Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest TrangHud

Hei.

Vil gjerne fortelle dere hvordan jeg har opplevd å få fikset på min trange forhud.

 

For ca 4 måneder siden satt jeg å lurte på hva jeg skulle gjøre med min litt pinlige situasjon. Det ente opp med at jeg satt å googlet trang forhud, etter kort tid kom jeg inn på denne tråden hvor jeg leste at det faktisk ikke var så uvanelig å ha dette problemet.. Jeg dro straks ned på apoteket å kjøpte kortisonsalve å prøvde å utvide huden ved å bruke det.. etter ca 4 uker så ga jeg opp det å ringte å fikk en legetime.

 

En uke ca etter det fikk jeg en time og fikk spørsmålet om hva han kunne hjelpe meg med.. Da sa jeg helt enkelt at jeg hadde trang forhud å hadde prøvd kortisonsalve i ca da 5 uker uten hell. Han ba meg brette ned buksa å brukte han kansje 10 sec på å se på penisen så bestilte han en operasjonstime.

 

Idag var den store dagen. Jeg møtte opp på sykehuset kl 0930 hvor jeg ble henvist til et skifterom hvor jeg byttet til "sykehus" klær, ca 5 min etter det ble jeg henvist til en seng hvor jeg fikk 2 paraset og møtte legen som skulle operere meg. Han forklarte hva han skulle gjøre og det ente opp med at jeg skulle Kutte av ytterste cm'ern av forrhuden. 10 min etter detta var operasjonsrommet klart og jeg ble trillet inn på operasjonsromet.

 

Her fikk jeg besjed om å ta av meg på underkroppen og derreter vasket de lilleman.

 

Jeg trodde jeg skulle få full narkose men det sa de jeg ikke trengte så fikk bare en mild en.. Derreter satt han 6 sprøyter i rota av penis og 2-3 oppå. (noe som gjorde skuffende lite vondt.) Kjente det første stikket så vidt men resten kjente jeg ikke i det hele tatt..

Under operasjonen fikk jeg noe som ga meg jernet mens de opererte fordi han sa det var lettere å gjøre operasjonen å få et bedre resultat da.

Hele operasjonen var gjort på ca 20 min og alt gikk bra :D

 

Etter ca 1 time fikk jeg lov til å dra hjem.

Jeg fikk med meg en sprøyte med bedøvelses gelè og ei pakke med tena for men.

 

Nå 12 timer etter operasjonen har jeg så si ingen smerter 0 blødninger og merker veldig lite til hva jeg har gjort der nede bortsett fra at utstyret er dobbelt så stort pga hevelser. Det å tisse er heller ingen problem. Skal på jobben igjen i morgen tidli å regner med at resultatet blir bra :D

 

Til alle dere andre der ute det er ingenting å frykte.. Min erfaring er at dette er en rask og smertefri operasjon.

og du får lite smerter i etterkant. Tena men er helt genialt da det beskytter utstyret for "gnaging" fra klær og klærna mot litt blod.

 

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest Operertogglad

Fikk lyst å poste dette i gledesutbrudd, men yay! JEG GJORDE DET :D

 

Besøkte fastlegen min for et par uker siden, grunnet stram streng under penis, ikke stram forhud.

 

Er snart 20år, men legen mente at det ikke var et så stort problem, uten å ha sett på det en gang. Men jeg tvang han til å henvise meg til urolog.

 

Så jeg fikk tid hos Dr. Klem :p funny guy faktisk, han gjorde hele operasjonen morsom og komisk =)

 

Jeg tok av meg buska og boxern og ble lagt på et bord, så på den, og sa etter ca 2 sek at vi tar et lite snitt.. Jeg som bare trodde jeg skulle på en sjekk ^^ Han satte to sprøyter, noe som var delvis vondt, men bare i øyeblikket. Så venta han vel en 20 min før han opererte. Kjente ingenting når han snitta, og kjente heller ingenting når han sydde. Hadde time klokka 10 og etter en time var det gjort. Han viste meg deretter hvor strengen som var under penis var flytta ca 3 centimeter ned. Nå er det bare et par dager med tena menn og så etter totalt 2 uker er penisen fiks ferdig :)

 

Merk at jeg ikke hadde trang forhud, bare selve strengen som var trang!

 

(PS. Noen leger har ikke peiling på dette, min lege mente utifra min forklaring, fordi han så aldri på den..., at omskjæring var eneste måte, henvis dere til en urolog sier jeg :))

Lenke til kommentar
Gjest Operertogglad
Det virker som det er et litt mer omfattende inngrep enn jeg har fått inntrykk av tidligere. Hvor lenge ventet dere før dere gikk på skole/jobb?

 

Hadde matte eksamen dagen etter :)

 

Btw, suger å ha morrabrød etter operasjonen :p eller det å holde litjkaren i ro i det hele tatt^^

Lenke til kommentar
Gjest Ferdig med operasjon

Førs og fremst vil jeg takke for en kjempetråd!Så vil jeg komme med min "historie", samt et spørsmål :) Tar "historien" først (dersom du ikke vil lese den kan du hoppe til slutten og kanskje svare på spørsmålet mitt:)

 

Jeg er da en gutt på 24 år, som egentlig hele livet (etter kjønnsmoden alder) har visst at jeg hadde Aaaaalt for trang forhud!Men, som gutter flest venta jeg også Aaaaalt for lenge før jeg gikk til lege!Hehe..Jeg har vel hele tiden skjønt at det måtte en operasjon til for å "fikse problemene", og det er vel kanskje grunnen til at jeg ventet så lenge.. Jeg lyver hvis jeg sier at trang forhud ikke har påvirket meg! Har liksom ikke dratt med meg damer hjem fra byen o.l grunnet akkurat dette..Sikkert noen som kjenner seg igjen! Nå kan man vel si jeg har vært "heldig" allikevel, da jeg siden jeg fylte 18 nesten sammenhengende har hatt dame, og alt hva dette medfører:P Sex har egentlig aldri vært noe problem, man lærer seg å leve med det! Jeg hadde forresten bare et "hull" på ca 5 millimeter elns, så her satt alt "fast" hele tiden..Ikke noen sjanse for at den skulle gli bak hodet liksom:P

 

Men, for litt over et år siden fant jeg ut at nok var nok!Tok turen til klinikk for seksuell opplysning eller hva det heter i Oslo, og fikk en generell henvisning som jeg kunne levere hvor jeg ville..Til slutt havnet den hos Aker sykehus.. Fikk time hos urolog et par måneder etterpå, hun sjekka om jeg virkelig trengte operasjon (ja HUN), noe jeg gjorde, og jeg fikk beskjed om at jeg kom til å bli innkalt til dagkirurgisk på Ski sykehus..

 

Tirsdag 25.11 var den "store dagen".. Nesten et og et halvt år etter jeg bestemte meg for å gjøre noe!(kun min egen feil at det tok så lang tid) Ankom Ski sykehus klokka 0900 sammen med samboeren (greit med litt støtte, og egen sjåfør:P) En sykesøster hentet meg, jeg fikk noen tabletter, snakket med kirurgen (vi ble enige om at det var best å fjerne hele topplua) og anestesilegen, skifta til sexy sykehusklær, så måtte jeg vente! Fikk klart frem at jeg ville ha full narkose, og det var null problem!Satt sammen med dama på venterommet og ventet til nærmere halv 12, så kom anestesilegen og henta meg.. Jeg la meg på operasjonsbenken, og 5 minutter etter sov jeg som en stein!Sinnsykt digg det man får før man sovner.."Noe så du slapper av"..Beste "rusen" ever:P

 

Ca et par timer senere våkner jeg på postoperativ..Blir vekt av en hyggelig sykesøster som spør hvordan det går..Fortsatt i ørska, men nogenlunde tilstede! Får juice og rundstykker på senga (snakker om service!), og etter en liten halvtime er jeg klar til å stå opp og kle på meg..

 

Snakker med kirurgen som sier at ting gikk som planlagt, men at han også måtte "blokke urinrøret" eller noe!Han måtte med enkle ord lage et snitt helt ytterst i urinrøret, da det visstnok var veldig trangt..Et lite skår i gleden, da dette kunne medføre endel mer smerte!Men, men, det måtte gjøres sa han.. Fikk med meg noen tabletter og forklaring på hva jeg skulle gjøre de første dagene, så dro jeg hjem..

 

Den første dagen (på kvelden) tok jeg en av de 8 pinex forte'ne jeg hadde fått med meg, + en paracet eller to..Var overrasket over hvor lite vondt ting var, men regnet med det var pga tablettene..Morran etter tok jeg bare en paracet, + en liten grønn pille som jeg skulle ta hver morgen i 3 dager..Ting har gjort overraskende lite vondt! Jeg var ute og gikk samma dag, og dagen etter uten problemer..Hatt på klær hele tida osv..Det eneste som er pain er å våkne midt på natta med "bendern"!Faan at man ikke kan styre den når man sover:P

 

Nå er det jo litt over 3 dager siden operasjonen, og jeg kjenner nesten ingenting lenger..Ikke tatt noen tabletter siden i går, untatt den lille grønne.. Vært på jobb i dag, hvor jeg stort sett har gått rundt hele dagen..Heller ikke noe problem så lenge man pakker den inn litt og teiper den fast:P

 

Men, nå er det en ting jeg lurer litt på! Jeg tok jo vekk "alt", så hele hodet syns..Og for meg så virker det som om "forhuden" er sydd fast i penis bak hodet?! Jeg får i alle fall ikke rørt den i det hele tatt:/ Noen som har samme erfaring som meg? Kommer den da til å gro fast der så jeg ikke får rørt "huden" når stingene går ut? Begynner jo å lure på om kirurgen har sydd feil!Hehe..

 

Siden det bare er 3 dager siden operasjonen ser jo ting litt fucka ut! Bare håper alt blir bra, og at operasjonen var verdt det, noe jeg selvfølgelig velger å tro! Så håper jeg at historien min kan "hjelpe" folk, opplyse, avklare, e.l.! Operasjonen oppleves jo forskjellig fra person til person, men dette er da min erfaring så langt!

 

Så må folk bare spørre hvis det er noe jeg kan være behhjelpelig med!:) Og jeg håper noen kan svare på spørsmålet mitt;)

Lenke til kommentar
Det virker som det er et litt mer omfattende inngrep enn jeg har fått inntrykk av tidligere. Hvor lenge ventet dere før dere gikk på skole/jobb?

 

Hadde matte eksamen dagen etter :)

 

Btw, suger å ha morrabrød etter operasjonen :p eller det å holde litjkaren i ro i det hele tatt^^

Au, det er så ... ja :p har ikke ord for det engang.

Lenke til kommentar
Men, nå er det en ting jeg lurer litt på! Jeg tok jo vekk "alt", så hele hodet syns..Og for meg så virker det som om "forhuden" er sydd fast i penis bak hodet?! Jeg får i alle fall ikke rørt den i det hele tatt:/ Noen som har samme erfaring som meg? Kommer den da til å gro fast der så jeg ikke får rørt "huden" når stingene går ut? Begynner jo å lure på om kirurgen har sydd feil!Hehe..

 

Dette er normalt og "riktig", ettersom du har foretatt en fullstendig omskjæring. Det samme ble gjort på meg. Da er det ikke noe forhud igjen, og som du sier er forhuden sydd fast bak penishodet. Det kommer til å føles ekkelt med bokseren direkte mot penishodet en stund fremover, men det går over. Penishodet blir "herdet". Da jeg selv fjernet forhuden ønsket jeg å fjerne den helt, fordi jeg rett og slett syntes det ville bli "penere" med en penis uten forhud over penishodet. Jeg angrer ikke ett sekund. Gled deg til seksuelle aktiviteter når såret har grodd og penis er i full fart igjen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Meg_*
Men, nå er det en ting jeg lurer litt på! Jeg tok jo vekk "alt", så hele hodet syns..Og for meg så virker det som om "forhuden" er sydd fast i penis bak hodet?! Jeg får i alle fall ikke rørt den i det hele tatt:/ Noen som har samme erfaring som meg? Kommer den da til å gro fast der så jeg ikke får rørt "huden" når stingene går ut? Begynner jo å lure på om kirurgen har sydd feil!Hehe..

 

Dette er normalt og "riktig", ettersom du har foretatt en fullstendig omskjæring. Det samme ble gjort på meg. Da er det ikke noe forhud igjen, og som du sier er forhuden sydd fast bak penishodet. Det kommer til å føles ekkelt med bokseren direkte mot penishodet en stund fremover, men det går over. Penishodet blir "herdet". Da jeg selv fjernet forhuden ønsket jeg å fjerne den helt, fordi jeg rett og slett syntes det ville bli "penere" med en penis uten forhud over penishodet. Jeg angrer ikke ett sekund. Gled deg til seksuelle aktiviteter når såret har grodd og penis er i full fart igjen. :thumbup:

 

Kan jeg bare spørre? Er ikke penishodet/glansen mer følsom nå når forhuden er vekke?

Lenke til kommentar
Gjest Ferdig med operasjon
Jeg bare lurte på en ting?

 

Hvor mye koster en slik opperasjon og går det under frikort?

 

 

Hvis du ikke tar det privat, dekkes det av frikortet. Jeg tok operasjonen på Ski sykehus for en uke siden, og det eneste jeg betalte for var bandasjer og smertestillende tabletter som jeg fikk med hjem.. Kom vel på 50 kr elns:P (har frikort) Men, da må du altså gå via fastlegen (eller feks klinikk for seksuell opplysning bla), og få henvisning til urolog på et sykehus som avgjør om du trenger operasjon. Alt dette dekkes av frikort!Dersom du ikke har frikort koster vel hver konsultasjon hos "spesialist" 280 kr, og selve operasjonen kommer på ca 350 som cozmos skriver..

Lenke til kommentar
Gjest 1uke etter

Tok en liten operasjon der jeg kuttet strengen under penis. Legen sa det skulle gå 2 uker.

 

Tok operasjonen sist torsdag, skal det enda være ømt?

 

Og hvordan skal jeg gjøre med renhold? Vanskelig når det gjør vondt

 

Sist men ikke minst, ukontrollert ereksjon, kan det skade, med tanke på å "sprekke" såret? eller at det ikke får ligge i ro

Lenke til kommentar

Heisann godtfolk!

 

Har en stund tenkt på dette med trang forhud. Før puberteten gikk alt generelt lekende lett.. Trekke huden bak penishodet gikk lett.. Men nå som 16åring så har jeg faktisk litt vondt for å dra huden over penishodet i erigert tilstand. Jeg må ta i for å få den over.. og er tildels redd for at noe skal gå fyken. Til gjengjeld så når den er trukket over.. trenger jeg bare slippe den så fyker den tilbake.. Huden blir aldri der for å si det sånn da. Når jeg holder den tilbaketrukket i erigert tilstand så ser det rett og slett ut som at noen blodårer i forhuden rett og slett tettes.

 

What to do?

Lenke til kommentar
Gjest lueløs!

tok omskjæring i dag etter og ha drøyet det aaalt for lenge.

er veldig spent på resultatet. må dog si det hele er veldig ubehagelig i starten.

hele stasen er svulmet opp og ser ut som om den er full av blodkar. (ligner kanskje litt på trynet til rocky balboa :D )

 

Tok det hele på asker bærum sykehus og fra jeg snakket med fastlegen til selve operasjonen gikk det drøyt 2 måneder. (jeg sjekket opp ventetid på fritt sykehus valg og hvis har muligheten til og ta det i oslo området er det betydelig mindre ventetid her)

 

operasjonen gikk forøvering smertefritt men det var noe hektisk denne dagen så føler jeg fikk veldig like info så håper på svar her.

Fikk utdelt smertestillende for 2 dager, ingen bandasje eller instrukser av noe slag, så lurer litt på hvor lenge dere gikk med bandasje og muncha smertestillende etc, lurer og på hvor lenge jeg bør vente med dusjing osv og om det er normalt med så hoven og jævlig salami. ser jo ikke ut i måneskinn..

Lenke til kommentar
Gjest beenthere
Heisann godtfolk!

 

Har en stund tenkt på dette med trang forhud. Før puberteten gikk alt generelt lekende lett.. Trekke huden bak penishodet gikk lett.. Men nå som 16åring så har jeg faktisk litt vondt for å dra huden over penishodet i erigert tilstand. Jeg må ta i for å få den over.. og er tildels redd for at noe skal gå fyken. Til gjengjeld så når den er trukket over.. trenger jeg bare slippe den så fyker den tilbake.. Huden blir aldri der for å si det sånn da. Når jeg holder den tilbaketrukket i erigert tilstand så ser det rett og slett ut som at noen blodårer i forhuden rett og slett tettes.

 

What to do?

 

Ikke gjør noe som helst. Så lenge du får forhuden bak er det helt greit. Selv fikk jeg det ikke til i det hele tatt, men etter jeg fikk dame ordnet det seg mer og mer. I dag har jeg 0 problem. Så slapp av, og nyt livet:)!

Lenke til kommentar
Fikk utdelt smertestillende for 2 dager, ingen bandasje eller instrukser av noe slag, så lurer litt på hvor lenge dere gikk med bandasje og muncha smertestillende etc, lurer og på hvor lenge jeg bør vente med dusjing osv og om det er normalt med så hoven og jævlig salami. ser jo ikke ut i måneskinn..

 

Det kan godt hende du får smerter mer enn 2 dager. Det hadde jeg. Kjøp isåfall ibux og paracet, og ta én av hver samtidig maks 3-4 ganger pr. dag.

 

Bandasje kan du skaffe deg på apoteket dersom du har litt ekstra blødning. Jeg fikk med en del bandasje hjem, fordi jeg har litt dårlig blodkoagulering (det vil si at det tar litt lenger tid før blødninger stopper hos meg). Jeg blødde nok kanskje litt mer enn 48 timer etter operasjonen (dog ikke i strie strømmer). Nå skal det sies at jeg fikk fjernet hele forhuden, ikke bare et snitt i forhuden.

 

At det er hovent er normalt, så kort tid etter operasjonen. Hevelsen bør gå ned i løpet av et par dager. Dusjing kan du godt vente med i 3-4 dager. Vent ihvertfall med det helt til blødninger har stoppet og du ser at det har grodd bra. Så lenge du har grei kroppshygiene ellers, er det ikke noe problem å droppe dusjing i 3-4 dager. Håret kan jo også vaskes i vasken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...