magnus74 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Jeg tok endel bilder under en seanse i barnehagen til guttungen min i dag og vil gjerne dele bildene med de andre foreldrene. Men jeg har ikke lyst til å legge bildene ut på en nettjeneste der de er tilgjengelige for Gud og hvermann (siden det er snakk om andres barn og det finnes så mange skumle raringer der ute....). Jeg lurer derfor på om det finnes noen nettjeneste der jeg kan legge ut bildene med passordbeskyttelse. Har kikket litt rundt og det virker ikke som flickr eller photobucket har denne muligheten. Noen andre? Edit: Jeg har funnet betaltjenester som åpner for dette, f.eks. phanfare.com, men det hadde vært fint om det finnes muligheter gratis. Endret 27. april 2007 av magnus74 Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Om det er vanlig jpg bilder det er snakk om, kan du vel gjøre det f.eks hos vg? Mener at du kan låse album mot andre brukere der, så de andre foreldrene som vil se, må lage egen bruker og si ifra til deg. Nå er det år og dag siden jeg brukte vg album sist, men mener det var sånt. Du kan uansett bruke de som backuplagring for bildene dine, uten at andre ser bildene, om du trenger det. Lenke til kommentar
magnus74 Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Om det er vanlig jpg bilder det er snakk om, kan du vel gjøre det f.eks hos vg? Mener at du kan låse album mot andre brukere der, så de andre foreldrene som vil se, må lage egen bruker og si ifra til deg. Nå er det år og dag siden jeg brukte vg album sist, men mener det var sånt. Du kan uansett bruke de som backuplagring for bildene dine, uten at andre ser bildene, om du trenger det. 8487150[/snapback] Den muligheten har man nok mange steder, men jeg tenkte at de andre foreldrene skulle slippe å styre med oppretting av brukere osv. Det ville vært så enkelt å bare henge opp et passord i barnehagen..... Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hos Eurofoto (som Vg og Aftenposten bruker til disse tjenestene til) kan du passordbeskytte album. Når man trykker på linken man får tilsendt, kommer det opp en boks der man skal skrive passordet. Trenger ikke å opprette noen bruker for dette. Veldig enkelt og greit. Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Du har et CANON 30D, så hvorfor ikke bruke de ressurer som CANON tllbyr? http://www.cig.canon-europe.com/index.html Registrer deg her og du har mange muligheter. Du sender mail med en tilgangskode til de du vil skal se bildene dine. Du kan lage så mange "album" du vil og gi tilgang til ett eller flere. Dette er GRATIS. Jeg ser også at mange ikke vil bruke "gratis"-programmene til CANON - Hvorfor?? Det er ikke noen avanserte redigeringsprogram, men helt enkle som f.eks. IMAGEBROWSEREN (for MAC) eller STITCH-programmet. Disse fungerer helt fint til å administrere bildene dine. Er også litt forundret over "alle" de som må det dyreste kamerahuset, men ikke "råd" til brukbare objektiver. Som han som bare måtte ha 5D, men ikke råd til en dyrere objektiv enn til 1500,-. Er det huset eller objektivet som gir bildekvalitet? Hvor er logikken - eller en en blitt helt "måhadetbeste"? Endret 28. april 2007 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
jammi Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Hos Eurofoto (som Vg og Aftenposten bruker til disse tjenestene til) kan du passordbeskytte album. Når man trykker på linken man får tilsendt, kommer det opp en boks der man skal skrive passordet. Trenger ikke å opprette noen bruker for dette. Veldig enkelt og greit. 8488819[/snapback] Hvor legger jeg inn passordbeskyttelse av albumene mine? Lenke til kommentar
magnus74 Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 Er også litt forundret over "alle" de som må det dyreste kamerahuset, men ikke "råd" til brukbare objektiver. Som han som bare måtte ha 5D, men ikke råd til en dyrere objektiv enn til 1500,-. Er det huset eller objektivet som gir bildekvalitet? Hvor er logikken - eller en en blitt helt "måhadetbeste"? 8490301[/snapback] Var dette et spørsmål til meg? PS! Takk for tipset. Jeg skal sjekke ut Canons tjeneste for bildedeling. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hos Eurofoto (som Vg og Aftenposten bruker til disse tjenestene til) kan du passordbeskytte album. Når man trykker på linken man får tilsendt, kommer det opp en boks der man skal skrive passordet. Trenger ikke å opprette noen bruker for dette. Veldig enkelt og greit. 8488819[/snapback] Hvor legger jeg inn passordbeskyttelse av albumene mine? 8495823[/snapback] Til meg sikkert... Når du har opprettet et album går du inn i albumet, så trykker du på "Del album" og deretter "Del album med link". Her kan du velge om du vil passordbesytte linken. AW Lenke til kommentar
jammi Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Hos Eurofoto (som Vg og Aftenposten bruker til disse tjenestene til) kan du passordbeskytte album. Når man trykker på linken man får tilsendt, kommer det opp en boks der man skal skrive passordet. Trenger ikke å opprette noen bruker for dette. Veldig enkelt og greit. 8488819[/snapback] Hvor legger jeg inn passordbeskyttelse av albumene mine? 8495823[/snapback] Til meg sikkert... Når du har opprettet et album går du inn i albumet, så trykker du på "Del album" og deretter "Del album med link". Her kan du velge om du vil passordbesytte linken. AW 8505460[/snapback] Hjertelig tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå