Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Forbedre karakterne nå? Er det for sent? (u.skole)


Anbefalte innlegg

Anders, gjett om jeg sleit med leksene! Kanskje ikke så rart så lenge som jeg sitter på PCen og programmerer ;) Jeg gjorde alle leksene de to siste dagene i uken og arbeidet da til klokken 1-2 om kvelden/neste morgen!

I løpet av 4 uker klarte jeg å ta det opp igjen og ble kvitt uvanen. Bare skru av maskinen og så er det bare å begynne. Hjelper ofte å gjøre lekser om dagen og så kan du programmere hele resten av kvelden :)

 

Når det gjelder å opptre som en "flink faan" så går det fint ann å ha et sosialt liv også. På skolen er jeg slik og det hjelper masse og bidrar til 5-ere og 6-ere. Jeg har også et svært sosialt liv er aktiv innen idrett og har gode karakterer i musikk også. Kluet er å klare å balansere det sosiale og "flink faan"-opptredenen.

 

Hvis det er noe du ikke skjønner så spør læreren! Ingen spørsmål er dumme!

Endret av Rinox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier "alle leksene", mener du da absolutt alle leksene eller bare leksene for den siste uka? Alt hørtes mye ut...uansett er det for seint med lekser i engelsk siden i dag var den siste timen og vi leverte inn bøkene.

 

Kan jo selvfølgelig bare gjøre mange oppgaver og si at jeg leverte feil bok hehe.

Lenke til kommentar

Toget har gått. Hadde du våknet før, hadde det vel godt. Karakterene våres (standpunkt) settes 11. mai. Sorry, den eneste sjansen du har nå er eksamen, som ikke omfatter alle fag.

 

Hvis du hadde skjerpet deg i begynnelsen av 10. klasse eller i verste fall etter jul hadde det gått fint. Sorry, men jeg sier ærligheten :(.

Lenke til kommentar

Ja, det er det jeg tror og, men det er jo verdt et forsøk å prøve fordet. Hvis karakterne ikke settes før 11. har jeg jo en sjanse på det siste vi driver med nå.

Lite prosjekt i matte, noe i engelsk som jeg ikke får gjort (har ikke mic), og så har vi i hvert fall prøvemuntlig eksamen om 2 uker tror jeg og de sa det vil telle litt på karakterne i det vi skal prøve oss i så

 

Vi får se hvordan det går ;)

Hvis det holdes liv i tråden på en måte så kan jeg jo sikkert poste karakterne jeg fikk..?

Lenke til kommentar

Nja, er vell litt for sent å forbedre karakterene noe særli nå.

 

Hadde selv ikke noen superkarakterer i 8. klasse, lå på omtrent karakter 2-3

 

Et lite tips ville jo være å studere kapitlene dere holder på med, for så å rette opp hånden og svare på alt læreren spør om.

 

Selv "slapper jeg av" i starten av en sesong, for så å lese veldig mye og gjøre godt inntrykk på læreren de 3 siste månedene før karakterutdeling.

Lenke til kommentar

Sånn, nå er det IKKE noe mer vanlig skole igjen. I går var min siste obligatoriske vanlige skoledag :)

Nå er det bare eksamener og noe sånt prosjekt-greie igjen. Skal ha prøveeksamen på fredag...får vite hva jeg kommer opp i på onsdag klokka ett så det ble jaggu 2 fridager det (i dag og i morra helt til kl. 1)

 

Og de sier at prøveeksamen kommer til å telle på det der karakterkortet, så jeg får håpe jeg kommer opp i matte eller norsk siden det er jeg dårlig i. Da kan jeg prøve å forbedre de karakterne der vett.

Lenke til kommentar
Toget har gått. Hadde du våknet før, hadde det vel godt. Karakterene våres (standpunkt) settes 11. mai. Sorry, den eneste sjansen du har nå er eksamen, som ikke omfatter alle fag.

 

Standpunktskarakteren i Norsk skriftlig, Engelsk skriftlig og matte settes 10-11. mai ja, men karakteren i de andre fagene settes først 1. juni - 10. juni.

Lenke til kommentar

Så lenge til..?

 

Uansett, nå er det ca. 3 timer til jeg får vite hva jeg kommer opp i i prøvemuntlig eksamen...og jeg gruer meg! hehe, men jeg skal gjøre så godt jeg kan på prøvemuntlig siden de har sagt at det kan ha innvirkning på standpunktskarakteren i det faget man kommer opp i.

 

Så nå er jeg rett og slett skikkelig nervøs for jeg har lite lyst til å komme opp i noe som helst egentlig. Noen som har hatt eksamener og sånn før og kan fortelle sånn hva man egentlig skal gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg kom opp i engelsk i prøvemuntlig, og skal snakke om "Peace and understanding"

 

Har bestemt meg for å snakke litt om han indiske fyren (husker ikke navnet nå), siden han har hatt stor innvirkning med fred og alt det der...så da må det jobbes i dag

 

Edit:

Det var visst dobbel-posting det :innocent:

Endret av Anders-Moen
Lenke til kommentar
Jeg kom opp i engelsk i prøvemuntlig, og skal snakke om "Peace and understanding"

 

Har bestemt meg for å snakke litt om han indiske fyren (husker ikke navnet nå), siden han har hatt stor innvirkning med fred og alt det der...så da må det jobbes i dag

 

Edit:

Det var visst dobbel-posting det :innocent:

8579721[/snapback]

 

Mahatma Gandhi heter denne såkalte "fyren". :innocent:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jaa, toget har nok gått da.

 

Har selv jobba rævva av med det siste året for å klare å komme inn på M&K, hadde et snitt på 4,3 til jul og nå ligger jeg på 4,7-,8.

 

Hadde du tatt skjeia i en annen hånd i starten av 10'ne klasse og holdt ut kunne det nok sett andeledes ut for deg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...