Gå til innhold

UÆÆÆ! Twinmos PC3200 med ca 1760mb/s

julepynt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke noe galt i det resultatet jeg.

Du må sette timings litt bedre. (Prøv og sett alt der inne så lavt som mulig er en ting som somregel gjør det endel raskere)

Hvor raskt kjører du rammen? Ofte står den på PC2100 (133fsb) automatisk.

Eller her ser det ut som PC1600 (100fsb)..

Lenke til kommentar

Har et liknende problem. Har Twinmos PC2100 (256mb) ram klokket til 266mhz(133 fsb). Får kun 1182 MB/s. Er stillt på CAS 2.5. Skjønner ikke det. I Aida32 som jeg testa det i , ligger mitt resultat på linje med Duron 600mhz med PC1600 ram. (har selv T-bird 1330mhz).

Lenke til kommentar

Har også twinmos DDR 3200 og får skikkelig crappy tall i sisoft og aida32. Har vært på siten demmes og kikket og de reklamerer voldsomt for den typen RAM og at den skal være bra...

Har prøvd å tune fram og tilbake og flashe bisoen, det må jo være noe feil med den serien av de rambrikkene kanskje? jeg har 2x 256mb 8chip's pr brikke - nettopp kjøpt på komplett tilbudet 650,- pr stk :roll: vil finne ut av dette

Lenke til kommentar

Samme problemet her også - har 1 stk. PC2100 512 Mb DDR TwinMos.

Skikkelig "crappy" tall i benchmarkings......på linje med PIII 800 MHz!!

Jeg har et Intel oppsett, med 2 disker i raid, W2000 og P4 1,8GHz.

Alle drivere til hovedkortets (MSI 845D ULTRA ARU) brikker er helt ferske, enda så blir det dårlige tall...........virker nesten som om PC'n ikke får opp "fresen" ordentlig.

Grafikkortet er MSI Ti4200 128 Mb

Lenke til kommentar
Samme problemet her også - har 1 stk. PC2100 512 Mb DDR TwinMos.

Skikkelig "crappy" tall i benchmarkings......på linje med PIII 800 MHz!!

Jeg har et Intel oppsett, med 2 disker i raid, W2000 og P4 1,8GHz.

Alle drivere til hovedkortets (MSI 845D ULTRA ARU) brikker er helt ferske, enda så blir det dårlige tall...........virker nesten som om PC'n ikke får opp "fresen" ordentlig.

Grafikkortet er MSI Ti4200 128 Mb

Er brikke settet som du bruker som bremser, Eg bruke intel 815ep og får ca 900, Mens 845g får litt over 2000. Skal du ha opp dampen mere en det du har idag må du bruk 845PE og PC2700?

Lenke til kommentar

Har maila komplett for å høre om det er mulig det er noe feil i den serien, hvor har dere kjøpt RAM'en? Hvor lenge siden? - ga dem hlinken til denne saken på forumet så de kunne se selv hva folk plagdes med og sånn. Håper det ordner seg for alle på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Kjetil Lura: Nei, det kan umulig være slik at brikkesettet i 845D er sammenlignbart ytelsesmessig med oppsett ala PIII 800 MHz.....

det må nok være noe annet som er feil......

845D- oppsett fikk jo glitrende omtaler etter at det ble lansert og testet av forskjellige fora.

Jeg har (tror jeg) prøvd absolutt alle mulige tweaks og innstillinger over alt fra BIOS, drivere til brikkesett, drivere til Windows, raid- drivere, DMA er påslått......så jeg er rett og slett tom for alternative løsninger.

Og ja, TwinMos'en ble kjøpt fra Komplett.no i høst, men det skal vel mye til før det er feil på en serie....

Lenke til kommentar
Kjetil Lura: Nei, det kan umulig være slik at brikkesettet i 845D er sammenlignbart ytelsesmessig med oppsett ala PIII 800 MHz.....

det må nok være noe annet som er feil......

845D- oppsett fikk jo glitrende omtaler etter at det ble lansert og testet av forskjellige fora.

Jeg har (tror jeg) prøvd absolutt alle mulige tweaks og innstillinger over alt fra BIOS, drivere til brikkesett, drivere til Windows, raid- drivere, DMA er påslått......så jeg er rett og slett tom for alternative løsninger.

Og ja, TwinMos'en ble kjøpt fra Komplett.no i høst, men det skal vel mye til før det er feil på en serie....

Jo for når du kjører minne teste så er det minnet du tester ikke cpu'en, Og da er brikkesettet det viktigste faktoren her. Selvsakt er 845D et bra brikke sett, Men 845PE er raskere?

Lenke til kommentar

Rett og slett helt merkelig...og BTW, man skal ikke være nødvendig å overklokke RAM'en for at den skal gå til de hastighetene den er beregna for...En av grunnene til a jeg kjøpte ny pc var å slippe å overklokke før det ble "Nødvendig" og merkbar treghet/hakking. Har tynt den gamle 1ghz thunderbirden min til nå, så jeg har klart meg lenge. -Har til og med holdt med geforce 3 kort til nå, men det blir kassert etter nyttår :D

Lenke til kommentar

SiSoftware Sandra

Int Buffered iSSE2 (Integer STREAM) Results Breakdown

Assignment : 3057MB/s

Scaling : 3055MB/s

Addition : 3052MB/s

Triad : 3058MB/s

Data Item Size : 16-bytes

Buffering Used : Yes

Offset Displacement Used : Yes

Bandwidth Efficiency : 95% (estimated)

Float Buffered iSSE2 (Float STREAM) Results Breakdown

Assignment : 3057MB/s

Scaling : 3058MB/s

Addition : 3058MB/s

Triad : 3053MB/s

Data Item Size : 16-bytes

Buffering Used : Yes

Offset Displacement Used : Yes

Bandwidth Efficiency : 96% (estimated)

Test Status

Memory Used by Test : 256MB

SMP Test : No

Total Test Threads : 1

SMT Test : No

Dynamic MP/MT Load Balance : No

Processor Affinity : No

System Chipset

Model : ASUSTeK Computer Inc 82845PE Brookdale Host-Hub Interface Bridge (B0-step)

Front Side Bus Speed : 4x 150MHz (600MHz data rate)

Max. Bus Bandwidth : 4800MB/s (estimated)

Logical/Chipset Memory Banks

Bank 0 Setting : 256MB DDR-SDRAM 1.5-3-3CL

Bank 1 Setting : 256MB DDR-SDRAM 1.5-3-3CL

Memory Bus Speed : 2x 200MHz (400MHz data rate)

Max. Memory Bandwidth : 3200MB/s (estimated)

Features

MMX Technology : Yes

SSE Technology : Yes

SSE2 Technology : Yes

HTT - Hyper-Threading Technology : No

Performance Tips

Notice 5008 : To change benchmarks, click Options.

Notice 5004 : Synthetic benchmark. May not tally with 'real-life' performance.

Notice 5006 : Only compare the results with ones obtained using the same version!

Tip 2 : Double-click tip or press Enter while a tip is selected for more information about the tip.

Her har du en test med Corsair xms 3200 og Asus P4PE,satt opp en samenligning mot dit chipsett,det skulle gitt ca 2000mb/s

Ha en god Jul :)

Lenke til kommentar
Ja, 845PE er raskere, men brikkesettet på mitt ULTRA ARU- kort må da være raskere enn på mitt andre mobo som er et MSI 694 T Pro...

Det er haugevis av mer trøkk på det siste oppsettet som er et Intel- oppsett også, PIII 1,2GHz, men med VIA- brikkesett. Der har jeg 384 Mb SDRAM PC133/PC100.

Tipper på at den P3en hadde banka P4n din! Hvis det er Tualatin da, men de første DDR chipsetta til P4 er vel ikke akkurat noe å skryte av :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...