Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Gjestmedpenispest

Heisann. Ble omskjært i går kl 12 (er 25år), og det gikk ganske bra tror jeg, og ser ikke så verst ut foreløpig, er litt opphovnet ennå..

 

Men det jeg lurer på er: Jeg fikk med en salve som skulle smøres på, når skal/bør jeg begynne med dette? Lurte på om det kanskje ikke er så lurt å begynne med en gang pga stingene? Og skal jeg smøre på selve "såret" rundt også? Er redd for å ødelegge noe, er jo en utsatt kroppsdel...

Lenke til kommentar
Gjest operatør

Jeg ble operert på fredag, jeg skrev innlegget over. Nå er det søndag, og det er liksom opphovnet på nedsiden og på den ene siden, det akkurat som om det er en "pose" på nedsiden, kanskje 0,5-1cm ekstra liksom... Og det blør litt avogtil.... Er dette normalt, og vil den bli noenlunde normal igjen, utseendemessig?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gjest100_*
Jeg ble operert på fredag, jeg skrev innlegget over. Nå er det søndag, og det er liksom opphovnet på nedsiden og på den ene siden, det akkurat som om det er en "pose" på nedsiden, kanskje 0,5-1cm ekstra liksom... Og det blør litt avogtil.... Er dette normalt, og vil den bli noenlunde normal igjen, utseendemessig?

Jeg ble opereret 14.mai (omskjært), har samme symptomer som deg, dvs hevelse biten, blødningen hos meg stoppet etter ett par dager. Uansett så opplever jeg hevelsen som normal, undersiden av penis med strengen (mye nerver der) er nok mye mer følsom en oversiden.

Kan ikke hjelpe deg med hvordan den blir seende ut, men slike operasjoner er utført på veldig mange, så jeg vil nok tro at det blir bra med tiden.

 

Leser at flere av dere har fått en salve, det har ikke jeg, så jeg er litt nyskjerrig på hvorfor?.

En annen ting, har noen av dere der ute erffaring på når det er ok å kjøre igang trening for fullt etter omskjæring?

Lenke til kommentar
Gjest sportsidioten

Ble operert på 17 mai ikke med vilje forhuden hadde satt seg fast bak glans og dem sa at dem skulle ta et snitt for å utvide forhuden.

fikk full narkose vokna opp med sikkert en puls som kunne sprenge et hus :p hørte noen sa til meg at dem måtte ta litt mer. dem sa ikke at dem omskjærte meg.

Helsesøster som passet på meg sa at dag 1 måtte jeg ta av bandasjen og strekke tilbake forhuden.

Dag 2 ville jeg kunne gå på jobb.

Prøvde på dette men fikk det ikke til merka at stinga var sydd fast slik at det ikke skal være mulig å dra den tilbake.

Ble sykemelding ut uken. så oppsøkte legevakten han prøvte også med en gang og dra den tilbake siden det hva det sykesøster hadde sagt til meg.

Uten hell fant han fram dokumentasjon på at kirur hadde "tatt litt mer" som i mine øyner vill si omskåret. Kan dem ikke bare si det da ? at jeg har blitt omskåret eller finnes det en mellomting?

 

nå den 20 mai har min edle del enda en ballong ring rundt glans som er syd fast i stammen glans er enda øm og er en ekkel følelse når glans berører bokseren har dere det samme dere som er omskjært?

 

fikk ikke med noe som helst fra sykehuset men legevakten som jeg oppsøkte sa jeg kunne kjøpe en bandasje på apotek.

hva nede i dag og fikk tak i en støttebandasje. denne var digg og ha på siden jeg følte som om jeg hadde forhud igjen :) men begynte å klø litt over lengre tid, så tok den av og så at det danner seg noe gult rundt stinga vasket det forsiktig vekk med en fuktig bomuls dott. Tru dette kommer av at glans ikke fer nok oksygen eller?

Etter dette var det vekk med bandasje og svelge 2 parasetter og 1 Voltaren 50mg smerte tilbake på full gang etter vask.

 

Har også lest at noen har fått utlevert noen fuktige servietter hva heter disse og hvor kan jeg kjøpe dette?

 

Håper noen har svar på noen av spørsmålene :D

 

Mvh gutt som vill i aktivitet så fort som mulig hater å sitte stille :/

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Har nettop tatt en operasjon der legen sa han skulle utvide forhuden ved å skjære den opp og sy den sammen igjen ellernoe. helt normal prosedyre sa han. når jeg ser på den i dag (tok operasjonen i går) er det på en måte en ekstra hudflipp som stikker ut mellom forhuden og glas og det ser ikke helt riktig ut. kan stingene ha løsnet ellernoe?

takk for svar!

Lenke til kommentar
Gjest Trangt

Skal nå snart opereres for trang forhud, er enda usikker på om jeg skal velge det klassiske snittet eller full omskjæring. Heller for et snitt, da problemet ikke er så ille, som hos enkelte andre. Jeg lurer på hvordan det er med fysisk aktivitet etter operasjonen? Jeg jobber, men ikke fast ansatt, en del kjøring i bil, ellers lite fysisk aktivitet. Lurer på hvor vondt det gjør, og hvor mye det kan skade om jeg jobber dagen etter f.eks.?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest17
Skrev et rimelig langt innlegg på forrige side. Har tatt steget og kontaktet lege. Skal til fastlegen i morgen, glegruer meg noe veldig! Hvis vi får fiksa det vil livskvaliteten min øke MYE! Pheeeeew. Tenker litt på at det blir flaut, men så tenker jeg på hvor bra det blir når jeg er ferdig med hele saken. Håper på omskjæring egentlig, da er det 100% at jeg aldri opplever det igjen, og det er en betryggende følelse..

 

Forressten; jeg hadde lite lyst til å fortelle mor og far om dette, det er tross alt veldig personlig. Og jeg visste ikke hvem eller hvor fastlegen min var. Sendte en mail til NAV, som linka meg hit: https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbyg...visloginside.do

Der er det bare å plotte inn navn, postnummer og fødselsnummer. Så er det bare å manne seg opp og ringe.

 

Lykke til alle dere andre som sliter!

 

Er meg som skrev det jeg quota over. Nå skjønner jeg virkelig ingen ting. Var hos fastlegen idag og fortalte om problemet mitt. Jeg gledgruet noe veldig, og håpet å få bestilt en time med kirurg, eller i det minste at fyren tok en titt for å vurdere hva jeg burde gjøre. Så satt jeg, det eneste han sa var at jeg ikke var myndig, og han kunne ikke gjøre noe med det hvis jeg ikke hadde med foreldre. Jeg ble helt paff. Jeg trodde da det var flere UNDER ATTEN som har gjort inngrepet uten foreldrenes samtykke?!?! Faen altså, jeg hadde håpet jeg hadde kommet et steg videre! Nå er jeg tilbake på start, og det er jævlig irriterende! Han så ikke på problemet en gang, og han ville ikke gi meg en forbanna salve!

 

Hilsen en frustert, sint, lei og FORBANNA fyr med JÆVLIG trang forhud

 

AAAAAAHHH!

 

Ville bare si at jeg ble nettop 17 og jeg trengte ikke å si noe til foreldrene mine. fastlegen og legen som sjekka meg på sykehuset sa at jeg kunne bestemme selv så lenge jeg var over 16. Bare skift fastlege, det tar veldig kort tid og man kan visst gjøre det på internett.

Da jeg kom til fastlegen var jeg sinnsykt nervøs men etterhvert skjønte jeg at det ikke var noe big deal i det hele tatt. legen så ikke på penisen min i det hele tatt bare henviste meg til en sjekk på sykehuset ca 2 uker senere. Legen der så på den men jeg fikk håntere den selv for å vise hva som var greia. Han sa jeg kunne velge selv om jeg ville fjerne hele forhuden eller bare ta noen snitt og sy sammen igjen og fjerne den strengen fordi den var litt kort. Jeg valgte det siste fordi jeg tror ikke det er noe behagelig uten forhud i boxeren.

 

 

Det å gå til legen og på sykehuset er null stress fordi for legene er det helt vanlig og det er det samme for de om de opererer en arm eller en penis. :p

 

Jeg fikk full narkose og det er jeg veldig glad for. etter mye venting ble jeg endelig hentet av en sykepleier som viste meg til et skifterom så jeg fikk på meg morgenkåpe, og så ble jeg vist inn på operasjonsrommet der det var kanskje 3 sykepleiere/leger. de var veldig hyggelige og satte en ledning i armen som ikke gjorde vondt i det hele tatt og så fikk jeg en maske over munnen og nesa og så sa de noe om å puste og så sov jeg helt til jeg ble vekket etter operasjonen. det føltes som om jeg hadde vært borte i 2 min men egentlig var det ca. 35 min. jeg trodde aldri jeg skulle klare å sovne men man blir helt dopa ned og det var ganske gøy. jeg ble vekket og fikk mat med en gang uten å merke noe til penisen som det var en bandasje på. kvarter etter jeg våknet dro jeg hjem og har levd livet vanlig til i dag.

hittil har jeg ikke hattnoen problemer før i dag. våknet av at det gjørde jævelig vondt på penisen.. hadde sikkert fått stå ellerno og det føles som om noe gnager. håper bare ikke stingen har revnet opp hvis det er mulig? Har enda ikke tatt førhuden bak penishode fordi den har rett og slett sett helt jævelig ut:P tenkte å vente til hevelsen har gått helt ned og det ikke er mer av stingene igjen (de skulle visst råtne bort). Jeg bruker fortsatt en liten bandasje som jeg skifter ut hver dag med litt vaselin på. Når har dere andre som har tatt denne operasjonen trukket forhuden bak penishodet for første gang, og hvordan så det ut? var det mye sting og arr?

 

Hilsen gutt 17=)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_smesta_*

Heisann.. Som jeg skjønner er mange bekymret for en slik operasjon, så jeg føler jeg må få min historie skrevet ned.

 

Merket først at jeg hadde trang forhud da jeg hadde sex for første gang. Da fikk jeg såkalt spansk krage, men klarte å fikse dette i dusjen etter en stund. Etter det søkte jeg en del på nett etter informasjon, og fant ut at det var trang forhud jeg hadde. Gruet meg voldsomt å gå til legen med dette og det tok sin tid. Hele 3 år...

 

Etter jeg hadde vært hos legen tenkte jeg ikke at dettte skulle jeg gjort før, men var relativt flau, men fortsatt glad for at ballen var begynt å rulle. Ventetiden var enorm (bor i bergen, så skulle få dette gjort på haraldsplass). Det tok 7 måneder før jeg var på undersøkelse, og fikk beskjed om at det kom til å ta ytterligere 6 måneder før eventuell operasjon. Men 3 måneder etter undersøkelsen fikk jeg operasjon, så er relativt fornøyd.

 

Jeg hadde lest endel om operasjonen blant annet på dette forumet, og hadde delvis bestemt meg for å ta omskjæring siden så mange hadde hatt problemer med vanlig operasjon (enkelt snitt i forhuden som vokser tilbake igjen).

 

Da jeg kom opp på sykehuset ventet jeg i ca 2 timer før vi var i gang med operasjonen. I mellomtiden var anestesilege og kirurgen innom og informerte meg om hva som skulle foregå. Kirurgen fortalte at de skulle lage et snitt, og da spurte jeg umiddelbart om jeg kunne få full omskjæring. Han sa at dette ikke var noe problem hvis det var det jeg ville. Han trengte ingen grunn eller noe.

 

Jeg gikk selv bort til operasjonssalen i sykehus-skjorte og morgenkåpe. Da jeg la meg ned på operasjonsbenken gikk alt veldig fort. Jeg fikk på meg et teppe og noe greier, og en sykepleier tok en nål i armen min. De stilte meg litt spørsmål om vekt og sånt, før de sa at jeg snart kom til å sovne.. Jeg tittet bort på skjermen ved siden av meg der puls og sånt sto, mens jeg tenkte at jeg var alt for våken til å klare å sovne no. Dette er det siste jeg husker før jeg våknet :p

 

Da jeg våknet var jeg i den deiligste rusen noensinne. Kan beskrives som en euforisk tilstand hvor sengen er fantastisk behagelig, og kroppen er slapp. Jeg kjente ingen smerter i det hele tatt, og falt litt inn og ut av drømmeland. Jeg var veldig tørr i halsen pga. et rør de stikker nedover der, for å gi oksygen til lungene, men det ordnet seg etter et glass vann. Etter en stund kom en sykepleier inn med mat til meg og fjernet kanylen jeg hadde i armen. På dette tidspunktet fikk jeg meldinger av familien der de svarte på en melding jeg ikke husket å ha sendt etter jeg våknet.

 

Etter noen minutter kom kirurgen inn og fortalte at alt hadde gått bra, og at jeg kunne gå når jeg følte for det. Jeg takket for meg og fikk med meg noen bandasjer, smertestillende og en salve jeg ikke husker navnet på i farten.

 

I skrivende stund er det nøyaktig 12 timer siden operasjonen, og jeg har nå skiftet bandasjen som var surret rundt penisen min. Dette var litt ubehagelig, men gikk fint. Har ikke hatt smerter i det hele tatt i løpet av dagen. Det eneste er at det kjennes ut som et konstant trykk på penishodet, men dette har nok med hevelsen å gjøre. Satser på at hormonene ikke tar overhånd i løpet av natten og at jeg slipper å våkne til en ubehagelig overraskelse.

 

Jeg oppdaterer om noen dager. Lykke til alle sammen =)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_guest_*
Hei.

Hvilken salve er det en kan prøve å smøre på først? Er det bare vanlig Hydrokortison 1%?

 

Bare ta en operasjon med en gang! få det overstått!;)

Lenke til kommentar
Gjest 4skin

Dette er et stort problem hos gutter og det er mange som sliter med depresjon og nedsatt selvfølelse grunnet trang forhud. Jeg føler selv at jeg har mistet mye av ungdomstiden min pga at jeg var for flau til å gjøre noe med det.

Jeg syns at det skulle blitt innført en obligatorisk sjekk av alle gutter i 16-17 års alderen siden i den alderen er de fleste for flau til å ta det opp og gjøre noe med det eller at de rett og slett ikke er klar over att de har trang forhud. jeg er Selv 21 og venter på operasjon, og kan ikke forstå att jeg ikke gikk til legen før...

 

Jeg har bestemt meg for full omskjæring siden det virker som flere har hatt komplikasjoner med snitting av forhuden. Det at folk sier at det kan nedsette følelsen under samleie bryr jeg meg lite om siden det uansett kommer til å bli tusen ganger bedre en det er å ha sex nå. Jeg har også litt for kort streng så er det noen som vet om de også fjerner den under omskjæring?

 

Har du mistanke om trang forhud så gjør noe med det og gå til legen SNAREST!

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Hvor lenge må jeg vente med sex/onanering etter operasjonen?

Hvilken operasjon?

 

Ved kutting av strengen bør man vente med sex i minst 10 dager, helst 14. Likevel gikk det greit etter 7, fordet om det var litt smertefult når det strammet i skjedemuskelaturen

 

En operasjon der man tar vekk litt av forhuden og fjerner strengen.

Tok en slik operasjon for 15 dager siden og har fremdeles ikke trukket forhuden bake penishodet. er det farlig om det gjør litt vondt når jeg prøver, og kan der stingen har vært revne opp igjen?

Lenke til kommentar
En operasjon der man tar vekk litt av forhuden og fjerner strengen.

Tok en slik operasjon for 15 dager siden og har fremdeles ikke trukket forhuden bake penishodet. er det farlig om det gjør litt vondt når jeg prøver, og kan der stingen har vært revne opp igjen?

Nå har ikke jeg noen erfaringer ved fjerning av forhud, men tror ikke stingene kan revne. Likevel høres det ikke bra ut, og det kan være en mislykket operasjon, spessielt om du ikke har noen hevelser lengre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...