Vod kaNockers Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Er det noen som kan fortellle meg hvor lang garanti periode er det på mobil telefoner i dag? Er spesielt interessert i hvor lang garanti det er på Nokia E65, er det samme for alle NOKIA telefoner? Hva med Sony Ericson da? Takk for svar. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Er vel 5 år vis jeg ikke husker helt feil. Var mye snakk om dette for ikke så lenge siden. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 5 år høres mye ut, mobilene mine dør etter 3-4 år, de gamle da. Noen som kan bekrefte det? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Garantien er vell bare på et år. Reklamasjonsfristen derimot er vell på 5 år. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvis du har kjøpt de som privatperson og ikke bedrift så gjelder kjøpsloven, og da er det vell 2 års garanti og 5 års reklamasjons tid Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvis du har kjøpt de som privatperson og ikke bedrift så gjelder kjøpsloven, og da er det vell 2 års garanti og 5 års reklamasjons tid 8486112[/snapback] Garanti har absolutt ikke noe med kjøpsloven å gjøre. Kjøpsloven gir 5 års reklamasjon. Produsenten bestemmer selv hvor lang garantid de vil tilby. Eneste kjøpsloven sier om en garanti er at den må tilby noe mer enn reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 1. Hvilken garanti tilbyr Nokia for sine produkter?Nokia tilbyr for de fleste land en begrenset garanti som dekker bestemte typer reparasjoner for de fleste nye produktene. Den begrensede garantien for Europa gir 24 måneders dekning for nye Nokia-telefoner som er kjøpt fra og med 1. april 2005 i EU-landene, Island, Norge, Sveits og Tyrkia. Ekstrautstyr og tilbehør dekkes for en kortere periode. Se Begrenset garanti for Europa for å få mer informasjon. http://www.nokia.no/support/repair/warranty_faq.php http://www.sonyericsson.com/downloads/Limi...rway_R1a_NO.pdf Når det gjelder den absolutte reklamasjonsfristen avgjorde tingretten at den er 5 år, men dommen er AFAIK anket. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Alle nye mobiler i dag fra Nokia, Sony Ericsson og Samsung har 2 års garanti. HTC gir 1 år - hva Motorola og LG har er jeg litt usikker på, men tror det er 1 år. Uansett så spiller ikke garantien noen veldig stor rolle. Norge har et veldig godt lovverk og per dags dato er det 2 års reklamasjon! Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 OK, takk for gode svar alle sammen. Det er papa som skal kjøpe seg mobil, og han spurte meg om jeg kunne finne ut om dette her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå