Gå til innhold

Guitar Hero - Sangene

Alex ws

Anbefalte innlegg

On topic: Jeg synes Nothing Else Matters hadde vært en morsom låt å få inn på GH2. Mange kjenner den og liker den, og den kan gjøres veldig enkel på easy og veldig vanskelig på expert. Perfekt sang, etter min mening :)

8509579[/snapback]

Det skal mye til at vi får Metallica i GH noen gang. De er vel ikke spesielt happy over den digitale revolusjonen (dere husker kanskje "Napster Bad"), og ville vel helst distribuert musikken deres på vinyl...

8509971[/snapback]

Jeg har den på PS2.. :w00t: ikke helt i sync da, jeg hadde litt problemer med å få den til å stemme når jeg la den inn.. :ermm:

Men, uansett må jeg si at det å spille macgyver på guitar hero er kanskje det morsomste.. Elsker custom songs.. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er på Psychobilly Freakout på expert nå, kom til 83 % ca første gang jeg prøvde den på expert, går sikkert i morgen. :)

til dere som lurer på achivementen angående å ta alle bonussangene og Sunday Morning-achivementen, de må tas i Career.

gikk gjennom alle bonusssangene for achivement i går, masse dårlige sanger, men synes både Push push (lady lightning) og Thunderhorse er veldig kule sanger :)

ellers er det gøy når man merker framgang i Guitar hero. husker første gang jeg spilte det klarte jeg sanger så vidt på medium, men nå bare har jeg det gøy i quick play/multiplayer og spiller alltid på expert/hard :p

noen som vet hvilke sanger som kommer på markedplace neste gang de legger ut for salg? eller det er noe informasjon om når de kommer med helt nye sanger?

vil ha flere go' sanger fra 70-80 tallet. mer Judas Priest, Iron Maiden, Metallica, Motorhead, Ted Nugent, AC/DC. Funkadelic med "Maggot Brain" også vært kult.

så til slutt slengt på en av de mange syke soloene til Paul Gilbert.

Lenke til kommentar

Har endelig karret meg gjennom Woman på Hard. Slet sinnsykt med den, og la fra meg GH2 et par dager. Når jeg prøvde Woman som første sangen nå gikk den som smurt! Jeg ble helt sjokka, da jeg har sletet i mange timer på denne sangen...

Nå er det en sang i neste "parti" jeg sliter med. Det er en sang ved navn Cary on Wayward Son... Første gangen jeg prøvde kom jeg over 50%, men etter det har det stoppa opp på før 20 :wallbash: Noen som har noen supre tips, utenom å bare den sangen om og om igjen?

Edit: Holder på med å få 100% riktig på en sang-achievmenten, og leter etter den enkleste sangen på easy.. Noen forslag?

Edit 2: Fikk den nå på Bad Reputation :w00t:

Endret av Gastaa
Lenke til kommentar

noen som vet når neste nedlastbare sangpakke kommer? jeg har allerede brukt 1000 ms-points på sangpakker, men jeg vil ha mer fra 1'ern. må jo ha crossroads og Texas floods.

da har jeg kommet lenger på expert :) er på nederste gruppa hvor jeg har igjen Misirlou, Beast and the Harlot og Hangar 18 før jeg kan gå på Freebird...

Carry me home og Institutionlized var egentlig ikke så vanskelige, og kom meg til 85 % første gang jeg prøvde Hangar 18, så går nok ettervært.

en mer irriterende ting er 1000-note streak-achivementen. jeg har gått på practice og spilt hele den raske delen av Freebird på medium flere ganger uten å bomme en eneste gang. men når jeg prøver hele sangen, etter 5 minutter med kjedelig intro, klarer jeg å bomme på helt banale steder pga nervøsitet for å bomme... traff i overkant av 900 noter på rad før jeg bomma :wallbash:

jeg har aldri vært en kontroll-smasher, men da var det så vidt at jeg ikke beit tak i gitarhalsen og slang den ut vinduet :p

Lenke til kommentar

hehe! :p Tenker ikke så mye på achivments jeg egentlig, så har ikke prøvd på det samme.. Men, Hangar18 er nok langt ifra favoritten min.. Liker ikke den sangen.. Men, har da klart å komme meg gjennom den noen ganger nå så blir bedre.. ;)

Misirlou er egentlig ikke så vanskelig, bare du har star power på de rette stedene.. ;)

Lenke til kommentar

Bare jeg som syns GH2 er vanskeligere enn GH? På GH har jeg nesten runna Expert, mens på GH2 sliter jeg med hard. Jeg har bare 1 gitar, er det mulig å kjøpe løst?

EDIT: Jeg SKAL ha Rock the 80s. Selges den både med og uten gitar?

Endret av PingvinKnut
Lenke til kommentar

kan noen forklare noen termer her? "alternating" "strumming"

Har bare spilt igjennom på easy, begynt på medium nå, men vanskelig!!

flytter dere venstrehånda eller? kan noen gi noen tips? jeg har jo ikke 6 fingre heller!

Lenke til kommentar

8608437[/snapback]

Det vil si å trykke strumbar'en (altså "strengen") opp og ned annenhver gang, i stedet for å bare trykke ned. Da blir det lettere å spille noter som kommer fort etter hverandre.

flytter dere venstrehånda eller? kan noen gi noen tips? jeg har jo ikke 6 fingre heller!

8608437[/snapback]

Når du spiller på easy og medium er det helt greit å ha pekefingern på grønn og lillefingern på blå (brukes ikke på easy). Men når du kommer på hard, er det bedre å ha pekefingern på rød og flytte den ned til grønn enn å ha lillefingern på blå og flytte den til oransje. Men på medium trenger du ikke å flytte hånda, nei, bare bruk lillefingern. Det er litt strev hvis du ikke er vandt til det, men det er helt nødvendig i GH (og på ekte gitar).

Lenke til kommentar

8608437[/snapback]

Det vil si å trykke strumbar'en (altså "strengen") opp og ned annenhver gang, i stedet for å bare trykke ned. Da blir det lettere å spille noter som kommer fort etter hverandre.

må ikke tommelen vandre over strumbare'n da? Og det vil jo ta tid?

Lenke til kommentar

Hvis man står fast på en sang, hvis man f.eks. alltid bommer litt om og om igjen kan det være lurt å prøve å strumme opp og ned. Jeg klarte ikke åpningen på Woman på hard i det hele tatt, fordi jeg bopmmet litt hele tiden. Så prøvde jeg opp-og-ned-strumming, og da spilte jeg perfekt med en gang :)

Lenke til kommentar
Det går på hvor du plasserer fingrene. Var det ikke det du mente? Altså, på easy og medium behøver du ikke flytte hånda mens du spiller, hvis du bruker lillefingern.

8609778[/snapback]

ja.

og på hard og expert bør/må du flytte hånda? isåfall hvordan?

Lenke til kommentar

Altså, det fins mange måter å plassere fingrene på. Noen bruker f.eks. bare tre fingre og flytter dem rundt over hele når de spiller. Det er mange som går over fra medium til hard og flytter opp hånda (lillefingern) når de skal spille en oransje note, og så flytter hånda ned igjen etterpå. Dette er egentlig ganske slitsomt, for styrken og koordinasjonen i lillefingern er ikke like god som i pekefingern.

Derfor er det mye bedre å flytte grepet ett hakk og ha pekefingern på rød, langfingern på gul, ringfingern på blå og lillefingern på oransje. (Det er slik jeg spiller.) Da må du riktignok flytte pekefingern siden den må spille både grønn og rød. Og ja, grønn er mer brukt enn oransje, men det er likevel mye lettere i lengda. Det er f.eks. ikke noe problem å spille den delen på Life Wasted som alternerer mellom rød og grønn bare med pekefingern.

Selvfølgelig kan du flytte ned hånda akkurat for det partiet, men jeg syns det er bedre å ha en fast posisjon til fingrene. Jeg det er noen ganger det føles naturlig å flytte ned hånda til "medium-posisjon", men da spiller jeg alltid feil når fingrene skal tilbake igjen, for jeg klarer ikke å stille om til når jeg egentlig skal spille gul note med langfingern eller ringfingern.

Det er en omstillingsprosess når du går fra medium til hard, men det er definitivt verdt det. Med litt trening så går det helt greit selv med hammer-ons og pull-offs med pekefinger alene mellom rød og grønn.

Det skal forøvrig nevnes at når jeg spiller akkorder (grønn og gul f.eks.), så flytter jeg hånda og tar et nytt "grep". John the Fisherman er et godt eksempel på en sang du må flytte hånda på hvis du skal være konsekvent med fingerposisjonen jeg bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...