Empire of the Sub Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hei! Jeg har tatt noen bilde av meg selv fra siden, spurt noen som er ganske flinke på det området, og funnet ut at jeg har veldig dårlig holdning i kroppen. Dvs, kroppsformen min ser mer ut som en S. Dette er pga jeg har sitti mye på pcen, derfor har skuldrene gått mer og mer fremover, det samme har hodet og nakken min. Magen min har blitt oppblåst, mens ryggen har gått innover. Nå har jeg kun fått et par øvelser jeg kan gjøre hjemme for å forbedre dette, men hvis noen her vet om noen konkrete treningsprogrammer jeg bør følge eller generelle tips ? Har rett og slett bestemt meg for å bli i god form igjen, og å sitte minst mulig på pcen. Kan det være lurt å dra til en lege, kanskje han har noen øvelser ? Mvh Jhj Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Slapper du helt av i kroppen når du står slik? Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Ja! Her er ett bilde Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Slik ser jeg og ut når jeg slapper helt av. Prøv å gjør ryggen mer rak og blås opp kassen litt Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Ja, det er liksom første steg. Problemet er at nå skal jeg begynne å trene igjen, og da får jeg en omvendt effekt av nærmest alle øvelsene hvis jeg ikke retter opp holdningen først. Dvs, tar jeg benk f.eks, blir det aldri noen resultat med den holdningen jeg har nå. Da hjelper det dessverre ikke rette seg opp kun når jeg går rundt osv.. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Well, hvis det er et treningsstudio du trener på kan du jo snakke med andre som trener eller de som jobber der. Når du har snakket med noen vil jeg høre hva du ble sagt Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Prøv å trene ryggmusklene, da vil skuldrene trekkes bakover. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Ok! Skal til legen til uken, bare for å få sjekket at det ikke er virkelig ille. Så begynner jeg på spenst uka etter der, så kan jeg gi tilbakemelding da Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) *Kjør på med masse roøvelser hvor du trekker skulderbladene godt tilbake på slutten av løftet. *Tøy brystkassa masse. *Utoverrotasjonsøvelser som denne. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 2 sett og 12-15 kontrollerte reps. *Tøy hofteleddsbøyerne. *Tren mage I tillegg må du være bevisst på holdningen din, f.eks. ikke sitte med hodet inni skjermen, men heller sitte skikkelig på stolen. Endret 27. april 2007 av medlem-105476 Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Får du vondt i ryggen når du retter deg helt ut? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Prøv å tren bakensiden skulderen med foroverbøyd sidehev det er vel en bra øvelse til å rette seg opp. Å trene ryggen hjelper og. Endret 27. april 2007 av DNA Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Får du vondt i ryggen når du retter deg helt ut? 8486844[/snapback] Nei, det går helt fint. Ellers takker jeg for alle tipsene bra å ha med når jeg skal begynne å trene. Jeg tror ellers problemet har vært at jeg har nettopp solgt lettsykkelen min, og jeg kan ikke akkurat si at jeg brukte den lite. Lettsykkel = mye sitting, og mye mye mindre gåing. Til og fra skolen med sykkelen, sitte på skolen hele dagen, komme hjem og sitte på pcen. jeg skjønner godt hvorfor jeg ser ut som en hulemann På tide å gjøre noe med det. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Hei. Bildet viser at du har en normal rygg. Ryggen skal være S formet. Derimot ser jeg at du har hatt litt for mye Mc Donalds.. Hvis du har lyst å rette på "formen," så er treningen på musklene "latissimus dorsi" (Vingen) og "posterio longitudinal spinal" muskelene anbefalt. Husk situps.. også.. Vaio Endret 27. april 2007 av Vaio Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 hah, nesten som å se meg det der.. har også fått en slik form.. :\ holder på å prøve å rette opp nå, begynt å trene igjen.. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hadde en ganske lik holdning før, men etter 8 måneder på treningssenter ser jeg mye bedre ut nå. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Så trening er veien? Det må jeg notere, jeg har helt forferdelige holdninger. Noe av mitt problem er at jeg rekker nøyaktig 2meter på sokkelesten, og det gjør at jeg må gå med krokrygg for å komme meg gjennom dører og lignende. Dette kombinert med mye tid foran datamaskinen gjør meg til ringeren i Notre Dame. Men i friluft prøver jeg å se opp i himmelen når jeg går. Det er både befriende og godt for holdningen. Magen inn, brystet frem, hodet opp! Men men, mer trening er notert! Endret 27. april 2007 av fredrikg-ohoi Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Trening er å anbefale som sagt. Før jeg begynte på treningen fikk jeg hele tiden kommentarer om at jeg måtte strekke ut ryggen og ikke gå så krokbøyd. Etter 4 måneder så fikk jeg beskjed om at man kunne se forskjell og nå 8 måneder etter så er jeg ikke litt krokbøyd. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Anbefaler deg å trene rygg og mage. Det strammer opp holdningen veldig. Bare se på folk med sterke rygg og magemuskler, de har ofte en litt foroverlent rygg og mage. Altså at ryggen blir helt rett og skuldrene bittelitt forover i forhold til resten av kroppen. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Problemet er at jeg har trent i 2 år før, da trente jeg rygg og mage ekstra kraftig.. Det hjalp ikke.. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Er du sikker på det? Se på musklene og ryggen din som en tråd. Nå er den slakk, og derfor henger den i en S form. Deretter trener du og tråden strammes opp. Da blir den en rett | . Det er noe ala slik kroppen fungerer for å ta det veldig lett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå