Gå til innhold

Har lyst å teste ut Ubuntu nyeste versjon.

Anbefalte innlegg

Ja, feilen kan være riper i CD-en eller bitfeil som har oppstått i nedlastinga eller i brenninga. Når du booter fra CD-en skal du først komme til en meny. Får du opp den? Det er her du finner den testen du kan kjøre for å sjekke CD-en for defekter. Dersom CD-en er fin, så må det noe konfigurasjon til. Hvis du ikke får opp den første menyen en gang, så er det sannsynligvis feil på CD-en.

Du kan i prinsippet velge fritt mellom 32 og 64 bit Ubuntu, begge to vil virke. Men det kan være noen problemer med at enkelte proprietære drivere ikke finnes for 64 bit Linux, så det enkleste er (siden du er ny med Linux) å velge 32 bit. Du merker neppe særlig ytelsesforskjell -- og du får heller bytte/reinstallere OSet senere en gang om du føler behovet komme etter hvert som du blir mer venn med Linux.

Om du må brenne en ny CD, så er det lurt å sjekke at det ikke er noe feil med fila du lastet ned først. Det hender det oppstår bitfeil med store filer over dårlig linje. Du finner en forklaring på hvordan du i Windows kan sjekke .iso-fila du lastet ned her ved hjelp av noe som heter MD5-sjekksum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tror jeg ikke du får noe eksakt svar på. Skal jeg tippe ville jeg kanskje svart alt fra 1-3 minutter, med mulighet for kanskje også opptil 10 min om man har lite ram og treig CD-ROM-leser e.l.

Det er sikkert en grunn til at du spør. Hvor lenge har du ventet? Hva er det siste som dukker opp på skjermen mens du venter ...?

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...