Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Gjest gjeststyer

Hei

 

Jeg har alltid trudd hadd jeg ikke har trang forhud, mn så leser jeg mye rart.

Når penisen er stiv, det er ikke meningen å dra hele forhuden tilbake da nei? Det får ikke jeg til, men jeg får det til når den er slapp..

 

Og når man skal ha sex, er det generelt lett å komme inn i fitta? Skjer da så trangt ut, og "umulig" å få trengt den inn.. flaut spm men.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når penisen er stiv, det er ikke meningen å dra hele forhuden tilbake da nei? Det får ikke jeg til, men jeg får det til når den er slapp..
Ja, får du ikke dratt den tilbake bak hodet i erigert tilstand så har du trang forhud

 

Og når man skal ha sex, er det generelt lett å komme inn i fitta? Skjer da så trangt ut, og "umulig" å få trengt den inn.. flaut spm men.. :p
Tjaa, nå har jeg aldri hatt trang forhud, men det skal nok gå ganske greit. Men det er ofte smertefullt

 

Gå til lege, og ikke drøy det. Det er en operasjon som er bra å få gjort fort. Begynner du med "ringer imorra"-holdning så tar det gjerne noen år før du gjør det

 

Edit: Så på bildet nå, og det ser normalt ut så lenge du får den bak hodet

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Eg. et helsespørsmål, men ok: Virker som at alle roper på lege når det snakkes om trang forhud. Din alder vites ikke. Og du kan tøye forhuden gradvis (ikke press for hardt). Prøv å gå med forhuden tilbaketrukket i perioder ved slapp penis.

Hvsi du er godt passert puberteten og ting ikke ordner seg, er vel lege løsningen.

Endret av fjellreven1
Lenke til kommentar
Og når man skal ha sex, er det generelt lett å komme inn i fitta? Skjer da så trangt ut, og "umulig" å få trengt den inn.. flaut spm men.. :p

 

Er "vanligvis" ikke trangt, all vesken som kroppen tilføyer gjør det til en god opplevelse.

Er verre om jenta er løs

Lenke til kommentar
Gjest gjeststyer

Takk for svar :)

 

Trur nok ikke jeg har så trang forhud alikevel, men måtte bare spørre :p Er 16år, blir 17 snart btw..

Har ikke problemer med å ronke osv, men leste at mange hadde trang forhud, så måtte bare spørre som sagt..

Lenke til kommentar
Gjest Guest_lucky_*

Folk snakker om ventetider.. Dro til legen for konsultasjon idag. Etter han så på den spurte han enkelt og greit om han bare skulle lage et snitt i strengen og fjerne problemet der og da. Jeg sa ja, og hele legebesøket tok totalt 25 minutter ca.

Lenke til kommentar
Folk snakker om ventetider.. Dro til legen for konsultasjon idag. Etter han så på den spurte han enkelt og greit om han bare skulle lage et snitt i strengen og fjerne problemet der og da. Jeg sa ja, og hele legebesøket tok totalt 25 minutter ca.

Bare lagde et snitt? Og sydde igjen? Har ikke helt troa på at det hjelper deg så mye. Fjerna selv endel strengkjøtt

Lenke til kommentar

wow.. skjønner ikke hvorfor folk stresser med foreldre!

Jeg var litt redd for å si det til mamma og pappa, dro først til legen, og på vei hjem bestemte jeg meg for å manne meg opp å si det til fattern, og det viste seg at han hadde gjort akkurat det samma! :p

 

Idag datt også de siste stinga ut, eller jeg dro dem ut da, men dem løsna jo med en gang, så pirka jo forsåvidt bare borti :whistle: men det som er er at jeg fortsatt ikke tørr å dra den helt bak, enda det snart er 3 uker siden jeg oppererte. og er litt sår og "hoven" akkurat der stinga har vært

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
wow.. skjønner ikke hvorfor folk stresser med foreldre!

Jeg var litt redd for å si det til mamma og pappa, dro først til legen, og på vei hjem bestemte jeg meg for å manne meg opp å si det til fattern, og det viste seg at han hadde gjort akkurat det samma! :p

 

Idag datt også de siste stinga ut, eller jeg dro dem ut da, men dem løsna jo med en gang, så pirka jo forsåvidt bare borti :whistle: men det som er er at jeg fortsatt ikke tørr å dra den helt bak, enda det snart er 3 uker siden jeg oppererte. og er litt sår og "hoven" akkurat der stinga har vært

 

Jeg bestemte meg også for å ta det opp med far. Til min store forbløffelse hadde han også gjennomgått samme prosedyre i sin ungdom. Jeg finner dette temaet uhyre interessant og det var nettopp trang forhud (Phimose) som var grunnen til at jeg begynte på legestudiet. Ønsket mitt er å spesialisere meg i akkurat dette temaet som urolog og hjelpe gutter som sliter med samme problem.

 

Dette er en fin tråd som jeg håper har hjulpet mange.

Lenke til kommentar
Gjest pittelitt trang

Er det noen av dere opererte som er i full jobb? Ble dere sykemeldt lenge? Kan umulig være noe særlig å jobbe i 8 timer per dag med junior i en skadeskutt tilstand :(

 

Og er det andre som har, eller har hatt, problemet med at forhuden lett kan trekkes tilbake i stiv og slapp tilstand, men at det strammer såpass mye da at blodtilførselen stopper opp delvis, og dermed blir det vanskelig å få orgasme med forhuden trekt tilbake?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt problemet med at det er flaut og ringe til legen for å tme ang dette problemet? foreldre ser jeg, men leger? de er da vant til dette! skjerp dere gutter, mann dere opp å ring ;)

 

For min del så har jeg trang forhud, kjøpe kortison krem i dag, skal prøve det en tid først, og om det ikke går så ringer jeg fastlegen og bestiller time. Må si at denne tråden har hjulpet meg, og etter hva jeg har lest, mange andre. (har bladd gjennom alle sidene iløpet av dagen!) Keep up the good work ;)

 

Men et spm..Jeg har trang forhud når penis er erigert, ikke i slapp tilstand. Skal jeg påføre kremen når penis er slapp eller erigert?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest 2

Jeg kan uten problemer dra forhuden ned og blottlegge penishodet og "resten" i slapp og halvstiv tilstand.

I full ereksjon går den bare akkurat til under penishodet. Vil ikke det forårsake problemer under samleie?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_x_*
Jeg skjønner ikke helt problemet med at det er flaut og ringe til legen for å tme ang dette problemet? foreldre ser jeg, men leger? de er da vant til dette! skjerp dere gutter, mann dere opp å ring ;)

 

For min del så har jeg trang forhud, kjøpe kortison krem i dag, skal prøve det en tid først, og om det ikke går så ringer jeg fastlegen og bestiller time. Må si at denne tråden har hjulpet meg, og etter hva jeg har lest, mange andre. (har bladd gjennom alle sidene iløpet av dagen!) Keep up the good work ;)

 

Men et spm..Jeg har trang forhud når penis er erigert, ikke i slapp tilstand. Skal jeg påføre kremen når penis er slapp eller erigert?

 

Ser ikke hva som er flaut med å si det foreldre heller jeg da. Det er jo et normalt problem. Selv gjorde jeg det for en liten stund siden, sitter igjen med noen få sting igjen nå. Klødde ikke i det hele tatt etter at jeg hadde opperert.

 

Note: det verste med å opperere er at du må vente lenge før du kan runke igjen :)

Lenke til kommentar
Gjest Fifa 20

Flott Tråd !!

 

Har et problem her selv jeg lurer litt på om noen kan gi noen råd, Det virker som hos meg har ikke forhud åpnet seg enda i en alder av 16 år, Tror dette på grunn av at den blåser seg opp som en balong når jeg tisser. Er dette en trang forhus operasjon eller hva er det?, er det noen krem eller no man skal kjøpe slik at det åpner seg? Er jævlig lite keen på og dra på helsestasjon i og med at man alltid møter kjente der noe som er overkleint.

 

Håper noen vet hva som er greia?, og hva som bør gjøres? Tusen takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...