Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Gjest #GJEST# Mann22

Koster det noe for å kontakte lege og få operasjon? Hvis man sliter med trang forhud, og kun ønsker at de tar et snitt.

Hvor lang tid må man vente, før man kan ha sex etter operasjonen? (Så det ikke skjer noe feil)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Undrende

Hei.

 

Jeg er en 16 år gammel gutt, som lurer på om hvorvidt jeg har et problem eller ei.

 

Når penisen min er i slapp tilstand, greier jeg å få forhuden bak penishodet, men dette tar litt tid, og jeg må på en måte tvinge den...Da har jeg også det problemet at det er veldig vanskelig å få den fram igjen!

Når penisen min er i slapp tilstand en liten stund etter at jeg har onanert(Da e det fremdeles litt vått nedi der..:p) Da glir forhuden lett bak, og fram igjen.

Når jeg har ereksjon så klarer jeg ikke å få forhuden langt bak i det hele tatt.

Men jeg tror at det hadde gått, om jeg hadde brukt lang tid, og tatt det veldig rolig(For jeg får den bak litt etter litt, om jeg bruker lang tid.)

 

Hva burde jeg gjøre?

Er dette et problem?

Må jeg til fastlegen min?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Dere som er blitt omskjært, jeg lurer på hvor vondt dere hadde etter opperasjonen og hvor lenge smertene varte. Hvor lenge etter opperasjonen våknet dere?

Fikk dere tisse etterpå eller måtte dere ha kateter ei stund?

Lenke til kommentar
Gjest gjest_sxs
Hei.

 

Jeg er en 16 år gammel gutt, som lurer på om hvorvidt jeg har et problem eller ei.

 

Når penisen min er i slapp tilstand, greier jeg å få forhuden bak penishodet, men dette tar litt tid, og jeg må på en måte tvinge den...Da har jeg også det problemet at det er veldig vanskelig å få den fram igjen!

Når penisen min er i slapp tilstand en liten stund etter at jeg har onanert(Da e det fremdeles litt vått nedi der..:p) Da glir forhuden lett bak, og fram igjen.

Når jeg har ereksjon så klarer jeg ikke å få forhuden langt bak i det hele tatt.

Men jeg tror at det hadde gått, om jeg hadde brukt lang tid, og tatt det veldig rolig(For jeg får den bak litt etter litt, om jeg bruker lang tid.)

 

Hva burde jeg gjøre?

Er dette et problem?

Må jeg til fastlegen min?

 

Personlig ville jeg nok ha tatt det opp med fastlegen min ja.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_sxs
Da har jeg fått operasjon av frenulum til mandag, hvordan er smertene dagene i etterkant? Skal jobbe resten av uka, som sikkert fører til endel bevegelse

 

Vanskelig å si, avhenger jo selvsagt av hvor mye som skal "kappes", hvordan sting blir sydd på plass osv.

 

Selv hadde jeg en såkalt "dorsal splitt". Ser ut som om halvparten av forhuden er fjernet, og måtte sy noen og 20 sting. Ble gjort med lokal-bedøvelse. Gikk på smertestillende i ca 4-5 dager. Hevelsen er nå nøyaktig 1 uke etter inngrepet, litt bedre, men fremdeles ganske stor (syns jeg selv).

 

Ereksjon om natten er da heller ikke bedre da jeg våkner opp ca hver 3 time med smerter i "lemmet". Og må da få i gang no lys, og sette i gang å lese litt, eller spille kabal på mobilen for å "komme meg litt vekk" ;). Dette påvirker min "rytme" og gjør meg litt sløvere/tregere pga... tja si det.. ;)

 

Har fremdels litt vansker med fysisk aktivitet, merker det er ubehagelig. Får jeg dultet borti noe så kan det blø litt fra sting, så bruker kompress enda. De 4 første dagene gjorde jeg så lite som mulig, men måtte jobbe i noen timer 2 av dagene, var da ganske så "susa" på paralgin forte og paracet, dermed gikk jo det helt greit.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_ok_*

sååå ok... jeg får ikke dratt den lenger enn halveis.. burde jeg da oppsøke en lege? (har ikke hatt sex før) jeg er bare 14 å vurderer å vente til en alder av 17? men 17 år uten sex er ikke bra sååå.. hjelp?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_sxs
sååå ok... jeg får ikke dratt den lenger enn halveis.. burde jeg da oppsøke en lege? (har ikke hatt sex før) jeg er bare 14 å vurderer å vente til en alder av 17? men 17 år uten sex er ikke bra sååå.. hjelp?

 

Ikke no stress ;)

 

Du kan fint ha sex selv om du ikke får dratt forhuden tilbake. Det var ikke noe problem for min del, men rett før "inngrepet" kunne det være litt vondt om ikke jenta var veldig våt. Merket også at forhud ble litt "slitt" på en måte. Men som sagt, tror ikke du trenger bekymre deg for det. Du kjenner selv hvor langt du kan presse kroppen din, og når det gjelder sex kan det hende du er villig til å ofre litt mer. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Sår forhud

Er en mann på 32 år som har ventet til nå med å klage til lege tross et helt liv med trang forhud og for kort streng. Ble født med dette og har klart meg bra. Når jeg kom i tenårene og debutert sesksuelt gled aldri forhuden over penishodet men sex var godt for det. Jeg begynte etter hvert og trekke litt og litt hver kveld slik at jeg tilslutt fikk forhuden bak penishodet. Problemet var bare at strengen også var for kort slik at forhudet stoppet opp for tidlig og at frohudet ble litt sår av og bli tøyd. Det er jo også normalt at vi som har dette problemet har mer forhud da vi ved ereksjon fortsatt har forhud over penishodet og dette ligger da som en folder bak hodet.

 

Etter noen år, tror jeg var ca 23år og jeg hadde samleie og bommet stygt under ett samleie og gikk rett i lakenet med junior. Dette gjorde at strengen røk tvert!!blodet rant kan du trygt si. Dette var morgenen 17mai.Hipp Hipp Hurra var for alle andre den dagen gitt. Strengen grodde aldri sammen og var vond i ett år etterpå. Jeg turte ikke gå til legen pg fortelle det heller. Men etter hvert gikk det greit og forhuden har fungert fint helt tilbake. Men blir fort sår på forhuden.

 

Gikk til urolog for 2 år siden han anbefalte snitt eller omskjæring i og med at forhuden var for stram visse steder "ring". Han henviste meg til sykehuset. Jeg gikk og ventet men hørte ikke noe fra sykehuset. Urologen som henviste meg jobbet på privatpraksisen VOLVAT. Jeg var egentlig både glad og lettet da jeg aldri ble innkalt til sykehuset pga redsel for å operere.

 

Måtte nå bite i det sure eplet å gå til fastlegen min fordi jeg nå har store problmer da det virker som forhuden har mistet elastiteten og nesten blir sår etter hvert samleie tross at jeg smører med det som er av kremer etter anbefaling av leger. Dette går jo ut over seksen og forholdet til samboeren min. Har nå fått time og skal nå inn og operere den 31\3 på en privat klinikk. Jeg gleder meg fordi jeg har lest alle innleggene deres her og tror 90% av dere er positive etter ett slikt inngrep?? 32 år har gått skjønner ikke på kloden hvorfor jeg ikke har turt dette før

 

Hilsen en spent penis eier

Lenke til kommentar
sååå ok... jeg får ikke dratt den lenger enn halveis.. burde jeg da oppsøke en lege? (har ikke hatt sex før) jeg er bare 14 å vurderer å vente til en alder av 17? men 17 år uten sex er ikke bra sååå.. hjelp?

Tror nok du får det samme svaret overalt, men en alder av 14 år er vel for lite. Du kan fortsatt utvikle deg og problemet kan løses med tid. Hadde jeg vært deg så hadde jeg venta i par-tre år, hvertfall til du er sikker på at du er ferdig utviklet. Får du ikke huden over hodet, så ikke nøl med å gå til legen!

Lenke til kommentar

Da har jeg vært på sykehuset og fått endel informasjon om kort frenulum

 

Var mye beroligende som ble sagt. Tror jeg leste her at man fikk bedøvelse rett i kukhuet, heldigvis ikke. Dem setter det i penisroten og bedøver hele penis derfra. Så i mitt tilfelle snitter dem et snitt på tvers ca 1cm under frenulum og syr igjen på langs. Noen fjerner hele frenulum, men det er bare i ekstreme tilfeller :)

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Hei!

 

For to ukser siden opererte jeg vekk strengen på penis. Etter at strengen røyk ved samleie for en stund siden var jeg plaget med at var stram. Kveld og morgen etter operasjonen har jeg vasket med vann og smørt på scheriproct-salven jeg fikk med meg etter operasjonen.

 

Nå har det dukket opp utslett på innsiden av forhuden (ser det når jeg trekker forhuden tilbake), testiklene og penishodet. Det er flammende rødt og klør noe helt sinnsykt! Etter en telefon til de som opererte meg ble jeg bedt om å droppe salven siden det trolig er grunnen til eksemen. De hadde ingen tips til produkter som ville få bukt med eksemen eller i det minste minske kløen.

 

Lurer på om det er noen andre her som har opplevd det samme, og om de har erfaringer eller tips! Det klør så latterlig mye at jeg ikke klarer la vær å klø, selv ute blant folk... Kjipt!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest31nyoperert

Hei. For å opplyse litt i denne lange men supre tråden: Jeg er 31 år og har aldri hatt problemer med trang forhud før her for ca fire mnd siden. Etter sex med min samboer der ho var litt tør i skjeden fikk jeg en rift i strengen mellom forhuden og penis hodet. Jeg tenkte ikke så mye over dette og lot såret lege seg selv. Etter hvert ble forhuden trangere og flere sår kom ved samleie. I slutten januar var dette blitt så ille at forhuden ikke ville over penishodet når penis var slapp. Gikk dermed til fastlegen min og fikk henvisning til Haraldsplass Sykehus i Bergen. Etter ca en halv mnd ringte jeg Haraldsplass sykehuset og sa i fra at jeg ville inn på venteliste. (dette er lurt da man blir opp ringt vist en time blir avbestilt) Ca en uke seinere ringte kirurgen meg og jeg fikk time dagen etter.

 

Som mange andre innlegg her fikk jeg narkose og fikk veldig god oppfølging på sykehuset. Hos meg fjernet kirurgen hud rundt hele penis forhuden ca 5-7mm høyt. Kirurgen forklarte dette som en delvis omskjæring. Dette for å fjerne trang hud. Hos meg var denne huden hvit og hadde “bulker”.

 

Er No inni min 5 dag og har ikke hatt noe smerter. Litt ubehag er det, som dårlig lukt (salven lukter litt) , smerte når man har morra brød og litt smerte vist jeg kommer borti. Men dette ordner seg ved god hygiene, store boxer og trenings bukser eller store jeans.

 

Siden jeg ikke hadde problemer med trang forhud før huden ble "ødelagt" sa kirurgen at jeg mest sannsynlig ikke ville få problemet igjen. Jeg hadde ikke vært særlig fornøyd med å ikke ha noe forhud foran hode, da jeg ikke vil miste følsomheten på penis hode. Jeg har alltid hatt sex med forhuden trekt tilbake og er dermed fornøyd med å ha litt hud over hode.

 

Vil igjen si at dette var en super tråd og håper flere får masse info ut av den. Men noen av innleggene må tas med en liten klype salt.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_M_*

Hei.

 

Jeg ble operert i går. De har skåret slik at det nå er 3 "fliker" med forhud som kommer til syne når jeg skal pisse. (Må dra litt i forhuden for at jeg ikke skal pisse all over") Noe som jeg synes er litt rart er at den ene fliken stikker ut av forhuden. Må liksom "grave" for å se glansen. Alt er også fryktlig håvent selvfølgelig. Men skjønner liksom ikke helt hvordan det har tenkt til å gro? Slik som det ser ut nå, så spyr jeg nesten når jeg ser på den :S

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var jeg gjennom operasjonen min igår for kort frenulum også, og det var langt mindre smertefullt enn jeg trodde. Lå og stramma alt av muskler når jeg skulle få bedøvelsen, men smerten kan sammenlignes med et sprøytestikk i armen, siden nåla er veeldig tynn. Så satt legene igang med å skjære. Nøyaktig hva dem gjorde vet jeg ikke, skjønte det ikke enda jeg fulgte nøye med. Tror dem fjernet den delen av frenulum som er strammest. Så sydde dem igjen med 3 sting. I etterkant har jeg knapt hatt noen smerter, det sved litt når bedøvelsen gikk ut, men ikke sånn at det var plagsomt. Litt vondt var det også å våkne med morrabrød idag tidlig men foruten det er det ikke særlig smertefullt. Har heller ikke tatt noe smertestillende

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Jeg har trang forhud, får den ca halvveis over. Når jeg onanerer går det fint, kommer og greier.. Men jeg kommer ikke ved sex, selv om jeg er dritkåt. Mener det er fordi penishodet ikke blir blottet nok.

 

Tenkte å ta et snitt eller hva dere kaller det, når jeg blir 16, i mai. Hvor lang tid tar det før jeg kan starte å onanere eller ha sex igjen? Takker for svar.. :)

Lenke til kommentar
Tenkte å ta et snitt eller hva dere kaller det, når jeg blir 16, i mai. Hvor lang tid tar det før jeg kan starte å onanere eller ha sex igjen? Takker for svar.. :)

 

Begynner å bli en del år siden jeg hadde inngrepet utført, men mener å huske at jeg tok det med ro i litt over 2 uker før jeg så smått kunne begynne på igjen.

 

 

Men skjønner liksom ikke helt hvordan det har tenkt til å gro? Slik som det ser ut nå, så spyr jeg nesten når jeg ser på den :S

 

Jeg hadde samme tankegangen like etterpå, men den viste seg å gro helt fint. Bare la den være i fred så blir det bra til slutt... :)

Endret av oslofreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...