Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

Hei, jeg har litt for lang forhud, ser helt vanlig ut som slapp men som stiv glir den bare fram igjen.

Dette er ganske slitsomt under samleie og jeg mister lysten og gleden i det.

 

Noen som har tips om hva jeg kan gjøre, bruke, kjærringråd etc

Har vurdert penis ring, men er no tull å måtte ta med det overalt på fest o.l

 

Håper på seriøse svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Livredd

Hei, jeg er en mann på 26 år som i dag skulle ha operert meg for "phrimose", men jeg trakk meg i siste stunden, liggende på operasjonsbordet :=) Hørt så mange skrekkhistorier, jeg skulle ta full omskjæring, da de sa at delvis omskjæring sjelden ble bra, grodde igjen mange ganger og d ble større arr enn ved full. Veldig informative innlegg ovenfor, er det sånn å forstå at begge dere tok delvis omskjæring? Hvilke sykehus utførte dere operasjonen ved? Vet ikke om jeg skal ta full eller delvis omskjæring, veldig forvirret. Har samme problemet som dere hadde, og må gjøre noe... Har ikke prøvd strekking enda men tviler på at det funker...

Lenke til kommentar

Går vel an å fjerne litt av den. Som oftest tror jeg dette gjøres i forbindelse med for trang forhud, men er vel mye samme oprasjon regner jeg med.

 

Fimose kalles det når det er for trangt, for mye vet jeg ikke.

 

Det er ikke det samme som omskjæring om du skulle være redd for det.

Lenke til kommentar
Gjest GjestØvreRomerike

Hei alle sammen!

 

I dag fikk jeg en litt skremmende beskjed fra dama.. Hu sa hu er redd for å kjøre hele veien når det kommer til suging osv fordi hun syntes forhuden og strengen så alt for stram ut i erigert tilstand.. når huden er trekt tilbake da altså..

 

Hu sa hu var først og fremst redd for at strengen skal ryke..

 

I slapp tilstand er det absolutt ikke noe problem å dra forhuden frem og tilbake over hodet.. men i erigert tilstand kommer jeg ikke alltid helt over.. og de gangene jeg får den helt over gjør det fryktelig vondt rett før den går bak hodet.. Jeg har ikke tenkt stort på det så jeg har bare vanligvis trekt den så langt jeg klarer bak før jeg setter den inn i dama så i løpet av 1 eller 2 "thrusts" så går den på plass der den skal være bak hodet.. men de to thrustene kan være sabla vonde noen ganger.. Etter det så går alt strålende..

 

Er dette grunn nok til å vurdere operasjon eller oppsøke lege? Strengen blir JÆVLA stram når huden er helt bak hodet..

 

Også lurer jeg litt på selve inngrepet..

Tar kirurgen bort en liten sirker av forhuden forran eller lager kirurgen bare et lite snitt? Hvilken vei i så fall og hvor langt snitt?

Er det mulig å ha full narkose før noe skjer? Jeg skal ikke være ved bevissthet hvis noen skal stikke en sprøyte inn i det aller helligste på kroppen min altså..

 

Sorry for foredraget.. men jeg ønsker detaljer fordi jeg er DRIT BEKYMRA...

Lenke til kommentar
Gjest Jeg har gjort det
Er dette grunn nok til å vurdere operasjon eller oppsøke lege? Strengen blir JÆVLA stram når huden er helt bak hodet..

 

Det du beskriver er meg som 19-åring for 10 år siden. Jeg tok mot til meg en gang jeg var hos legen for noe annet, det ble det som blir kalt for et "door knob question", idet man står med hånden på dørhåndtaket for å gå ut av legekontoret så sier man "ehh...forresten..jeg har en annen ting jeg lurer på".

 

Legen tok en titt på den og var enig med meg om at dette var i trangeste laget. JEg fikk time og kom tilbake 3 uker senere. Jeg gikk på et privat helsesenter (volvat) og gjorde dette. Da fikk man alt ordnet under samme tak og ikke noen henvisninger på kryss og tvers.

 

 

Også lurer jeg litt på selve inngrepet..

Tar kirurgen bort en liten sirker av forhuden forran eller lager kirurgen bare et lite snitt? Hvilken vei i så fall og hvor langt snitt?

 

Det han gjorde på meg, og som jeg tror er vanlig, var et lite snitt. Snittet var bare på en knapp halv cm, akkurat nok til å kutte strengen som strammer.

 

Er det mulig å ha full narkose før noe skjer? Jeg skal ikke være ved bevissthet hvis noen skal stikke en sprøyte inn i det aller helligste på kroppen min altså..

 

Det trenger du ikke og det kommer du ikke til å få. Du vil bli dekket til nedentil slik at du bare ligger og ser i taket. Du kjenner et lite stikk og etter en stund funker bedøvelsen fint. Deretter vil du ikke kjenne noe. At det står en person og holder lillemann i hånden er unaturlig, men det er bare noe man kan, må og bør komme seg greit over.

 

 

Sorry for foredraget.. men jeg ønsker detaljer fordi jeg er DRIT BEKYMRA...

 

Det er ingenting å være bekymret for.

Først, det pinglige: Dette er kun så pinlig som du gjør det til selv. Leger og evt assistener er profesjonnele mennesker som ikke ler av tisser og pupper slik som oss vanlige dødelige. Er du overbevist om at dette er den mest naturlige ting å spørre en lege om, så er det nettopp det.

 

Så "operasjonen": Den er rask, smertefri - og igjen ikke mer skummel enn du gjør den til selv.

 

Det mest problematiske for meg var faktisk rekonvalesensen. Det gjør litt vondt, det er greit nok, men dette er ikke i selve lillemann, kun i en hudflik som det egentlig er relativt får nerver i (spesielt om man sammenligner med andre i nabolaget). Jeg var heldig, fikk inngrepet utført på en fredag, hadde huset for meg selv hele helgen da foreldre dro på hytten, og kunne sitte pent i ro foran TVen og late som om jeg var litt småsyk og ikke gadd å feste denne helgen.

Man rengjør stellet ved å dyppe den i en kopp med litt grønnsåpe (ikke typen for gulv, men apotektypen), samt skylle med litt vann. Etter ett par dager kunne jeg ta bort bandasjelappen for godt (skiftet den jo ofte) og etter enda en stund forsvant stingene av seg selv. Unødvndig så si, men man har en periode her hvor hotel cecsar er mer aktuelt enn en blåfilm, men etter en stund er man tilbake i form igjen.

 

Jeg er veldig glad for at jeg gjorde dette, og husk det er hverken mer pinlig eller farlig enn du gjør det til selv.

Lenke til kommentar

Ingen fare gutter, dette er 0 å føle pinlighet over, det er ganske så vanlig. Sånn er det å være mann/gutt.

 

Selv hadde jeg trang forhud og vurderte operasjon.(egentlig strengen som var for kort kanskje) Sved under samleie og ble rett og slett vondt spesielt hvis damen var litt tørr. For meg ordnet det selv en gang jeg var litt på druen og kjørte på - revnet rett og slett litt. Sår i noen dager og det var det - etter det ikke problem med trang forhud og penis ser fin ut den.

 

Vet om mange som har hatt samme problem og det er så vanlig, bare at ikke så mange prater om det. Sykehus og helsepersonell gjør dette hver dag på pasienter.

Endret av kandasa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Husker ikke når jeg fikk dette, men det er nokså lenge siden.

Det er en tråd som går oppover hele penisen, kan se litt ut som et arr, men samtidig så ser du tydelig at det ikke er et arr. Har ikke peiling på hva dette er for noe, er altså en rød tråd som sitter bakpå penisen og føller den helt opp.

Sliter også med trang forhud, noen tips? Jeg runker regelmessig, og det hjelper lite..

Lenke til kommentar
Gjest Gjestmann

Jeg har lyst å omskjære meg på grunn av hva det gjør for penisen helsemessig, ettersom jeg tenker veldig mye på ulike dårlige ting en ikke-omskjært hud kan få over lengre tid. Det har jo også vist seg at omskjæring i USA (som 85% av alle menn gjør der) har fått positive tilbakemeldinger fra både kvinner og menn. Og jeg lurer på om dette faktisk er sant for de som har omskjært seg?

Men hovedspørsmålet er onanering. Forhuden kuttes under omskjæring, og det er jo denne delen som jeg bruker til å onanere med. Hvis jeg skal omskjære meg, hva gjør jeg da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...