Gå til innhold

UÆÆÆ! Twinmos PC3200 med ca 1760mb/s

julepynt

Anbefalte innlegg

Har nettop bygget en pc med Asus P4PE og Twinmos 512mb PC3200. Får 2980 ved 400mhz og 3191 ved 430mhz. Det står Twinmos på brikken og ikke Winbond eller Samsung slik som i denne testen over. Det er vel får dårlig hovedkort eller noe feil med rambrikken?

Den går da på 2-2-2-5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HJEEEEEELP!

Jeg plasserte FSB på 200mhz, og multiplier på 10,5 (2100mhz).

lagrer, og maskinen vil IKKE boote :cry:

jeg setter alt på normale settings, men den vil ikke boote da heller, selv om alt er tilsynelatende ok. CPU temp på 40C og Systemtemp på 37C CPU Core på 50C. Hva i alle dager har skjedd? Jeg kan ikke (?) ha brent opp noe, da jeg bare har klokket CPU nedover...

:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Jeg har lyst til å sende skiten tilbake til komplett, og be de skifte HK og CPU, med 845PE og P4 2.6 ghz

Lenke til kommentar

Det er jo det jeg har sagt tidligere. På AMD CPUèr får du ikke noe særlig økning uten og øke FSB. AMD CPUèn har samme båndbredde som den FSBèn du kjører på (266 =2100mbs) Da får man ikke noe særlig mer en det.

Øker man den til 150FSB får man 2400mbs i memory bandwith fordi CPUèn da har større båndbredde.

166FSB er 2700. SÅnn går det oppover.

Lenke til kommentar

XP 2200+.

Ser ut som om det er hovedkortet som bestemmer om man kan forandre multiplyern uten å "låse" den opp-

Mitt MSI går i stå hvis jeg setter multiplyern ned. Ser ut som jeg må "låse" den opp manuelt.

Ja ja, ser ut som det er prosessoren med FSB som er flaskehalsen.

Lenke til kommentar

oj. hvis multiplieren ikke blir stilt har jeg et problem. jeg satt den til 10,5 med FSB på 200 mhz, mens den vanlig vis er på 16x133, så dvs. at hvis (veldig usannsynlig) multiplieren ikke blir stilt blir det 3200mhz, MEN det TVILER jeg sterkt på. Men som du sa, systemet mitt gikk i dass.

Lenke til kommentar
Shadow, jeg la merke til at i ditt screenshot av Sisoft Sandra, står det 16byte/128bit på item size, mens på mitt står det 8 byte. Hva er dette forno?

Aner ikke jeg vel, Har sikker ten annen utgave eller.no, får mere poeng i den nye faktisk...(har prøvd litt i ettertid) står iallefall det her. Er det no bra?

Veit ikke alt hva SiSoft gjør, men fikk iallefall bra score.. hehe.. på 4x170QDR FSB .. :D

Men man kan ikke stole blindt på benchmarks, de er syntetiske tross alt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...