Gå til innhold

Bestilte ny mobil, fikk brukt.

bujk

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Nokia E61 som jeg fikk i dag. Og var svært skuffet, jeg har fått en brukt mobil. pakken har tydeligvis vært åpnet og teipet igjen og jeg kunne se noen små merker på tlf. :hrm:

Hva har jeg krav på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.. eller ber om å få avslag i prisen. Dette er vel kanskje en "demovare" de har solgt. Kan f.eks være at den har vært utstilt eller vært brukt til demonstrasjon. Det kan også være en angrerettvare. Du har uansett krav på ny vare, eller avslag i prisen, om de ikke har opplyst om at den er brukt.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
.. eller ber om å få avslag i prisen. Dette er vel kanskje en "demovare" de har solgt. Kan f.eks være at den har vært utstilt eller vært brukt til demonstrasjon. Det kan også være en angrerettvare. Du har uansett krav på ny vare, eller avslag i prisen, om de ikke har opplyst om at den er brukt.

8486311[/snapback]

Er veldig irriterenes!!

Tar å ringer dem på Mandag og krever at jeg skal ha en ny tlf, men hvordan er det da med frakten når jeg skal returnere den brukte tlf, dem må jo dekke det?

Har jeg krav på kompensasjon?

Hadde vært veldig greit hvis jeg kjøpte tlf i butikken, men bestilte den via nettbutikk.

Tviler på at jeg kommer til å kjøpe noe derfra igjen...

Lenke til kommentar

Jeg opplevde akkurat det samme på mpx. Jeg sende mail og krevde at de skulle sende ny telefon, og at jeg ikke sendte inn den gamle før jeg hadde mottatt den nye siden jeg var avhenging av telefonen.

Det var ikke noe problem. 2 dager sendere kom den nye telefonen :)

Lenke til kommentar

8486311[/snapback]

Ok, men syns det er veldig dårlig gjort at en stor nettbutikk kan gjøre noe sånt. Fikk heller ikke opplyst om at varen var " demovare"

Tar kontakt på Mandag og krever at de sender meg en ny tlf.

Lenke til kommentar

Dette er en direkte følge av angrefristen som blir gitt i forbrukerkjøpsloven. Dette må vi faktisk bare leve med. Nettbutikken burde ha sagt fra eller passet på å pakke ned telefonen på en måte som gjorde at du ikke kunne se at den var brukt,

Skal vi ha angrerett må vi godta at andre har tatt på varene vi kjøper.

-snubbel

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg aldri angrerett. Jeg vet hva jeg vil ha.

Uansett godtar man ikke å kjøpe noe som er brukt slik dersom man ikke på forhånd er blitt klart informert om dette, og man får et avslag i pris. Har merket at en del ting jeg har kjøpt i det siste har et klistremerke på eksen hvor det står "Refuse this item, if seal is broken". Fint :)

Lenke til kommentar
Dette er en direkte følge av angrefristen som blir gitt i forbrukerkjøpsloven. Dette må vi faktisk bare leve med. Nettbutikken burde ha sagt fra eller passet på å pakke ned telefonen på en måte som gjorde at du ikke kunne se at den var brukt,

-snubbel

8489806[/snapback]

Nei, det er jeg krafitg uenig i.

ikke vår feil at reglene er slik, og skal derfor ikke gå utover oss! Vi kjøper et nytt produkt, og da skal man forvente at telefonen er ubrukt. Er telefonen brukt, skal dette være informert om p åen tydelig måte, og selvfølgelig selges til en lavere pris.

Lenke til kommentar

Angrerett eller ikke. Er et produktet brukt, så er det ikke nytt, og kan derfor ikke selges som nytt heller. Løsningen på angrerettgreia er å gjøre som komplett og mange andre har gjort, nemlig å selge dem billigere som demovare.

Lenke til kommentar

Hvis du taster inn *#92702689# (eller *#war0anty# som det blir) kan du se under menyen "life timer" hvor mange minutter:sekunder telefonen har vært brukt. Dette er ikke noe som kan nullstilles, så det er en fin indikasjon på hvor mye den er brukt. Står det 0000:00, er den ikke brukt i det hele tatt, untatt å kanskje ha blitt tafset på av mobifile ansatte...

Da jeg kjøpte min telefon (i 2005) var esken uforseglet. 2 bilder var lagret på telefonen, men "life timer"-en var null... altså hadde den ikke blitt ringt med... Jeg giddet ikke å gjøre noe med det, og den er like trofast som alltid! Den har ikke fusket ett sekund!

Men rett skal være rett, så det er sagt! Men ved hjelp av denne menyen kan du lettere vurdere om du gidder all frustrasjon som garantert vil komme med en eventuell reklamasjon.

Lenke til kommentar

-snubbel

8489806[/snapback]

Nei, det synes jeg virkelig ikke vi bør godta.

Ordningen med angrerett er vel der for at nettbutikken ikke har en "fysisk" butikk vi kan gå i for å se og "ta" på produktet.

En nettbutikk sparer jo utrolig mye penger på at de ikke har en "fysisk" butikk, så denne kostnaden må de ta.

Brukte, åpnede produkter kan ikke selges som om det var ett nytt produkt.

Lenke til kommentar
Den behøver ikke være brukt selvom esken er åpnet. ;)

Kostnaden må de ta ja, og derfor vil ikke prisene synke akkurat når det gjelder netthandel.

8528883[/snapback]

Hvorfor er esken åpnet da?

Nåja, vet nu ikke det..

En nettbutikk har da atskillig mindre driftsutgifter iforhold til en fysisk butikk.

Tviler sterkt på at det de evt taper på å selge angrerettsprodukter til nedsatt pris, på noen måte er i nærheten av kostnaden med en "fysisk" butikk.

Så å bruke angreretten som en årsak til at prisene da ikke vil synke, synes jeg er helt bak mål.

Vi kan jo da si det samme om alle forbrukerrettigheter, reklamasjon og garanti.

Hadde vi ikke hatt noen rettigheter hadde prisene vært lavere..

Vel, jeg tviler på det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...