Gå til innhold

Film: Actionscene - Biltyveri - Skoleprosjekt

Anbefalte innlegg

Vel. Får vel starte med litt unødvendig info; Jeg går VG1 Media & Kommunikasjon. Vi har laget en del film, men dette er da den jeg ble mest fornøyd med.

Det er da jeg som har stått for det meste (Ide, manus,storyboard, utsnitt, filming...) så den ble omtrent slikt som jeg hadde den i hodet før vi startet :)

Oppgaven vi fikk gikk ut på å lage en actionscene. Den måtte ikke ha noen spesiell handling, men den skulle se mest ut som en actionscene. Jeg har da sett en del actionfilmer ( :whistle: ) så jeg gjorde mitt beste. Utrolig nok fikk vi ikke noe opplæring om hvordan vi skulle gjøre det, så jeg prøvde meg fram med innstillinger på kamera.

Redigering har jeg tatt meg av også. Jeg prøvde å klippe i takt med musikken og slikt som man kan tenke på. Og vi har (som vi har fått lært) tenkt på aksebrudd og andre viktige elementer.

Jeg ble da ganske fornøyd med resultatet, og vil da vite hva dere synes :)

Her er da linken dere leter etter :p :

Actionscene [streaming fra Stage6 (Divx)]

PS: Grunnen til at denne teksten ble så lang er fordi at den uploader mens jeg skriver dette :ph34r:

Btw, dere trenger divx web player for å se dette. Synes man får bra kvalitet på den siden

Og må bare beklage at den ble litt strekt til sides. Det skjedde under omkoding til divx. Kan hende dere kan høyreklikke og endre noe. Ellers kanskje laste ned og åpne i VLC, så høyreklikk og på aspect ratio :)

Hvis noen vet om en bra side å laste opp uten kvalitetstap si bare ifra :)

Endret av Lund-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jo greit nok ut det der, men jeg har tre ting......:-) :

1. Han maskeduden - i begynnelsen når vi ser ham gå, så går han som om han har armhulene fulle av stive hår.

2. Når de to løper etter hverandre, så kan jeg ane at maskeduden springer sakte med vilje for at andremann skal klare å ta ham igjen. Dvs. det vises at ingen av de to løper for full musikk. Den ene bør jo halse av gårde som faen for å forsøke å stikke av, mens han andre må løpe som pokker for å prøve å ta ham igjen.......:-)

3. Å knerte maskeduden på slutten med gunner virker jo å være litt hard straff for å forsøke å stjele en bil kanskje........

Just my 2- cents.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

1. Haha, bare hans måte å gå på :p

2. Vel, vi brukte dolly (kamerastativ i handlevogn). Og det for ustabilt hvis vi flyttet det for kjapt. Så de sprang ikke for fult nei :)

3. Dette var da egentlig bare en actionscene. Så kan ha skjedd mye i løpet av filmen. Men dessuten prøvde jo tyven å drepe han :p

Takk for konstruktiv kritikk :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...