Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Fikk time hos fastlege i midten av Juli, og fikk brev idag om innkallelse til sykehuset.

Vanvittig at det skal ta så utrolig lang tid!

 

Men er veldig betryggende å lese alt som står her. Håper jeg får full narkose jeg også. :)

Det tok veldig lang tid for meg også, men glad jeg gjorde det i dag. ( over 1 og et halvt år siden jeg gjorde det )

 

Du får nok narkose hvis du spør om det. Jeg fikk det, sov godt jeg ja :-D

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest itsdone
Fikk beskjed fra en sykepleier at det kan ta opp til 9 dager til "uvel og smerter" er "ferdige"

 

Noen som har opplevd mer/mindre?

 

Ja, har litt vondt nå og da (når jeg er nær den eller noe med den). Kan ikke nekte for at det er ømt der nede.

 

Prøvde å dra veldig forsiktig i den idag, men den var faktisk strammere enn noen gang (fikk dog beskjed om at jeg måtte vente med å dra forhuden så jeg dro som sagt veeeeldig forsiktig). De neste dagene blir nok lange.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Skal opereres på torsdag som kommer! Fredag er det julebord!

 

HVOR vondt gjør det dagene etterpå? Er det klinumulig å bevege seg?

Hei

 

Det er ikke umulig, men ta det VELDIG med ro, og ta noen smertestilende før du drar og ta med noen også :-) Anbefaler deg selvsagt ikke og dra, men det er bare meg, jeg dro ut dagen etter og det var vondt, men måtte gjøres :-)

Lenke til kommentar
Gjest itsdone
hmm, min sykepleier fortalte meg at jeg ikke trenger å ta ut stingene? :S

 

Samme her. ;)

 

Har enda ikke prøvd å dra så fantastisk mye i den, men hevelsen har gått ned (endelig ser jeg glans igjen heheh) og det gjør ikke så vondt når jeg er nær den med noe (stikker og river litt bare). Våknet med ereksjon her om dagen, det var ikke digg, føles ut som om man presser en kule ut av penis eller noe... Har ikke så vondt ved ereksjon lenger.

Lenke til kommentar

Da har jeg gjennomført operasjonen, tok bort hele forhuden! Var en smule vondt og ukomfortabelt første dagen, etter det har det i grunn bare vært ukomfortabelt. For mye bevegelse på den er ikke å anbefale :p Er på 3 dagen nå og hevelsen er fortsatt forholdsvis stor og væsker fortsatt litt. Hvor lenge vil denne hevelsen føre til at snabelen ser mer ut som en ballong på undersiden? ^^

Lenke til kommentar
Gjest Nydelig!!

Heisann jeg hadde denne operasjonen for 5-6 dager siden, men klarer ikke å dra tilbake forhuden, den er hardere enn noen gang og det stikker noe inni helvete når jeg prøver å dra tilbake. Skal det være sånn eller ikke? Svar fort!! (noia)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_mann_*
Heisann jeg hadde denne operasjonen for 5-6 dager siden, men klarer ikke å dra tilbake forhuden, den er hardere enn noen gang og det stikker noe inni helvete når jeg prøver å dra tilbake. Skal det være sånn eller ikke? Svar fort!! (noia)

 

Du burde høre med legen om dette er normalt. Men jeg vil tro at hvis du har fått sydd sting, så er det kanskje lurt å bare la de gro?

 

Jeg tok denne operasjonen (fjerne litt av forhuden) da jeg var rett under 10 år. Husker jeg fikk narkose. Narkoseapparatet var litt skummelt husker jeg, men ville ikke vært i tvil om lokalbedøvelse eller narkose uansett hvilken operasjon jeg skulle måtte ha i dag hvis noe skulle skje. Narkose var så greit som bare det :-)

 

Det verste med operasjonen er vel egentlig når du ligger der blottet nedentil og skal bli klargjort. Hvorvidt man klarer å unngå ereksjon.

 

Sikkert en av de mest banale og flaueste operasjonene man kan ta, men absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Gjest Nydelig!!

Huden hadde limt seg fast til forhuden, så jeg ble fortalt at jeg bare skulle dra relativt hardt i den. Alt løsnet til slutt, så det blir bra, men fy f så stygg den er :p Litt blod her og der, sting, litt gul væske, lukter forferdelig...

Lenke til kommentar
Gjest Guest_lol_*

hei

har eit lite problem(om det kan kallest eit problem)

 

kan dra forhud bak ved slapp uten problem og klarer og dra den bak med litt meir vanskligheter ved ereksjon.. men det stopper liksom akkurat bak kanten på penishovudet,,og eg får ikkje huden lengre bak en det (stopper på den strengen) så det blir liksom ein kant med hud bak penishovudet om dere sjønner..men kan dra den bak oppe med ein finger og vaske men ikkje alt samtidig

 

så det eg lurte på var om det har noko virkning i og prøve den kremmen på den strengen under og prøve og strekke den ? eller om den må kappes?

har ikkje hatt sex før...men har fått meg kjærste nå så er egetlig derfor eg spør.

 

takker for alle svar:P

Lenke til kommentar
hei

har eit lite problem(om det kan kallest eit problem)

 

kan dra forhud bak ved slapp uten problem og klarer og dra den bak med litt meir vanskligheter ved ereksjon.. men det stopper liksom akkurat bak kanten på penishovudet,,og eg får ikkje huden lengre bak en det (stopper på den strengen) så det blir liksom ein kant med hud bak penishovudet om dere sjønner..men kan dra den bak oppe med ein finger og vaske men ikkje alt samtidig

 

så det eg lurte på var om det har noko virkning i og prøve den kremmen på den strengen under og prøve og strekke den ? eller om den må kappes?

har ikkje hatt sex før...men har fått meg kjærste nå så er egetlig derfor eg spør.

 

takker for alle svar:P

Har samme problemet også :/ Hadde vert fint med et svar

Lenke til kommentar
Gjest Teltmann

Var først hos undersøkelse om legen som konstanterte at jeg hadde trang forhud, men sa at det kan enkelt fikses med noen små snitt. Deretter ble jeg sendt videre til ett annet sykehus hvor de sa at det var så trangt at det enkleste ville trolig være og bare fjerne forhuden. Han sa det var mulig å ta noen små snitt, men det var ofte den kunne bli seende litt firkantet ut. Er imilertid veldig skeptisk til å fjerne hele forhuden? Noen tips for hva jeg bør gjøre?

 

Tusen takk

Lenke til kommentar
Var først hos undersøkelse om legen som konstanterte at jeg hadde trang forhud, men sa at det kan enkelt fikses med noen små snitt. Deretter ble jeg sendt videre til ett annet sykehus hvor de sa at det var så trangt at det enkleste ville trolig være og bare fjerne forhuden. Han sa det var mulig å ta noen små snitt, men det var ofte den kunne bli seende litt firkantet ut. Er imilertid veldig skeptisk til å fjerne hele forhuden? Noen tips for hva jeg bør gjøre?

 

Tusen takk

 

Ville nok fjernet hele forhuden, det er ikke så jævlig big deal som mange skal ha det til.

 

Merkelig nok fjernet jeg sirka (litt mindre enn) halve forhuden, har snart gått to uker, det ser bra ut, men gjør fortsatt litt vondt (blør også litt på natten...). Strengen er vel fjernet også.

Lenke til kommentar
Gjest Julebordet

Hei igjen!

 

Ble opperert torsdag. Fikk masse bedøvelse intravenøst, slik jeg var nokså dopet under opperasjonen. Følte ingen smerter før lørdagen etter. Om natten når jeg våknet med en erigert penis. Svei som bare det.

 

I natt igjen skjedde det samme. Huden har liksom sprukket i området rundt stingene, blør litt og greier.

 

Er det meningen at jeg skal gå rundt med forhuden over glans, eller tilbaketrukket?

 

 

Nå er det også store "flapper"/ører etter de skjærte den opp. Vil det se bedre ut etter hvert?

Lenke til kommentar
Hei igjen!

 

Ble opperert torsdag. Fikk masse bedøvelse intravenøst, slik jeg var nokså dopet under opperasjonen. Følte ingen smerter før lørdagen etter. Om natten når jeg våknet med en erigert penis. Svei som bare det.

 

I natt igjen skjedde det samme. Huden har liksom sprukket i området rundt stingene, blør litt og greier.

 

Er det meningen at jeg skal gå rundt med forhuden over glans, eller tilbaketrukket?

 

 

Nå er det også store "flapper"/ører etter de skjærte den opp. Vil det se bedre ut etter hvert?

 

Jeg som skrev innlegget over.

 

Du kan ta det helt med ro, huden sprakk opp for meg også, men har nå begynt å "gro" sammen igjen. Jeg regner med at du fikk beskjed om å kjøpe noe salve å ha på?

 

Blør pittelitt hver natt, men jeg merker at det blir mindre og mindre.

 

Har ikke prøvd å trekke tilbake forhuden i erigert tilstand enda og det har snart gått to uker så får prøve snart, men blir så skuffet om det ikke går...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...