Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Flott tråd dette!

 

Jeg sliter, eller jeg tror jeg sliter med trang forhud. Jeg får huden 3/4 av penishodet ved uerigert tilstand. Ved erigert tilstand får jeg max 1/5 og da gjør det så helvetes vondt!

Jeg har en kjæreste som gjerne vil ha sex med meg, men hver j*vla gang må jeg komme med helt elendige unnskyldninger, fordi jeg vet at det mest sannsynlig vil gjøre utrolig vondt!

 

Jeg skal til legen neste Torsdag p.g.a en annen personlig grunn,- burde jeg da spørre om dette med trang forhud?

 

Dersom jeg blir omskjært (gud hjelpe) vil det da gjøre vondt hver gang jeg får bender i bukser og slikt?

Gjør selve operasjonen vondt?

Jeg er redd for å få ''stannar/stå'' ved en kjapp undersøkelse, det ville vært et personlig selvmord.

 

- Vil jeg få arr? Blødninger?

- Hvordan vil den se ut?

- Hvor lenge vil det gjøre vondt?

- Hvordan skal jeg pisse med bandasjen på?

- Burde jeg da holde meg unna skolen inntil bandasjen er tatt av?

 

-Hva skal jeg si til mine foreldre? Som jeg ellers aldri har snakket med om slike temaer..

 

Er det mulig å ha sex med forhuden på? Eller må den helt bak?

 

 

 

Jeg er forøvrig en gutt på 16 år..

 

Ja du burde spørre legen om det når du er der, les litt i tråden da får du svar på mange av de spørsmålene dine :)

Tror nok do får vondt når du får bendern :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Postoperert
Hvor lenge tar det til man kan ha sex etter opperasjonene? Er singel men på "dealern" , så det er stor sjangs for at jeg og hun ender i senga "anyday now"

Sjipt å ta opprasjonen for så å måtte avslå sex i en lang periode.

 

Det tar i utgangspunktet bare to uker, men det kan jo drøye litt lenger. Stingene forsvinner ikke før etter tre uker, og jeg ville hvert fall ventet til de var borte for både din og hennes del. Men på den annen side er det enklere å finne unnskyldninger for å utsette sex nå/unngå situasjoner hvor det er aktuelt å ha sex, enn å finne unnskyldning for å ta pause fra sexen hvis dere allerede er "i gang".

Lenke til kommentar
Gjest Guest_full

Mye lærerikt å lese her gutta!

 

For min egen del dro jeg til legen ifjor i oktober og fikk henvisning til "sjekk" i januar. Som mange andre her trodde jeg også at dette var dagen for operasjon, men ble bare litt småfikling og titting. Fikk beskjed om at jeg ble satt på venteliste til operasjon med en gang. Det kjedelige nå var at det tok alt for lenge til jeg fikk operasjonen, 11 mnd etter at jeg snakka med fastlegen.

 

<<< Omskjæring og kapping av streng >>>

Det har nå idag (11/9-09) gått 10 dager siden inngrepet på dagkirurgisk.

Møtte opp til time kl 11, men noen folk hadde fått komplikasjoner eller no så måtte vente til 12.30 før det ble min tur.

Skifta til "bleie" og sykehus morgenkøpe og ba om å få full narkose. Det var greit.

Ble geleidet inn i operasjons sal og hoppa opp på bordet. Fikk en liten plastrør i armen hvor de sendte bedøvende rett i blodet og på 2 min var det full blackout.

Aner ikke hvor lang tid inngrepet tok, men inngrep + recovery etter narkose ble kl 16.30 før jeg fikk tak i taxi og kom meg hjem. Fikk med litt bandasje, litt pinex forte og paracet og 2 arcoxia eller no.

 

Merka ikke noe særlig første dag. Var litt smårart å legge seg med bandasje på stakan, men sovna fett på ryggen anyways.

 

Dagen derpå startet helvete. Hadde fått beskjed om at jeg burde ta av bandasjen når jeg måtte på do og gjorde det. Såklart stakan var hoven og rød, litt veske her og litt blod der.

Problemet nå var at "hodet" var så jævlig følsomt selv med masse smertestillende at jeg ikke klarte å ta på ny bandasje.

Ringte dagkirurgiske og fikk beskjed om at det var fint å heale såret i friluft sålenge det ikke blir no gris.

Fikk sykemelding i 10 dager pga aktiv jobb, men ser ikke helt at dette er nok.

 

Dusjer hver dag, veldig forsiktig så vann ikke spruter på hodet (skikkelig følsomt og ømt), spruter vann på magen så det renner over pikken for å rense og myke opp stive sting og harde skorper.

 

Dag 10 (fredag).. Sår lukket, men stive og harde sting + stor svart skorpe der strengen var festet på øverste halvdel. Fremdeles overfølsomt deluxe!! Kan ikke kle på meg engang, så er fanget i egen kåk naken og venter på at ting skal gå over.

Snakka med lokalt legesenter og fikk beskjed om at hvis jeg ikke kunne dra på jobb på mandag skulle jeg bare ringe og snakke med dem, og hvis jeg ikke kunne dra til legen der engang kunne de sende ny sykemelding i posten.

 

Noen tips til å gjøre hodet mindre følsomt? klarer ikke smøre på xylokain(lokalbedøvende) engang..

Ekstra info: Hele hodet er i friluft. null forhud igjen.

Lenke til kommentar

Noen som vet korekt bruk av Dermovat? Skal en smøre d på når en er hard og strekke og dra? eller har det ingen betydning når en smører på? Skal den smøres på innsiden, utenpå eller begge ?

Har brukt den i 2 dager, men føler det har fått motsatt effekt :|

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Usikker_*

Har VELDIG trang forhud og var nå nylig hos legen, som skulle sende et brev til et sykehus. Han jeg snakket med sa at på sykeshuset skulle de åpne den trange delen, eller lage et snitt. Det jeg da lurer på er:

 

- hvor lang tid det vil ta før jeg får innkalling fra sykehuset?

- burde jeg åpne forhuden, eller bare ta hele greia, altså omskjæres?

- og til dere som er omskjært, er penis hodet fremme 24/7, selv i slapp tilstand?

Lenke til kommentar
Gjest Nyoperert

Det er nå 24 timer siden jeg ble operert for trang forhud.

 

Hadde time 07.30 i går, og var den første i "min" operasjonssal. Ble hentet av en sykesøster, fikk skiftet til "fancy" sykehusklær, og snakket med han som skulle operere meg. Han titta litt, og konkluderte med at et snitt i forhuden for å øke omkretsen og snitt i strengen for å gjøre den mindre stram var nok for meg.

 

Ble lagt i en seng, fikk litt info, ga litt info og fikk en en haug av smertestillende. 3 forskjellige typer, og totalt 8 tabletter. Etter en stund kom narkoselegen og en annen sykesøster og jeg gikk med dem til operasjonssalen.

 

Det ble satt intravenøst, målt blodtrykk og jeg pustet inn surstoff, også husker jeg ikke noen ting før jeg våknet igjen der jeg startet :)

 

Fikk litt mat, litt mer informasjon o.m hvordan jeg skulle behandle såret og sånn fremover. Skiftet til mine egne klær, og klokken 1100 var jeg ute igjen.

 

Vel hjemme gikk bedøvelsen ut ca 12 etter operasjonen, og jeg har enda ikke kjent noe form for smerte. Null problem og gå på do og sov som et barn i hele natt. 10 timer søvn som nyoperert syns jeg er respektabelt.

 

Har ikke prøvd å dra forhuden ordentlig tilbake enda siden legen sa jeg burde vente en 3-4 dager med det, men dro litt i den etter et dobesøk i går og merker ganske stor forskjell på hvor stramt det. Eneste jeg kan sette fingern på er at en ser litt rar ut, men legen sa det kom til å gå seg til etter en mnds tid og ting kom til å se ut som før.

 

Hittil er jeg storførnøyd med operasjonen min! Tror kjæresten er det og, selv om hu ikke likte at det sto 6-8 uker på seksuel aktivitet ;)

 

Kommer til å oppdatere dere på hvordan det går med meg fremover :)

Lenke til kommentar

Har brukt dermovat i 3 dager nå og idag klarte jeg for første gang i midt liv å dra tilbake forhuden bak glans i halv-slapp tilstand :D

Jeg har tidligere bare fått det til når jeg har hatt sex og ikke når jeg har mastrubert (det har derimot hvert utrolig vondt pga forhuden strammet seg for mye)

Lenke til kommentar
Gjest AnonymGutt

Jeg ble engstelig når jeg leste om at trang forhud er et vanlig problem, men på en måte høres det ikke ut som det er mitt problem...

 

Har hørt at det kan gjøre vondt å runke f.eks... det har jeg aldri opplevd.

 

Jeg har ikke hatt sex før men ser for meg at det kan gjøre vondt... fordi når penisen min er stiv kan jeg ikke dra forhuden tilbake i det hele tatt :S så hvis jeg skulle "stikke den inn" måtte jo det gjøre vondt? Det jeg gjør når jeg runker er jo å dra forhuden *fram* og så tilbake igjen... men er det egentlig meningen at man skal dra forhuden tilbake og så fram igjen? Når jeg har sett bilder av en erigert penis så ser det helt annerledes ut enn min... på bildene så ser det jo ut som penishodet og huden der er en helt annen type enn resten av penisen (mer kjøttaktig), mens hos meg er hele penisen inkludert hodet vanlig hud. Åpningen på penisen er liten, og å dra huden bakover så åpningen blir større og du ser "innsiden" av penisen gjør meg dårlig bare av å tenke på det. Jeg aner jo ikke hvordan ting skal være, vet jo bare åssen min penis er og åssen er det er når jeg runker... men når penisen min er slapp så ser den ut som alle andre.

 

Har jeg trang forhud? :S Åssen finner jeg det ut?

 

Glad jeg kan poste dette anonymt -_- skal bli deilig å få noen svar så jeg slipper å gå og undre lengre...

Lenke til kommentar

Leste på wikipedia om "glans penis"... jeg har aldri kunnet trekke forhuden så langt tilbake at jeg har sett glans, så bilder av forhuden som var trekt så langt tilbake og ble nesten dårlig... tanken på å skjære opp forhuden så den kan trekkes tilbake og avdekke "innsiden" er helt syk for meg! Har runket mange ganger og det har vært kjempegodt og uten ubehag, så skjønner ikke at penisen min er så "annerledes"... :S

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Weyoun_*

Hei,

 

Ut i fra hva du forteller, så kan jeg definitivt si, ja, du har trang forhud. Men slapp av! Det er ikke så ille som du kanskje tror. :) Du sier ingenting om din alder eller seksuelle erfaring, så for sikkerhets skyld vil jeg anta du er ung og jomfru.

 

I forhold til mange andre medfødte problemer man kan lide av, vil jeg for det første si du bør være glad for at ditt problem er såpass lett å korrigere.

 

Jeg hadde selv trang forhud til jeg var 22, og fikk temmelig store komplekser i forhold til dette. Jeg debuterte senere seksuelt enn jeg nok ellers hadde villet, jeg var veldig bekymret for både hva jenter ville tenke om utseendet, og også om praktisk gjennomførbarhet av samleie. I en alder av 22 fikk jeg mannet meg opp, og fikk korrigert problemet kirurgisk. Nå er jeg 28, har en flott kjæreste på fjerde året, og et utmerket sexliv. Så det er ingen grunn til å frykte for fremtiden av denne grunn.

 

Jeg har lest temmelig mye om disse tingene, så her kommer et lite crash course.

 

Medisinsk betegnelse på dette problemet er "phimosis". Men før jeg snakker om det, kommer litt basic anatomi.

 

 

Penisen er todelt. Kanskje 80% av totale lengde utgjør "skaftet", som svulmer opp av blodtilførsel når penis blir erigert. Denne delen av penis har relativt lite å si for følsomheten. Visst du kjenner etter når du har ereksjon, kan du sikkert merke en "bulk" på toppen av penis som er ekstra følsom ca 20-30% fra tuppen. Det du kjenner her er kanten på starten av glansen. Glansen, eller "hodet" på penis er den delen som i realiteten bringer mesteparten av følsomheten ved både masturbasjon og samleie. Det er viktig å presisere at selv om glansen kanskje kan se ut som noe som tilhører "innsiden" av kroppen, så er den i aller høyeste grad ment å se dagslys fra tid til annen. :) Jeg kjenner meg så alt for godt igjen i din beskrivelse av å få en "fremmed" penis, men tro meg når jeg sier: det er snakk om EN UKES tilvenning, så vil du sette stor pris på din nye venn. :)

 

Grunnen til at du ikke kan se hodet på din penis, er fordi forhuden er i veien. Forhuden er en *hudfold* som starter rett før glansen, og dekker hele glans frem til tuppen av penis. Tenk på den som et "etui" til glans, slik at hodet bare dukker frem "Ved behov".

 

Så over til din situasjon... Phimosis vil si at Åpningen av denne hudfolden er for trang. For normale peniser, kan du når som helst "rulle tilbake" forhuden, både i slapp og erigert tilstand. Avhengig av en rekke faktorer kan dette ha forskjellige konsekvenser. Du sier du aldri har sett penishodet. Da regner jeg med du har det som kalles "full phimos", som bare vil si at forhuden er så trang at du ikke kan rulle tilbake forhuden selv i slapp tilstand. Andre problemer kan oppstå. Noen har så trang forhud at de får problemer med urinering. Lengden på forhuden din er også temmelig individuell, og de som har kortest forhud kan oppleve smerter ved ereksjon på grunn av spenningen/strekket i huden. - Som oftest vil kroppen din "vokse seg til" slik at du kan få en ereksjon "under skjoldet" uten at du opplever smerter eller strekking i huden.

 

 

Dersom det er tilfelle, og du opplever nytelse ved masturbasjon, så er det ikke nødvendigvis behov for å gjøre noe med din forhud. Det begrenser seg da hovedsaklig til:

 

1. Hvor mye det plager deg å se litt annerledes ut

2. Eventuelt hensyn til fremtidige seksuelle partnere

3. Hvorvidt du oppnår god nok følsomhet ved samleie

4. Om samleie vanskeliggjøres

5. Hygienehensyn

 

Punkt for punkt:

1: Dette må du selv finne ut av.

2: Jeg nok tro de fleste damer vil bli litt skuffa om de aldri får leke med et penishode, men det er selvfølgelig også veldig individuelt.

3: Selv om du har god følsomhet ved onanering, vær klar over at dette kan være veldig forskjellig fra opplevelsen av et samleie. Dette kan du ikke vite med sikkerhet før du prøver.

4: Det spørs på akkurat hvor sammensnurt din forhud er. Faktisk, desto høyere grad av phimose, desto mindre problematisk vil det være med tanke på "god gli". Noen kan trekke tilbake forhuden et stykke, men ikke hele veien over glansen. Et normalt og godt samleie skal i utgangspunktet ha relativt lite friksjon, men en "hudfold" halveis over penis kan både være ubehagelig for henne, og smertefullt for deg.

5: Til sist... det er som sagt vanlig å kunne "komme til" under forhuden. Dersom du ikke har mulighet til å vaske deg skikkelig på det området, vil det kunne medføre både vond lukt, oppbygging av avfallsstoffer, og i verste fall infeksjoner. Noen leger vil anbefale en omskjæring av den enkle grunn å forbedre de hygieniske forholdene. Til syvende og sist avhenger også dette av graden av phimosis. Dersom du i dusjen klarer å skylle deg skikkelig under forhuden, vil ikke dette medføre et stort problem.

 

Men så spørs det jo da... hva kan du gjøre med det? Vel, alternativene er som følger:

 

1. Leve med det

2. "Dorsal slit" kirurgi

3. Strekking/tøying

4. Omskjæring

 

 

Skal ikke gå sånn ekstremt i detalj her, men litt oppsummert:

 

1: Avhenger helt av faktorene over. Husk at din situasjon behøver ikke være den samme som min, og det er meget mulig du ikke vil ha behov for noen behandling. Det er også mulig å se det litt an, og gjøre det senere i livet dersom du er skeptisk.

 

2: Dorsal slit er et "fattigmanns" alternativ til omskjæring, som av og til gjøres når folk er skeptiske til full omskjering. Vil på det sterkeste fraråde dette. Veldig uestetisk, og har ingen spesielle fordeler.

 

3: Huden er veldig tøyelig, og etter sigende, har flere menn med hell klart å rett og slett fjerne trangheten gjennom nitidig og målrettet strekking av huden. Dette krever mye innsats, med aktiv strekking av huden flere ganger for dagen. - Jeg prøvde meg frem med dette, uten å oppnå resultater. - Søk gjerne litt på nettet, men dette en fremgangsmåte med litt tvilsomme data, så ikke forvent noen mirakler.

 

4: Omskjæring, den store stygge ulven. Stort sett forbinder man omskjæring med gammeldagse jødiske tradisjoner, eller lemlestelse av kvinner, og dessverre har hele operasjonen av denne grunnen et temmelig frynsete rykte.

 

Omskjæring av penis innebærer at en kvalifisert kirurg fjerner deler eller hele forhuden, og syr huden sammen igjen. Dette forkorter, eller fjerner fullstendig "lokket" over glansen. Etter 3-4 uker har huden grodd helt sammen igjen, og du blir sittende igjen med et lite arr rundt hele penis, men ellers en normalt fungerende penis.

 

Først må jeg påpeke at det som kalles "kvinnelig omskjæring" har absolutt *INGENTING* med omskjæring å gjøre. Omskjæring innebærer fjerning av en liten flapp med hud. Kvinnelig omskjæring innebæring fjerning av kjønnslepper og ofte også klitoris. Dette dreper fullstendig seksuell følsomhet, og er faktisk mer parallelt med å kappe av penis på midten. Det er en forkastelig praksis, og du må bare glemme at ordet omskjæring misbrukes for å beskrive denne bestialske praksisen.

 

I mange land, blant annet USA, er det faktisk ganske vanlig å foreta omskjæringer rutinemessig på barn. Dette gjøres av kulturelle, estetiske, og hygieniske hensyn. Selv om det ikke er direkte farlig, er dette like fullt en temmelig unødvendig praksis. Ting kan skje, og det er en liten risiko for tap av følsomhet, eller komplikasjoner ved omskjæring. Leger er sånn jevnt over ikke spesielt begeistrede for unødvendige operasjoner, noe som også fører til fordommer mot omskjæring i sin helhet.

 

Men når det gjelder trang forhud, så vil det i de aller fleste tilfeller være det beste behandlingsalternativet. Omskjæring i voksen alder oppleves som noe dramatisk å gå gjennom, og det er selvfølgelig ikke spesielt kult å rote rundt med skalpeller rundt familiejuvelene - men når operasjonen er overstått og såret har grodd, er omskjæring en 100% permanent kurering av problemet.

 

Ut over det kan jeg ikke si så mye mer enn å fortelle om min situasjon... Jeg fikk som sagt en omskjæring i 2002. Jeg dro først til legen, fortalte om problemet, og han tok en kikk og nikket bekreftende. Etter å ha diskutert alternativene, ga jeg beskjed om at jeg gjerne ville ha en omskjæring, og fikk deretter en konsultasjon hos en kirurg. Dro dit noen uker etter, og ble enige om detaljene. Fikk så time til selve operasjonen et par uker etter. Var naturlig nok dritredd, men møtte opp på sykehuset som avtalt. Ble sjekket inn, tatt inn på operasjonsrommet, og gitt narkose. Våknet opp noen timer senere på rommet, med en stor bandasje rundt penis. Var groggy etter narkosen, og lå og sløva og sov noen timer. Dro hjem samme kveld, med en resept på smertestillende.

 

Dro på jobb dagen etter, og hadde moderate smerter. Spiste litt piller, og alt var så mye bedre. Ingen problemer med blod, eller smerter ved urinering eller noe som helst. Ingen av mine kollegaer visste jeg hadde blitt omskjært dagen i forveien, og det var udramatisk nok til at ingen fant ut av det heller. Etter 2 dager tok jeg av bandasjen, og kunne vaske meg veldig forsiktig med en våt klut. De hadde sydd en 8-10 små sting, men det gjorde ikke vondt. Kunne naturlig nok ikke onanere, og hadde fått klar beskjed om å gjøre mitt beste for å unngå å få ereksjon. Fikk et par morrabrød som gjorde litt vondt, men ingen problemer ut over det.

 

Etter en uke var det så og si smertefritt, og jeg turte meg ut på litt lett onanering. Etter et par uker var det grodd nok til at stingene var løse og begynte å dette ut. Jeg plukket noen av de selv, og en måned etter operasjonen dro jeg inn på kontroll, hvor de fjernet resten av stingene. Penis var nå helt smertefri, normalt fungerende, og med fullt eksponert glans ved ereksjon. Arret var veldig tydelig til å begynne med, men var mye mindre tydelig innen et år. Jeg valgte en såkalt "delvis omskjæring", hvor de ikke fjerner all forhuden, men bare den delen av forhuden som er for trang.

 

I dag er det ikke lenger mulig for et utrent øye å se forskjell på min penis og en som ikke har blitt omskjært. Alle damer jeg har vært med har ansett det som en fullstendig normal penis som har høstet mangt et kompliment. :) Jeg kan ha sex med full glede, både for meg og min sengepartner. Jeg er kjempefornøyd med resultatet, og angrer ikke overhodet at jeg gjorde noe med problemet.

 

Håper du fikk noe ut av dette. Om du har spørsmål så bare fyr løs. :)

 

- Weyoun

Lenke til kommentar

Imponerende innlegg Weyoun!

 

Vil slutte meg til det som står der, men med en liten kommentar:

Da jeg var 21 ble jeg operert for trang forhud. Jeg fikk forhuden bak hodet i slapp tilstand, men ikke i stiv. Om jeg trakk forhuden tilbake og så fikk ereksjon, gjorde det så vondt at det var umulig å holde ereksjonen.

 

Etter et legebesøk og henvisning til spesialist, ble jeg operert. Jeg fikk det som nok weyoun henviser til som "Dorsal slit". Jeg er veldig fornøyd me denne operasjonen, og har ingen problemer med å anbefale den.

Operasjonen ble gjort ved at jeg fikk lokalbedøvelse før legen laget et ca 0,5-1 cm langt snitt i forhuden, altså i "lengderetningen". De to "sårkantene" ble så holdt fra hverandre med et par sting på hver side, slik at de ikke skulle gro sammen igjen. Hele inngrepet var gjort på fem minutter, og etter å ha venta i en halvtime (sikkert for å sjekke at jeg ikke reagerte på bedøvelsen) kunne jeg dra hjem. Området var nå bandasjert, og jeg fikk en salve som skulle smøres på noen ganger om dagen. Ingen spesielle smerter egentlig, føltes mer som et litt ekstra ømt blåmerke. Fant ut at det lønnet seg å gå i trangt undertøy, slik at ting ble holdt i ro.. ;)

Etter en drøy uke begynte stingene å løsne, og etter en uke til begynte skorpene og falle av, og junior var god som ny! Merker ingen problemer med den type korreksjon jeg fikk, og forhuden ser helt normal ut. Om jeg strammer huden kan jeg se hvor kuttet var og spor etter et par av stingene, men i normal tilstand er det ingen spor etter inngrepet.

Lenke til kommentar
Gjest bordlampe

Mornmorn, tenkte jeg skulle se om noen her visste. Pleier det være veldig lang ventetid på å få operasjon? Gjør det faktisk så vondt å ha ereksjon at man må prøve å fullstendig unngå det? Og... hva regnes som "for mye" forhud? Jeg prøver å finne ut hvem i all verden fastlegen min er, da jeg aldri har vært hos noen lege, men MÅ jeg egentlig innom han? Forhuden er så trang at det egentlig ikke er noen tvil om at det må kirurg til, og å sitte og vente på at en eller annen jeg aldri har sett før skal fortelle meg det er litt... waste. Sist, men ikke minst, er det noen egenandel på legetime eller operasjon? Bare så jeg ikke møter opp og er blakk liksom. Har nettopp fått meg kjæreste, hun er ganske erfaren, jeg er jomfru, og selv om hun sier det går bra, så ja... Vil jo ha muligheten til å tilfredsstille henne!

Lenke til kommentar
Pleier det være veldig lang ventetid på å få operasjon?

 

Ja i det offentlige er ser jeg at det kan være ventetid oppimot et år, men Isteden for å vente så lente gjør som meg og gå til en privat klinikk. Det tok bare 14 dager fra jeg var hos urolog til jeg var nyoperert og tre tre uker etter det igjen var jeg nypult. Jeg tok inngrepet hos Volvat i Bergen og det hele kostet bare 2500,-

 

Ta en titt på Volvat sin hjemmeside og se om de har en klinikk nær deg.

Volvat

Lenke til kommentar
Gjest gjest_gutt18

Jeg lider av trang forhud, og må gjøre noe av dette fort så mulig da jeg er 18 år og man vet aldri når man kan ha sex. Har et par spørsmål:

 

- Når jeg drar bort forhudet litt, og tar på selve hodet gjør dette forferdelig vondt, dette har det alltid gjort, og jeg tenker at sex må gjøre drit vondt hvis forhudet ikke er der. Er dette vanlig eller ville denne vonde sensiviteten gå over etter man oppereres?

 

- Er man i stand til å jobbe og gå på skole etter en operasjon? Jeg vil helst unngå å fortelle dette til noen annet enn evt. leger.

 

- Hvor fort kan man få denne saken ut av verden? Ser en link over her, er det noen andre som utfører dette i oslo området uten å robbe meg helt og uten å måtte vente et år?

 

- Sist men ikke minst, vil sex med kondom gå greit imens? :p

Lenke til kommentar

Har noen få spørsmål her:

Har tenkt å ta denne operasjon (ta vekk litt av forhuden)

-Hvor lenge skal man ha på bandasjer og slikt?

-Hva sier man til "buddies" altså ditche fotballkamper, gym og lignende...?

-Går det greit med fysisk aktevitet og lignende?

-Får man legeærklæring for å slippe gym og i tilfelle, hva står på den?

Lenke til kommentar

Hei jeg skal ta en slik operasjon på Onsdag kveld kl. 19.00. Etter å ha lest store deler av denne tråden høres det ut som det er lurt å hvertfall ta fri dagen etter, dvs. torsdagen. Hva er deres synspunkter? Har også hørt at fysisk aktivitet bør unngås etter operasjonen, men hvor lenge? Eneste som står på skrivet jeg har fått er å unngå samleie 3-4 uker etter operasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...