Drillo Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 En fotballdommer har vært god når man har lagt merke til han så lite som mulig i løpet av kampen. Jeg mener at det samme gjelder moderatorer. Jeg får av og til følelsen av at moderatorene elsker å markere sin maktposisjon på forumet med stadig sutring, stenging av tråder fordi de har vært oppe før, påpeking av folk som kommer med en OT kommentar og andre bageteller. Noen som er enige? Lenke til kommentar
Holten Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jepp er litt enig! Men, de gjør bare jobben sin. Men, syns de kunne tenke litt før de stenger og kjefter for den minste ting :S Lenke til kommentar
ptta Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Synes se aller, aller fleste(alle?) moderatorene gjøren veldig god jobb jeg. De stenger og "kjefter" når det er nødvendig ikke ellers. Hvis det ikke hadde vært noen der til å si fra en gang i blant hadde nok ikke dette forumet vært så bra som det er. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Moderering i det skjulte er alltid å foretrekke. Moderatorene gjør sitt beste utifra de føringene de er gitt internt. Moderatorene skal slå ned på OT i tråder, på tråder som strider med retningslinjene eller hvor det allerede eksisterer lik tråd fra før. Dette har de fått beskjed om å moderere internt og moderatorene tar retningslinjene som utganspunkt når de moderer. Det har ikke noe med at de er maktsyke eller sutrete, det er enkelt og greit hva de har fått beskjed om fra ledelsen. Kom gjerne med deres innspill om moderatorene er for synlige eller ikke. Så vil vi justere de interne føringene deretter. Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg mener til tider de ikke gjør nok for å hindre f.eks telletråder, noe din tråd faller inn under. Ja han kunne bedt deg vinkle tråden på en annen måte for å legge opp til diskusjon, men da ville han igjen vært nødt til å titte innom tråden for å se hvordan ting tar seg til, enklere å bare stenge. Utenom akkurat det eksemplet, mener jeg at mods gjør en bra jobb, som i så mange andre sammenhenger, så lenge folk holder seg til reglene, er det jo ikke noe problem. Spørsmålet er da gjerne hvordan folk tolker reglene, og hvor strenge mods skal være. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 En post slettet, henviser til retningslinjene: Stenges en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger. Fører ikke dette fram, kan forumstyret kontaktes på e-post. Kraftig hetsing og uthenging av moderatorer fører til utestengelse uten varsel. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Jeg mener til tider de ikke gjør nok for å hindre f.eks telletråder, noe din tråd faller inn under. Ja han kunne bedt deg vinkle tråden på en annen måte for å legge opp til diskusjon, men da ville han igjen vært nødt til å titte innom tråden for å se hvordan ting tar seg til, enklere å bare stenge. Utenom akkurat det eksemplet, mener jeg at mods gjør en bra jobb, som i så mange andre sammenhenger, så lenge folk holder seg til reglene, er det jo ikke noe problem. Spørsmålet er da gjerne hvordan folk tolker reglene, og hvor strenge mods skal være. 8489001[/snapback] Hva eksakt menes med el "telletråd"? Ang. tråden som ble stengt, var den helt lik en masse andre diskusjoner om hvilken drakt som er finest. Eneste forskjellen var at jeg hadde glemt å skrive "Hva mener du?". Det virker som om moderatoren kun var der for å lete etter tråder å stenge. Endret 27. april 2007 av Drillo Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 En telletråd er en tråd som mangler et emne av diskusjon. Og i stedet skriver folk bare inn f.eks "jeg liker blå farge, hva liker du?" Og alle svarer "blå" "rød" osv, og øker da antall innlegg de har på den måten. Sånn jeg har forstått det, skal en post helst ha et "innhold" utenfor offtopic delen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg