Gå til innhold

Ny mobil: Kamera=prioritert

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

Funksjoner:

-Kalender: Nei

-GPRS: Nei

-EDGE: Nei

-Email klient:Nei

Form:

-Vanlig hadde vært best. Den må også tåle litt.

Skjerm:

Fargeskjerm.

-Størrelse på skjerm: Sånn passe stor.

-Touchscreen: Nei

Pris:

Jeg har mellom 2500 og 1000 kroner til rådighet. (Skriv en øvre og nedre prisgrense).

Med abonnementsbinding: Nei

Diverse:

-Merke: Helst Sony Ericson, men er åpen for andre merker.

-Kamera: Ja. Er ute etter et brukbart kamera på mobilen. Et som gir bra oppløsning og tar bra bilder både inne og ute. Helst med blitz.

-Videokamera: Ja.

-Symbian: Nei

-Infrarød port: Ja.

-Blåtann (Bluetooth):Ja

-Internminne: Fint med god plass.

-Minnekort?: Om det lar seg gjøre.

-MP3: Helst.

-Radio:Helst

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Nei.

-Batterilevetid: "Viktig. Men ikke et must.

Er altså ute etter en brukbar kameramobil. Trenger ikke å være det nyeste på markedet, så lenge den tar bra bilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror Sony Ericsson K800i er telefonen for deg. Er vel en av de beste kameramobilene på markedet nå (utenom N95).

Ikke så gal pris heller (rundt 2800kr u/abb). Se test HER

Den har flott skjerm, bra kamera (3.2 Megapixel), MP3 spiller, RDS Radio, støtte for minnekort, 3G, Videotelefoni (eget kamera i toppen).

Vil du ha en smartere telefon med bra kamera så kan du se på Nokia N73 og Nokia N95. Begge har Symbian OS som vil si at du kan legge inn masse programmer. Sistnevnte er en del dyrere, men har bl.a WiFi. GPS og et 5 Megapixel kamera!

Du kan også se på Sony Ericsson K810i som er mer eller mindre helt lik K800i innholdsmessig men ser litt annerledes ut.

Hvis du vil ha en ultratynn og mer "design-telefon" så kan du ta en titt på Samsung U600. Denne har stor og god skjerm, 3,2 Megapixel kamera, støtte for minnekort, MP3, RDS Radio og har trykkfølsomme knapper. Prisen vil ligge på rundt 3000kr.

Telefonen er ventet å komme på lager i Mai.

Endret av AeroX
Lenke til kommentar
"..og tar bra bilder både inne og ute. Helst med blitz."

8486929[/snapback]

kommenterer ikke innlegget over.

men med blitz mener du ikke lys, men blitz ikkesant? det er veldig få som har det nå, bare k800 og k810. bra bilder inne og ute som du legger trykk på har k800/k810 vs n73.

n95 har jeg lest tester av uten å bli klokere i det hele tatt..

Lenke til kommentar

N73 er det ikke lett å ta bra bilder med, en SE K800 derimot får du bra bilder heeele tiden, skuffet over mitt kamera på N73, den er det ikke lett å få bra bilder med. Utendørs i lys er bra, men innendørs er det mindre bra, rettere sagt dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...