Gå til innhold

Tips til CPU vifte som kjøler godt, socket 775?


Mr.Anki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er galt med "push- in "?

8517813[/snapback]

holder ikke så godt.. Og så ser det litt "billig" ut..:p

8538805[/snapback]

Holder ikke så godt? Har du klart å ødelegge noen?

Har montert en Thermaltake BigTyp 120 VX på en Q6600 med push in feste prinsippet. Er ok det så lenge du ikke skal flytte maskinen på ørten lan i året.

Det beste var tempen. Fra ca 4x60C til ca 4x48 på 1300 RPM.

Lenke til kommentar
hva er galt med "push- in "?

8517813[/snapback]

holder ikke så godt.. Og så ser det litt "billig" ut..:p

8538805[/snapback]

Holder ikke så godt? Har du klart å ødelegge noen?

Har montert en Thermaltake BigTyp 120 VX på en Q6600 med push in feste prinsippet. Er ok det så lenge du ikke skal flytte maskinen på ørten lan i året.

Det beste var tempen. Fra ca 4x60C til ca 4x48 på 1300 RPM.

8539984[/snapback]

Har opplevd at til-og-med den ene pushpinnen har løsnet!(Dog etter mye rassing, løfting og bæring), og det førte til godt over 80*C idle. Heldigvis hadde jeg tempcontrol på hk(noe som de fleste har), og merket feilen fort. Jo, viften var riktig montert.

 

Pushpin går - men om det er mulig bruk skruer og bakplate for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar

Zalman 9500 er 12,5cm... Skal man ha max 13cm så må man jo ha noe som er nesten?

Jeg er relativt fornøyd med den. Stille, kjøler godt nok, rett og slett pen å se på. Enkel å montere (når HK er ute av kabinettet selvsagt) Bakplate, skikkelige skruer. Medfølgende "trinnløs" justering som kan teipes på utsiden av kabinettet. Ikke for tung heller.

 

edit: Coolermaster Gemini denne var dødstøff da! 12,4cm hvis du vil spare en milimeter

Endret av tevil
Lenke til kommentar
Zalman 9500 er 12,5cm... Skal man ha max 13cm så må man jo ha noe som er nesten?

Jeg er relativt fornøyd med den. Stille, kjøler godt nok, rett og slett pen å se på. Enkel å montere (når HK er ute av kabinettet selvsagt) Bakplate, skikkelige skruer. Medfølgende "trinnløs" justering som kan teipes på utsiden av kabinettet. Ikke for tung heller.

 

edit: Coolermaster Gemini denne var dødstøff da! 12,4cm hvis du vil spare en milimeter

8547043[/snapback]

 

Det er jo litt prisforskjeller her da...

Har hørt\lest at Zalman 9500 kjøleren støyer en del...

Coolermaster gemini selges ikke(iallefall i forhold til prisguide'en), men den var utrolig rå da

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

Nilsi_tl: Zalman 9500 kjøleren har ca 36.2db på lav hastighet, så nei vil ikke kalle det for mye støy. Har selv hørt den.

På full er det mere støy ja. Zalman bruker jo fan mate 2.

Her er en test eg fant.

 

I've included an assortment of Zalman's recent heatsinks in the noise level comparison chart so we can see how the Zalman CNPS9500 LED heatsink stacks up against the venerable CNPS7000-series. Normally, we'd only include the high speed fan measurements of reference heatsinks here... From the K8 heatsinks tested, we can see that the Zalman CNPS9500 LED heatsink is among the quietest at its lowest fan speed, and about 3dBA louder than the other CNPS7000-series coolers. At full speed, the fan produces just barely 50 dBA in our test environment.

Lenke til kommentar
Det er jo litt prisforskjeller her da...

Har hørt\lest at Zalman 9500 kjøleren støyer en del...

Coolermaster gemini selges ikke(iallefall i forhold til prisguide'en), men den var utrolig rå da

8547364[/snapback]

 

Det jeg har erfart med 9500 er at det ikke er noe spesielt å hente på å kjøre den på maksimum hastighet. Ved full load har jeg sett en nedgang i temperatur på 2-3 grader ved maks vs minimum hastighet...

 

Men ja, den støyer for mye for meg på full fart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...