Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

men å få bedøvelse (2 sprøyter rett i utstyret) er noe av det vondeste jeg har opplevd!

 

Det var vondere å sy ett sting direkte i penis UTEN bedøvelse, som jeg opplevde ETTER operasjonen... De måtte sy ett sting ekstra pga. litt mye blødning, og fant like godt ut at de skulle gjøre det uten bedøvelse... Etter dette vet jeg hva smerte er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjestidag

Hei.

 

Som mange andre sier, dette er en fantastisk bra tråd! Godt å se en meget seriøs tråd av denne typen ( i motsetning til mange sol.no tråder osv.).

 

Jeg har hatt trang forhud hele livet (er nå 23 år). Det har igrunn ikke plaget meg så mye, men nå har jeg planer om å gjøre noe med det. Klarer å få den et lite stykke bak i erigert tilstand, og klarte å få den helt tilbake i slapp tilstand i går, noe som endte med spansk krage. Etter litt slit gikk den på plass igjen.

 

Jeg tenkte å starte med diverse tøye øvelser på egen hånd, og se hvordan det utarter seg. Hvis det ikke løser problemet blir det en tur til fastlegen etterfulgt av operasjon.

 

Jeg kom forresten over denne lenken, den inneholder en del nyttig informasjon om tøyeøvelser ;) Den sier også at spansk krage ikke er så farlig som det er fremstilt i mange norske kilder, det tar visstnok litt tid før situasjonen blir kritisk.

Lenke til kommentar

Har lest på dette forumet og det har hjelpt meg å ta avgjørelsen om å ta et inngrep for "trang forhud".

 

Hvordan dette fungere er veldig forskjellig virker det som . Det er sikkert beskrevet flere ganger..men tenkte jeg unasett skulle si hvordan dette gikk/går for min del.

 

1- Skreiv en e-post til kirur , der jeg fikk time veldig kjapt.

2- Timen(5-10 min) gitt ut på spørsmål om eventuellt problem ved sex eller onanering (blødninger ol.)

3- Fikk satt opp timen kun 1 eller 2 uker etter min henvendelse om time. (PRIS:ca 150kr )

- Måtte utsette dette innkrepet til etter jul pga eksamner og annet ..siden jeg da ikke viste helt hvordan inngrepet ville påvirker hverdagen.

 

4-Fredag 15. januar var dagen det skulle skje etter ny avtale.

 

Som de aller fleste så ligger det en sperre for at andre skal ta og se på penisen din (vis det ikke er i sammenheng med sex eller kos med kjærste eller tilfeldig dame) . Jeg var temmelig spent på hvordan dette skulle gå.

 

Inngrepet fra start til slutt:

-Møtte en sykesøster som var hyggelig , og ba meg kle av meg og legge meg på oprasjonsbenken.

-Etter noen minutter kom legen, og fortelte hvordan inngrepet skulle gjøres.

-Det hele begynte med at legen(kirurgen) og sykesøsteren vasket penisen ( ganske SÆR opplevelse)

-Etter dette så var det på tide med bedøvelse ved penisroten og vei eller i penishode( litt usikker siden jeg alt da hadde fått 4-5 sprøyter rundt hele penisroten) . Dette var ikke deiligt akuratt ,men faktisk ikke så vondt som tannlegesprøytene ofte er.

-De ventet litt og sjekket om bedøvelsen fungerte ved å ta på penisen og se om jeg kjente det.

- inngrepet var 2 snitt på hvers av noen form for bånd i forhuden.

-Selve penishode ser helt normalt ut etter inngrepet, men det er hovent der stingene og selve inngrepet er gjort.

-Fikk en liten bandasje som skulle ta imot blod ol som kommer naturlig ved et inngrep som dette.

 

Dette var det hele og det tok ca 20 min

Lenke til kommentar

SÅ over til hvordan det er etter innkrepet.

 

Penisen virker hoven pga inngrep ,men spesielt pga de bedøvelsene som er satt.

Det er nå en klump (hevelse) ved det område der stingene er.

Hevelsen har gått en del ned fra dag en.

 

Har tatt legens tips og brukt "trang" bokser .

Blir å skifte den 2 ganger daglig de 2 første dagene, da det kommer litt blod når jeg drar forhuden bakover for å ta på salve og rense.

 

Ereksjon er nå ikke veldig behagelig siden det ennå er hovent, og dermed mindre plass og mer følsomt en normalt.

 

15/01 og 16/01 fikk jeg ikke trekt forhuden helt bak pensihode ,men i deg har jeg endelig fått det til.

Føles litt betryggene med andre ord :D hehe.

 

Skal prøve å holde denne tråen oppdatert ,så andre som lurer kan lese seg gjennom fra start til forhåpentligvis lykkelig slutt.

 

Skal forresten til oppfølging hos kirurgen til onsdag, der de skal se om alt er som det skal.

Så er spent på om ting har gått som det skal.

 

Det er ikke vondt i penisen ,men er ømt ..noe jeg merker veldig godt når jeg sover( sover på magen) .

Lenke til kommentar

Hei. jeg har et spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på. Jeg er 20 år, og har alltid hatt delvis trang forhud. Ueregert er det ikke noe problem. Jeg får dratt forhuden ned til roten av penis om jeg vil. Dog ser jeg at det er et "strammere" område når forhuden er delvis tilbaketrukket.

 

Ved ereksjon er forhuden relativt stram. Jeg får dratt forhuden bak penishodet uten problemer, men jeg kjenner, og spesielt over tid, at det er litt for stramt. Det jeg imidlertid lurer på er om forhuden normalt skal gå av penishodet "automatisk" ved ereksjon? Av filmer med erotisk karakter får jeg dette inntrykket. Min penis er normal av størrelse (15-16 cm), men forhuden dekker penishodet selv under ereksjon. Jeg må altså aktivt dra den tilbake selv. Selv da blir den foldet som en krage under kanten av penishodet. Jeg kan også ved ereksjon dra den enda lengere ned, men da ser det ut til at strengen blir en hindring. Er det normalt at forhuden skal gå helt tilbake av seg selv? Flere som har samme problem? Har jeg rett og slett for mye forhud? ;P

Lenke til kommentar
Hei. jeg har et spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på. Jeg er 20 år, og har alltid hatt delvis trang forhud. Ueregert er det ikke noe problem. Jeg får dratt forhuden ned til roten av penis om jeg vil. Dog ser jeg at det er et "strammere" område når forhuden er delvis tilbaketrukket.

 

Ved ereksjon er forhuden relativt stram. Jeg får dratt forhuden bak penishodet uten problemer, men jeg kjenner, og spesielt over tid, at det er litt for stramt. Det jeg imidlertid lurer på er om forhuden normalt skal gå av penishodet "automatisk" ved ereksjon? Av filmer med erotisk karakter får jeg dette inntrykket. Min penis er normal av størrelse (15-16 cm), men forhuden dekker penishodet selv under ereksjon. Jeg må altså aktivt dra den tilbake selv. Selv da blir den foldet som en krage under kanten av penishodet. Jeg kan også ved ereksjon dra den enda lengere ned, men da ser det ut til at strengen blir en hindring. Er det normalt at forhuden skal gå helt tilbake av seg selv? Flere som har samme problem? Har jeg rett og slett for mye forhud? ;P

 

 

Hei

Jeg har det på samme måte som du har beskrevet her , og da ville jeg si at det er en vurderingsak.

Selv har jeg ikke hatt noe problemer med sex , men jeg har valgt å ta et "trang forhud" inngrep.

 

I den situasjonen vi er i , så er det ikke noe vi nødvendigvis må gjøre for å kunne ha sex...men er mer et alternativ som kanskje kan gjøre det bedre..... jeg er selv spent på om jeg vil merke noe forandring under sex eller ved onanering.

 

Bare noen dager siden jeg tok inngrepet.

Lenke til kommentar

Oppdatering.

 

20.januar

Var hos oppfølgingsjekk hos legen på onsdag ,og alt så bra ut . Noe av det mest velykkede legen hadde sett, alt var helt som det skulle med tanke på stingene, og ingen tegn til noe betennelse..hevelsen var også godt ned som forventet.

 

Oppfølgingsjekk : 180kr ( 5min max) Dyre 5 min , men alltid greit å få vite om alt er ok ,når det gjelder Staken.

 

22. januar: første del av tråen til stingene datt ut ,men ser helt ok ut.

 

23. Januar : Litt hoven i dag , noe som sikkert kommer av at jeg ligger å sover på magen..så blir litt belastning på staken hele natta..og 8 dager uten noe sex eller onanering merkes .. ikke så behagelig å våkne med morrabrø når det fortsatt er sting der.

 

*** Flere nevner at de har merket en rar lukt fra penisen etter full omskjæring, delevis omskjæring eller trang forhud innkrep som jeg har tatt.

- Jeg har ikke merket noe til dette, uten om lukten fra Klorhexdin , som er noe spesiell lukt.

 

Det er nok eddiksyren som lukter.

Endret av bah2009
Lenke til kommentar
Gjest BekymretNyoperert

Hei hei!

 

Kom hjem for en times tid siden fra Aker sykehus. Hadde da en slik operasjon hvor de gjorde 3 snitt, altså ikke full omskjæring siden jeg ville bevare så mye som mulig av forhuden min.

 

Han legen som utførte operasjonen nevnte på forhånd at det kunne se litt "kosmetisk" ut eller no sånt, nevnte noe med hud flipper elns, så håper ikke det blir noen stygge arr eller slikt, snakka også om at det var stor mulighet for at det kunne gro sammen igjen og at jeg da måtte inn for ny operasjon, huff, får bare håpe på det beste, veeldig skeptisk til å fjerne hele greia, setter vel ned følsomheten en del så minsker vel nytensel ganske mye.

 

Hadde gruet meg skrekkelig til operasjonen på forhånd men til min store lettelse var det ikke snakk om lokalbedøvelse, fikk narkose. De sa det var vanelig der for de som tok denne type operasjon selv om det ikke gjaldt full omskjæring, så det var veldig greit. :)

 

Eneste som var noen form for "smerte" gjennom selve operasjonen var en sprøyte nål i armen da jeg fikk noe av det beroligende før narkosen selv om dette ikke var noe særlig vondt i det hele tatt er nok bare meg som har litt sprøyte skrekk som gjør det litt verre:P

 

Det var først etter operasjonen når jeg våknet opp at det etter noen minutter begynte å stikke litt der nede og smerten jeg nå sikkert kommer til å ha ganske lenge begynte, narkosen jeg fikk har vel ikke gått helt ut av systemet mitt enda så blir nok verre enn det er akkurat nå kan jeg tenke meg.

 

Det som har vært det verste hittil var det å ta av bandasjen når jeg kom hjem, fant fort ut at å helle litt vann over bandasjen før jeg fjernet resten av den gjorde smerten mye mindre.

 

Var veldig tissetrengt når jeg kom hjem og gikk derfor direkte inn på badet for å ta av bandasjen og tisse så jeg bare kan slappe av etterpå, men det gikk ikke så lett, sto der over do skålen men fikk det bare ikke til selv om jeg kjente det i blæren min at jeg var veldig tissetrengt.

Tok da en telefon til legen jeg hadde som forklarte at det ikke skulle være noen grunn til at det ikke gikk å tisse(tenkte kanskje at det hadde noe med bedøvelsen jeg fikk at den ikke hadde gått helt ut enda), og sa at det sikkert bare er meg som gruer meg veldig til det tilfelle det skulle være smertefullt.

Satt meg forran dataen i 10 min elns og slappet av og prøvde på ny og denne gangen gikk det plankefritt til min store lettelse.

Eneste jeg tenker på akkurat nå er om jeg har strammet bandasjen hardt nok så blødningen stopper.

merker at det blør enda, bandasjen er våt av blod.

Fikk ihvertfall med en del forte fra resept og ibux og slikt som jeg har ved siden av meg til en hver tid i tilfelle det skulle bli skikkelig ille.

En ting jeg lurer på som jeg ikke spurte legen om når jeg var der er om det går greit å røyke hasj samme dagen etter operasjonen, håper det ikke har noen negativ innvirkning på hvor fort det gror el.l.

 

Timen begynte Kl. 07:00 og var vel ferdig der sånn nærmere 10 tia. Veeldig grei og smertefri operasjon som sagt, same hyggelige sykepleiere. Selve operasjonen er ingenting å grue seg til, det blir verre med tia som kommer etterpå.

 

Under bandasjen så er forhuden brettet på midten av staken ca. for å si det sånn, litt usikker på når jeg skal trekke den tilb. sånn at glansen blir dekket igjen så venter litt med dette, det er sikkert ikke smertefritt heller. Bør vel ihvertfall vente med dette til blødningen har stoppet? der det blør er under glansen så hvis jeg trekker forhuden tilb. så blir det vel blod og søl inni der :/

Synes å huske at det var 3 dager jeg skulle vente før jeg skulle prøve å trekke forhuden tilbake.

 

Kommer ikke på mere i farta men skal oppdatere mer etterhvert hvordan det går, var visst kl 2 jeg skulle ta den første forte'n og deretter neste 5 timer senere så får se hvordan dette går med tanke på smerter i ettertid.

Lenke til kommentar
Gjest BekymretNyoperert

Mmhh, merka nettop at det drapp neddover leggen, håper bare jeg har strammet bandasjen godt nok sånn at blødningen stopper hurtigst mulig, men når kan man forvente at den skal stoppe, noen som har peil?

Det jeg tok var forhudsplastikk og frenulum ett eller annet :S

 

På forhånd takk for alle eventuelle svar eller innsyn :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest BekymretNyoperert

Fikk forresten med et skriv fra legen etter operasjenen:

 

"OPERASJON PÅ FORHUD FORHUDSPLASTIKK SPALTING AV FRENULUM OMSKJÆRING

 

ETTER OPERASJONEN:

 

Noen vil reagere på at det ser litt uvant ut rent kosmetisk. Det er satt en del sting og det kanvære en viss asymmetri i forbindelse med inngrepet som er utført. Det kan også bli en hevelse som kan øke de første dagene og være på topp etter 4-6 dager, avhengig av hvordan huden var på forhånd. Man kan dusje dagen etter inngrepet. Vanligvis vil det ikke være noe problem å gjennomføre alle vanelige gjøremål med unntak av seksuell aktivitet.

 

Det kan være aktuelt å ta smertestillende tabletter som for eksempel Paracet de første dagene.

Fra dagen etter inngrepet bør man daglig vaske eller dusje sårområdet.

I de tilfellene hvor det bare er gjort spalting av frenulum eller forhudsplastikk, bør man trekke forhuden helt frem igjen før man legger på en kompress som kan ligge løst og ikke være festet med plaster.

Når såret er tørt trenger man ingen bandasje.

 

Inngrepet påvirker ikke vannlatingen. Ofte må seksuell aktivitet vente i 6-8 uker , og det er også viktig å vite at det kosmetiske resultatet vil bedres gradvis i 2-3 måndter etter inngrepet.

Stingene vil falle ut av seg selv. Dersom du er usikker på noe eller har spørsmål etter operasjonen kan du ta kontakt med din lege, legevakt eller urologisk poliklinikk som er åpen på dagtid."

 

Urologisk seksjon, Kir.avd., Ahus

Lenke til kommentar
Gjest BekymretNyoperert
Under bandasjen så er forhuden brettet på midten av staken ca. for å si det sånn, litt usikker på når jeg skal trekke den tilb. sånn at glansen blir dekket igjen så venter litt med dette, det er sikkert ikke smertefritt heller. Bør vel ihvertfall vente med dette til blødningen har stoppet? der det blør er under glansen så hvis jeg trekker forhuden tilb. så blir det vel blod og søl inni der :/

Synes å huske at det var 3 dager jeg skulle vente før jeg skulle prøve å trekke forhuden tilbake.

 

Mente når jeg skal trekke forhuden framover over glans, ikke tilbake.

Men bør vel spørre legen som utførte inngrepet mitt om dette og ikke her på forumet :/

 

Blør forresten som bare det enda, gruer meg til å skifte bandasjen igjen, kan jo ikke drive med det hele tia selv om den blir full av blod for jeg har jo ikke ubegrenset med det heller :/

 

Blør såppast mye at det har samla seg en liten blod-pøl inni bandasjen ved glansen og blør jo igjennom bandasjen :/

Lenke til kommentar
Gjest BekymretNyoperert

har skifta bandasjer 3 ganger elns nå og den jeg har på nå er trippel, lurer på om jeg ikke bare burde la det gro istedenfor å skifte dem så fort de blir fulle av blod, har jo bare 3 igjen av dem nå :S

 

sånn som den ser ut akkurat nå er det selve glansen på topp som er som en liten kule, med "innmat" rundt den som har noen røde tråder i seg, og under det der så er forhuden, ikke peil på om de gjør noe om den "innmaten" som har de stinga i seg trekker seg litt under forhuden etterhvert som jeg skifter bandasjer eller ikke, synes forhuden var litt mer tilbake trukken til å begynne med, det leger kanskje like bra selv om den "innmaten" er under forhuden istedenfor i friluft men blødningen bør vel stoppe først?

 

Vel, tror jeg dropper å skifte bandasjer med det første igjen og bare la det gro, prøve å glemme tia noen timer ihvertfall. er liksom så vanskelig å konstant ikke tenke på lillemann og om alt er som det skal osv o.O :\

 

Ta og svar noen snart da plz, lurer veldig på hvor lang tid det tok for dere før blødningen gav seg osv.., jeg tok da altså forhudsplastikk samt spalting av frenulum.

 

Dere hadde vel det som var sydd med sting i("innmat"?")rett under glansen og over forhuden etter operasjonen, er det normalt/ok om det trekker seg under forhuden f.eks. før blødningen har stoppet eller stingene har falt ut elns? må vel ta en dusj eller vaske det imorgen eller dagen etter og da trekker jeg vel forhuden forsiktig opp og ned? så det havner jo under forhuden da uansett? hmm :S

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_*

Hei!

 

Tenåringsgutt her. Jeg får dratt forhuden over penis i slapp tilstand. I erigert tilstand går det ikke, bare når den er sånn halvveis erigert, og da er det både litt smertefullt og det danner seg en slags "kappe" av hud bak penishodet. Ikke brukandes, med andre ord. Jeg tror problemet har blitt større, for før var ikke sex særlig smertefullt, men nå i det siste har det blitt langt verre.

 

Uansett. Jeg gidder ikke vente mange måneder på inngrepet, og tar det derfor ved en privatklinikk. Ikke noe jallagreier langt uti ingenting, altså, for vi gambler ikke med minstemann. Får inngrepet denne uken, tipper jeg, eventuelt neste uke, så jeg slipper det å vente måned på måned på operasjonen. Godt for nervene, og vel verdt noen tusen.

 

Det jeg lurer på er omtrent hvor lang tid det bør ta før jeg kan ta opp seksuell aktivitet igjen? Å onanere er ikke så altfor viktig, men er grenser for hvor lenge jeg ønsker å vente på å være borti det annet kjønn.

 

Ellers lurer jeg selvsagt på hvordan det er i forhold til smerter like etter inngrepet. Jeg går på skole til daglig, og det hadde vært greit å kunne være der litt, selv om jeg skjønner at f.eks. gym kan bli upraktisk. Og er det noe jeg bør/ikke bør gjøre? Knaske smertestillende, er det bare bra eller kan det skape noen komplikasjoner? Kan jeg drikke alkohol? Hvis ja; etter hvor lang tid, eventuelt? Noe annet?

 

Og til dere som hadde inngrepet for lenge siden: Hvordan ble det endelige resultatet? Akkurat hvordan det er de nærmeste månedene er ikke så viktig, om jeg skal se det her i et lengre perspektiv, men hvordan det så ut til slutt er greit å vite. Så det omtrent normalt ut? Ble ikke noe monster som skremte alt av kvinnfolk bort, håper jeg? :)

 

Er ikke særlig nervøs for inngrepet i seg selv, da jeg skal bruke en kirurg med en del tusen (!) slike operasjoner bak seg, men jeg er langt mer bekymret for de første dagene etter inngrepet - Og om jeg kan begynne med normal seksuell aktivitet igjen etter.. Tja, en måneds tid?

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Gjest BekymretNyoperert
Hei!

 

Tenåringsgutt her. Jeg får dratt forhuden over penis i slapp tilstand. I erigert tilstand går det ikke, bare når den er sånn halvveis erigert, og da er det både litt smertefullt og det danner seg en slags "kappe" av hud bak penishodet. Ikke brukandes, med andre ord. Jeg tror problemet har blitt større, for før var ikke sex særlig smertefullt, men nå i det siste har det blitt langt verre.

 

Uansett. Jeg gidder ikke vente mange måneder på inngrepet, og tar det derfor ved en privatklinikk. Ikke noe jallagreier langt uti ingenting, altså, for vi gambler ikke med minstemann. Får inngrepet denne uken, tipper jeg, eventuelt neste uke, så jeg slipper det å vente måned på måned på operasjonen. Godt for nervene, og vel verdt noen tusen.

 

Det jeg lurer på er omtrent hvor lang tid det bør ta før jeg kan ta opp seksuell aktivitet igjen? Å onanere er ikke så altfor viktig, men er grenser for hvor lenge jeg ønsker å vente på å være borti det annet kjønn.

 

Ellers lurer jeg selvsagt på hvordan det er i forhold til smerter like etter inngrepet. Jeg går på skole til daglig, og det hadde vært greit å kunne være der litt, selv om jeg skjønner at f.eks. gym kan bli upraktisk. Og er det noe jeg bør/ikke bør gjøre? Knaske smertestillende, er det bare bra eller kan det skape noen komplikasjoner? Kan jeg drikke alkohol? Hvis ja; etter hvor lang tid, eventuelt? Noe annet?

 

Og til dere som hadde inngrepet for lenge siden: Hvordan ble det endelige resultatet? Akkurat hvordan det er de nærmeste månedene er ikke så viktig, om jeg skal se det her i et lengre perspektiv, men hvordan det så ut til slutt er greit å vite. Så det omtrent normalt ut? Ble ikke noe monster som skremte alt av kvinnfolk bort, håper jeg? :)

 

Er ikke særlig nervøs for inngrepet i seg selv, da jeg skal bruke en kirurg med en del tusen (!) slike operasjoner bak seg, men jeg er langt mer bekymret for de første dagene etter inngrepet - Og om jeg kan begynne med normal seksuell aktivitet igjen etter.. Tja, en måneds tid?

 

På forhånd takk! :)

 

Hallo dude.

 

Skrev egentlig et langt innlegg's svar til deg men klarte og trykke på feil muse knapp og vips så var det innlegget borte så får ta og dra et kjapt et isteden.

 

Det å ta det på offentlig sykehus er jo ikke no "jalla" greie, de som er der er like flinke leger som de som utfører det på private klinkker. Etter å ha oppsøkt fastlegen min til å begynne med ble jeg vidre sendt til en private klinikk, "Volvat" i Oslo, for en konsultasjons time/eventuelt inngrep der og da.

 

Det virket veldig bra inntil jeg fikk høre prisene, det ble litt drøyt for min del. Selve inngrepet kunne jeg nok ha påkostet meg der og da for å få det overstått med en gang men jeg var veldig hypp på narkose under inngrepet for å slippe masse sprøyter i penis både ved rot og selve glans.

Tror det var kr, 7500 det kostet for narkose der så det droppet jeg og ventet heller par måndter og fikk alt gratis på det nye sykehuset Aker sykehus nær skedsmokorset et sted, husker ikke helt nøyaktig hvor det var :p

 

Selve inngrepet er null problem ihvertfall når du får narkose, det er som sagt etterpå det jævlige begynner, fikk det gjort kl. 7 i dag morres og har hittil ikke opplevd store smerter eller no annet enn ubehag når den kommer når boksern ettersom hodet er blottet 24/7 til en forandring og litt stikking her og der, men kan tenke meg de store smertene kommer snart, imorgen kanskje og neste dagene eller kommende uke elns.

 

Det jeg er aller mest bekymret over nå, mer enn eventuelle smerter er om alt er ok der nede eller ikke, ser jo helt forjævlig ut(unnskyld språkbruken), er "glansen" på toppen som en kule, men slags "innmat" rundt som har røde tråder i seg her og der og under alt detta er da forhuden.

 

Har skifta bandasjer mange ganger siden jeg kom hjem og har bare 3 igjen av de nå :S

håper håper bare blødningen stopper snart. Tør nesten ikke legge meg til å sove engang siden jeg er så bekymret selv om jeg ikke fikk sove natta før og er drit trøtt.

 

Dette er definitivt det sykeste jeg har gjort på svært lenge. Får vel egentlig bare satse på at alt er sånn nogenlunde "ok" der nede og plinge dem imorgen for å oppdatere litt og diverse spørsmål bla bla..

 

En måndtes tid med venting før seksuell aktivitet høres fornuftig ut, burde ikke ta det noe før tror jeg. Uten at jeg har noen erfaring eller noe der, men fikk et skriv fra dem før jeg dra fra sykehuset tidl. idag hvor det stod noe om det, som jeg skrev i en av postene mine over. Mener du burde finne det svaret der, men det er kanskje noe som varierer fra person til person hvor fort/bra det gror og slikt så blir nok noe du burde se an når den tiden kommer.

 

Uansett om du bestemmer deg for privat klinikk eller offentlig sykehus så ønsker jeg deg ihvertfall lykke til :thumbup:

 

Mvh

Lenke til kommentar
Gjest BekymretNyoperert

Reiste meg nettop opp for å sjekke om blødningen kan ha stoppet enda men neida, blør enda, blod på hendene ved å hold i banasjen. Og den mener jeg å huske er trippel til og med. Huffa meg, håper bare det slutter snart og at det størkner da er det vel best å bare la det "heale" i friluft siden jeg ikke må til hverken jobb eller skole og bare sitter i datastolen dagen lang, det kjipe da blir vel å ta av bandasjen som sikkert blir litt smertefullt, men er nok bare å fukte den så glir den nok lett av bare håper ikke blødningen begynner igjen da, kan jo ikke bruke kaldt vann til det heller.., men det aller verste blir nok når jeg skal i dusjen med den imorgen eller om par dager el no, sikkert ikke digg nei.

Hadde jeg bare visst at alt var ok og det bare var å la det gro og heale fint..

har surret bandasje rundt hele greia så er jo bare et hull til åpning på enden av den hvor jeg kan kikke inn og der ser jeg jo bare glans med en blod pøl under rundt der den "innmaten" er.. :S

Lenke til kommentar
Gjest BekymretNyoperert
Reiste meg nettop opp for å sjekke om blødningen kan ha stoppet enda men neida, blør enda, blod på hendene ved å hold i banasjen. Og den mener jeg å huske er trippel til og med. Huffa meg, håper bare det slutter snart og at det størkner da er det vel best å bare la det "heale" i friluft siden jeg ikke må til hverken jobb eller skole og bare sitter i datastolen dagen lang, det kjipe da blir vel å ta av bandasjen som sikkert blir litt smertefullt, men er nok bare å fukte den så glir den nok lett av bare håper ikke blødningen begynner igjen da, kan jo ikke bruke kaldt vann til det heller.., men det aller verste blir nok når jeg skal i dusjen med den imorgen eller om par dager el no, sikkert ikke digg nei.

Hadde jeg bare visst at alt var ok og det bare var å la det gro og heale fint..

har surret bandasje rundt hele greia så er jo bare et hull til åpning på enden av den hvor jeg kan kikke inn og der ser jeg jo bare glans med en blod pøl under rundt der den "innmaten" er.. :S

 

Ringte nettop vakthavende urolog ved sykehuset som utførte inngrepet mitt idag og han kunne fortelle at det indeed ikke er normalt at det fortsatt blør, ba meg om å putte på kompressor/ekstra bandasje, men som jeg fortalte han så bruker jeg allerede trippel bandasje og har skiftet bandasje rundt 3 ganger idag allerede pga mye blod så nå har jeg bare 2 bandasjer igjen, kom ikke no lenger med han, bare repeterte det han sa, så vel, har surret en del papir rundt bandasjene, litt ekstra stramt nå men har mine tvil på at det slutter å blø snart så ser ikke bra ut -.-

Lenke til kommentar
Gjest BekymretNyoperert

Uansett om jeg surrer mer papir/bandasje rundt som jeg fikk med fra sykehuset, enten etter å ha fjernet bandasjen eller et lag fra den eller ingen av delene og strammer rundt med teip som de også sendte med og jeg sitter stille i en time eller par, det skjer liksom fortsatt ingenting, det jeg surrer rundt blir bare full av blod det og, det stopper liksom ikke, og det var visst unormalt, at det fortsatt blør.. noen inspill? forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...