Gå til innhold

Guitar Hero - Sangene

Alex ws

Anbefalte innlegg

Prøver meg på en ny GH-tråd, da de andre ser ut til å ha blitt stengt.

Her tenkte jeg vi kunne diskutere LÅTENE i spilla. Både enern og toern. Samtidig som vi kan komme med ønsker for fremtidige låter, for jeg tror de fleste av oss har en låt eller to som hadde vært knall å "spilt på gitar". Prøv å unngå å komme med lister over låter dere digger. Forslagene bør være gjennomtenkte nok til at de kan begrunnes med hvorfor nettopp DEN låten ville vært ypperlig til GH-formelen.

Ellers kan dere prate løst om de eksisterende låtene. Er det noen du hater? Elsker? Ikke klarer? Etc.

Kjøpte meg forøvrig spillet igjen for et par timer siden. Den forrige gitaren døde grunnet min guddommelige rocking, så jeg kunne jo ikke være foruten. Kjipt å måtte punge ut 899 kroner for en ny, når den forrige kun kostet 699. Men den er rett og slett umulig å få tak i til en lavere pris. Blir kongelig irritert om også denne plutselig sykemelder seg permanent. Spørs om jeg orker å kjøpe en tredje. Jeg har jo selvsagt returnert gitaren og fått pengene igjen hver gang, men det til tross er det svært plagsomt. Jeg tør eksempelvis ikke å lakkere gitaren nå (noe jeg har svææært lyst til), eller pimpe den på andre måter.

Anyways, bækk on tåpikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøver meg på en ny GH-tråd, da de andre ser ut til å ha blitt stengt.

Her tenkte jeg vi kunne diskutere LÅTENE i spilla. Både enern og toern. Samtidig som vi kan komme med ønsker for fremtidige låter, for jeg tror de fleste av oss har en låt eller to som hadde vært knall å "spilt på gitar". Prøv å unngå å komme med lister over låter dere digger. Forslagene bør være gjennomtenkte nok til at de kan begrunnes med hvorfor nettopp DEN låten ville vært ypperlig til GH-formelen.

Ellers kan dere prate løst om de eksisterende låtene. Er det noen du hater? Elsker? Ikke klarer? Etc.

Kjøpte meg forøvrig spillet igjen for et par timer siden. Den forrige gitaren døde grunnet min guddommelige rocking, så jeg kunne jo ikke være foruten. Kjipt å måtte punge ut 899 kroner for en ny, når den forrige kun kostet 699. Men den er rett og slett umulig å få tak i til en lavere pris. Blir kongelig irritert om også denne plutselig sykemelder seg permanent. Spørs om jeg orker å kjøpe en tredje. Jeg har jo selvsagt returnert gitaren og fått pengene igjen hver gang, men det til tross er det svært plagsomt. Jeg tør eksempelvis ikke å lakkere gitaren nå (noe jeg har svææært lyst til), eller pimpe den på andre måter.

Anyways, bækk on tåpikk.

8487372[/snapback]

Koster 699 på expert!

Lenke til kommentar

Sangene jeg ikke har klart (Som jeg husker):

Guitar hero 2 (På expert selfølgelig):

Jordan (Detter ut på 2-3 soloen :\)

Misirlov (Detter bittelitt ut av rytme, nok til å ødelegge)

Psychobilly Freakout (Skal klare den snart.)

Free Bird (Dreit meg ut på ca. 95%. Så ble jeg så sur, har ikke spilt den siden :p)

:)

Lenke til kommentar

Koster 699 på expert!

8487704[/snapback]

Veit. Det var der jeg kjøpte den forrige gang. Når jeg skulle bytte den hadde de ikke flere igjen, så jeg fikk penga istedet.

Selv hadde jeg digga å få sett Debaser i kommende Guitar Hero-spill. Det er altså en Pixies låt for de av dere som enda ikke har hørt den. Sangen åpner med et litt kjapt riff som er dritcatchy, og så har den noen korus-deler med lange noter. Anbefaler alle å høre den.

Ellers er jeg litt skuffa over at Harmonix valgte å ta med Life Wasted av Pearl Jam. Før jeg kjøpte spillet var jeg ikke helt sikker på hvilke låter spillet hadde. Jeg og en kompis diskuterte faktisk hvor bentøft det hadde vært med en Pearl Jam-låt i spillet. Ble positivt overrasket over at det faktisk var en med, men ble fort skuffet når jeg så hvilken det var. Selv om jeg er en svær fan av bandet, er Life Wasted en av sangene til Pearl Jam jeg rett og slett ikke klarer å like. Den er så lite kreativ og uinspirert føler jeg. Andre PJ-låter som hadde rokka skjorta i GH: Do The Evolution, Hail Hail, Insignificance, Habit, Corduroy og Go.

Er det noen som har både enern og toern? Hvilket spill har best utvalg av sanger synes dere? Er svært lite orientert over hva som er i enern.

Lenke til kommentar
Kommer faen brenne meg ikke igjennom Woman på Hard.

Og nå er jeg lei sangen også.

Noen tips?

8488137[/snapback]

Jeg slet litt med den selv. Det lønner seg å lære seg sangen inni hodet først. Skjønner godt at det ikke alltid er så lett, spesielt når det er sanger man ikke er så glad i...

Lenke til kommentar

Om man sliter med rytmen så er det bare en ting å gjøre. Gå inn i practice mode. Spill det av i tregeste hastighet. spill om og om igjen til man får 100% av notene iallefall 5 ganger på rad. Så øker du hastigheten gradvis. Da skal det går greit.

Og så lønner det seg å lære seg å strumme både opp og ned. Hovedregelen er annenhver. Men av og til så er ikke det alltid best. finn ut en "gang" som er best for deg. Du skal VITE når du skal slå ned eller opp..

Lenke til kommentar
Kommer faen brenne meg ikke igjennom Woman på Hard.

Og nå er jeg lei sangen også.

Noen tips?

8488137[/snapback]

Hehe. Du er ikke den første som går på den smellen. :cool: Woman er den første virkelig vanskelige sangen på Hard. Møtte veggen akkurat der jeg også, så jeg kjenner meg igjen. Har ikke en bestem oppskrift på hvordan du skal klare den sangen, men det jeg gjorde, var bare å spille andre sanger omigjen. Jobba med å få fem stjerner på alle på medium, og flere stjerner i den første gruppa på Hard. Og så begynte jeg på de første sangene på Expert (de er egentlig ikke så vanskelig i forhold til Hard). Og så kom jeg tilbake til Woman og klarte å karre meg gjennom. Husk å spar star power til det blinker rødt. Da vil de få notene du treffer dra deg opp på "meteret" og redde deg fra "song failed".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Vedr. sangene i Guitar Hero II, så vil jeg gjerne nevne at cover-versjonen av Rage Against The Machine's "Killing In The Name Of" er noe av det mest pinlige og svette jeg noensinne har hørt. At de ikke her tok seg råd til å bruke orginallåten gremmes jeg over, for på tross av at dette er en knallbra låt orker jeg ikke spille den når låten høres helt feil ut.

Problemet med å covre rockesanger er at det desverre (?) er mange vokalister med særegen stemme, som ikke lar seg lett kopiere.

Lenke til kommentar
Vedr. sangene i Guitar Hero II, så vil jeg gjerne nevne at cover-versjonen av Rage Against The Machine's "Killing In The Name Of" er noe av det mest pinlige og svette jeg noensinne har hørt. At de ikke her tok seg råd til å bruke orginallåten gremmes jeg over, for på tross av at dette er en knallbra låt orker jeg ikke spille den når låten høres helt feil ut.

Problemet med å covre rockesanger er at det desverre (?) er mange vokalister med særegen stemme, som ikke lar seg lett kopiere.

8491576[/snapback]

Helt enig. tragisk vokal på den sangen.:(

Lenke til kommentar

Jeg har fem stjerner på alle sangene på Easy og Medium.

Fem stjerner på Medium var tøft på Psychobilly Freakout, Carry Me Home og Institutionalized (staving?).

Har runda Hard, har selvfølgelig ikke fem stjerner på alle, Carry Me Home var igjen drepen å klare seg gjennom.

Woman på Hard er en sang du må øve mye på, brukte to timer i Practice Mode og måtte spare Star Power til soloen. Klarer fremdeles bare tre stjerner, selv om jeg ikke spiller den så mye nå. Har klart den på Expert også.

Jeg liker Free Bird, Sweet Child o' Mine, The Trooper, Hangar 18, Madhouse og Trogdor. Fy faen så genial Trogdor er :wee:

Håper på Crazy Train, All Along the Watchtower/Voodoo Chile og Master of Puppets i GHIII, MoP blir å drømme, menmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...