Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor lang tid tokk det for deg før du fikk ta operasjonen? hvor mange prosent av norske menn\gutter har problemer med trang forhud?

 

 

jeg fikk operasjonen på bærumsykehus etter 1mnd.. men jeg gikk først til fastlegen min med problemet, så fikk jeg en time på bærum en ukes tid senere hvor en av legene så på forhuden... og så var det operering ca 1mnd senere

Lenke til kommentar
Gjest Gjest22år
Da har det gått en uke siden operasjonen! Går veldig greit, ingen smerter eller noe slikt. Ser også ut som om det var vellykket med snitt... Eneste "problemet" er at det kommer en del veske fra sårt.. Ikke blod, men en form for veske. Andre som har opplevd dette? Hva skal gjøres? Tørkes ofte, eller la d være slik?

 

Jeg hadde også en del slik veske. Tror gjerne det kan være litt "betennelsesveske" eller noe i den duren. Gikk tilbake til legen, men han sa alt så bra ut. Det går vel bort når du dusjer? Vil også anbefale å kjøpe fucidin eller en annen lignende salve på apoteket.

 

Det går vekk når jeg dusjer ja, men kommer raskt tilbake.. Får gjerne ta å prøve med denne salven..

Lenke til kommentar
Gjest Guest81
Hei, gjestposter grunnet andre jeg kjenner på forumet :-) Lurer på hvilken grad av trang forhud som er nødvendig å behandle. Jeg får innimellom forhuden helt bak hodet (i vanlig tilstand). I erigert tilstand er den naturlig litt lenger nede, og når jeg har sex med kjæresten min hender det ofte at forhuden glir bak hodet i erigert tilstand når jeg er inne i henne. Når jeg tar penis ut er den ofte sår, men har dette mer med selve penisen og ikke huden å gjøre? Takk for alle svar, dette har jeg lurt på en stund =)

Høres ut som trang hud, spør du meg. Blir hodet rødt og oppblåst i tillegg? Slik var det her...

Lenke til kommentar
Gjest knivdesperado

Hva vile skjedd om jeg ikke ønsket tråden som sitter på forhuden, ikke tør å gå til lege og dermed kutter den av med en kniv på egenhånd? (Den er for kort) :p

Lenke til kommentar

Hei, på onsdag er det 2 uker siden jeg hadde operasjon. Valgte snitt og ikke omskjæring. Det går fint og ingen smerter. Forhuden går greit under penishodet, men ved stiv penis så samler den seg under hodet. Har flere opplevd dette? Er dette vanlig og vil det går over? eller bør jeg gjøre noe mer?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gutt19_*

Jeg har det også sånn. Jeg har ikke noe problem med trang forhud, men jeg har for kort streng så jeg skal opereres for det straks. Det jeg prøver å si er altså at du kanskje også har for kort streng.

Lenke til kommentar
Jeg har det også sånn. Jeg har ikke noe problem med trang forhud, men jeg har for kort streng så jeg skal opereres for det straks. Det jeg prøver å si er altså at du kanskje også har for kort streng.

 

Strengen er kuttet så det er ikke det. Men tror d kan ha noe med at den fortsatt er litt hoven.. Tenker eg venter å ser.

Lenke til kommentar
Hva vile skjedd om jeg ikke ønsket tråden som sitter på forhuden, ikke tør å gå til lege og dermed kutter den av med en kniv på egenhånd? (Den er for kort) :p

IKKE gjør dette. Du aner ikke hvilke komplikasjoner du kan få. Du kødder ikke med penisen din!

Gå til legen. Det er ikke pinlig i det hele tatt. Venter du mye med det, så er det bare du som taper på det.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest-gledgruer

Skrev et rimelig langt innlegg på forrige side. Har tatt steget og kontaktet lege. Skal til fastlegen i morgen, glegruer meg noe veldig! Hvis vi får fiksa det vil livskvaliteten min øke MYE! Pheeeeew. Tenker litt på at det blir flaut, men så tenker jeg på hvor bra det blir når jeg er ferdig med hele saken. Håper på omskjæring egentlig, da er det 100% at jeg aldri opplever det igjen, og det er en betryggende følelse..

 

Forressten; jeg hadde lite lyst til å fortelle mor og far om dette, det er tross alt veldig personlig. Og jeg visste ikke hvem eller hvor fastlegen min var. Sendte en mail til NAV, som linka meg hit: https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbyg...visloginside.do

Der er det bare å plotte inn navn, postnummer og fødselsnummer. Så er det bare å manne seg opp og ringe.

 

Lykke til alle dere andre som sliter!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest som lurer på

Jeg lurer på en ting. Har selv trang forhud og får den ikke bak hodet i i erigert tilstand. Men det går helt fint når den er slapp. Men hvis jeg lar den bli bak hodet i slapp tilstand for lenge og tar den frem igjen blir det så vanskelig å urinere. Kommer bare en liten tynn stråle. Noen som vet hva det er som gjør det? Og hvis jeg hadde f.eks tatt omskjæring, hvordan hadde det blitt da?, for da er jo hodet ute hele tiden. Hadde det gått seg til etter hvert? For det er veldig vanskelig og det kommer bare en liten tynn stråle.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gutt19_*

Da har jeg endelig fått gjort inngrepet. Skader vel ikke med en liten erfaring til. Jeg skulle bare forlenge strengen.

 

Våkna opp av en telefon fra sykehuset som så at jeg kunne komme så fort som mulig fordi de hadde fått en ledig time. Hoppa i dusjen og reiste til sykehuset.

 

Der ble jeg møtt av en hyggelig, mannlig sykepleier som fortalte hva som skulle skje. Deretter skiftet jeg, tok temperaturen rektalt ( ;) ), blodtrykk og puls. Deretter mer venting.

 

Jeg ba om lokalbedøvelse så når jeg lå på ventesalen så fikk jeg et slikt rør i armen (slik at de slipper å bruke sprøyte) og fikk litt beroligende. Så kom jeg inn på operasjonssalen hvor kirurgen fortalte hva han skulle gjøre, før han vasket snoppen litt. Så fikk jeg to sprøyter inn i penis. Den første var faktisk ganske vond, mens den andre gikk fint. Så merka jeg ingenting før det var ferdig. Jeg så heller ingenting fordi de holdt opp et lite forheng.

 

Deretter måtte jeg spise, drikke og tisse for å sjekke at alt var ok før jeg fikk dra hjem. Fikk med meg salve, bandasje og noe smertestillende så nå må jeg vente i to uker før jeg kan finne på noe sprell.

 

Jeg fikk først høre en måned så da tenkte jeg at russetida gikk i dass, men det var heldigvis bare to uker.

 

Nå er det russetreff i kveld på tryvann hvor jeg skal ta det pent.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest-gledgruer
Skrev et rimelig langt innlegg på forrige side. Har tatt steget og kontaktet lege. Skal til fastlegen i morgen, glegruer meg noe veldig! Hvis vi får fiksa det vil livskvaliteten min øke MYE! Pheeeeew. Tenker litt på at det blir flaut, men så tenker jeg på hvor bra det blir når jeg er ferdig med hele saken. Håper på omskjæring egentlig, da er det 100% at jeg aldri opplever det igjen, og det er en betryggende følelse..

 

Forressten; jeg hadde lite lyst til å fortelle mor og far om dette, det er tross alt veldig personlig. Og jeg visste ikke hvem eller hvor fastlegen min var. Sendte en mail til NAV, som linka meg hit: https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbyg...visloginside.do

Der er det bare å plotte inn navn, postnummer og fødselsnummer. Så er det bare å manne seg opp og ringe.

 

Lykke til alle dere andre som sliter!

 

Er meg som skrev det jeg quota over. Nå skjønner jeg virkelig ingen ting. Var hos fastlegen idag og fortalte om problemet mitt. Jeg gledgruet noe veldig, og håpet å få bestilt en time med kirurg, eller i det minste at fyren tok en titt for å vurdere hva jeg burde gjøre. Så satt jeg, det eneste han sa var at jeg ikke var myndig, og han kunne ikke gjøre noe med det hvis jeg ikke hadde med foreldre. Jeg ble helt paff. Jeg trodde da det var flere UNDER ATTEN som har gjort inngrepet uten foreldrenes samtykke?!?! Faen altså, jeg hadde håpet jeg hadde kommet et steg videre! Nå er jeg tilbake på start, og det er jævlig irriterende! Han så ikke på problemet en gang, og han ville ikke gi meg en forbanna salve!

 

Hilsen en frustert, sint, lei og FORBANNA fyr med JÆVLIG trang forhud

 

AAAAAAHHH!

Lenke til kommentar

Hørtes ekstremt idiotisk ut. Tydeligvis at denne fastlegen ikke hadde noe som helst sympati for din sak. Men det kan jo være mulig at du må ha samtykke fra foreldrene dine om operasjon osv. Synes du skal bare si det til foreldrene dine. I det minste til faren din, han skjønner helt sikkert hvorfor du vegrer deg for å fortelle det til noen. Husk det er Junior det går utover! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gutt19_*

Begynner og bli litt bekymra her.

 

Jeg gjennomførte inngrepet for kort streng på torsdag og prøvde å dra tilbake forhuden for første gang i dag, men det virker ikke som om det er noen særlig forskjell? Andre som har gjennomført dette inngrepet og følt det samme? Kan det ha noe med at stingene fortsatt sitter i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...