Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Gjest Ferdig operert
Er en mann på 32 år som har ventet til nå med å klage til lege tross et helt liv med trang forhud og for kort streng. Ble født med dette og har klart meg bra. Når jeg kom i tenårene og debutert sesksuelt gled aldri forhuden over penishodet men sex var godt for det. Jeg begynte etter hvert og trekke litt og litt hver kveld slik at jeg tilslutt fikk forhuden bak penishodet. Problemet var bare at strengen også var for kort slik at forhudet stoppet opp for tidlig og at frohudet ble litt sår av og bli tøyd. Det er jo også normalt at vi som har dette problemet har mer forhud da vi ved ereksjon fortsatt har forhud over penishodet og dette ligger da som en folder bak hodet.

 

Etter noen år, tror jeg var ca 23år og jeg hadde samleie og bommet stygt under ett samleie og gikk rett i lakenet med junior. Dette gjorde at strengen røk tvert!!blodet rant kan du trygt si. Dette var morgenen 17mai.Hipp Hipp Hurra var for alle andre den dagen gitt. Strengen grodde aldri sammen og var vond i ett år etterpå. Jeg turte ikke gå til legen pg fortelle det heller. Men etter hvert gikk det greit og forhuden har fungert fint helt tilbake. Men blir fort sår på forhuden.

 

Gikk til urolog for 2 år siden han anbefalte snitt eller omskjæring i og med at forhuden var for stram visse steder "ring". Han henviste meg til sykehuset. Jeg gikk og ventet men hørte ikke noe fra sykehuset. Urologen som henviste meg jobbet på privatpraksisen VOLVAT. Jeg var egentlig både glad og lettet da jeg aldri ble innkalt til sykehuset pga redsel for å operere.

 

Måtte nå bite i det sure eplet å gå til fastlegen min fordi jeg nå har store problmer da det virker som forhuden har mistet elastiteten og nesten blir sår etter hvert samleie tross at jeg smører med det som er av kremer etter anbefaling av leger. Dette går jo ut over seksen og forholdet til samboeren min. Har nå fått time og skal nå inn og operere den 31\3 på en privat klinikk. Jeg gleder meg fordi jeg har lest alle innleggene deres her og tror 90% av dere er positive etter ett slikt inngrep?? 32 år har gått skjønner ikke på kloden hvorfor jeg ikke har turt dette før

 

Hilsen en spent penis eier

Ja da er jeg operert og det er nå 5dager siden. Har gått veldig bra men er litt sårt da. Har hovnet opp litt men såret er tørt og fint og ser ut til å leges fint. Operasjonen var ikke vond i det hele tatt.dette anbefales til alle mwd trang forhud

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte å ta et snitt eller hva dere kaller det, når jeg blir 16, i mai. Hvor lang tid tar det før jeg kan starte å onanere eller ha sex igjen? Takker for svar.. :)
Hvorfor vente til du er 16?

 

Jeg fikk beskjed om minst 10 dager vente med sex ved min operasjon, helst 14. Og det er et helvete :p

Lenke til kommentar

Jeg vil bare begynne med å TAKKE dere som har lagd denne tråden, og for alle historiene deres. Hjelper veldig psykisk! hehe.

 

Her er min historie:

Jeg er en gutt på 16 som snart blir 17. Jeg er sent i puberteten, har lite til ingen hårvekst under armene, og bare litt i skrittet. I tillegg har jeg forferdelig trang forhud. Fantastisk kombinasjon, eller hva?! Men uansett; forferdelig trang forhud. Jeg har ikke sjangs i havet på å få forhuden pak hodet i slapp tilstand. Hullet jeg får laget er vel 1cm i diameter når jeg trekker til. Blir noen ganger et helvetes sprut og søl når jeg pisser hvis ikke jeg er obs og drar huden så langt bak jeg kan.. :p

 

Jeg forsto for ca. 1,5 år siden at jeg hadde trang forhud, men brydde med ikke så alt for mye. Jeg kjørte på med runkingen uansett. Var ganske oppspillt når jeg runket en gang, så da gikk det litt hardt for seg. Fikk et lite kutt i selve forhuden som ble til et hvitt lite arr senere. Har fått flere slike i tiden som har gått og forhuden har blitt strammere og strammere. Huden ytterst på forhuden er "hvit og bulkete" av arr og rimelig stygg. Kjennes rart ut når jeg tar på det også. Er liksom litt hardt. Som et arr. Er rimelig lei hele opplegget, så har lyst til å få igang en operasjon. Får heller ikke vasket ordentlig innimellom hode og forhud. Daglig pirking og vasking med Q-tips funker tror jeg, men er noe drit i lengden. Hygiene er jo viktig! Vil ikke ha noe sopp på kuken!

 

Jeg har veldig lite lyst til å fortelle om saken min til foreldre og venner, men jeg må nok ta en alvorsprat med mor hvis jeg skal bli kvitt byrden. Vet nemlig ikke hvem fastlegen min er, hva nummeret er, eller hvor han/hun holder til! Rimelig kjipt! Har mest lyst til å kappe av hele forhuden, skarre værra så skarre værra spør du meg. Selv synes nå jeg det er ganske alvorlig, det er hvite og harde arr liksom, og 1cm hull, ikke at jeg bare så vidt får trukket huden over. Er skikkelig trangt og jævelig. Så håper på å bli kvitt hele skiten (forhuden).

 

Noen tips eller videre erfaringer? Noen andre som har fått arr som meg? :S Isåfall hvordan ingrep brukte dere? Hvordan får dere vansket under der, dere andre med trang forhud? Send litt gode vibber min vei a, jeg trenger det! :S

 

takk på forhånd folkens

Lenke til kommentar

For å finne ut hvem fastlegen din er, så kan du ta kontakt med ditt lokale NAV-kontor. Så enkelt er det. Høres ut som du har en case som må bli gjort noe med snarest mulig, det der kan ikke være sunt! Leger er veldig forståelige når det gjelder sånne saker, så ta deg en tur og hør på hvilke forslag han har!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest22år

Da har jeg også vært gjennom denne operasjonen... Er 22 år og har endelig tatt skrittet:P

 

Fikk valg om å ta vekk forhuden eller lage snitt.. Problemet med snittet var at etter noen år så kunne forhuden bli trang igjen. Gikk likavell for dette.

 

Kom til sykehuset klokken 8, og halv 12 var jeg hjemme igjen. Hadde ingen smerter, og har heller ingen smerter nå.. Gikk helt normalt etter operasjonen også;) Syns heller ikke at det ser så groteskt ut, ihvertfall ikke enda.

 

Jeg fikk ikke narkose, men noe beroligene også lokalbedøvelse. Sovnet likavell etter en stund av dette beroligende middelet.. Var foresten utrolig deilig dette middelet;)

 

Det gikk overaskende greit, og ingenting å beskymre seg for!

Lenke til kommentar

Jeg har endelig fått et brev fra sykehuset hvor jeg har fått time og skal opereres. Jeg skal bare "kutte" strengen (har ikke for trang forhud), men hvor lang tid må jeg vente før jeg kan finne på noe sprell da?

 

Fikk time rett før russetida starter nemlig, og jeg må nok flytte den også pga. tentamen.

Lenke til kommentar
Jeg har endelig fått et brev fra sykehuset hvor jeg har fått time og skal opereres. Jeg skal bare "kutte" strengen (har ikke for trang forhud), men hvor lang tid må jeg vente før jeg kan finne på noe sprell da?

Fikk time rett før russetida starter nemlig, og jeg må nok flytte den også pga. tentamen.

Anbefalt er 10 dager, helst 14. Gjorde det selv etter 7, og det gikk greit uten noen blødninger eller ødeleggelser. Likevel gjorde det litt vondt, men på ingen måte uutholdelig :)

Lenke til kommentar
Gjest Hobbyurologen
Jeg vil bare begynne med å TAKKE dere som har lagd denne tråden, og for alle historiene deres. Hjelper veldig psykisk! hehe.

 

Her er min historie:

Jeg er en gutt på 16 som snart blir 17. Jeg er sent i puberteten, har lite til ingen hårvekst under armene, og bare litt i skrittet. I tillegg har jeg forferdelig trang forhud. Fantastisk kombinasjon, eller hva?! Men uansett; forferdelig trang forhud. Jeg har ikke sjangs i havet på å få forhuden pak hodet i slapp tilstand. Hullet jeg får laget er vel 1cm i diameter når jeg trekker til. Blir noen ganger et helvetes sprut og søl når jeg pisser hvis ikke jeg er obs og drar huden så langt bak jeg kan.. :p

 

Jeg forsto for ca. 1,5 år siden at jeg hadde trang forhud, men brydde med ikke så alt for mye. Jeg kjørte på med runkingen uansett. Var ganske oppspillt når jeg runket en gang, så da gikk det litt hardt for seg. Fikk et lite kutt i selve forhuden som ble til et hvitt lite arr senere. Har fått flere slike i tiden som har gått og forhuden har blitt strammere og strammere. Huden ytterst på forhuden er "hvit og bulkete" av arr og rimelig stygg. Kjennes rart ut når jeg tar på det også. Er liksom litt hardt. Som et arr. Er rimelig lei hele opplegget, så har lyst til å få igang en operasjon. Får heller ikke vasket ordentlig innimellom hode og forhud. Daglig pirking og vasking med Q-tips funker tror jeg, men er noe drit i lengden. Hygiene er jo viktig! Vil ikke ha noe sopp på kuken!

 

Jeg har veldig lite lyst til å fortelle om saken min til foreldre og venner, men jeg må nok ta en alvorsprat med mor hvis jeg skal bli kvitt byrden. Vet nemlig ikke hvem fastlegen min er, hva nummeret er, eller hvor han/hun holder til! Rimelig kjipt! Har mest lyst til å kappe av hele forhuden, skarre værra så skarre værra spør du meg. Selv synes nå jeg det er ganske alvorlig, det er hvite og harde arr liksom, og 1cm hull, ikke at jeg bare så vidt får trukket huden over. Er skikkelig trangt og jævelig. Så håper på å bli kvitt hele skiten (forhuden).

 

Noen tips eller videre erfaringer? Noen andre som har fått arr som meg? :S Isåfall hvordan ingrep brukte dere? Hvordan får dere vansket under der, dere andre med trang forhud? Send litt gode vibber min vei a, jeg trenger det! :S

 

takk på forhånd folkens

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gutt19_*

Da har jeg fått en dato for inngrepet. Jeg skal bare ordne litt på strengen så jeg regner med lokalbedøvelse, men senere på kvelden skal jeg på russetreff. Er dette dumt? Med tanke på alkohol? Det er vel ikke så farlig hvis man kun har hatt lokalbedøvelse.

Lenke til kommentar
Jeg vil bare begynne med å TAKKE dere som har lagd denne tråden, og for alle historiene deres. Hjelper veldig psykisk! hehe.

 

Noen tips eller videre erfaringer? Noen andre som har fått arr som meg? :S Isåfall hvordan ingrep brukte dere? Hvordan får dere vansket under der, dere andre med trang forhud? Send litt gode vibber min vei a, jeg trenger det! :S

 

takk på forhånd folkens

Ikke drøy med dette, gå til legen din straks. Trang forhud er ikke unormalt og ikke noe å skjemmes over.

http://www.nav.no/page?id=1073743084 <- finn ut hvilken fastlege du har, og ring. Desto lengre du venter med det, desto verre blir det for deg.

Lenke til kommentar

Skal ha en slik operasjon i morgen tidlig.. hvis noen er her fortsatt?=P så er jeg veldig usikker på om jeg skal ta et snitt, eller omskjering... er litt redd for omskjering, og vil helst ta snitt, men er redd for at det ikke skal bli vellykett(Slik noen av dere har opplevd).. er det noen som har noen gode råd?!?

Lenke til kommentar
Viss jeg får den lett bak når den er slapp men har ikke sjangs når den står, er det så ille at det ikke kan fikses med litt strekking?

Tviler sterkt på å "strekke" huden såpass at du får den lengre bak i erigert tilstand hjelper noe. Når du har sex så kommer du til å kjenne det ekstremt godt. Når man onanerer med trang forhud så lærer man å behandle penis såpass at du ikke får vondt, men når du skal begynne å ha sex så blir det noe helt annet. Ta deg en tur til legen og få en ekspertvurdering du. Verre er det ikke.

 

Skal ha en slik operasjon i morgen tidlig.. hvis noen er her fortsatt?=P så er jeg veldig usikker på om jeg skal ta et snitt, eller omskjering... er litt redd for omskjering, og vil helst ta snitt, men er redd for at det ikke skal bli vellykett(Slik noen av dere har opplevd).. er det noen som har noen gode råd?!?

Ikke vær redd. Omskjæring er nok bare i de mest ekstreme tilfellene. Uansett så er operasjonen meget smertefri, og du har ingenting å være redd for. Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Guest81

Jeg vil bare slutte meg til mye av det som er blitt sagt her. Jeg er 27 og har i alle år hatt samme problemet som mange andre av dere, uten kanskje å være klar det.

-Hadde trang forhud, og hodet ble rødt og oppblåst når huden ble trukket bak.

-Hadde vanskelig for å komme, bortsett fra ved onanering.

-Moderate smerter under samleie, med mindre vi brukte baby oil.

Var veldig skeptisk og nervøs før operasjonen på Haraldsplass i Bergen for tre uker siden. Fikk narkose og ble snittet litt i. Svært godt ivaretatt! Følte også at den så helt forferdelig ut den første tiden, og var svært sensitiv på hodet og i området rundt.

Jeg valgte å bruke sterile pads og damebind (!) de to første ukene, og det hjalp. Det har gradvis blitt bedre, ting ser mye finere ut, og denne uken kommer jeg til å begynne med trening igjen. Er heller ikke like sensitiv som før, og gleder meg til å ha sex.

Mitt råd til dere som lurer er utvilsomt å gjennomføre operasjonen, men det krever litt mot hvis du ikke er komfortabel med å gå til legen, tålmodighet i tiden etterpå (ta det i ditt eget tempo, og vær forberedt på et endret utseende) og aller helst en oppmuntrende kjæreste!

 

PS. Du kommer garantert til å ha litt smerter når du får ereksjon om natten, f.eks. Min metode var å trekke knærne opp mot magen, og da gikk det bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest22år

Da har det gått en uke siden operasjonen! Går veldig greit, ingen smerter eller noe slikt. Ser også ut som om det var vellykket med snitt... Eneste "problemet" er at det kommer en del veske fra sårt.. Ikke blod, men en form for veske. Andre som har opplevd dette? Hva skal gjøres? Tørkes ofte, eller la d være slik?

Lenke til kommentar

Jeg hadde operasjonen i går. Det gjorde ikke vondt, og har ikke hatt noen smerter... er bare litt ekkelt=P.. Kirurgen lagde 3 snitt, med en liten "krage" ned, noen som har gjort dette? han sa han ble veldig fornøyd, så får stole på han.hehe.. men den ser helt jævlig ut nå=S blå og hoven...blir det veldig mye bedre etter hvert når hevelsene går ned?? jeg er så klart forberent på en forandring,, men regner med/håper den ikke skal se slik ut...

Lenke til kommentar
Gjest Guest81
Da har det gått en uke siden operasjonen! Går veldig greit, ingen smerter eller noe slikt. Ser også ut som om det var vellykket med snitt... Eneste "problemet" er at det kommer en del veske fra sårt.. Ikke blod, men en form for veske. Andre som har opplevd dette? Hva skal gjøres? Tørkes ofte, eller la d være slik?

 

Jeg hadde også en del slik veske. Tror gjerne det kan være litt "betennelsesveske" eller noe i den duren. Gikk tilbake til legen, men han sa alt så bra ut. Det går vel bort når du dusjer? Vil også anbefale å kjøpe fucidin eller en annen lignende salve på apoteket.

Lenke til kommentar
Gjest Guest81
Jeg hadde operasjonen i går. Det gjorde ikke vondt, og har ikke hatt noen smerter... er bare litt ekkelt=P.. Kirurgen lagde 3 snitt, med en liten "krage" ned, noen som har gjort dette? han sa han ble veldig fornøyd, så får stole på han.hehe.. men den ser helt jævlig ut nå=S blå og hoven...blir det veldig mye bedre etter hvert når hevelsene går ned?? jeg er så klart forberent på en forandring,, men regner med/håper den ikke skal se slik ut...

 

Slik hadde jeg det også. Det vil gå gradvis ned, men det tar tid. Uansett er det noe av det tøffeste at man må venne seg til et nytt utseende, men jeg tror aldri du vil få noen negative kommentarer fra damene :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest12345

Hei, gjestposter grunnet andre jeg kjenner på forumet :-) Lurer på hvilken grad av trang forhud som er nødvendig å behandle. Jeg får innimellom forhuden helt bak hodet (i vanlig tilstand). I erigert tilstand er den naturlig litt lenger nede, og når jeg har sex med kjæresten min hender det ofte at forhuden glir bak hodet i erigert tilstand når jeg er inne i henne. Når jeg tar penis ut er den ofte sår, men har dette mer med selve penisen og ikke huden å gjøre? Takk for alle svar, dette har jeg lurt på en stund =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...