Gå til innhold

Trenger hjelp med oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Uansett hv aden gir så krever 8600GT lite strøm så det burdte gå greit imotsetning til X1950pro ....

Hvis den ikke gir nok til X1950 Pro, blir det heller ikke nok til særlig overklokking. Men det kan være et godt argument for 8600GT.

Du for ikke samme detaljenivå med x1950pro i DX10 spill ...

8487530[/snapback]

Kan du understøtte det? Av det jeg har fått med meg, vil DX10 mest brukes til små ytelsesforbedringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du understøtte det? Av det jeg har fått med meg, vil DX10 mest brukes til små ytelsesforbedringer.

DX10 gir flere effekter og flere detaljer også kalt som eye candy og dette for du ikke med et DX9 kort .....

kjønte'n nå ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Uansett hv aden gir så krever 8600GT lite strøm så det burdte gå greit imotsetning til X1950pro ....

Du for ikke samme detaljenivå med x1950pro i DX10 spill ...

Den skjermen vet jeg ikke noe om men om du har lyst på 20" så kan du ta en titt på LG LWT204 (tror den heter det)

8487530[/snapback]

sånn bare for og ha det klart bruker 1950pro ca 65W og er mye kraftigere enn 8800gt, og som sagt over er nok et 8800gt for svakt til de heftige dx 10 spill som ventes

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
sånn bare for og ha det klart bruker 1950pro ca 65W og er mye kraftigere enn 8800gt, og som sagt over er nok et 8800gt for svakt til de heftige dx 10 spill som ventes

8487754[/snapback]

Skulle da tro 1950pro brukte mer for det trenger vel ekstra strøm ?

Men du mener nok 8600GT ikke 8800GT :p

Lenke til kommentar
DX10 gir flere effekter og flere detaljer også kalt som eye candy og dette for du ikke med et DX9 kort .....

kjønte'n nå ?

8487690[/snapback]

Hvilke effekter og detaljer er det du sikter til?

Jeg vet godt at geometri-shader og annet nytt kan muliggjøre ting som ikke er praktisk i DX9, men jeg tviler litt på at vi vil se noe slikt så tidlig. Og om vi gjør det, er jeg ganske sikker på at 8600GT ikke gir nok matteoperasjoner med sine puslete 32 enheter.

Lenke til kommentar

Det at 8600 har DX 10 betyr ikke noe spesielt for meg, jeg fant ut at det var DX10 på den etter at jeg tekte på å kjøpe den :p

Saken er det at jeg ikke vet hvor stor strømforsying jeg har, noen som vet hvordan jeg finner ut? Hvis jeg nå da har nokk strøm til en 1950pro så vurderer jeg kanskje å kjøpe det.

Lenke til kommentar

Da må jeg åpne kabinettet :p står ikke utenpå :p

Er litt optatt nå, men skal sjekke senere...

Edit, en lite oppsumering :p

Skjermkort

8600GT er bra nok til f.eks full grafikk på BF2, Oblivion, Test drive unlimited?

CPU hvis den er 2Ghz, trenger en bekreftelse...

Hovedkort

:tease:

Endret av ico114
Lenke til kommentar

Hehe, ok, 8600 er vel ikke stør en Radeon 9550.... :p

Å takk for den 4 bekreftelsen av at CPUen er 2 GHz :D hehe

Edit

Hmm, på tester på Hardware.no osv ser jeg at Radeon X1950 Pro er et hak foran 8600 GT hele tiden, prisklassen er rundt det samme, men det jeg er lit usikker på er strømforsyning, finner ikke ut noe av den... er litt usikker der.... :hmm::hmm:

Endret av ico114
Lenke til kommentar

Det er bare å åpne kabinettet det :)

Jepp X1950pro er litt bedre, emn mangler som sagt DX10 og SM4, vet ingen ting om hvordan X1950pro klokker, men 8600GT klokker gangske langt og blir som om vi for 7900GT omigjen da det også klokket langt og ekstra langt på en liten volt mod som også er tilfelle på 8600GT :thumbup:

Lenke til kommentar
ja, jeg har åpnet kabinettet, men dert er ingen lappe på strømforsyningen eller noe, men nå har jeg bestilt, så håper det fungere :p

8497619[/snapback]

da bør du skru den ut..... det må stå noe ette eller annet sted. er viktig for alle komponentene og for stabilitet i systemet at det er psu som funker og holder mål

Lenke til kommentar

ok, nå har jeg åpnet og tatt en titt, dette vare det jeg fant ut:

AC Input 220-230 ~ A4 - 50-60Hz

Max output power 250W

Trenger svar snarest mulig, er dette nok :hmm: ?

Edit så også at 8600GT må ha egen strømkontakt, sån fra strømforsyningen, det har ikke jeg, noen som kan anbefale en bra strømforsyning fra komplett.no? der jeg besilte de andre varene....

Edir2 Passer denne til meg tro? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324701

Endret av ico114
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...