Gå til innhold

Guitar Hero - Sangene

Alex ws

Anbefalte innlegg

Satt fast akkurat der jeg også, og trodde at jeg ikke ville komme lenger. Jobb mer med sangene på Medium. Se om du kan få fem stjerner på alle sammen. Og så kan du også begynne å snuse på de første sangene på Expert. De er ikke så mye vanskeligere enn på Hard. Så skal du se at du plutselig kommer deg gjennom Woman. Det var slik jeg gjorde. Bare husk å spare Star Power til du holder på å ryke ut. Da kan den redde deg fra å faile sangen. Stå på. Vi har trua på deg. :thumbup:

8508431[/snapback]

Og lære seg Hammer-ons/Pull-offs, essensiell del av Woman og hele Hard, egentlig.

Øvelse gjør mester, som sagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye har dere spilt Guitar Hero for å bli så gode? Jeg sitter fast på Woman på Hard, føler meg ganske dårlig når jeg leser om dere som nesten har fullført alt på expert :(

8508367[/snapback]

Jeg spilte alle sangene til 5 stjerner på medium før jeg tok steget over til hard. Da blåste jeg igjennom alle sangene utenom de 7-8 siste på første forsøk. Men klarer ikke å karra ihop noen 5 stjerner på hard da. Det blir en hard nøtt å knekke, derfor surrer jeg bare rundt på medium for å klare 100% på alle :p På vennelisten min på Live er det bare en kar som har mer career points enn meg, så det er målet mitt for øyeblikket. har bare 450000 poeng til før jeg tar han. Ligger på 11000 plass på Live totalt.

Edit: Jeg vil ha Lihmal - Neverending Story på GH2. Har utrolig lyst til å jamme meg igjennom gitarsoloen på den sangen. Måtte bare få det ut :p

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
Satt fast akkurat der jeg også, og trodde at jeg ikke ville komme lenger. Jobb mer med sangene på Medium. Se om du kan få fem stjerner på alle sammen. Og så kan du også begynne å snuse på de første sangene på Expert. De er ikke så mye vanskeligere enn på Hard. Så skal du se at du plutselig kommer deg gjennom Woman. Det var slik jeg gjorde. Bare husk å spare Star Power til du holder på å ryke ut. Da kan den redde deg fra å faile sangen. Stå på. Vi har trua på deg. :thumbup:

8508431[/snapback]

Og lære seg Hammer-ons/Pull-offs, essensiell del av Woman og hele Hard, egentlig.

Øvelse gjør mester, som sagt.

8508480[/snapback]

Gaah kom endelig igjennom idag!

Woman er en rimelig bra wake-up-call faktisk, trodde jeg begynte å få taket på sakene, men NEIDA! :ph34r:

Gleder med til the beast and the harlot på hard :D

Lenke til kommentar
Gaah kom endelig igjennom idag!

Woman er en rimelig bra wake-up-call faktisk, trodde jeg begynte å få taket på sakene, men NEIDA!  :ph34r:

Gleder med til the beast and the harlot på hard :D

8508716[/snapback]

Carry Me Home er den hardeste sangen på Hard etter min mening.

Kommer meg knapt forbi starten engang, men har klart den en gang i en Guitar Hero-frenzy hvor alt stemte, har ikke klart mer enn 37% etter det.

Lenke til kommentar

Psycobilly freakout er sykt vanskelig på expert :no:

Har ikke sjangs. Syns den er mye vanskeligere enn Jordan til og med.

Begynner nesten å bli litt "lei" spillet. Jeg spiller for moro av og til, men jeg tror ikke jeg kommer til å bli like hektet igjen. Det måtte være hvis jeg får til de siste expert sangene...

Er rett og slett lei av sangene... Trist egentlig.

En ting, den ene achievmenten går ut på at en skal klare alle unlockable songs eller hva det nå er... Hva må jeg gjøre for å få den? Jeg har da spilt alle sangene flere ganger...

Lenke til kommentar

Jeg har tre stjerner på de fleste medium sangene, og sitter nå fast på Woman på hard. Men på Hearth-shaped box på hard har jeg fått 97% riktig og rudnt 205k poeng... Litt stolt :D Noen som har mye bedre enn den eller?

On topic: Jeg synes Nothing Else Matters hadde vært en morsom låt å få inn på GH2. Mange kjenner den og liker den, og den kan gjøres veldig enkel på easy og veldig vanskelig på expert. Perfekt sang, etter min mening :)

Endret av Gastaa
Lenke til kommentar

On topic: Jeg synes Nothing Else Matters hadde vært en morsom låt å få inn på GH2. Mange kjenner den og liker den, og den kan gjøres veldig enkel på easy og veldig vanskelig på expert. Perfekt sang, etter min mening :)

8509579[/snapback]

Spørs hvor vanskelig den kan gjøres... Er ikke så veldig vanskelig å spille sangen på "skikkelig" gitar heller så det er vel litt merkelig hvis de kan gjøre den så veldig mye vanskeligere på guitarhero. Og uansett så får man vel ikke med noen metallica sanger i det hele tatt da de er ganske kjipe med sangene sine.

Lenke til kommentar
En ting, den ene achievmenten går ut på at en skal klare alle unlockable songs eller hva det nå er... Hva må jeg gjøre for å få den? Jeg har da spilt alle sangene flere ganger...

8509212[/snapback]

Har du kjøpt alle sammen, da? Sjekk i butikken for å se om du mangler noen. Det er rimelig mange av dem. Og nei, de du evt. laster ned fra Live regnes ikke som en unlockable sang. Heldigvis.

8509579[/snapback]

Det skal mye til at vi får Metallica i GH noen gang. De er vel ikke spesielt happy over den digitale revolusjonen (dere husker kanskje "Napster Bad"), og ville vel helst distribuert musikken deres på vinyl...

Lenke til kommentar

Lurte på om man kanskje kunne kaste med bandnavn i postene sine, må riktignok være en seriøs post om spillet før man sier hva bandet sitt heter, så det ikke blir telletråd-ish.

Målet for dagen er War Pigs på Expert og 1000 note Achievement, skal klare minst en av dem.

Bandene mine heter Loath og Stainless Rust, YAY for übercorny navn.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Hvorfor har du flere band?

8511482[/snapback]

Har flere for å hore opp achievements, det er lettere å sanke penger på Medium, så Loath, hovedbandet mitt har alle gitarene og finishene samt Reaper og en del sanger, mens den andre har videoene og character/outfits.

Kall det juks, men jeg er Achievement-fanatiker.

Gikk nesten på samme navn-smell selv, men du kan endre på navnet under Band Management i Options (tror jeg det var).

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Hvorfor har du flere band?

8511482[/snapback]

Har flere for å hore opp achievements, det er lettere å sanke penger på Medium, så Loath, hovedbandet mitt har alle gitarene og finishene samt Reaper og en del sanger, mens den andre har videoene og character/outfits.

Kall det juks, men jeg er Achievement-fanatiker.

Gikk nesten på samme navn-smell selv, men du kan endre på navnet under Band Management i Options (tror jeg det var).

8511518[/snapback]

Heh, åssen kan det hjelpe å ha to band? Sanker man ikke like mye penger om man bare spiller låta et par ganger ekstra med samme band?

Forresten - bandet mitt heter "Kaugummi" :p

Lenke til kommentar
Heh, åssen kan det hjelpe å ha to band? Sanker man ikke like mye penger om man bare spiller låta et par ganger ekstra med samme band?

Forresten - bandet mitt heter "Kaugummi" :p

8512170[/snapback]

Nei, du tjener bare penger på en sang en gang.

Du får maks 600$ ut av en sang, så må du til neste.

Jeg fikk fem stjerner på alle sangene på Medium, så da var det ikke mer å hente på den vanskelighetsgraden på det bandet, så jeg startet en ny.

Fokuserer bare på hovedbandet mitt nå, da.

Lenke til kommentar
Gikk nå bra til slutt da heldigvis, så får vi bare se om 5* ekspert går like greit  :hmm:

8506338[/snapback]

Hehe, den dagen du klarer det, da filmer du det og legger ut på YouTube. :yes: Selv kom jeg til 48% idag og var igrunn ganske stolt over det... :blush:

Det høres bra ut, da er du jo et godt stykke på vei allerede :) Mente forresten ikke at jeg skulle få 5* på Jordan, men 5* på hovedsangene på ekspert, den start a real band already achievementen ;)

Ellers har jeg et tips til deg og evt andre ang. 1000 notestreak på freebird medium, hvis dere ikke gjør dette allerede da. Det er to deler av sangen hvor det går ganske kjapt unna, først med GRGRGR osv, så RGRGRG tror jeg det er. Her er en perfekt mulighet til å gå inn i practice å øve på alternate strumming, altså bruke strumknappen både opp og ned, annenhver gang. For å ta RGRGRG som et eksempel. Du bruker strumknappen f.eks. nedover på rød og oppover på grønn. Den grønne knappen kan du holde nede hele tida, så prøv heller kun å se på den røde for å få timingen riktig på nedoverslagene. Du vil da automatisk treffe den grønne riktig mellom hvert nedoverslag, på oppoverslagene. I tillegg måtte jeg øve litt på vekslingen mellom alternate og vanlig strumming, så det ikke blir bom rett før de raske delene begynner, eller når de er ferdige.

Ble kanskje litt komplisert forklart, men bare si fra hvis jeg var unøyaktig på noen punkter :) Ellers er det jo også et par partier mot slutten hvor det kommer f.eks. GB B GB B GB, hvor GB'ene kommer som en lang chord, med en enkelt B mellom. Her er det greit å huske på at du kan holde GB hele tiden og strumme den samme chorden også på B. Det gjorde iallefall det hele mye enklere for meg :)

Lenke til kommentar
chop

8513432[/snapback]

Gjør akkurat dette, men med en gang Solo I kommer får jeg ekstrem prestasjonsangst og bommer.

Klarer det snart, alle feilene jeg gjør er i Solo I og J.

I practice klarer jeg I uten problemer, men når det gjelder greier jeg det ikke, og det plager meg.

Lenke til kommentar
chop

8513432[/snapback]

Gjør akkurat dette, men med en gang Solo I kommer får jeg ekstrem prestasjonsangst og bommer.

Klarer det snart, alle feilene jeg gjør er i Solo I og J.

I practice klarer jeg I uten problemer, men når det gjelder greier jeg det ikke, og det plager meg.

8513858[/snapback]

Ok, har sjekket det nå, var solo I og J jeg tenkte på blant annet ja. Det er selvfølgelig ikke til å unngå at hjerterytmen stiger litt 5 minutter ut i sangen hvis man har gjort alt feilfritt så langt, men man må prøve å si til seg selv at det ikke er så farlig om man bommer og må prøve en gang til. Det bruker iallefall å hjelpe for meg.

De doble røde rett før RGRGRG osv. er jo ellers en bra plass å bytte til alternate på hvis det er et problem. Man burde også fokusere litt på å huske at det kommer blå noter etter hele den lange remsa, så det ikke kommer som en plutselig overakelse, husker spesielt at jeg bommet på det en gang. I practice kan det også være en fordel å spille soloene sammen, f.eks H - K, slik at man har alle overgangene klart for seg. Håper du får det til snart :)

Bra quota forresten. Chop, hehe

Lenke til kommentar

8512170[/snapback]

Som de sier får du bare penger hver gang du før flere stjerner enn du hadde før. Poenget med nye band er å fokusere på å kjøpe alle outfits f.eks. med penger du tjener fra det bandet. Katching - achievement. Så starter du et nytt band, tjener nye penger, og kjøper f.eks. alle sangene. Katching - achievement. Osv. Det er en lettere måte å hente "Bought all ..."-achievementene på. For oss som er opptatt av sånt... :blush:

@arcticZenith:

Godt poeng det med strumming. Har aldri gått inn for å få til dette med strumming. Ting går som regel bare i ball når jeg prøver, og jeg har leita etter en unnskyldning for å trene det inn. Det kan nok tenkes at Free Bird er nettopp det jeg trenger... :yes:

BTW. Bandet mitt heter Flate Padde, hentet fra en sketsj på en eller annen "Postens sommerkasett" fra 80-tallet, med Hege Schøyen, Øyvind Blunch og Harald Heide-Steen jr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...