jeg kom til legen bare sa hun at opprasjon ikke ville bli vurdert før jeg ble voksen og hvis jeg ville få mange infeksjoner. Eneste hun kunne hjelpe med var å anbefale en greie fra apoteket til å sprøyte under forhuden for å vaske den. Er litt sur nå. Trudde jeg ville bli sendt til en spessialist for opprasjon jeg. Er alt det dere i denne tråden har skrevet bare tull? Er litt sur nå, skal jo ikke være jomfru hele livet, jeg får den ikke halveis over hodet en gang. KJIPT! Lenke til kommentar
Gjest Anonym Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Fuck Hei, var en tur hos legen i dag, skulle skjekke noe helt annet, men på veien til legen mannet jeg meg skikkelig opp og fortalte mamma at jeg har trangforhud, var ikke så skummelt som jeg hadde trudd, og mamma skulle nevne det. Da jeg kom til legen bare sa hun at opprasjon ikke ville bli vurdert før jeg ble voksen og hvis jeg ville få mange infeksjoner. Eneste hun kunne hjelpe med var å anbefale en greie fra apoteket til å sprøyte under forhuden for å vaske den. Er litt sur nå. Trudde jeg ville bli sendt til en spessialist for opprasjon jeg. Er alt det dere i denne tråden har skrevet bare tull? Er litt sur nå, skal jo ikke være jomfru hele livet, jeg får den ikke halveis over hodet en gang. KJIPT! Heisann! Ofte er det slik at en først prøver med en kortisonkrem før en går for operasjon. Er det en slik krem du har fått, eller er det bare en såpe? For meg ble det rett på operasjon, uten at jeg noen sinne har hatt noen infeksjoner eller lignende heller. Jeg fikk såvidt dratt forhuden tilbake over hodet ved ereksjon, men da med smerter. Det gikk smertefritt til halvveis over hodet, mer enn det var vondt. Den situasjonen mente urologen jeg gikk til at var nok til operasjon. Fair enough, det var privat, og jeg tror gjerne leger i det private har lettere for å anbefale operasjon: For dem er en operasjon en inntekt, for det offentlige er det en utgift. Uansett, jeg vet det er vanlig å prøve en hydrokortisonkrem først, så om det er en slik du har fått er du på vei. Hvis ikke anbefaler jeg deg å vurdere å enten gå til en privat urolog for å få en lapp på at operasjon er nødvendig, eller å gå til fastlegen din bare for dette og understreke at det faktisk byr på problemer for deg. Sier du at det virkelig gir problemer og at det plager deg, bør du i hvert fall få en hydrokortisonkrem, og en henvisning til urolog dersom kortisonkremen ikke har ønsket effekt. Noe annet ville vært håpløst av legen. Angående det med at du må bli "voksen" først. Jeg er 19, og operasjon var fullt forsvarlig. Vet ikke hvor gammel du er; er du f.eks. 13 er det ikke annet enn naturlig at de ikke vil operere, fordi problemet kan bli mindre av seg selv. Unntak kan sikkert gjøres om det er helt nødvendig, men at de avventer forstår jeg. Likevel bør en hydrokortisonkrem være mulig å få tak i "uansett" alder. Er du på min alder eller eldre, derimot, skal ikke operasjon være noe problem som helst. Dersom det ikke går an å være seksuelt aktiv slik tilstanden er for deg nå, og det ikke er helt unaturlig at du er sekuelt aktiv, skal dét i seg selv være mer enn god nok grunn til å få gjennomført en operasjon. Lenke til kommentar
Gjest trangforhud Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Hei, takk for svar, blir 16 om 10 dager, fikk anbefalt en såpe til å vaske med ja, ikke noe krem. Kan den kremen kjøpes uten resept? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Noen som vet om disse kortisjonkremene hjelper til både på forhuden og "strengen" om man har litt trange områder der "nede" ? Å ja, trenger man respet? Lenke til kommentar
Gjest Anonym Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Til "trangforhud": Skjønner. Da er du nok akkurat i grenseland. Dersom plagene er såpass store at du ikke får forhuden mer enn halvveis over, skal det nok en del til at det løser seg av seg selv. Men kan være verdt å prøve kortisonkrem før du går for operasjon. Dersom du får forhuden over hodet i slapp tilstand, er det vel lite poeng i en såpe å rense med, for da får du vasket greit uansett. Men dersom du mente at du selv i slapp tilstand ikke får den over hodet, kan det være veldig greit med en slik såpe for hygienens del. Til "Captn Jack Yarr'ow !": Vet ærlig talt ikke om de virker på begge deler. Jeg vet at de skal kunne ha en effekt på forhuden nettopp fordi den er hud. Men jeg mener jeg har lest at det skal kunne ha en viss effekt også på strengen. Kort streng på penis heter "frenulum breve" rent medisinsk, så du kan jo eventuelt google det litt og sjekke. Trang forhud heter vel "phimosis" på engelsk og "fimose/phimose" på norsk, om du vil sjekke ut litt om det også. Til dere begge: Jeg har ikke brukt slik krem selv, så jeg vet ikke alt om det, men vet nå litt. Slik forstår jeg det: Krem med opptil 1% kortison er reseptfritt. Dette vil ha litt effekt, men det må ofte sterkere kremer til. De over 1% er reseptbelagt, i hvert fall. Dermed kan det være verdt et forsøk med den på 1% først, om du har veldig god tid, ellers er det nok greiest med en tur til legen. Vet forresten at hydrokortisonkrem brukes bl.a. til eksem, så nei, de på apoteket vil nok ikke knise og flire om at du har trang forhud når du går ut derfra. Ikke at jeg tror de gjør det uansett, men for enkelte kan det være greit å vite. Lenke til kommentar
Gjest gjest Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 har ikek spess lyst til å informere foreldre og søster om dette. tror du min familie merker om jeg har tatt en slik opperasjon? hvis jeg for eksempel (er over 18) tar bilen min kjører til sykehuset og tar operasjonen, og så er hjemme. merker de det liksom? skjønner de at jeg går vondt, kanskje er litt ute av meg og sånn? eller går det an late som ingenting? Lenke til kommentar
Gjest GJEST_! Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hei. Jeg er 20 år og redd for at jeg har trang hud. Det er litt småproblematisk å få huden bak hodet, og det er ikke så vondt da. Men hvis jeg da prøver å runke så stikker det og strammer veldig rundt under hodet. Det er ikke mulig å få huden bak hodet i erigert tilstand. Er litt bekymret om det vil gjøre vondt om jeg har sex uten kondom, med friksjonen og alt. Når jeg runker nå så går det fint, men kan være litt ømt om jeg har gjort det flere ganger iløpet av ett par dager. Jeg har vurdert full omskjæring, siden det i tillegg minsker HIV-faren betraktelig. Har dere noen tips om hvor jeg kan få dette gjort og hva det evt. koster? Lenke til kommentar
Gjest Smånervøs Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 hei. I morgen er det 14dager siden jeg tok operasjonen, det ble kappet av en ca 7-8 mm av forhuden vil jeg tippe, fikk ikke no info om hvor mye det ble kappet. har dratt forhuden tilbake når jeg dusjer siden dag 10 og dette går så som så Jeg klarer å dra for huden tilbake, men deb krøller seg ikke(hvis dere skjønner) stinga har ikke forsvunnet enda og hodet(glansen er forsatt litt øm. Noen som har vært borti noe lignende???' Begynner å bli litt nervøs nå og finner ikke noe om dette i denne tråden. Svar mottas med takk Veldig nyttig og fin tråd forresten Lenke til kommentar
Gjest Anonym Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 hei. I morgen er det 14dager siden jeg tok operasjonen, det ble kappet av en ca 7-8 mm av forhuden vil jeg tippe, fikk ikke no info om hvor mye det ble kappet. har dratt forhuden tilbake når jeg dusjer siden dag 10 og dette går så som så Jeg klarer å dra for huden tilbake, men deb krøller seg ikke(hvis dere skjønner) stinga har ikke forsvunnet enda og hodet(glansen er forsatt litt øm. Noen som har vært borti noe lignende???' Begynner å bli litt nervøs nå og finner ikke noe om dette i denne tråden. Svar mottas med takk Veldig nyttig og fin tråd forresten Hos meg tok det vel 12-13 dager før jeg fikk forhuden tilbake ved ereksjon. I slapp tilstand gikk det fint etter 8-9 dager. Vet også det kan variere individuelt, så du trenger nok ikke beymre deg all verden ennå. Hos meg falt heller ikke stingene ut før etter nærmere to uker - Og da falt de ut veldig fort, stort sett. Så ingenting unormalt ennå, selv om jeg skjønner at du er nervøs :-) I begynnelsen så det litt lappeteppe ut da jeg trakk forhuden tilbake, men det løste seg etter hvert. Vet ikke helt hva du mener med at den ikke krøller seg, men om det er at den liksom ikke vrenger seg, bare trekkes rett ned fortsatt med "utsiden ut", hadde jeg også det i begynnelsen. Straks stingene var ute gikk det mye bedre :-) har ikek spess lyst til å informere foreldre og søster om dette. tror du min familie merker om jeg har tatt en slik opperasjon? hvis jeg for eksempel (er over 18) tar bilen min kjører til sykehuset og tar operasjonen, og så er hjemme. merker de det liksom? skjønner de at jeg går vondt, kanskje er litt ute av meg og sånn? eller går det an late som ingenting? Tja, det spørs litt. Du får som regel kompresser, en såpe og en krem du skal smøre på. Såpen jeg fikk var flytende, skulle blandes med vann, og så skulle hele utstyret dyppes nedi der en ti minutters tid - Hver dag. Klarer du å skjule det der, vil de nok ikke mistenke noe. Pass på å kaste kompressene så de ikke ser dem, i hvert fall. Jeg var ikke spesielt ute av meg etter operasjonen, i hvert fall, og jeg er 19. Mine foreldre visste om det, men heller ikke overfor venner var jeg noe annerledes. Eneste er at det nok kan bli vanskelig å holde masken om du blir veldig bekymret for at noe ikke har gått som det skal. Personlig ville jeg jo fortalt det, men skal ikke moralisere noe overfor deg: Gjør det som passer deg best. Du skal nok klare å holde det skjult om du prøver hardt nok. Hei. Jeg er 20 år og redd for at jeg har trang hud. Det er litt småproblematisk å få huden bak hodet, og det er ikke så vondt da. Men hvis jeg da prøver å runke så stikker det og strammer veldig rundt under hodet. Det er ikke mulig å få huden bak hodet i erigert tilstand. Er litt bekymret om det vil gjøre vondt om jeg har sex uten kondom, med friksjonen og alt. Når jeg runker nå så går det fint, men kan være litt ømt om jeg har gjort det flere ganger iløpet av ett par dager. Jeg har vurdert full omskjæring, siden det i tillegg minsker HIV-faren betraktelig. Har dere noen tips om hvor jeg kan få dette gjort og hva det evt. koster? Akkurat samme situasjon som meg, virker det som, kanskje enda litt strammere. Fikk forhuden greit bak i slapp tilstand, men ikke mer enn halvveis ved ereksjon. Det gjorde himla vondt å ha sex uten forhuden helt tilbake, men det kan være individuelt. Likevel; for meg var det ærlig talt et helvete å ha sex sånn, mens runking gikk helt greit. Sikkert litt fordi jeg hadde funnet en teknikk som funket bra for meg, jeg har jo ikke akkurat kjennskap til hvordan andre karer runker. Og godt er det, egentlig. For meg var det i hvert fall operasjon som var løsningen. Angrer ikke et sekund på at jeg tok den heller. Jeg ville helst unngå omskjæring, så jeg gikk for at de opererte i forhuden fremfor å fjerne den. Grunnen er så enkel som at jeg ikke ser noe poeng i å kutte vekk noe jeg innbiller meg at det er en grunn til at jeg er født med, med mindre det er helt nødvendig å fjerne det. Ville også følt det rart å få utseendet der nede endret såpass radikalt. Slike operasjoner har visst success rate på 85-90%, mens de resterende enten ikke blir kvitt problemet eller får det samme problemet tilbake senere. Alvorlige komplikasjoner er nærmest ikke-eksisterende: Worst case er at du må opereres på nytt. Virker ganske safe. Men jeg ser du nevner omskjæring. Det er en 100%-løsning. Dersom du føler det høres greit ut, og ikke har noen problemer med at utseendet vil endres en del, er det ingenting i veien med det inngrepet. Prøver du først forhudsplastikk, kan du senere ta omskjæring - Omvendt rekkefølge går naturlig nok ikke, men det er helt opp til deg. Omskjæring skal være helt safe. Akkurat det med priser spørs jo veldig om du tar det offentlig eller privat. Jeg ble operert ved Volvat Medisinske Senter ved Majorstuen i Oslo. Der koster omskjæring i narkose 11 330 kr., mens omskjæring med lokalbedøvelse koster 6490. Ganske stor forskjell, med andre ord. Forhudsplastikk koster på sin side 4890 i lokalbedøvelse. Skal du også fikse på den strengen på baksiden, frenulum, koster det 7365 (det jeg tok) i lokal og 12 980 i narkose. Om du tar det i narkose eller ikke går egentlig mest på egne nerver. Du ser selvsagt ingenting om du tar det i lokal heller, altså, men du er jo våken, bare bedøvet og med et skille mellom deg og staken. Plusset her er at det knapt nok er ventetid. Tar du det offentlig, er det gratis. Du betaler opp til frikortgrensen for konsultasjon og slikt, mens operasjonen er gratis. Kvaliteten er vel den samme, tenker jeg, og det går sjelden galt i slike operasjoner. Jeg tenker det er litt greiere med oppfølging om du tar det privat, jeg har i hvert fall kunnet komme innom til en sjekk når jeg ønsker (og det gratis). Men kvaliteten på operasjonen er nok jevngod, og det er jo åpenbart det som teller mest. Her kan det imidlertid være ganske lang ventetid. Har en kamerat som måtte stå i kø i åtte-ni måneder for en forhudsplastikk, før den ble utsatt i enda noen måneder, og da gikk han privat. Har ingen sjanse på å uttale meg om ventetid for omskjæring i det offentlige, men tenker den også er mye lengre enn i det private. Det går rett og slett på en avveining mellom penger du kan/vil bruke og tid du kan/vil vente :-) Bare å spørre om det er noe mer, forresten. Lenke til kommentar
Gjest GJEST_! Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hei igjen! Hvor lett skal det egentlig være å trekke huden bak hodet? I normal tilstand får jeg huden kun ned over 10% av hodet før jeg må starte å trekke, er det veldig lite? Lenke til kommentar
Gjest GJEST_! Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hei igjen! Hvor lett skal det egentlig være å trekke huden bak hodet? I normal tilstand får jeg huden kun ned over 10% av hodet før jeg må starte å trekke, er det veldig lite? ... og hvordan kontakter jeg det offentlige for å få utført operasjonen? Lenke til kommentar
Gjest gutt15 Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 I dag har jeg operert min trange forhud. Jeg ble fulgt av to hyggelige damer inn på operasjonsrommet om måtte ta av klær. Det var en urologisk-kninikk, og følte at alt var veldig profesjonelt. Ikke et snev av pinlighet. Det ble lokalbedøvelse rett over penis, var litt vondt og sprengte, men ikke for mye smerte til at jeg ikke taklet det. Må være mye mer behagelig enn å ta sprøyte i penishodet, som jeg så noen andre i tråden hadde gjort. Vel, uansett, ventet på bedøvelsen, og begynte å operere. Fikk ikke noe skjerm for å ikke se, men gikk greit. Så hva de gjorde der nede, men fikk ikke sett direkte på lillemann. Noe ubehagelig når de brukte en maskin med strøm for å stoppe blødningen, og jeg så røyk sive oppover Gikk egentlig veldig greit, rundt 5 timer siden jeg tok operasjon, og det er ikke mye smerter der nede, bare litt stikking. Lenke til kommentar
Gjest Anonym Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hei igjen! Hvor lett skal det egentlig være å trekke huden bak hodet? I normal tilstand får jeg huden kun ned over 10% av hodet før jeg må starte å trekke, er det veldig lite? I normal tilstand kunne jeg i hvert fall fint dra forhuden helt tilbake over hodet uten smerter. Måtte jo trekke i den, men ikke smertefullt. Ved ereksjon kunne jeg kanskje trekke den ca. 20-25% ned på penishodet før jeg måtte trekke skikkelig, og ved kanskje 60% var det såpass smertefullt at jeg ikke prøvde mer. Det var nok til at jeg måtte operere, i hvert fall. Greia for meg var at forhuden er såpass tynn at det gjorde vondt at den ble dratt i under samleie. Den ble dratt noen milimeter frem og tilbake midt på hodet under sex, og det gjorde himla vondt. Jeg hadde jo også et problem med at den strengen på baksiden trakk i penishodet, så det var ikke bare forhuden jeg slet med, men likevel. ... og hvordan kontakter jeg det offentlige for å få utført operasjonen? Da må du via fastlegen. Bestill en time der og forklar fastlegen problemet. Det heter fimose/phimosis, det du etter alt å dømme sliter med, og noe fastlegen skal vite godt hva er. Der vil du kanskje få en krem med hydrokortison, om legen tror det hjelper - Men om problemet er for stort til å tas med hydrokortison (noe det er hos veldig mange), vil du få en rekvisisjon til en spesialist, i dette tilfellet en urolog, som vil vurdere hva som må gjøres. Det blir i så fall mest trolig en operasjon. Så det tar ofte litt tid å gå gjennom det offentlige: Først må du vente på legetime, som f.eks. for meg i Oslo kan ta lang tid, siden det ikke er snakk om en akuttime jeg får på dagen. Deretter vil du få henvisning videre, og bestille time hos spesialisten, og deretter vil du stå i en kø for operasjon som kan være alt fra et par uker til et år. Men: Det er gratis og mer enn godt nok. Lenke til kommentar
Gjest Smånervøs Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Jeg blør litt enda på dag 15. ikke noe mye, men det blir en liten hinne rundt der som forhuden har vært, som en liten ring med bittelitt blod, noen som har vært borti dette?? Jeg føler også at hodet(glans) er veldig ømt og ser ut som jeg har fått et par "groper" etter der det har ligget "mye" blod. Jeg vet jo ikke hvordan dette skal være og det er ikke så veldig mye info å finne på nettet om hvorda det skal være ETTER operasjonen. Takk på forhånd for svar.. Lenke til kommentar
Gjest g19 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Idag hadde jeg min operasjon. (kort streng, aka frenulum breve) Til dere som har hatt samme operasjon: Legen sa jeg kunne dra tilbake med en gang. Og allerede dagen etter skulle jeg vaske det om morgenen. Gjorde dere også det slik? Gikk det bra for dere med første vask? Bare spør fordi jeg nå var på do, og det ble en del blod og sånn. Skjønner at det er normalt, men når det er lillemann så er det greit å høre med andre i samme situasjon bare for å roe nervene =) Lenke til kommentar
Gjest Anonym Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Idag hadde jeg min operasjon. (kort streng, aka frenulum breve) Til dere som har hatt samme operasjon: Legen sa jeg kunne dra tilbake med en gang. Og allerede dagen etter skulle jeg vaske det om morgenen. Gjorde dere også det slik? Gikk det bra for dere med første vask? Bare spør fordi jeg nå var på do, og det ble en del blod og sånn. Skjønner at det er normalt, men når det er lillemann så er det greit å høre med andre i samme situasjon bare for å roe nervene =) Jeg hadde både den og for trang forhud. Fikk beskjed om å både trekke tilbake og vaske fra dagen etter av. Det gikk helt fint. Jeg vasket ikke med stråle rett på, riktignok, jeg tok det litt rolig, men var intet problem. Så følg det legen har sagt, men avbryt om det blir vondt. Jeg blødde jevnt og trutt de første par dagene, dog veldig lite av gangen, og det gikk helt fint. Nå, snart to måneder senere, er alt som det skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå