bujk Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Kjøpte meg en Nokia E61 som jeg fikk i dag. Og var svært skuffet, jeg har fått en brukt mobil. pakken har tydeligvis vært åpnet og teipet igjen og jeg kunne se noen små merker på tlf. Hva har jeg krav på? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Du ber om å få en ubrukt en. Ørjan... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Bare gå inn i butikk og be om en ny mobil. Mobiler som er brukt skal selges som demovare. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) .. eller ber om å få avslag i prisen. Dette er vel kanskje en "demovare" de har solgt. Kan f.eks være at den har vært utstilt eller vært brukt til demonstrasjon. Det kan også være en angrerettvare. Du har uansett krav på ny vare, eller avslag i prisen, om de ikke har opplyst om at den er brukt. Endret 27. april 2007 av jonepet Lenke til kommentar
bujk Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 .. eller ber om å få avslag i prisen. Dette er vel kanskje en "demovare" de har solgt. Kan f.eks være at den har vært utstilt eller vært brukt til demonstrasjon. Det kan også være en angrerettvare. Du har uansett krav på ny vare, eller avslag i prisen, om de ikke har opplyst om at den er brukt. 8486311[/snapback] Er veldig irriterenes!! Tar å ringer dem på Mandag og krever at jeg skal ha en ny tlf, men hvordan er det da med frakten når jeg skal returnere den brukte tlf, dem må jo dekke det? Har jeg krav på kompensasjon? Hadde vært veldig greit hvis jeg kjøpte tlf i butikken, men bestilte den via nettbutikk. Tviler på at jeg kommer til å kjøpe noe derfra igjen... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg opplevde akkurat det samme på mpx. Jeg sende mail og krevde at de skulle sende ny telefon, og at jeg ikke sendte inn den gamle før jeg hadde mottatt den nye siden jeg var avhenging av telefonen. Det var ikke noe problem. 2 dager sendere kom den nye telefonen Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Har jeg krav på kompensasjon? ----------- Nei. Lenke til kommentar
bujk Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 .. eller ber om å få avslag i prisen. Dette er vel kanskje en "demovare" de har solgt. Kan f.eks være at den har vært utstilt eller vært brukt til demonstrasjon. Det kan også være en angrerettvare. Du har uansett krav på ny vare, eller avslag i prisen, om de ikke har opplyst om at den er brukt. 8486311[/snapback] Ok, men syns det er veldig dårlig gjort at en stor nettbutikk kan gjøre noe sånt. Fikk heller ikke opplyst om at varen var " demovare" Tar kontakt på Mandag og krever at de sender meg en ny tlf. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Dette er en direkte følge av angrefristen som blir gitt i forbrukerkjøpsloven. Dette må vi faktisk bare leve med. Nettbutikken burde ha sagt fra eller passet på å pakke ned telefonen på en måte som gjorde at du ikke kunne se at den var brukt, Skal vi ha angrerett må vi godta at andre har tatt på varene vi kjøper. -snubbel Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Selv bruker jeg aldri angrerett. Jeg vet hva jeg vil ha. Uansett godtar man ikke å kjøpe noe som er brukt slik dersom man ikke på forhånd er blitt klart informert om dette, og man får et avslag i pris. Har merket at en del ting jeg har kjøpt i det siste har et klistremerke på eksen hvor det står "Refuse this item, if seal is broken". Fint Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Ja, ingen tvil om at nettbutikken burde ha informert om saken. -snubbel Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Dette er en direkte følge av angrefristen som blir gitt i forbrukerkjøpsloven. Dette må vi faktisk bare leve med. Nettbutikken burde ha sagt fra eller passet på å pakke ned telefonen på en måte som gjorde at du ikke kunne se at den var brukt, Skal vi ha angrerett må vi godta at andre har tatt på varene vi kjøper. -snubbel 8489806[/snapback] Nei, det er jeg krafitg uenig i. ikke vår feil at reglene er slik, og skal derfor ikke gå utover oss! Vi kjøper et nytt produkt, og da skal man forvente at telefonen er ubrukt. Er telefonen brukt, skal dette være informert om p åen tydelig måte, og selvfølgelig selges til en lavere pris. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Angrerett eller ikke. Er et produktet brukt, så er det ikke nytt, og kan derfor ikke selges som nytt heller. Løsningen på angrerettgreia er å gjøre som komplett og mange andre har gjort, nemlig å selge dem billigere som demovare. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 MPX har lang historie med å selge varer returnert på angrerett som nye der de er så og si som nye. Heldigvis er de en av få i bransjen. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvis du taster inn *#92702689# (eller *#war0anty# som det blir) kan du se under menyen "life timer" hvor mange minutter:sekunder telefonen har vært brukt. Dette er ikke noe som kan nullstilles, så det er en fin indikasjon på hvor mye den er brukt. Står det 0000:00, er den ikke brukt i det hele tatt, untatt å kanskje ha blitt tafset på av mobifile ansatte... Da jeg kjøpte min telefon (i 2005) var esken uforseglet. 2 bilder var lagret på telefonen, men "life timer"-en var null... altså hadde den ikke blitt ringt med... Jeg giddet ikke å gjøre noe med det, og den er like trofast som alltid! Den har ikke fusket ett sekund! Men rett skal være rett, så det er sagt! Men ved hjelp av denne menyen kan du lettere vurdere om du gidder all frustrasjon som garantert vil komme med en eventuell reklamasjon. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Skal vi ha angrerett må vi godta at andre har tatt på varene vi kjøper. -snubbel 8489806[/snapback] Nei, det synes jeg virkelig ikke vi bør godta. Ordningen med angrerett er vel der for at nettbutikken ikke har en "fysisk" butikk vi kan gå i for å se og "ta" på produktet. En nettbutikk sparer jo utrolig mye penger på at de ikke har en "fysisk" butikk, så denne kostnaden må de ta. Brukte, åpnede produkter kan ikke selges som om det var ett nytt produkt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Den behøver ikke være brukt selvom esken er åpnet. Kostnaden må de ta ja, og derfor vil ikke prisene synke akkurat når det gjelder netthandel. Lenke til kommentar
hlovik Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvis du taster inn *#92702689# (eller *#war0anty# som det blir) kan du se under menyen "life timer" hvor mange ...8527240[/snapback] Virker denne på alle mobiler? Det fungerer ikke på SE K800i. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 hlovik: Det fungerer bare på Nokia telefoner Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Den behøver ikke være brukt selvom esken er åpnet. Kostnaden må de ta ja, og derfor vil ikke prisene synke akkurat når det gjelder netthandel. 8528883[/snapback] Hvorfor er esken åpnet da? Nåja, vet nu ikke det.. En nettbutikk har da atskillig mindre driftsutgifter iforhold til en fysisk butikk. Tviler sterkt på at det de evt taper på å selge angrerettsprodukter til nedsatt pris, på noen måte er i nærheten av kostnaden med en "fysisk" butikk. Så å bruke angreretten som en årsak til at prisene da ikke vil synke, synes jeg er helt bak mål. Vi kan jo da si det samme om alle forbrukerrettigheter, reklamasjon og garanti. Hadde vi ikke hatt noen rettigheter hadde prisene vært lavere.. Vel, jeg tviler på det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå