Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

på 3 uken nå og forhuden er fremdeles ganske hoven. skulle ikke hevelsen hvert borte til nå? stinga er gått ut og sårene er grodd, men hevelsen er der fortsatt. begynner å bli litt bekymret...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flott Tråd !!

 

Har et problem her selv jeg lurer litt på om noen kan gi noen råd, Det virker som hos meg har ikke forhud åpnet seg enda i en alder av 16 år, Tror dette på grunn av at den blåser seg opp som en balong når jeg tisser. Er dette en trang forhus operasjon eller hva er det?, er det noen krem eller no man skal kjøpe slik at det åpner seg? Er jævlig lite keen på og dra på helsestasjon i og med at man alltid møter kjente der noe som er overkleint.

 

Håper noen vet hva som er greia?, og hva som bør gjøres? Tusen takk

Shit, du har nok et svært seriøst tilfelle av trang forhud. Du sliter vel veldig med å få trekt den bak hodet og vel?

 

Dra på helsestasjonen, greit det er litt kleint men det er for all del verdt det. Etter du har gjennomført operasjonen og det blir bra så angrer du nok ikke et sekund

Lenke til kommentar
Gjest nærvøs
Hei!

Jeg hadde problemer med forhuden før og vurderte lenge en slik operasjon.

Problemet var at strengen på undersiden av penisen var for kort så jeg fikk såvidt dratt forhuden bak penishodet. Etter litt research oppdaga jeg at det finnes en annen metode også. Man får kjøpt kortisonkrem (1%) som man smører på 2 ganger daglig mens man tøyer huden. Dette har jeg gjort i snart en mnd nå får jeg huden nesten helt tilbake!:)

 

 

Hei jeg tror jeg har dette problemet men jeg er ikke sikker, jeg får dratt den tilbake over penishodet men den går bare tilbake igjen er dette det samme som deg? Jeg har også litt smerter når jeg drar forhuden tilbake er dette det samme?? svar fort vær så snill.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_smesta_*
Flott Tråd !!

 

Har et problem her selv jeg lurer litt på om noen kan gi noen råd, Det virker som hos meg har ikke forhud åpnet seg enda i en alder av 16 år, Tror dette på grunn av at den blåser seg opp som en balong når jeg tisser. Er dette en trang forhus operasjon eller hva er det?, er det noen krem eller no man skal kjøpe slik at det åpner seg? Er jævlig lite keen på og dra på helsestasjon i og med at man alltid møter kjente der noe som er overkleint.

 

Håper noen vet hva som er greia?, og hva som bør gjøres? Tusen takk

 

Dette virker som ganske seriøst, ja. Du burde få det sjekket rimelig kjapt. Har forresten hørt at i enkelte tilfeller kan det være farlig pga. infeksjoner og slikt man kan få...

Med tanke på helsestasjonen er jo det ingenting å bekymre seg for... Hvis du skulle møte noen du kjenner der, som du ikke har lyst til å fortelle hele historien til, er jo det bare å si at du er der for ryggsmerter eller noe liknende.. Men stol på meg: Når du først har snakket med legen om det, tenker du ikke noe serlig over hvor flaut det er ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde trang forhud da jeg var yngre, men trente den opp. Husker det var skummelt første gangen jeg fikk den helt bak! :)

Uansett tenkte jeg litt på dette i våres og tok en prat med sønnen min på 12 år om temaet. Jeg mistenkte at dette kunne gå i arv. Han virket litt utilpass først (det var vi nok begge to!), men i etterkant var han veldig glad for at jeg hadde tatt det opp og kommet med gode råd siden han også har trang forhud!

Anbefaler andre her inne å ta det opp med sønnene sine, evt. ikke være redde for å kontakte lege.

:)

Endret av insolvent
Lenke til kommentar
Gjest Gjest

ok jeg hadde sex igår etter 4 uker, men nå er forhuden jævlig hoven igjen. Er det noen som har et godt råd på å få ned hevelse fort? eventuelt en salve jeg kan kjøpe? Det haster litt!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

meg over som spør igjen. Forhuden er hoven idag også, men dog litt bedre. Jeg lurer på om det kanskje kan være væskeoppsamling og da må jeg vel inn til legen å få det drenert eller kan jeg varme en synål med en lighter og så stikke hull å presse vesken ut selv?

Lenke til kommentar
Gjest quest-vil-ikke-røpe-id

jeg har trang overhud på penis så når jeg vrenger kuken så penis hue kommer fram så "revner" det opp sår langs toppen av huden og det svir noe så jævlig og er ubehagelig å runke med. jeg har lest litt på forumet og lest at de har omskjært eller no sånt så det jeg lurer på er går man til lege for å gjøre dettte eller kan man gjøre det selv og i hvilken alder bruker man å gjøre det. og hvis man skal til lege for å gjøre det koster det noe? vil vennligst bli kvitt det for jeg har lyst til å runke uten å svi noe så jævlig for hver gang jeg tar ned hånda

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Ventende og fortsatt litt undren

Hei, utrolig bra tråd for oss som sliter med dette :D

 

Jeg, gutt 18, har også broblemer med forhuden.

Jeg gikk til legen med dette problemet for ca ett år siden

Først fikk jeg utskrevet kortison, dette funket sånn passe og jeg levde med det i en stund.

Men det ente bare med at jeg fikk såkalt spansk krage og måtte tenke på grusome bilder for å få penis slapp og deretter smertefullt dra forhuden tilbake.

Visste ikke engang at det var et betegnelse for spansk krage før jeg leste denne tråden. Så jeg trudde det var vanlig og dermed fortsatte jeg som vanlig og har vel hatt det 3-4 ganger... Smertefullt er det :'(

 

Det hele ente med et lite sviende sår på tuppen av forhuden. (Som fortsatt svir litt noen ganger når jeg tisser, 2 måneder etter)

Da bestemte jeg meg for og igjen dra til legen, 7 måneder etter første besøk, hun sjekket det og vi ble enige om at en operasjon måtte til.

 

Jeg har nå mottatt brev fra sykehuset at en behandling er ventet i desember ... men desember er jo så lenge til!

Det er alt jeg vet.

 

Hvis jeg har forstått det riktig: Er det slik at jeg bare blir enige med kirurgen om jeg vil fjerne alt eller ikke, rett før operasjonen?

For lett at jeg velger å fjærne alt, da slipper jeg det jævlige problemet. Leser her at noen må inn 2 ganger fordi det ikke fungerte 1. gang. Med all ventingen gidder jeg ikke å ta litt for og så finne ut at det ikke var vellykket. Uansett er full omskjæring mitt førstevalg :p

 

 

Problemet med trang forhud er jo at det sitter bak i tankene når man er med damer... Jeg prøver å tenke at sex er ikke alt, men jomfru og kåt som jeg er klarer jeg ikke å tenke på annet, og alt går i dass.

Først da jeg oppdaget problemet med forhuden for 2-3 år siden, var ikke damer det store temaet, da jeg var ganske lubben, med briller og sa mye rart. Men da jeg tok til fornuft og trappet opp intensiviteten på treningene 3-5 ganger i uka. Ned 1-2 størrelser i klær, begynte med linser. Og opparbeidet meg litt sosial intellekt :D Da begynte faktisk vennene mine å undre, "hvorfor har ikke du dame egentlig?", i tilleg til positive komentarer fra damene... Men selv ser jeg fortsatt på meg selv som en overvektig taper -.- Jeg gidder ikke å legge ut for alle at det er fordi jeg har trang forhud, før kanskje etter opperasjonen :D

 

Trang forhud er ikke bare et fysisk problem, det kan også fort bli psykisk!

Det er noen ganger jeg kunne tenke meg å ta frem en saks hvis jeg ikke får no mer info fra sykehuset. Men så logikktenkende som jeg er, forstår jeg fort at det bare er noen syke tanker, som jeg kaster fra meg ;)

 

(Oisann, ble mye tekst det her :p Men stort sett bare ett spørsmål midt inni all teksten xD )

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Nå er jeg jammen pensjonist

Hei!

Etter å ha sett litt på denne bloggen, fikk jeg lyst til å skrive om mine erfaringer.

 

Har tatt operasjon mot trang forhud. Ser at det er mye forskjellige erfaringer ute og går. Problemstillingene er forskjellig. Min forhud begynte å bli trang for en del år siden. Det endte til slutt med at jeg ikke klarte å trekke den over penishodet. Ved samleie en gang ble den presset forbi og jeg fikk skikkelige sprekkdannelser !! Skremmende !!

Til slutt ble legen min overbevist om at noe måtte gjøres. Jeg ble henvist til et inngrep. Det skjedde ingenting på et halvt år. Da jeg ringte, fikk jeg beskjed om at disse inngrepene ikke ble prioritert.

 

Tenk om slikt hadde skjedd i forhold til det annet kjønn! Skandale!

 

Jeg fikk greie på at jeg kunne bli satt opp til et inngrep. Legen hadde snakket om at jeg skulle snittes og sys. Saken var at jeg var litt overrasket, da forhuden ikke bare var trang, men hadde hardnet! Med et aktivt seksualliv, blei dette skikkelig tøft !!

 

Den kvinnelige legen tok en titt på sakene mine og kom med et klart råd: Hun foreslo å ta en skikkelig omskjæring. Hun kalte det ikke det, men hun sa at hun rådet meg til å fjerne forhuden - og det er jo det det er. Opprinnelig foreslo jeg det selv overfor legen min.

 

Ikke totalbedøvet, sløret og halvveis borte snakket jeg hyggelig med fire kvinner mens de fjernet forhuden min !

 

Dette var begynnelsen. Ingen hadde snakket med meg om hvordan de ville være å ha ståpikk med avkappet forhud og 12 nysydde sting. Ingen hadde, eller har noe erfaring drøftet med meg hvordan dette skulle utvikle seg! Hva med tissing? Hva med samleie? Hva var det omskjæringsdamen sa? Jo: Jeg burde ta det med ro de første ukene.

 

Jeg ble så kåt at jeg gikk i taket. Samtidig kunne det gjøre så vondt når jeg våknet midt på natta med ståpikk som struttet som aldri før. Jeg måtte opp å bruke kaldt vann !! Det var ikke alle underbukser jeg kunne bruke. Hvorfor? Jeg fikk jo omtrent gnagså på min nakne penis!

 

Nå etter et halvt år, begynner jeg å finne ut av min nye penis. Jeg fortalte noen kamerater om dette, og vi har tross alt hatt en del moro av det. Jeg kommer seinere enn før, noe damene synes er ok. Men jeg må hente orgasmen langt inne og for første gang i mitt liv har jeg opplevd å ikke få orgasme !

Lenke til kommentar

Høres bare ut som omskjæring er noe dritt etter den historien din.

 

Husker en kompis sa at han hadde lyst til og oppere siden han hadde trang forhud, får se om han skal gjør det da.

 

BTW han er ikke så keen på og snakke med foreldrene sine om dette(han er 14), er det noen andre han kan snakke med dette om, liksom sånn om opperasjon på penisen og sånt?

Lenke til kommentar
Gjest Nå er jeg jammen pensjonist
Høres bare ut som omskjæring er noe dritt etter den historien din.

 

Husker en kompis sa at han hadde lyst til og oppere siden han hadde trang forhud, får se om han skal gjør det da.

 

BTW han er ikke så keen på og snakke med foreldrene sine om dette(han er 14), er det noen andre han kan snakke med dette om, liksom sånn om opperasjon på penisen og sånt?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Etter å ha utsatt å gå til legen med problemet (trang forhud ved ereksjon), kom jeg meg endelig til vettet og fikk det unnagjort. Jeg har da gjennomført en full omskjæring. (Fjernet hele forhuden)

 

Det er nå 3 dager siden operasjonen, og jeg tenkte jeg skulle dele "opplevelsen" med de som søker informasjon om inngrepet.

 

Jeg ankom klinkkken og ble bedt om å kle av meg å ha på en operasjonskjortel, jeg ble bragt inn i operasjonsstuen og la meg ned på bordet. Ingen medisiner i forkant.

Sykepleier renset underlivet mitt og legen kom og satte bedøvelse på meg, ca 4 sprøytestikk rundt roten av penis.

Noe som jeg synest gjorde vont, men det skal sies at jeg har sprøyteskrekk :blush:

 

Bedøvelsen kicka inn og legen begynte der nede, jeg følte ingenting. Sykepleier snakket med meg og forsikret seg om at jeg hadde det bra, mens legen gjorde sitt. Eneste som var litt ubehagelig var å høre "svi" lyden som kom når legen brukte eletrisitet for å stoppe blødninger og når jeg hørte saksen klippe av meg huden.. ;)

 

Legen fullførte med å sette ganske mange sting (med selvoppløsende tråd) og bandasjerte hærligheten før vi var ferdig. Jeg var svimmel etter operasjonen pga blodtap (jeg hadde vist nok veldig kraftige blodårer i forhuden), så jeg fikk litt saft og ble bedt om å ligge der i 30 min. Etter det tok jeg taxi hjem og har holdt sofaen siden.

 

Bandasjen som legen satte på skulle ikke fjernes før et par dager senere, altså igår.

Jeg tok en dusj og fjernet og det så litt rart ut jah.. :!: men ingen vond lukt eller noe.

Idag, (dag 3) tok jeg en ny dusj, og idag luktet det jævli funky og hadde hovnet MYE opp.

 

Jeg ringte derfor klinikken og fikk vite at dette var helt normalt.

 

Så nå blir det spennende å se resultatet etter ca 6 ukers tid.

(Jeg ble sykemeldt i 1 1/2 uke, pga de kraftige blodårene og fare for blødning ved fysisk aktivitet. Men til vanlig sa legen at det ikke var nødvendig med sykemelding for de fleste)

 

Her er noen tips fra klinikken:

 

1. Behold den første bandasjen i minst 2 dager for å la gro prosessen sette igang og blødninger stoppe.

2. Dusj, trekk huden tilbake, selv om det gjør ganske vondt og skyll med vann. Ikke bruk såpe i underlivet (at det renner såpe over er ikke et problem, men skyll godt med rent vann)

3. Etter vask/dusj, trekk huden/operasjonssåret tilbake og tørk grundig med hårføner.

4. Det forekommer sjeldent betendelser i dette området, så evt. lukt og gul væske, er sårveske og er å forvente.

God hygiene er viktig under hele helbredelsesprosessen. (Bytt undertøy hver dag eller oftere dersom du sliter med sårveske og blødninger)

5. Bruk bandasje rundt penis frem til sårveske og blod ikke lenger kommer ut.

 

En skal ikke ha seksuell omgang før etter 6 uker etter en slik operasjon hvor HELE forhuden blir fjernet.

Hevelser er tilstede de 14 første dagene og fører til litt ubehag.

Jeg erfarer at det å sitte gjør vondt til nå, så jeg står eller ligger på rygg.

 

En annenting en må leve med er å våkne flere ganger hver natt pga smerter som følge av ståpikk.

En kan ikke akkurat kontrollere denne... ;)

 

Alt i alt er jeg fornøyd så langt, som med alle andre operasjoner må en forvente litt smerte, men mesteparten av dagen merker jeg ikke en gang at jeg har operert. Kjenner det best når jeg reiser meg eller setter meg ned.

 

Mange som skriver her at de har forsøkt å snitte i forhuden fremfor omskjæring, faktisk nektet legen som opererte meg å gjennomføre slike operasjoner fordi 8 av 10 må tilbake å ta en full omskjæring. Så det kan være en tanke å ta med seg dersom du står for valget.

 

Det ble jo en voldsom avhandling dette, hvis du lurer på noe mer er det bare å si fra :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+56132

Jaja, jeg var hos legen tidligere i forrige uke angående trang forhud, og jeg tror jeg hadde sprengt skalaen litt ut av proposjon. Han tok en rask titt på den og kom med en gang frem til at det der var det bare å tøye og bøye i selv (forhuden går omkring 1/3 over penishodet i errigert tilstand). Jeg hadde sett for meg at han fikk sjokk og sendte meg sporenstreks til lege som dro frem kniven med en gang og begynte å kutte opp i den.

 

Fikk også resept på en krem, ser at en del har skaffet seg kortisonkrem, dog anbefalte legen min heller en krem som heter Dermovat. Den påføres såvidt det er i området der man strekker så huden ikke sprekker opp/revner om man tøyer i den. Men det var uhyre viktig at jeg ikke fikk den i øynene og på steder den ikke skal være, hvorfor nevnte han ikke men det var likevel litt småskremmende så jeg er livredd for å bruke den salven :p

 

Uansett; til alle som sliter med det. Gå til fastlegen din, h*n har nok garantert vært borti det før og kan komme med hjelp, råd og henvisninger om det trengs. Jeg ser at det er en enormt stor andel av folk her som har blitt omskjært/kuttet i, men dette skal faktisk ikke være nødvendig. Forhuden er veldig elastisk og kan strekkes ganske så godt (ifølge legen min, blame him). Jeg merker faktisk allerede forskjell, så jeg er godt fornøyd med fremgangen! :)

 

Skal nevne at jeg føler meg litt utsatt når jeg sier dette, er utrolig få som vet om det men likevel, det er til alles beste :)

Lenke til kommentar
Gjest Anonymann

Flott tråd dette!

 

Jeg sliter, eller jeg tror jeg sliter med trang forhud. Jeg får huden 3/4 av penishodet ved uerigert tilstand. Ved erigert tilstand får jeg max 1/5 og da gjør det så helvetes vondt!

Jeg har en kjæreste som gjerne vil ha sex med meg, men hver j*vla gang må jeg komme med helt elendige unnskyldninger, fordi jeg vet at det mest sannsynlig vil gjøre utrolig vondt!

 

Jeg skal til legen neste Torsdag p.g.a en annen personlig grunn,- burde jeg da spørre om dette med trang forhud?

 

Dersom jeg blir omskjært (gud hjelpe) vil det da gjøre vondt hver gang jeg får bender i bukser og slikt?

Gjør selve operasjonen vondt?

Jeg er redd for å få ''stannar/stå'' ved en kjapp undersøkelse, det ville vært et personlig selvmord.

 

- Vil jeg få arr? Blødninger?

- Hvordan vil den se ut?

- Hvor lenge vil det gjøre vondt?

- Hvordan skal jeg pisse med bandasjen på?

- Burde jeg da holde meg unna skolen inntil bandasjen er tatt av?

 

-Hva skal jeg si til mine foreldre? Som jeg ellers aldri har snakket med om slike temaer..

 

Er det mulig å ha sex med forhuden på? Eller må den helt bak?

 

 

 

Jeg er forøvrig en gutt på 16 år..

Lenke til kommentar
Flott tråd dette!

 

Jeg sliter, eller jeg tror jeg sliter med trang forhud. Jeg får huden 3/4 av penishodet ved uerigert tilstand. Ved erigert tilstand får jeg max 1/5 og da gjør det så helvetes vondt!

Jeg har en kjæreste som gjerne vil ha sex med meg, men hver j*vla gang må jeg komme med helt elendige unnskyldninger, fordi jeg vet at det mest sannsynlig vil gjøre utrolig vondt!

 

Jeg skal til legen neste Torsdag p.g.a en annen personlig grunn,- burde jeg da spørre om dette med trang forhud?

 

Dersom jeg blir omskjært (gud hjelpe) vil det da gjøre vondt hver gang jeg får bender i bukser og slikt?

Gjør selve operasjonen vondt?

Jeg er redd for å få ''stannar/stå'' ved en kjapp undersøkelse, det ville vært et personlig selvmord.

 

- Vil jeg få arr? Blødninger?

- Hvordan vil den se ut?

- Hvor lenge vil det gjøre vondt?

- Hvordan skal jeg pisse med bandasjen på?

- Burde jeg da holde meg unna skolen inntil bandasjen er tatt av?

 

-Hva skal jeg si til mine foreldre? Som jeg ellers aldri har snakket med om slike temaer..

 

Er det mulig å ha sex med forhuden på? Eller må den helt bak?

 

 

 

Jeg er forøvrig en gutt på 16 år..

 

Ja, du får vondt når du får bender, men siden det gjør vondt reagerer kroppen med å gjøre den slapp igjen ;)

Du må gå med bandasje så lenge det kommer blod eller sårveske ut, jeg har fortsatt bandasje på nå etter nesten 2 uker, men det er fordi noen av stingene rett og slett sprengte :p hehe

Det gør ikke noe særlig vondt for meg nå, nesten slik jeg glemmer iløpet av dagen at noe er borte der nede.

Jo flinkere du er å holde det rent der nede, jo fortere er alt over og du kan fortsette som normalt.

BRUK MEDISINSK GRØNNSÅPE (Bare litt sammen med vann) og vask godt 2 ganger om dagen.

Det å pisse med bandasjen på er ikke noe problem, bandasjen dekker ikke hele hodet.

Det er ingen grunn til å være borte til skolen så lenge du ikke har for vane å blotte deg i klasserommet :D

 

Du behøver jo ikke si noe til foreldrene dine, men det er kanskje greit å gjøre det.

Det er VELDIG mange som er plaget med dette og har fått en slik operasjon så det kommer nok ikke som et sjokk for de.. Vær ærlig ;) "Mamma, jeg kappa av forhuden min.." :p

 

For øvrig er det fullt mulig å ha sex med trang forhud, også uten at det gjør vondt, det er bare å prøve forskjellige stillinger det :)

Lenke til kommentar
Gjest Postoperert 19-åring

Hei!

 

Jeg har som flere andre i forumet her også blitt operert. Først litt om min "diagnose": Jeg har aldri kunnet trekke forhuden tilbake, erigert penis eller ikke, og når jeg har gått på do, har forhuden vært så trang at forhuden har blåst seg opp som en forbanna ballong, og gjort den til en spreder av beste sort. De siste to årene har jeg utviklet meg en teknikk på å stå og tisse, men dette har kun vært i bruk ved nødssituasjoner som på fylla og på øvelse, fordi den fortsatt var veldig ustabil, og bukser gjerne ble sprutet ned :blush:

 

Det er egentlig en stund siden jeg ble ordentlig klar over problemet, var vel 14-15 år, men ville ikke gjøre noe med det fordi jeg ikke ville fortelle opphavet om det. Jeg har hatt sex flere ganger med mine ex-kjærester, og de har skjønt problemet. Det kan være vondt for jenta ved penetrering, men når man først er inne, er det ingen forskjell for jenta (tror jeg :thumbup: ). Ved bruk av kondom er det helt vanlig sex.

 

Men jeg fikk nå rotet meg til legen mens jeg var i militæret (slutten av mai 09) for å få sjekket Majoren, og legen mente det ikke var noe tvil om at jeg burde få en operasjon, av både praktiske, hygieniske og seksuelle hensyn. Han ville gjerne at jeg skulle opereres mens jeg var i grønt, siden dette ville bli dekt av Forsvaret, og la det derfor inn som hastesak. Fikk tilbud om operasjonsdato to uker etter undersøkelsen (!), men jeg måtte takke nei grunnet øvelse. Saken ble derfor oversendt St. Olav siden jeg nå studerer her i barte-, barteby. Litt senere mottok jeg et brev fra St. Olav om at jeg skulle behandles innen 8. sept, og at de ville kontakte meg ang time så fort de fikk noe ledig. Så på fredagen som var (4. sept) fikk jeg telefon og tilbud om time i går (7. sept) og jeg tok sjansen.

 

Gårsdagen var veldig spesiell, og jeg grudde meg veldig. Timen var kl 17, og 1650 satt jeg på venterommet på Dagkirurisk på St. Olav. Fem minutter senere kom kirurgen og tok meg med inn på et operasjonsrom. Jeg tok av meg buksa og bokseren og la meg på bordet. Han så på herligheten og satte to sprøyter (lokalbedøvelse) på oversiden ved roten av penis, og en på undersiden på tuppen. Bedøvelsen virket i et par minutter og en sykepleier steriliserte penis og området rundt i mens. Kjente da ingenting i penis, noe som var syyykt spaca. Tror kirurgen begynte operasjonen rundt 1705, og 1715 var han ferdig med å operere og begynte å sy. Et kvarter senere var jeg på vei ut av sykehuset igjen. Det tok altså bare rundt 30 min.

 

Post-op har vært rimelig grei og mye bedre enn forventet egentlig. Lokalbedøvelsen begynte å gå ut mens jeg gikk til bussen fra sykehuset, og i løpet av bussturen begynte jeg virkelig å kjenne at det gjorde vondt i det aller helligste. Dette skyldtes delvis selve såret og delvis en hevelse jeg fikk grunnet noen blodkar som ble sprengt av den ene bedøvelsessprøyten ved roten. Så fort jeg kom hjem tok jeg to 500 mg Paracet, og den neste timen må jeg innrømme at var grusom. Resten av kvelden gikk derimot veldig greit. Våknet opp i natt med ereksjon og kjente at det gjorde litt vondt, men jeg sovnet igjen etter ca 10 min. Etter dette gikk det derimot overraskende greit, og i hele dag har det vært uproblematisk å fungere normalt. Kjenner på penishodet at det er oversensitivt og veldig ømt (på en ubehagelig måte), men fungerer som sagt normalt ellers. Tok to Paracet til før jeg la meg i går, to i morges og en nå siden jeg skal sove. Har altså bare tatt 3,5 g Paracetamol ila et døgn, hvilket ikke er en veldig stor dose smertestillende.

 

Jeg har altså tatt en "full omskjæring", ikke bare et snitt, og har kanskje vært veldig heldig, men jeg har ikke angret så langt hvert fall. Litt rart å se på penis, den er liksom ikke helt "min", har tross alt hatt Majoren i 19 år, men den blir kanskje forfremmet nå, grunnet oppdateringen. Jeg bruker ikke noe bandasje eller salve, da legen sa at dette var unødvendig, men at jeg kunne bruke det hvis jeg ville selv.

 

Ellers har jeg fått vite fra lege at det vanligvis er svært lite blødninger i etterkant av operasjoner. Merket jo i går at det sev litt blod ut i bokseren, men det var ikke snakk om mye. Kviser blør nesten mer. Ellers er det ikke noe problem å dusje bare en ikke bruker såpe på penis. Hevelse kom en nok til å ha i 1-2 mnd og en kunne begynne å trekke forhuden tilbake etter 3 dager. Sex skulle man vente med til såret var grodd (ca 2 uker), men venter nok hvert fall til tråden forsvinner (ca 3 uker).

 

Selv om det ikke har gått 3 dager prøvde jeg å trekke tilbake forhuden i stad og dette gikk greit til min store lettelse, og jeg sto og tisset i stad og følte meg som en skikkelig mann. Litt banalt, men det gjør noe med selvfølelsen å ikke kunne stå og tisse. Så langt er jeg knallfornøyd og angrer ikke et sekund. For de som er redd for dette, skjønner jeg dere godt, jeg var det selv, men alt går helt fint. Legene og sykepleierne har dette som jobb og har god forståelse for at en ikke synes det er dritkult selv. Og alle kan ta det helt med ro ift ereksjon under undersøkelse, vasking før operasjon og selve operasjonen. Det er ikke sex man tenker på da, for å si det sånn ;)

 

Håper de som leser dette og er usikker på operasjonen, diagnosen etc. ble litt klokere. Som sagt er dette ikke noe å være flau over, spesielt ikke overfor legen. Selv mine ex-kjærester har hatt forståelse for dette, og vi har hatt god sex allikevel :) Legger ikke ut dette med navn, men hvis noen har spørsmål er det bare å legge igjen en post, så kan jeg melde deg. Eller så svarer jeg også på svarposter på innlegget!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...