Gå til innhold

BIOS oppdatering av ASUS P5B Hovedkort

Cilveran

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg sitter her med et nytt system og tenker å oppdatere bios'en min da standard bios ikke registrerer cpu'en min. I tillegg leste jeg for ei god stund siden at det var anbefalt å oppdatere bios hvis en skulle overklokke.

(Core2 Duo E4300, ASUS P5B hovedkort med p965 chipsett)

Uansett, jeg lurte hovedsaklig på hvordan jeg skal gå frem da eneste løsningen jeg finner på asus sine sider benytter seg av bootdisk med floppy.

Nå har det seg slik at jeg har ikke floppydrive, og jeg har ikke hovedkortcd'en min tilgjengelig heller.

Er det noen som har noen ide om et program som er trygt å bruke for å flashe bios?

Noen fremgangsmåte?

Setter pris på snarlig tilbakemelding da broren min trenger maskinen min for å publisere programmet han skriver til hovedfagsoppgaven sin.

mvh

-Erling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens!

Jeg sitter her med et nytt system og tenker å oppdatere bios'en min da standard bios ikke registrerer cpu'en min. I tillegg leste jeg for ei god stund siden at det var anbefalt å oppdatere bios hvis en skulle overklokke.

(Core2 Duo E4300, ASUS P5B hovedkort med p965 chipsett)

Uansett, jeg lurte hovedsaklig på hvordan jeg skal gå frem da eneste løsningen jeg finner på asus sine sider benytter seg av bootdisk med floppy.

Nå har det seg slik at jeg har ikke floppydrive, og jeg har ikke hovedkortcd'en min tilgjengelig heller.

Er det noen som har noen ide om et program som er trygt å bruke for å flashe bios?

Noen fremgangsmåte?

Setter pris på snarlig tilbakemelding da broren min trenger maskinen min for å publisere programmet han skriver til hovedfagsoppgaven sin.

mvh

-Erling

8487111[/snapback]

Du skal vite at når du har flashet biosen, så installeres alt på nytt igje på maskinen. Men du kan gjøre dette i windows, og da bruker du ASUS sitt eget programvare og laster enkelt ned siste versjon.

Lenke til kommentar

Takk for svar, men nå opplyste jeg forsåvidt at det eneste programmet jeg har funnet på asus sine sider er et dos program som avhenger av floppydisk.

Jeg har funnet et windows flash program der inne, men det så ut til å være kun for notebook pc'er, så jeg er en smule skeptisk.

Har du tiltro til at det vil fungere på en stasjonær maskin?

http://support.asus.com/technicaldocuments...SLanguage=en-us

Her er AFUDOS (dos/floppy program)

Og Asus winflash (som ser ut som det kun virker for notebooks når en leser nærmere og har et laptopsymbol i stedet for hovedkortsymbol)

http://support.asus.com/technicaldocuments...SLanguage=en-us

Endret av Cilveran
Lenke til kommentar

Bare å legge inn bios på floppy eller usb stick og bruke EZ flash.Trykk alt-F2 før du kommer til bios.Så får du valg om du vil flashe.Trykk enter,og du er i gang.

Veldig sikker å enkel måte.

Edit:Står godt forklart i manualen.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...