Gå til innhold

Bestilte ny mobil, fikk brukt.

bujk

Anbefalte innlegg

Dette er en direkte følge av angrefristen som blir gitt i forbrukerkjøpsloven. Dette må vi faktisk bare leve med. Nettbutikken burde ha sagt fra eller passet på å pakke ned telefonen på en måte som gjorde at du ikke kunne se at den var brukt,

Skal vi ha angrerett må vi godta at andre har tatt på varene vi kjøper.

-snubbel

8489806[/snapback]

Demovare.

er pakken uåpnet, kan de selge den til hvem du vil, men så lenge pakken er åpnet, er den brukt, uansett om telefonen bare er tatt ut, og blitt sett på.

Kjøper du en vare, og du ikke får oppgit at den er brukt, så har du ikke fått den varen du har betalt for.

Kjøpte meg en mp3 spiller for en stund siden, på butikk. tok den med hjem, Da så jeg at den hadde vert åpnet, det var småriper på mp3 spilleren, så man så den var brukt.

Jeg gikk ned igjen dagen etter og fikk en ny en.

Jeg aner ikke hvorfor den spilleren var brukt, eller hvorfor den var levert tilbake, eller pakket ut. Jeg aner ikke hvor mye brukt den er, eller om det er noe feil på den.

Når du ikke får opplyst om at varen er en demo vare, så har du ikke fått det du har bestilt/kjøpt.

Og hvis du mener at butikken skal pakke ned igjen demo varer, slik at de ser nye ut, og så selge de for full pris er jo svindel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sony123: På en mobil til 5.000 kr. sitter man ikke igjen med 50% som man gjør i andre bransjer (f.eks. klær), men butikken sitter igjen med kanskje 5% (nettbutikk), det vil si 250 kr. Hvis de skal selge den som demovare så er 250 kr. litt lite avslag på en såpass dyr vare, synes du ikke det?

Lenke til kommentar
sony123: På en mobil til 5.000 kr. sitter man ikke igjen med 50% som man gjør i andre bransjer (f.eks. klær), men butikken sitter igjen med kanskje 5% (nettbutikk), det vil si 250 kr. Hvis de skal selge den som demovare så er 250 kr. litt lite avslag på en såpass dyr vare, synes du ikke det?

8529783[/snapback]

Vel, personlig ville jeg ikke kjøpt denne med 250 kr i avslag.

Men det vil ikke si at ikke andre ville gjort det.

Butikken har iallefall da vært ærlig og satt denne ned i pris, og gitt beskjed om at dette er demovare.

Å da vet jeg jo hva jeg får..

Når jeg bestiller en tlf feks, forventer jeg naturligvis å få ny vare, i uåpnet pakning.

Får jeg ikke det, er jeg svindlet.

Nå tviler jeg på at avansen er så liten da, tviler på at en elektrosjappe har så mye bedre innpriser kontra nettbutikker.

Jeg tenker ikke på andre bransjer, men elektronikkbransjen.

Lenke til kommentar

sony123: Jobber i en elektrobutikk og har bekjente rundt om i andre butikker/kjeder og leverandører. Selg en bukse til 999 kr. og sitt igjen med 500 kr. Selg en mobil til 5000 kr. (i butikk) og sitt igjen med ca. det samme. ;) Såklart litt opp og ned på modeller og hva som er av tilbud med/uten abonnement.

Lenke til kommentar
sony123: Jobber i en elektrobutikk og har bekjente rundt om i andre butikker/kjeder og leverandører. Selg en bukse til 999 kr. og sitt igjen med 500 kr. Selg en mobil til 5000 kr. (i butikk) og sitt igjen med ca. det samme. ;) Såklart litt opp og ned på modeller og hva som er av tilbud med/uten abonnement.

8529931[/snapback]

Ok, men hva det å gjøre med at vi må godta å få "brukte" produkter pga at vi har angrerett å gjøre?=)

Du som jobber i butikk slipper jo alt dette med angrerett da...

Lenke til kommentar
Dette er en direkte følge av angrefristen som blir gitt i forbrukerkjøpsloven. Dette må vi faktisk bare leve med. Nettbutikken burde ha sagt fra eller passet på å pakke ned telefonen på en måte som gjorde at du ikke kunne se at den var brukt,

-snubbel

8489806[/snapback]

Godta?

Godta hva du vil du.

Håper for all del ikke du med de holdningene der arbeider i en nettbutikk jeg handler i.

Lenke til kommentar

-snubbel

8489806[/snapback]

Godta?

Godta hva du vil du.

Håper for all del ikke du med de holdningene der arbeider i en nettbutikk jeg handler i.

8531100[/snapback]

:thumbup:

Lenke til kommentar

-snubbel

8489806[/snapback]

Dette er ikke noe man må leve med. Nettbutikken skal opplyse om at varen er demobrukt eller brukt. Betaler man for en ny vare skal man også ha en ny vare. Produktet SKAL være uåpnet, IKKE pakket ned på en måte som gjør at man ikke kunne se det. Om butikken nekter å føye seg kan man heve kjøpet. :w00t:

Lenke til kommentar

-snubbel

8489806[/snapback]

Dette er ikke noe man må leve med. Nettbutikken skal opplyse om at varen er demobrukt eller brukt. Betaler man for en ny vare skal man også ha en ny vare. Produktet SKAL være uåpnet, IKKE pakket ned på en måte som gjør at man ikke kunne se det. Om butikken nekter å føye seg kan man heve kjøpet. :w00t:

8532992[/snapback]

Hva hvis den kommer åpnet fra leverandøren da?

En del leverandører konfigurerer alle terminalene de sender ut.

Har opplevd noen ganger at vi har fått en som har vært åpnet, men pga. klistremerke var satt på feil side. :p

Jeg åpnet jo og sjekket at alt var der pga. dette, men vil det si at denne er grunn til å heve kjøpet? :ermm:

Lenke til kommentar
Så lenge telefonen ikke har vært slått på, og alle delene er i esken så tror jeg neppe man kan heve kjøpet fordi klistremerket er på feil side av esken.

8535247[/snapback]

Så og si alle telefoner man kjøper er jo slått på... de blir konfigurert hos leverandøren. ;)

Lenke til kommentar
Så lenge telefonen ikke har vært slått på, og alle delene er i esken så tror jeg neppe man kan heve kjøpet fordi klistremerket er på feil side av esken.

8535247[/snapback]

Så og si alle telefoner man kjøper er jo slått på... de blir konfigurert hos leverandøren. ;)

8539189[/snapback]

Det er ikke tilfellet her, forseglingen var brutt opp og man kunne tydelig se at telefonen var brukt. :nei:

Lenke til kommentar

8535247[/snapback]

8539189[/snapback]

Det er ikke tilfellet her, forseglingen var brutt opp og man kunne tydelig se at telefonen var brukt. :nei:

8539594[/snapback]

Ser man tydelig at en telefon er brukt blir det såklart feil å betale full pris eller i det hele tatt selge den som ny. Får håpe det ordner seg for deg! :)

Lenke til kommentar

Når skal folk lære å lese en hel tråd før de svarer.... :hmm:

Hvis dere hadde giddet å lese, ser dere at jeg videre skriver at brukte varer selvfølgelig skal være merket og at det nettbutikken gjorde i dette tilfellet ikke er akseptabelt.

Likevel mener jeg at vi må leve med at andre kan ha sett på og tatt på varer vi kjøper når vi har de rettighetene vi har. Det betyr ikke det samme som at vi skal godta produkter som er brukt eller produketer som har riper. Men det er også her angreretten blir helt bak mål. Folk sender nemlig tilbake varer som er brukt, noe man ikke har rett til å gjøre. Da burde f.eks. MPX (som visstnok er en av verstingene) nekte å ta varen i retur, i stedet for å selge den videre og late som ingenting.

Dersom de som benytter angreretten følger loven, skal varen være levert tilbake i samme stand som den var da den ble sendt fra nettbutikken. Hvis den hadde vært i samme stand, kan den også selges som ny. Problemet er altså at varene som regel ikke er i samme stand, da en eller annen fjortis har lekt med den i en uke for så å levere den tilbake.

Og nei, jeg jobber ikke i noen nettbutikk. Og nei, jeg ville aldri solgt en brukt vare som om den var ny. En eske som er åpnet og lukket igjen, ja det er noe helt annet.

Har dere noen gang tenkt på at mange av klærne dere går med har vært prøvet av andre i butikken? Det er mye mye verre enn at noen har sett på en mobiltelefon. Klager dere på det?

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Når skal folk lære å lese en hel tråd før de svarer....  :hmm:

Hvis dere hadde giddet å lese, ser dere at jeg videre skriver at brukte varer selvfølgelig skal være merket og at det nettbutikken gjorde i dette tilfellet ikke er akseptabelt.

Likevel mener jeg at vi må leve med at andre kan ha sett på og tatt på varer vi kjøper når vi har de rettighetene vi har. Det betyr ikke det samme som at vi skal godta produkter som er brukt eller produketer som har riper. Men det er også her angreretten blir helt bak mål. Folk sender nemlig tilbake varer som er brukt, noe man ikke har rett til å gjøre. Da burde f.eks. MPX (som visstnok er en av verstingene) nekte å ta varen i retur, i stedet for å selge den videre og late som ingenting.

Dersom de som benytter angreretten følger loven, skal varen være levert tilbake i samme stand som den var da den ble sendt fra nettbutikken. Hvis den hadde vært i samme stand, kan den også selges som ny. Problemet er altså at varene som regel ikke er i samme stand, da en eller annen fjortis har lekt med den i en uke for så å levere den tilbake.

Og nei, jeg jobber ikke i noen nettbutikk. Og nei, jeg ville aldri solgt en brukt vare som om den var ny. En eske som er åpnet og lukket igjen, ja det er noe helt annet.

Har dere noen gang tenkt på at mange av klærne dere går med har vært prøvet av andre i butikken? Det er mye mye verre enn at noen har sett på en mobiltelefon. Klager dere på det?

-snubbel

8540891[/snapback]

Kanskje DU burde lese angrerettloven før du begynner å prate mer tull. Det er ingenting i loven som sier at varen ikke skal være brukt. Sitat: "tilnærmet samme stand og mengde". Det er det eneste konkrete som står i loven om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...