Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et legebesøk vil vel løse hele problemet og gjøre opplevelsen mye bedre?

Ja, etter et par runder. Først møter man hos fastlegen, som gjerne foreslår hydrokortison, noe jeg ikke ønsket. Så Henvises man til urolog, reiser på en time der for å planlegge litt sammen hva man ønsker, så får man time til operasjon og alt er som regel bra etter noen uker :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Meget hjelpsom tråd!

 

Etter en uvellykket operasjon i mai, der kirurgen bare fjernet deler av forhuden min, prøvde jeg meg på nytt for 4 dager siden. Han sa han ikke kunne garantere et 100% vellykket resultat denne gangen heller hvis jeg bare ville fjerne litt mer av forhuden, så jeg ba han fjerne alt. Altså "omskjering". Hittil synes jeg det har gått bedre denne gangen med tanke på smerte og ubehag etter operasjonen.

 

Det eneste er at på undersiden av penishodet, der hvor strengen er, er det en stor klump nå. Den er faktisk veldig stor og det ser ubeskrivelig dumt ut. Den stikker kanskje 0,5 - 1 cm ut... Er dette bare hevelse etter operasjonen eller er det noe å bekymre seg for? Noen andre som også har opplevd dette?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Gjest Don't worry!
Tviler på du klarer å komme :p

 

Du kødder med meg nå?

 

Ta det helt med ro! Du vil ikke ha problemer med å komme. På mange måter stiller du faktisk litt foran, fordi du har mindre følsomhet og det betyr at du holder lenger, og det liker jenter :) Jeg hadde trang forhud før og jeg kom hver gang. Vil likevel anbefale alle som sliter med dette om å ta en operasjon. Det har jeg gjort og sexen har utvilsomt blitt enda bedre nå :)

Lenke til kommentar

Jeg har trang forhud og lurer på om jeg trenger operasjon. Men kan man gå til undersøkelse hos hvilken som helst lege, eller må det gå gjennom fastlegen? Jeg bor ikke lenger hjemme, derfor hadde det vært enklest hvis jeg kan gå til en annen lege. Takker for svar.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*
Jeg har trang forhud og lurer på om jeg trenger operasjon. Men kan man gå til undersøkelse hos hvilken som helst lege, eller må det gå gjennom fastlegen? Jeg bor ikke lenger hjemme, derfor hadde det vært enklest hvis jeg kan gå til en annen lege. Takker for svar.

 

Da kan du bare bytte fastlege. Man kan gjøre det på internett og det tar visst veldig kort tid. har ikke gjort det selv da.. hvis du har trang forhud burde du så absolutt ta en operasjon å bli ferdig med det! Det kirurgen sa til meg var at hvis han bare skulle fjerne deler av forhuden så kunne han ikke garantere at jeg ikke måtte komme tilbake for en ny operasjon fordi det er ganske ofte man ikke får et bra nok resultat første gang.

Jeg tok først å fikk fjernet deler av forhuden i mai, men resultatet ble ikke bra nok så jeg måtte ta en ny operasjon 6 mnd senere. Nå er det 10 dager siden den 2. operasjonen min. Jeg ba han fjerne hele forhuden slik at jeg slapp å bekymre meg for at jeg kanskje måtte ta en ny operasjon.

Jeg anbefaler deg å fjerne alt;)

good luck

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gjest89
Jeg har trang forhud og lurer på om jeg trenger operasjon. Men kan man gå til undersøkelse hos hvilken som helst lege, eller må det gå gjennom fastlegen? Jeg bor ikke lenger hjemme, derfor hadde det vært enklest hvis jeg kan gå til en annen lege. Takker for svar.

 

Da kan du bare bytte fastlege. Man kan gjøre det på internett og det tar visst veldig kort tid. har ikke gjort det selv da.. hvis du har trang forhud burde du så absolutt ta en operasjon å bli ferdig med det! Det kirurgen sa til meg var at hvis han bare skulle fjerne deler av forhuden så kunne han ikke garantere at jeg ikke måtte komme tilbake for en ny operasjon fordi det er ganske ofte man ikke får et bra nok resultat første gang.

Jeg tok først å fikk fjernet deler av forhuden i mai, men resultatet ble ikke bra nok så jeg måtte ta en ny operasjon 6 mnd senere. Nå er det 10 dager siden den 2. operasjonen min. Jeg ba han fjerne hele forhuden slik at jeg slapp å bekymre meg for at jeg kanskje måtte ta en ny operasjon.

Jeg anbefaler deg å fjerne alt;)

good luck

 

Ok, takk for svar. Men jeg er litt forvirret angående hvilke muligheter man har. Man kan altså fjerne hele eller deler av forhuden, men finnes det også et alternativ der ingenting av huden blir fjernet men kun utvidet? Slik det går fram på Volvat sine sider er dette også et alternativ. Jeg synes i utgangspunktet det høres litt brutalt ut å fjerne alt hvis det ikke er strengt nødvendig...

Lenke til kommentar

Er en 17 år gammel gutt som ikke kan dra forhuden over penishodet. Jeg har vært nervøs for dette helt siden jeg var 14 år gammel og vurdert om jeg skulle ringe en lege eller no. Det er først den dagen i dag jeg har ringt, etter av å lest alle de innleggene har det vært til stor hjelp.

 

Bestiller time i morra !

 

Tusen Takk til alle sammen inne på det rommet her ! :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Strengen_*

Var hos legen for 1.5 uke siden og fikk ut resept på kortisonsalve. Brukte det regelmessig og tøyde forhuden ganske hardt (uten noe som helst merkbart resultat), til jeg klarte å ryke strengen og måtte stoppe behandlingen for en uke siden. Har snart grodd igjen tipper jeg, svir bare littegran når jeg drar forhuden tilbake. Når det har grodd kommer jeg til å fortsette behandlingen med kortisonkrem, men regner ikke med å se resultater.

 

Legen sa også til meg at "jeg kan jo skrive ut en resept på kortisonkrem til deg, men min erfaring er at det alltid ender opp med en operasjon".

 

Min anbefaling hittil er ihvertfall å bare ta operasjonen med en gang.

 

Kommer nok til å ringe tilbake til han om en uke eller så og orne en operasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Irritert!

Først vil jeg takke for flotte innlegg! :thumbup:

 

Jeg er en student på 20 år som leste på dette forumet i slutten av sommerferien i år, og bestemte meg for å ordne opp nedentil.

Jeg ringte fastlegen og fikk time i starten av august. Jeg var veldig nervøs, men hun var profesjonell, og det gikk veldig raskt og fint, hun mente det var en lettere phimose.

Jeg fikk time hos Urologisk på Aker sykehus i starten av oktober, men datoen gikk ikke for meg, og jeg måtte flytte den. Fikk derfor time i midten av november.

Noen dager før timen blir jeg oppringt og fortalt at det er sykdom på avdelingen, så jeg fikk ny time til idag (27.11.09). Alt dette er helt greit, ingen problem tenkte jeg. :whistle:

 

Jeg har gruet meg en stund, og forbredt meg på at jeg kommer til å være sengeliggende, eller i alle fall hjemmeværende over helgen. Jeg avbrøt alle avtaler for helgen med diverse unnskyldninger, og har ordnet veldig mye for å være klar for noen kjipe dager alene (kjøpt inn masser av god mat, lastet ned filmer, ryddet og vasket ++).

 

Så kom jeg til urologisk avdeling idag, og måtte sitte å vente i kanskje fem min. før det kom en sykepleier og ropte meg opp. Jeg blir med henne inn på et undersøkelsesrom. Der måler hun blodtrykk og stiller masse spørsmål som jeg allerede har svart på i arket jeg ble tilsendt noen uker før. Hun går ut og jeg sitter og venter i fem min. til før den mannlige legen kommer. Han går rett på sak, og lurer på hvorfor jeg er der. Jeg forklarer at jeg har trang forhud, og har lyst til å fjerne den, helst med delvis omskjæring.

 

Han ber meg dra ned buksene, og så undersøker han meg. Han prøver veldig å dra forhuden bakover (noe jeg vet ikke går), og jeg reagerer med å klynke og trekke meg litt tilbake. Han sier at han må sjekke om det er en sammenvoksing. :no:

 

Etterpå spør han om jeg har klart å trekke forhuden tilbake før, jeg svarer avkreftende. Så forklarer han to metoder for å ordne problemet (omskjæring og lengdesnitt/dorsal slit). Jeg visste allerde hva jeg ville. Så spurte han bare om det var greit, og om jeg lurte på noe mer, og da skjønte jeg ingenting.

Skulle han ikke informere meg mer enn det før en operasjon? Jeg ble så satt ut at jeg bare spurte om hva som skjedde nå. Da svarte han at de skulle sende brev til Ski sykehus hvor jeg skulle bli innkalt til dagsoperasjon over nyåret.

HVA I ALLE DAGER VAR VITSEN MED Å DRA TIL AKER SYKEHUS IDAG???

OG jeg måtte betale 295 kr for å få info jeg allerede hadde ...

 

Nå er jeg irritert på byråkratiet rundt en liten og grei operasjon som denne. Jeg har gått rundt og tenkt på dette i kanskje åtte måneder nå, da er det unødvendig at det skal være så mye styr, det gjør det bare verre.

 

Nå gleder jeg meg ennå mer til å få av hatten nedentil! :)

Skal skrive når den tid kommer :)

Lenke til kommentar

hei

har eit lite problem(om det kan kallest eit problem)

 

kan dra forhud bak ved slapp uten problem og klarer og dra den bak med litt meir vanskligheter ved ereksjon.. men det stopper liksom akkurat bak kanten på penishovudet,,og eg får ikkje huden lengre bak en det (stopper på den strengen) så det blir liksom ein kant med hud bak penishovudet om dere sjønner..men kan dra den bak oppe med ein finger og vaske men ikkje alt samtidig

 

så det eg lurte på var om det har noko virkning i og prøve den kremmen på den strengen under og prøve og strekke den ? eller om den må kappes?

har ikkje hatt sex før...men har fått meg kjærste nå så er egetlig derfor eg spør.

 

takker for alle svar:P

Lenke til kommentar
Først vil jeg takke for flotte innlegg! :thumbup:

 

Jeg er en student på 20 år som leste på dette forumet i slutten av sommerferien i år, og bestemte meg for å ordne opp nedentil.

Jeg ringte fastlegen og fikk time i starten av august. Jeg var veldig nervøs, men hun var profesjonell, og det gikk veldig raskt og fint, hun mente det var en lettere phimose.

Jeg fikk time hos Urologisk på Aker sykehus i starten av oktober, men datoen gikk ikke for meg, og jeg måtte flytte den. Fikk derfor time i midten av november.

Noen dager før timen blir jeg oppringt og fortalt at det er sykdom på avdelingen, så jeg fikk ny time til idag (27.11.09). Alt dette er helt greit, ingen problem tenkte jeg. :whistle:

 

Jeg har gruet meg en stund, og forbredt meg på at jeg kommer til å være sengeliggende, eller i alle fall hjemmeværende over helgen. Jeg avbrøt alle avtaler for helgen med diverse unnskyldninger, og har ordnet veldig mye for å være klar for noen kjipe dager alene (kjøpt inn masser av god mat, lastet ned filmer, ryddet og vasket ++).

 

Så kom jeg til urologisk avdeling idag, og måtte sitte å vente i kanskje fem min. før det kom en sykepleier og ropte meg opp. Jeg blir med henne inn på et undersøkelsesrom. Der måler hun blodtrykk og stiller masse spørsmål som jeg allerede har svart på i arket jeg ble tilsendt noen uker før. Hun går ut og jeg sitter og venter i fem min. til før den mannlige legen kommer. Han går rett på sak, og lurer på hvorfor jeg er der. Jeg forklarer at jeg har trang forhud, og har lyst til å fjerne den, helst med delvis omskjæring.

 

Han ber meg dra ned buksene, og så undersøker han meg. Han prøver veldig å dra forhuden bakover (noe jeg vet ikke går), og jeg reagerer med å klynke og trekke meg litt tilbake. Han sier at han må sjekke om det er en sammenvoksing. :no:

 

Etterpå spør han om jeg har klart å trekke forhuden tilbake før, jeg svarer avkreftende. Så forklarer han to metoder for å ordne problemet (omskjæring og lengdesnitt/dorsal slit). Jeg visste allerde hva jeg ville. Så spurte han bare om det var greit, og om jeg lurte på noe mer, og da skjønte jeg ingenting.

Skulle han ikke informere meg mer enn det før en operasjon? Jeg ble så satt ut at jeg bare spurte om hva som skjedde nå. Da svarte han at de skulle sende brev til Ski sykehus hvor jeg skulle bli innkalt til dagsoperasjon over nyåret.

HVA I ALLE DAGER VAR VITSEN MED Å DRA TIL AKER SYKEHUS IDAG???

OG jeg måtte betale 295 kr for å få info jeg allerede hadde ...

 

Nå er jeg irritert på byråkratiet rundt en liten og grei operasjon som denne. Jeg har gått rundt og tenkt på dette i kanskje åtte måneder nå, da er det unødvendig at det skal være så mye styr, det gjør det bare verre.

 

Nå gleder jeg meg ennå mer til å få av hatten nedentil! :)

Skal skrive når den tid kommer :)

 

Kjenner meg godt igjen i beskrivelsene dine... ;) Jeg har enda ikke oppsøkt lege/urolog, men har planer om å få gjort noe med saken på nyåret. Kommer derimot til å velge privatklinikk, nettopp i frykt for sykehusbyråkratiet.

Lykke til med operasjonen når den kommer, og hold oss gjerne oppdatert på denne tråden. Nyttig å diskutere erfaringer.

Lenke til kommentar
Gjest itsdone

Opererte meg idag!

 

Kan beroligge alle med at det ikke gjør noe vondt i det hele tatt hverken der og da (fikk full narkose, ikke sprøyte i penis) eller nå! Eneste er at det stikker litt når jeg kommer nær, legen anbefalte omskjæring, jeg peiset på og sa ja! Orker ikke dette helvete mer (med at den plutselig blir trang igjen etc). Men til min forbauselse virker det som om det er en blanding (av vanlig "kutt" og omskjæring), jeg har forhud som dekker glans, men den er mye mindre. Glans toucher altså ikke bandasjen.

 

Uansett kompiser, dette er ikke noe farlig i det hele tatt! Ikke hør på andre som syter, klager og skremmer! Har du litt baller er dette ingenting (har enda ikke hatt ereksjon så jeg skal ikke være for tøff i trynet :p)... :-)

 

Eneste som er kjipt er ventetiden (til operasjonen) og det som kommer nå for min del (2 uker uten noe action :p)!

 

Mark my words, dette er ikke noe å frykte!

Lenke til kommentar
Opererte meg idag!

 

Kan beroligge alle med at det ikke gjør noe vondt i det hele tatt hverken der og da (fikk full narkose, ikke sprøyte i penis) eller nå! Eneste er at det stikker litt når jeg kommer nær, legen anbefalte omskjæring, jeg peiset på og sa ja! Orker ikke dette helvete mer (med at den plutselig blir trang igjen etc). Men til min forbauselse virker det som om det er en blanding (av vanlig "kutt" og omskjæring), jeg har forhud som dekker glans, men den er mye mindre. Glans toucher altså ikke bandasjen.

 

Uansett kompiser, dette er ikke noe farlig i det hele tatt! Ikke hør på andre som syter, klager og skremmer! Har du litt baller er dette ingenting (har enda ikke hatt ereksjon så jeg skal ikke være for tøff i trynet :p)... :-)

 

Eneste som er kjipt er ventetiden (til operasjonen) og det som kommer nå for min del (2 uker uten noe action :p)!

 

Mark my words, dette er ikke noe å frykte!

 

Beroligende å høre! ;) Men opererte du på privatklinikk eller på sykehus?

Lenke til kommentar
Gjest itsdone
Opererte meg idag!

 

Kan beroligge alle med at det ikke gjør noe vondt i det hele tatt hverken der og da (fikk full narkose, ikke sprøyte i penis) eller nå! Eneste er at det stikker litt når jeg kommer nær, legen anbefalte omskjæring, jeg peiset på og sa ja! Orker ikke dette helvete mer (med at den plutselig blir trang igjen etc). Men til min forbauselse virker det som om det er en blanding (av vanlig "kutt" og omskjæring), jeg har forhud som dekker glans, men den er mye mindre. Glans toucher altså ikke bandasjen.

 

Uansett kompiser, dette er ikke noe farlig i det hele tatt! Ikke hør på andre som syter, klager og skremmer! Har du litt baller er dette ingenting (har enda ikke hatt ereksjon så jeg skal ikke være for tøff i trynet :p)... :-)

 

Eneste som er kjipt er ventetiden (til operasjonen) og det som kommer nå for min del (2 uker uten noe action :p)!

 

Mark my words, dette er ikke noe å frykte!

 

Beroligende å høre! ;) Men opererte du på privatklinikk eller på sykehus?

 

Sykehus og det gikk kjempebra - alle som hadde noe med meg å gjøre var veldig flinke, seriøse og blide! Er for øvrig like gammel som deg (gutt20).

Lenke til kommentar
Gjest judge_jules

Fikk time hos fastlege i midten av Juli, og fikk brev idag om innkallelse til sykehuset.

Vanvittig at det skal ta så utrolig lang tid!

 

Men er veldig betryggende å lese alt som står her. Håper jeg får full narkose jeg også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...