Gå til innhold

hva skal man drikke til trening?

Anbefalte innlegg

Hei

Har trent siden januar på treningstudio.

Jeg blir ofte uvel og får en trang til å kaste opp mot slutten av treninga..

Trodde kanskje det kom av for mye vanndrikking, men drikker ikke en halv liter engang. Trener ikke akkurat tungt heller..

Er det for kaldt vann som eventuelt gjør at jeg blir kvalm og uvel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vann + 14 tegn ;)

Jeg drikker som regel

0.5 liter før trening

1 liter under trening

0.5 liter etter trening + banan.

Dette med oppkast har jeg selv vært borti, kastet opp i dusjen på SATS, morro not. Heldigvis var jeg alene, men de som kom litt etter meg fikk jo en fin overraskelse. Prøv la være spise tett opptil trening så unngår du nok kvalme på trening.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Før trening kan man drikke en liter vann kanskje, iallefall sånn at man får veskebalanse. Hvordan vet man når man har veskebalanse? Jo, når du må pisse to ganger etter hverandre med et ikke for langt tidsavbrudd, da skulle du ha rimelig god veskebalanse. Men 20 min før trening kan også noe koffeindrikke inntas, som f.eks red force eller eventuelt kaffe. Under trening er det sportsdrikke som gjelder, evnt. whey isolat, men helst sportsdrikke m/ whey isolat i det, Protonic fra PF har dette. Viktig å innta en del vann etter treningen også, for å oppnå veskebalanse da også.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Ang. det at du blir kvalm, spiser du mye mat før treningen kanskje? Du bør helst spise 1-2 timer før treningen. Hvis du spiser innen en time før treningen, kan det lønne seg å putte maten i en miksmaster og lage grøt av den og heller drikke maten. Hvis du får i deg for mye sånt for tidlig, så kan du få litt gulping av og til, men direkte kvalm hørtes jo ikke helt bra ut. Røyker du? Kanskje det er røyken som gjør det. Apropos røyk, når du røyker binder kullos seg til hemoglobinet og dermed kan ikke blodet ta opp nok oksygen, det svekker musklenes yteevne, så hvis du røyker kan du ikke forvente å yte optimalt, du blir svakere da.

Lenke til kommentar
Ang. det at du blir kvalm, spiser du mye mat før treningen kanskje? Du bør helst spise 1-2 timer før treningen. Hvis du spiser innen en time før treningen, kan det lønne seg å putte maten i en miksmaster og lage grøt av den og heller drikke maten. Hvis du får i deg for mye sånt for tidlig, så kan du få litt gulping av og til, men direkte kvalm hørtes jo ikke helt bra ut. Røyker du? Kanskje det er røyken som gjør det. Apropos røyk, når du røyker binder kullos seg til hemoglobinet og dermed kan ikke blodet ta opp nok oksygen, det svekker musklenes yteevne, så hvis du røyker kan du ikke forvente å yte optimalt, du blir svakere da.

8487533[/snapback]

Det har nok skjedd at jeg har spist litt for langt opp i treningen. Skal trene i morgen så jeg skal spise 2-3 timer før. Så får vi se om kvalmen blir borte.

Nei jeg røyker ikke

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Drikk vann som folk sier. Hadde holdt meg unne sukkerdrikker som skyter blodsukkeret i været. Drikker selv rundt 2 liter på 1 time styrketrening.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg ville heller kalt det dårlig til å drikke enn flink til å spare ;) I dag gikk det 4 liter på fjellturen, fornøyd med at det ikke gikk mer.

Lenke til kommentar
Hei

Har trent siden januar på treningstudio.

Jeg blir ofte uvel og får en trang til å kaste opp mot slutten av treninga..

Trodde kanskje det kom av for mye vanndrikking, men drikker ikke en halv liter engang. Trener ikke akkurat tungt heller..

Er det for kaldt vann som eventuelt gjør at jeg blir kvalm og uvel?

8487245[/snapback]

Har samme problemet når jeg trener bein. Prøv og hold et stabilt blodsukker. Hold deg unna sportsdrikker som lager jojo av det, spis heller både raske og trege karbs.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet når jeg begynte å trene. Trente jeg skikkelig hardt da, så ble jeg kvalm. Dette har nå forsvunnet. For meg virket det rett å slett som om kroppen fikk litt sjokk i begynnelsen. Nå er den vant til det, så jeg har ikke merket kvalme under trening på mange mnd'er. Drikker mellom en halvliter å en liter vann når jeg trener styrke i en time.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvorfor i huleste har du begynt med tilskudd av karbohydrater? Hvorfor spiser du ikke bare mer karbs gjennom kosten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...