Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Server2003 med FTP ut på Internet

Anbefalte innlegg

Har satt opp FTP med IIS på server 2003 men den fungerer bare på LAN.

MS Server 2003 er konfiguert kun for testing med en domene kontroller med egen lokal DNS.

Jeg har registrert meg med DNS hos NO-IP og vil prøve å legge inn DNS navnet i server 2003 slik at IIS FTP kommer på nett med DNS navnet til NO-IP.

Jeg har sett litt på DNS men vet ikke helt hvordan jeg gjør dette i Forward/Reverse Lookup zone.

I IIS FTP så kan jeg kun sette IP og ikke DNS navnet.

Er intressert i å bruke den innebygde IIS FTP serveren til dette uten å innstallere noen andre FTP programmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du bruker passive mode (aka den stopper rett før "list")

da må du sette passive port i ftp programet, og sette port range du bruker eks: 20000 til 21000 og åpne det samme inn på routern.

da funker "passive mode"

flashfxp kan du veldig lett se det i status ruta hvor den stopper. om det er feil bruker navn osv...

det ser noe sånt som detta ut :(11,22,33,44 = ip'en din)

[R] 227 Entering Passive Mode (11,22,33,44,147,247).

Lenke til kommentar

Den funket på XP med IIS FTP serveren,jeg krysset Extended properties og krysset av server IP address.

Skal teste igjen med IIS FTP på server 2003 etterpå med samme innstilling hvis det var den som gjorde utslaget.

Har funnet ut at det ikke er nødvendig å rote med DNS på serveren.

Finner ingen innstillinger som går på passive hvis ikke det at jeg huket av på Extended properties\Server IP address som setter den i passive på en eller annen måte.

hvis du bruker passive mode (aka den stopper rett før "list")

da må du sette passive port i ftp programet, og sette port range du bruker eks: 20000 til 21000 og åpne det samme inn på routern.

da funker "passive mode"

Å åpne så mange porter,utgjør ikke det en sikkerhetsrisiko?

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Jeg trodde det holdt å åpne porten i Windows brannmur men den måtte åpnes under Advanced\nettversktilkobling\FTP i tillegg.

Regner med at det egentlig holder å huke av under advanced.

Nå kjører både XP og 2003 IIS FTP. :)

Noen som vet en måte å få loggen ut "on the fly" i stedet for å browse inn i \WINDOWS\system32\LogFiles ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...