Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøre opp?

fettgnomen

Anbefalte innlegg

Halå!

Jeg har ett problem her.. Jeg har fått oppkjøring nå, men det var så utrulig lang kø så det ble ikke før uti Juni.

Så da lurer jeg på om jeg kan kjøre opp ett annet sted? Og hvordan vil det da funke? Det uttenkte stedet blir såpass langt unna at min egen kjørelærer ikke gidder å være med.. Så da tenkte jeg at jeg kunne finne en kjøreskole i nærheten av det alternative oppkjøringsstedet og kansje få låne en bil derfra og dermed få muligheten til å få oppkjøring før den nå gitte datoen?

Vil dette være mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, veit det.

Men ett av spørsmålene mine gjenstår.. Men hvordan funker det hvis kjørelæreren min ikke gidder være med såpass langt? Jeg må fortsatt ha med en bil til stedet jeg skal kjøre opp, ikke sant? Og en slik bil får man jo fra en kjøreskole.. Så da må jeg ta kontakt med en kjøreskole i nærheten av stedet jeg skal kjøre opp og få lånt en bil der? Eller har de slike biler på oppkjøringstedet?

Lenke til kommentar

Du kan kjøre opp akkurat hvor i landet du måtte ønske. Dersom du velger ett sted som er for langt unna til at kjørelæreren din kan/vil bli med, må du leie bil på en annen kjøreskole. Alle bestemmer selv hvor de vil ha førerprøve. De fleste velger imidlertid å kjøre opp samme plass som de har tatt opplæring.

Du bestiller altså oppkjøring når du måtte ønske og tar deretter kontakt med en kjøreskole i nærheten av oppkjøringsstedet for å høre om du kan leie bil hos dem. Dette er ikke noe problem så sant de har ledig bil på det tidspunktet du skal kjøre opp. Det er også mulig de krever at du kjører en kjøretime med dem først. Dette fordi de færreste kjøreskoler låner bort bilen sin til personer de ikke kjenner i det hele tatt. Du må selv sørge for at du har med deg nødvendige papirer fra den kjøreskolen du har tatt opplæringen din. Dersom du glemmer dette vil førerprøven bli avvist uten at du har en lærer til stede som kan hjelpe deg. Du må altså dokumentere at du har gjennomført all obligatorisk opplæring - disse papirene er kjøreskolen din pliktet til å gi deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...