Gå til innhold

Har lyst å teste ut Ubuntu nyeste versjon.

Anbefalte innlegg

Som emne tittelen sier, så har jeg lyst å prøve ut Ubuntu, nyeste versjon.

Maskinvaren min ser dere i profil.

Tror dere jeg vil møte en del problemer på veien, eller er det bare å laste det ned å installere OSet?

For det har vært morro å prøve ut noe nytt

Som sagt så har jeg Win Xp Pro Norsk med SP2 innlagt på pcen i fra før av.

Hva tror dere?

Har absolutt ingen erfaring med linux/ubuntu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg testet siste ubuntu tidligere i uken. Har WinXP installert på maskinen fra før. Startet opp med liveCD og startet installasjon til HD derfra. Etter partisjonering startet kopiering av filer, og der hang det seg ved 24%. Etter 15 minutter, restartet jeg maskinen, og ingenting ville boot'e (selvfølgelig). Prøvde diverse verktøy (Bla. UBCD) men ingenting funket.

Endte med at jeg installerte backup/image tilbake til WinXp.

Mao. Skal du teste en eller annen *nix versjon, bruk en egen fysisk harddisk, eller kjør det kun fra liveCD..

Lenke til kommentar
Når jeg skal brenne Ubuntu til cdrom, må jeg pakke ut filene først?. for filen vises som en RAR.fil , Men har navnet .ISO på slutten av navnet.

Hva skal jeg gjøre?

8486908[/snapback]

Du brenner den som et image/bilde fil.

Lenke til kommentar
For å prøve ut Ubuntu uten å installere det, må jeg starte maskinen på nytt å boote fra plata eller?

8487064[/snapback]

Det må du. Du må også forandre biosen slik at cd stasjonen booter først.

For å komme inn i biosen trykker du enten del eller F12 under oppstart.

Lenke til kommentar

Ja fikk til å boote, men kommer bare til 3% i en sånn kernel loading, så kommer det opp en feilbeskjed, I/E error, så må jeg trykke reboot. Kan problemet være at platen er veldig ripet under? gikk jo bare godt å brenne den.

Som sagt har jeg windows xp pro SP2 32bit lagt inn på maskinen. Skal jeg bruke ubuntu 32 bit da eller 64bit?, i og med at jeg har en 64bit maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...