Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sprit inn i Norge uten og være 20?

Lakima

Anbefalte innlegg

Hei jeg er 18 år og skal til Sverige. Hvis jeg får kjøpt sprit på båten og tar med den til grensen og blir stoppet i tollen. Hva skjer da? Siden jeg vet man må være 20 år for og ta med dette inn så da lurer jeg om jeg får no mer en bot og mister drikke varene. Eller får jeg det på rulle bladet siden jeg ikke er 20?

Plis svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel meg bekjent ikke det å oppbevare sprit som er lovstridig for personer under 18. Det går vel mer på kjøp, salg og tilgjengliggjøre det.

Men, du har nok ikke lov til å ta det inn, så det går vel som smugling, og bøtelegges deretter.

Dette er hva jeg tror, riktig nok. :p

Lenke til kommentar

hehe. Litt småfull nå, men men

Jeg ble tatt ei gang når jeg var 17 tror jeg. Jeg ble fratatt spriten (smirnoff 40% 0.5L) Jeg spurte om det kom i noe register eller noe seinere som kunne ha noe betydning for jobbsøk ol. De sa nei, og jeg stoler på det. Måtte betale rundt 200-300kr. Fikk ikke flaska med meg

Lenke til kommentar
kommer ann på hvor mye du har med deg tror jeg.. Hvis det er under et visst antall liter tar de det bare fra deg, men har du har over blir det bot elns..

8511596[/snapback]

De tar det uansett siden det er vel 20år aldersgrense på alt over 21%

Kan jo ikke bare gi en bot og la gutten gå fra tolla med spriten som han har ikke lov til å kjøpe i norge

Lenke til kommentar
Det er vel meg bekjent ikke det å oppbevare sprit som er lovstridig for personer under 18. Det går vel mer på kjøp, salg og tilgjengliggjøre det.

Men, du har nok ikke lov til å ta det inn, så det går vel som smugling, og bøtelegges deretter.

Dette er hva jeg tror, riktig nok. :p

8493301[/snapback]

I trådstarters tilfelle er det snakk om innførsel av sprit, og det er ifølge tollreglene ikke lov for personer under 20.

pantera

Lenke til kommentar
Har ett spørsmål og spør i denne tråden i stedet for å lage en ny.

Er det lov å bli sent sprit i  posten hvis man er under 20? Kan en fra danmark sende meg sprit som "gave"?

8518143[/snapback]

Hvis du bestiller fra vinmonopolet i norge så må du ID for at du er 20. Regner med at det er det samme ifra danmark hvis du bestiller fra en webside eller noe sånn. Det finnes sikkert noen smuthull...

Hvem skal du bestille fra?

Lenke til kommentar
Du blir ikke tatt...

8519316[/snapback]

kjenner mange som har trodd det :p

hvis du ikke tenkte på det med posten da.

Er vel vanskeligere å bli tatt da, og hvis de skulle greie det, og du blir tatt for smugling elns, så er det jo bare å nekte for at du veit noe om pakka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...